QqdwQRhv Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Lørdag i forrige uke mistet jeg ipaden min. Når jeg oppdaget dette byttet jeg passord på gmail og alle andre apper jeg hadde. Og naturlig nok, iphonen min begynte etterhvert å klage på feil passord. Men så la jeg merke til at jeg fortsatt kunne bruke google drive. Jeg søkte litt på nettet og fant en fyr som hadde rapportert det samme på onsdag, dvs. for en uke siden idag. Jeg har rapportert dette til google to ganger nå, de virker ikke å bry seg om det hele tatt. ipaden har kommet til rette og kan fortsatt redigere og slette dokumenter via google drive. Uten å kjenne til det nye google passordet. Det samme kan pcn min også, men der har jeg skrevet inn googlepassordet i nettleseren. Google gir rett og slett blaffen i dette problemet. Men til alle som har installert google drive, vær klar over at hvis du mister kontrollen over telefoner etc. som har tillgang til google drive så vil de bestandig ha tillgang til din google drive konto. Lenke til kommentar
QqdwQRhv Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2012 Og da har jeg sjekket saken litt mer og funnet rapporter om dette sikkerhetshullet helt tilbake til mai 2012. Da gjaldt det en Andriod telefon, men det er kanskje ikke så merkelig. Det er tross allt ikke klientens jobb å be om et passord, det er noe serveren skal gjøre! En annen artikkel jeg fant skrev om hvordan tilgang til google drive filer kan gi tilgang til hele google kontoen. Uansett, for meg er dette nok til at google drive blir avinstallert på alle enheter som forlater hjemmets fire vegger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå