Zeph Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Har planer om ny Mp3-spiller. Og det ligger mellom Creative Nomad Jukebox Zen NX 30 GB og iPod 15GB iPod 15GB med hodetelefoner koster 4000,- Creative Nomad Jukebox Zen NX 30GB koster 2699,- Dersom medfølgende hodetelefoner og øreplugger til Jukeboxen er dårlige må eg nok ha det i tilleg slik at det blir rundt 3000,- Dersom noen har prøvd begge deler så hadde det vært kjempe om dere skrev litt +- om begge spillerene. Er det forresten mulig å lagre andre datafiler på de 2 spillerene? Slik at eg kan frakte txt, exe, iso, jpg og andre filer med de? Eg legger vekt på: Lydkvalitet, bundle, navigasjon, størrelse og kor kraftig spilleren er (dvs at den ikkje blir ødelagt dersom den går i gulvet ein gang). Det er ein stor fordel dersom den har fjernkontroll. God batterilevetid. Dersom drivere og programvare ikkje er så enkelt å navigere har dette ingeting å si, det er det minste problemet om eg må skaffe nye drivereprogramvare. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 kjøpte creative zen for 2dager siden... storfornøyd! navigeringa på zen'en er god, du kan velge mellom å spille alle sangene eller velge spilleliste utifra artist, album, sjanger, og egendefinert spillelister. Det er også god lyd på zen'en, er dessverre ikke line ut, bare til hodetelefoner. Zen'en er også utstyrt med EAX, slik at man kan bestemme equalizer settings (slik som på winamp) Eneste minuset jeg har fått med meg er at for å overføre kan man kun bruke creative sitt program (som er litt... glorete) zen'en dukker dessverre ikke opp som en drive automatisk, så for hver pc du skal bruke zen'en på må du installere creatives programvare. Det finnes dog noen alternative programmer som er bedre og raskere (www.redchairsoftware.com) Og zen'en kommer ikke med fjernkontroll.. litt skuffelse egentlig. Har dessverre ikke mista zenen i gølvet ennå... men vesken den kommer i er laget av gode beskyttelsesplater bak og foran.. Ipoden har jeg ikke vært så mye borti, men en ting som er tiltrekkende med den er at den er liten.. (pga annen harddisk, dvs mindre) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Zen er 112mm x 75mm x 22mm og 226 gram iPod er 104 x 61 x 15,8 mm og 158 gram *måle, måle, tegne tegne* *veie, veie* Veit ikkje om vekta er så viktig, men Zen' er ein del større. Hadde vert ein fordel å fått den nedi de små lommene. Men alt i alt så er det lydkvalitetprisfunksjoner som teller. Hvordan er de medfølgende øreplugger og hodetelefoner til Zen'? Har de god bass? Lenke til kommentar
texaco Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Har egentlig ikke så mye peil da det gjelder øreplugger... er genetisk anlagt til å ikke kunne bruke dem... men jeg ville anbefalt å få kjøpt noen andre hodetelefoner/plugger ... (får koss for 300 kroner i sverige) da jeg tviler på at disse pluggene er gode på bassen.. får bare si at jeg begynner å like denne tassen mer og mer per dag som går. Uten beskyttelses vesken så får du zen'en i lomma.. (hvis du ikke bruker supertighte olabukser da) eller så er det bare å hempe på zen'en i beltet.. Har hørt flere som skryter av lyden i zen'en fremfor ipoden .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå