Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg skulle få meg en ny datamus snart, ettersom min kjære Roccat kone+ begynner og bli slitt..

Jeg har tittet på den nye versjonen roccat kone XTD og R.A.T 7

Noen som kan si noe om R.A.T, om den er et bedre valg?

Så leter jeg også etter et nytt tastatur, har Microsoft Sidewinder X4

Tenkte et mekanisk tastatur siden jeg har hørt de er bedre til gaming enn membran.

Men hittil har de fleste jeg har sett på vært ganske "kompakte og stygge"

Noen som har noe forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest PingPangbv

Når det gjelder datamus kan jeg anbefale Logitech G9x. Har hatt min i 2 år nå og den holder fortsatt koken, kabelen er ikke slitt og den er like responsiv som dagen jeg kjøpte den.

Når det gjelder nytt tastatur vil jeg anbefale å kjøpe mekanisk når du først skal ha nytt. Mekaniske tastaturer har forskjellige typer brytere som passer til forskjellig bruk og har forskjellig følelse når du trykker på dem. Man må nesten kjenne forskjellen selv for å vite hvilken mekanisk knapp man liker best. Kan vel også si at de mest vanlige mekaniske bryterne som er brukt er Cherry MX-Red-Blue og Black. Hardware.no gir en grei forklaring på forskjellen mellom disse bryterne.

http://www.hardware.no/artikler/mekaniske-tastaturer/108702

Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

Har sett litt rundt og tenker cherry red passer best til meg!

Men hørte at Corsair k90 ikke er bra :S?

Har corsair K90 og har ikke annet å si enn at du ikke vil angre. Vet ikke hvor du har lest/hørt at k90 ikke er bra men jeg må si meg uenig. Det eneste jeg kan være pirken å si noe på kan være at jeg først syntes at håndledds-støtten var litt liten. Jeg gikk over fra Logitech g110 til K90 og syntes at støtten var litt liten med det første, men jeg tror det var bare en tilvenningssak ettersom jeg nå syntes det er helt komfortabelt å sitte flere timer på å spille BF3 eller CS.

Lenke til kommentar

Har corsair K90 og har ikke annet å si enn at du ikke vil angre. Vet ikke hvor du har lest/hørt at k90 ikke er bra men jeg må si meg uenig. Det eneste jeg kan være pirken å si noe på kan være at jeg først syntes at håndledds-støtten var litt liten. Jeg gikk over fra Logitech g110 til K90 og syntes at støtten var litt liten med det første, men jeg tror det var bare en tilvenningssak ettersom jeg nå syntes det er helt komfortabelt å sitte flere timer på å spille BF3 eller CS.

Leste det faktisk på en annen tråd her på forumet :p

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1463908

her faktisk

Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

Leste det faktisk på en annen tråd her på forumet :p

http://www.diskusjon...owtopic=1463908

her faktisk

Leste på den tråden at knapper låste seg til tider og utider på grunn av programvaren. Har selv aldri opplevd dette. Det at ikke alle knappene er mekaniske stemmer, F-knappene, makroene og delete/end-knappene er ikke mekaniske. Jeg ser slik på det at jeg sjeldent bruker disse tastene og for min del spiller dette ingen rolle. Men for all del hvis dette betyr noe for deg så må du bare kjøpe et annet tastatur.

Endret av PingPangbv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...