Gå til innhold

Tilbakemeldinger til fotballforumet

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Jeg skjønner ikke hva som er forkastelig med å streame en kamp som man ikke har mulighet til å betale for å se. Det er ikke ulovlig, og jeg har ingen etiske betenkeligheter ved det. Jeg kaller det heller en stille protest mot rettighetseiere som gjør det vanskelig å se fotball man er villig til å betale for.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva som er forkastelig med å streame en kamp som man ikke har mulighet til å betale for å se. Det er ikke ulovlig, og jeg har ingen etiske betenkeligheter ved det. Jeg kaller det heller en stille protest mot rettighetseiere som gjør det vanskelig å se fotball man er villig til å betale for.

Ja, det er vel bekreftet at det ikke er ulovlig å se på en stream, men det er ulovlig å gjøre den tilgjengelig?
Lenke til kommentar

Det jeg har lest er at sidene som linker videre til streamen er i en juridisk gråsone, og det er nok grunnen til at sider som diskusjon.no ikke ønsker at linker til streams ligger ute. Men om disse sidene, som har som eneste funksjon å linke videre til illegale streams (og samtidig profitterer på det) ligger i en juridisk gråsone, så tviler jeg sterkt på at det er ulovlig å sende en link til én mottaker (en PM). Men som sagt, jeg har full forståelse for at moderatorer ikke tillater at linker til streams spres her. Det jeg synes var litt merkelig var at Jotun fant det så forkastelig at en link ble sendt på PM, og måtte engasjere moderatorer for å gripe inn.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg poster det like gjerne her.

Helt sykt at ingen av moderatorene gidder å ta grep mot noen av de åpenbare trollene het inne, som kun er interessert i å spre rundt seg med faenskap. Når en bruker over flere måneder kun er her for å krangle, syte, spamme og lage dårlig stemning med vilje.. så ja, da er det på tide med en "forumferie" som det så fint blir kalt.

Rart halvparten av de som var her for ~3år siden ikke lengre gidder?

Jørgen og Latias ble tatt inn i mod-teamet for å få orden, men ærlig talt har ikke jeg sett noen av de siden opprykket.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det postes tresifret antall innlegg i fotballforumet daglig, og jeg har virkelig ikke anledning til å lese absolutt alt som skrives. Sånn regner jeg med at det er for de øvrige moderatorene også. Vi er avhengige av tilbakemeldinger fra brukerne. Så langt i mars har kun to innlegg blitt rapport inn fra fotballdelen. Jeg prøver å rydde opp i det jeg ser, men det er ikke lett å legge merke til alt på egenhånd når det er bortimot 20 aktive tråder i uken.

Brukerne har også et ansvar slik banansplitt påpeker å ikke bite på så enkelt. Mr. Brightside har kanskje krasse meninger, men han har enn så lenge like mye rett til å bruke kamptrådene som oss andre. Om man ikke liker det han (eller noen andre for den saks skyld) skriver så finnes det en ignoreringsfunksjon. Det går som regel greit for seg, helt til noen henger seg opp i absolutt alt han skriver og det oppstår en flere sider lang persondiskusjon som overhodet ikke har noe med tråden å gjøre. Dette må det bli slutt på, og jeg skal være ekstra påpasselig i kamptrådene fremover.

Lenke til kommentar

Var ikke meningen å "skylde" på deg Latias(og jørgen), beklager den formuleringen :). Men mener dere burde være strengere når folk, som banan sier, har en så åpenbar agenda.. Selv om de ikke bryter med retningslinjene må dere få lov til å slå litt ned på folk som kun er ute etter å skape kvalme, og ikke bidrar med noe saklig i diskusjonene.

Enkelt å si at det er "bare" å ignorere. Noen vil aaaaalltid bite på og svare, så har vi det gående. Og denne "ignore" funksjonen på forumet er jo bare tull, når noen siterer personen så vil du se det uansett.

Kan bli flinkere å rapportere selv, men ser for meg at det ikke blir gjort mye når innlegget ikke bryter med reglene på d.no ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Åpenbar flaming må slås hardere ned på, som smågal sier. Man merker jo fort hvilke folk som er inne i hvilke tråder kun for å flame. Virker som det er noen få brukere som "tar på seg ansvaret" med å prøve å irritere flest mulig supportere i andre leire. For min egen del blir det veldig irriterende, og ekstra irriterende når mods gir faen "fordi det er kamptråd". Selvom det er kamp så går det an å diskutere på en ordentlig måte og ikke bli helt apekatt, spesielt når man ikke engang holder med noen av lagene som spiller, men bare er der for å lage kvalm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...