Gå til innhold

Nå er Netflix her


Anbefalte innlegg

Jeg snakket med Netflix-supporten idag tidlig, og ble fortalt at en av de viktigste kanalene for feedback osv. var gjennom feedback fra kunder. Det var det de brukte for å se hva funksjoner, forbedringer osv. de skulle gjøre med tjenesten.

 

Jeg kopierte noen av meldingene jeg fikk tilbake:

 

Her kommenterer han tilgjengeligheten av API, som han sprang å sjekket for meg:

Netflix Jesse

Thanks a bunch! At the moment we don't have and API's available however I think it would be great if we did! Customer feedback is the number one tool we have when deciding to add new content, features, or devices! Would it be safe to say you'd like to see an API for Netflix?
No worries at all, and I think it would be awesome as well! Do you have any other suggestions or recommendations while you're here?
Absolutely! We're constantly looking for the best way to bring our content to our customers and that definitely sounds like an upgrade to me! I wouldn't be surprised to see an option for that available in the future at all!
Awesome! I think those are all very valid points and I completely agree with you! I'd really like to thank you for taking the time to chat in with us tonight and share your feedback! Is there anything else I might be able to help out with for now?

Jeg spurte om forslag og tilbakemeldinger vi kom med ville utgjøre en forskjell, da fikk jeg dette til svar:

It absolutely will I assure you!
Så, hva har vi lært av dette? Jo, få så mange så mulig til å kommentere på API, høyere lyd- og bildekvalitet, engelsk teksting (og mulighet for å slå av), bedre og raskere tilgjengelighet og andre ting som du synes burde bli forbedret. Ifølge han, så baserer de dette også på hvor mange som spør om det, noe som selvsagt sier seg selv!

 

 

 

 

 

Jeg har testet Netflix i løpet av de første dagene og har funnet både mangler, problemer og selvfølgelig et forbedringspotensiale. Men det er mye positivt her også synes jeg.

Går an på noen filmer, men ikke alle og jeg nekter å se filmer med norsk tekst

og at de ikke har engelsk tekst er jo idiotisk

Irriterende at det ikke er engelske undertekster å velge...

Japp, men hvis du sier dette til Netflix så gjør det ihvertfall en forskjell, mer enn det gjør her på diskusjon.no. ;)

 

 

Sitatene har jeg fra chat med kundeservice, som du finner på contact us-siden, chat-alternativet finner du der til venstre.

 

 

 

Nå syns jeg det er veldig koselig å se Netflix er kommet, men må si meg enig med folk at utvalget er noe labert og kvaliteten er ganske meh.
Lav bit-rate... lavkvalitets-HD burde vært et minimum, ikke et maksimum! Ihvertfall når HD-kvaliteten er så lav, SD vil alltid være tilgjengelig for dem med lav båndbredde.

 

Man kan velge det i instillinger på kontoen sin. Usikker hva som er default tho, men mener HD aktiveret fra konto instillinger.

Man kan velge at du foretrekker HD (i realiteten lavkvalitets-HD), men på samme måte som standardinstillingene, så endrer Netflix kvalitet etter båndbredden, dette gjøres automatisk alt sammen.

 

Om noen har en oversikt over mediaspiller ol. som kan brukes hadde det vært lekkert. At Netflix ikke går på Raspberry Pi er jo tåpelig.

Ingen mediespliller støtter dette. Det ville dog vært mulig om det fantes en API, som tydeligvis er fullt mulig hvis folk vil ha dette, ifølge Netflix-supporten.

 

Fler enn meg som er enormt skuffet over utvalget?

Nei, du er ikke alene. Det sies dog at det skal bli bedre.

 

 

Utvalg(tilgjengelighet på NYTT) og ikke minst KVALITET må økes for at dette skal være interessant for meg. Jeg har sett DVD som ser bedre ut enn noe av det såkalte HD-materiellet. Mange filmer står også oppført som HD, men når jeg spiller dem av, nekter den å streame i HD-signal.

 

 

Bilde= DVD at best

LYD= katastrofe

Helt enig! Er det ikke bra nok, stikker folk, de venter ikke. Tjenesten må forbedres. Kanskje det er flere grunner til at vi får det gratis resten av året? De sier ihvertfall selv at forbedringer på alle punkter kommer.

 

Som sagt, dette bør du ta videre til supporten. Gå til contact us-siden, så finner du chat-alternativet der. Du kan godt nevne lyd- og bildekvalitet, API, bitstreaming på PS3 og Engelsk tekst-mulighet, samt utvalg. :D

 

 

Det er den amerikanske kundeservicen du snakker med, så du må passe på at det er dag i USA. Tror ikke de har døgnåpent, det hadde dog vært tøft.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forsøkte å lete meg frem til hvilke muligheter jeg har for å tilpasse hva som deles med Facebook. Konklusjon var at det var enten eller. Enten deler man alt (bortsett fra det man aktivt velger å ikke dele - som jeg er usikker på om i det hele tatt støttes på alle enheter, har ikke funnet ut av innstillinger på PS3 ihvertfall) eller så er ikke kontoene knyttet sammen.

 

Dette er hva Netflix oppgir rundt Facebook:

  • Vennene dine og andre som har tilgang til å se informasjon om deg på Facebook, vil se at du er Netflix-medlem. De ser også hva du har sett på, hva du har vurdert og annen informasjon om Netflix-tjenesten, både på Facebook og Netflix.
  • Du får også se liknende informasjon om de av Facebook-vennene dine som er koblet opp mot Netflix
  • Du kan alltids koble fra ved å besøke kontoen din
  • Netflix kan tilpasse eller på annet vis endre opplevelsen din basert på Facebook-opplysningene dine, som for eksempel hva du liker og hvilke interesser du har

I mitt tilfelle, og sikkert veldig mange andre, deles kontoen med flere i husholdningen. Hos meg er det kone og to små barn. som igjen betyr at Netflix foreløpig har blitt brukt nesten utelukkende til barna. Og det er basert på dette andre får anbefalinger på Facebook...

 

Jeg er ikke i tvil om at Netflix vil bli bedre med tiden i Norge, men av hva jeg leser om Netflix i andre land gjenstår det største problemet for mange: utvalget er stort, men for gammelt. Om jeg begynner å se en serie på Netflix vil jeg før eller senere komme til det punktet hvor jeg venter på innhold som jeg kan laste ned eller plukke opp på blu-ray.

 

Kvaliteten hos meg er jevnt over ganske god. Jeg har fått satt opp Netflix på tv'en med egen app, PS3 på "kontoret" og mobil, samt testet på pc. Bilde ser ut til å være ganske godt på det meste jeg har testet. Noen ganger begynner i dårlig kvalitet, men oppjusteres fort. Jeg har en linje på 30mbit. Lyd har jeg ikke fått testet godt, ettersom jeg ikke har koblet lyd fra tv til anlegget. Men bilde er jeg godt fornøyd med.

 

Er det verdt 79,- måneden? Absolutt!

Kommer jeg til å fortsette etter gratisperioden? Kanskje på grunn av innhold til ungene, men jeg er mest spent på hva HBO kan tilby.

Lenke til kommentar

Er det noe jeg innbiller meg, eller har utvalget allerede blitt bittelitt bedre enn ved lansering? Mulig det var saker jeg bare ikke la merke til. Ideelt sett burde vel Netflix ordne en lett tilgjengelig liste over nye lanseringer. Uansett, jeg tror også det er en reell sjanse for at jeg beholder abonnementet på nyåret, spesielt om det kommer nye saker ukentlig eller i det minste månedlig. Er også spent på HBO, men lurer litt på om jeg skal ta den ene og dama den andre, for å holde utvalget oppe og prisen nede.

Lenke til kommentar

Ikke tvil om at det allerede har kommet til flere ting enn de som var der første dagen.

 

Jeg er overrasket over hvor mange som klager på utvalget hos Netflix. Netflix produserer ikke innholdet selv, de må lisensiere det fra studioene. At serier ikke er tilgjengelig på Netflix dagen etter de var på TV i statene, var da soleklart på forhånd. Slik har det aldri fungert i den amerikanske Netflix en gang.

 

Når det er sagt, vil neste sesong av Arrested Development, samt den nye serien til Ricky Gervais bli lansert som en full sesong på Netflix før det blir vist på TV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I forhold til hvor bra jeg håpet Netflix skulle være, er jeg svært skuffet. Innholdet er ikke tilstede, og jeg tviler sterkt på at Netflix ikke vil ta over for den mest "truende" gruppen, piratene, om ikke innholdet mangedobles.. For meg er ikke Netflix intresangt før de klarer å levere nyeste seriene med nyeste epsiodene asap, samt filmer med minst DTS lyd, så jeg regner med jeg bare kan avslutte gratisperioden med en gang og aldri komme tilbake..

Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men de filmene som har 5.1 har faktisk ikke vanlig Dolby Digital lyd, men Dolby Digital Plus. Det er en ganske forbedret kodeks i hva bitrate angår. Jeg har skrevet en del detaljer om de forskjellige kodeksene i denne testen:

 

http://blog.kak.net/2012/10/20/netflix-er-lansert-i-norge-jeg-har-testet-tjenesten/

Lenke til kommentar

Nei, huff for et magert tilbud. Ca 160 dokumentarer. Av disse er det 13 om natur og vitenskap, Ca 25 om krig og militær. Og ganske mange fra 90-tallet / tidlig 20 som ser ut som de er filmet med mobilkamera.

 

Jeg hadde selv blitt pinlig berørt om jeg selv kun hadde tilbudt noe slikt.

 

"Alle" sier det blir bedre etterhvert. Kan man vite det for sikkert? Det man med sikkerthet vet er at det er for lang tid mellom TV-release til det kommer på Netflix:

 

Sett at jeg betalte et abb nå umiddelbart. Da måtte jeg sluttet å se tv / laste ned NÅ, vente 12mnd uten å slå på TV'n, betale 79kr x 12 mnd. Først da hadde Netflix gitt meg noe nytt.

Lenke til kommentar

Om jeg skal abonnere på tjenesten må de legge ut flere nye og gamle «kvalitets»- filmer og serier før jul. Slik som utvalget er nå minner det meg litt om gratisutvalget på Voddler (om det fremdeles eksisterer).

 

Forhåpentligvis blir HBO Nordic bedre på hvertfall serier.

 

Noen som vet hvordan utvalget hos viaplay er?

Endret av Nixo
Lenke til kommentar

Du kan prøve Viaplay gratis i en måned, akkurat som Netflix.

 

Utvalget på Viaplay er vel omtrent i samme klasse som Netflix. Har hatt full tilgang til Viaplay i nærmere to år, og sett kanskje 5 filmer til sammen. (Ser sport der, F1 og Champions League) Netflix har vi allerede sett mye flere filmer og serier på.

 

Hovedgrunnen til dette er uten tvil klienten på PS3. Veldig greit for alle i familien å betjene, i motsetning til en HTPC.

 

Ang serier er det klart HBO blir bedre på serier de produserer selv. Der har de alle rettigheter, og kan gjøre dem tilgjengelig så fort de er klippet ferdig om de vil.

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

Hei folkens! Noen som vet hvordan man får hd? står bare "spiller ikke av hd" når jeg prøver å se på en film.

 

Skal fungere slik at dersom nettet ditt er bra nok så vil det spilles av i HD. Har du prøvd å stoppe filmen og la den bufre litt? Og har du bra nok internet?

 

Det er også mye som ikke er tilgjengelig i HD. Om det er tilgjengelig i HD står det "Tillatt HD" i samme boks.

Lenke til kommentar

Hei folkens! Noen som vet hvordan man får hd? står bare "spiller ikke av hd" når jeg prøver å se på en film.

 

Skal fungere slik at dersom nettet ditt er bra nok så vil det spilles av i HD. Har du prøvd å stoppe filmen og la den bufre litt? Og har du bra nok internet?

 

Det er også mye som ikke er tilgjengelig i HD. Om det er tilgjengelig i HD står det "Tillatt HD" i samme boks.

 

Kan nok det stemme det, ja. Har ikke fått brukt Netflix så mye, men de gangene jeg har så har det vært HD kvalitet :)

Lenke til kommentar

OG FØRST I GÅR KVELD FANT JEG UT AT DUCKTALES ER PÅ NORSK!

 

 

Fyttiherreminkuk, dette liker jeg.

Heldigvis er de også tilgjengelig på originalspråket. Ducktales er awesome på engelsk.

 

Har sett alt på engelsk allerede, men vokste opp med norsk ducktales på disneytimen, så dette er GULL for meg! :)

Lenke til kommentar

OG FØRST I GÅR KVELD FANT JEG UT AT DUCKTALES ER PÅ NORSK!

 

 

Fyttiherreminkuk, dette liker jeg.

Heldigvis er de også tilgjengelig på originalspråket. Ducktales er awesome på engelsk.

 

Kommer i skikkelig stemning av å se på det! :) Akkurat slik som "Mikkes Jul i Andeby" som MÅ sees på julaften. Vet noen av dere om de har den på Netflix? Fant den ikke, men skal sies at jeg ikke leta spesielt mye før jeg gav opp heller.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med a/v sync-problemer på alt jeg ser på via PS3'en! Jævlig irriterende..

 

Har googlet litt, men finner ikke noen løsning på det!

 

 

Noen her inne som har samme problem, og kanskje en løsning?!

 

 

 

 

Edit:

 

Etter mye frustrasjon og mangel på andre tiltak, fjernet jeg Netflix-appen fra PS3'en nok en gang og la den inn på nytt, og nå ser det ut til at syncen er mye bedre:)

 

Håper dette kan hjelpe andre med samme problem..

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Hei folkens! Noen som vet hvordan man får hd? står bare "spiller ikke av hd" når jeg prøver å se på en film.

 

Skal fungere slik at dersom nettet ditt er bra nok så vil det spilles av i HD. Har du prøvd å stoppe filmen og la den bufre litt? Og har du bra nok internet?

2259863214.png

burde vel holde det?

Nå står det " bufrer i HD" har stått sånn i ca 5 min og ikke loadet noe :(

Lenke til kommentar

Hei folkens! Noen som vet hvordan man får hd? står bare "spiller ikke av hd" når jeg prøver å se på en film.

 

Skal fungere slik at dersom nettet ditt er bra nok så vil det spilles av i HD. Har du prøvd å stoppe filmen og la den bufre litt? Og har du bra nok internet?

2259863214.png

burde vel holde det?

Nå står det " bufrer i HD" har stått sånn i ca 5 min og ikke loadet noe :(

 

Gjelder dette alle filmer og serier? Og ja, det holder i massevis ang. HD avspilling.

Lenke til kommentar

Hei folkens! Noen som vet hvordan man får hd? står bare "spiller ikke av hd" når jeg prøver å se på en film.

 

Skal fungere slik at dersom nettet ditt er bra nok så vil det spilles av i HD. Har du prøvd å stoppe filmen og la den bufre litt? Og har du bra nok internet?

2259863214.png

burde vel holde det?

Nå står det " bufrer i HD" har stått sånn i ca 5 min og ikke loadet noe :(

 

Gjelder dette alle filmer og serier? Og ja, det holder i massevis ang. HD avspilling.

Hmmm, det funker nå. kanskje det var noen greier i går elns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...