Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bygd ny PC - Par ting som ikke fungerer optimalt

Anbefalte innlegg

skjermkort - Ati 7950

cpu - i5 3750

SSD - Samsung 830 128gb

HK - Gigabyte z77 (billigste)

fractal design r4 kabinett

benq gl2450hm

Det meste har gått smurt, men par problemer.

1. Benq GL2450HM skjerm - Høytalerne fungerer ikke. Kjører HDMI fra pcen til skjermen (må man itillegg ha den grønne fra pc til skjerm ? sett det har stått noen steder, men hdmi skal vel kjøre bilde OG lyd) Har stilt inn på HDMI på skjermen og i catalyst center.

2. Har problemer med lagg i minecraft, stream vids m.m .. virker som det er noe som lugger og ikke er optimalt enda.

Kan det være Cpuen som trenger noe drivere ? Står den har drivere fra 2006 i device manager. Noen linker til hva jeg trenger til den ?

3. Den blå tjukke (usb3?) ledningen som allerede er i kabinettet, hvor skal den plugges inn ?

4. tok en test av Samsung ssd`en tidligere i benchmark, virker som den havna på rundt 200/220 i skrive og lese hastighet, den skal vel ligge høyere enn det ? brukte samsung sin magician for å måle.

Takker og bukker for tips og hjelp på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løst * 1. Nå fungerer høytalerne, funka med en nyere realtek driver.

2. Fortsatt problemer med lagg, kan det være skjermkort drivere ? Er ikke så kjent med Amd, prøvde å finne noen nyere drivere, men uten hell. Scorer jo 7.9 i windows.

3. lurer fortsatt på denne.

Muligens løst * 4. 200/200 hastigheten skyldes nok mangel på sata 3 kabel tenker jeg, brukte bare de 2 sata kablene som fulgte med HK eller hva det var.

Endret av Mwotm
Lenke til kommentar

Er ikke dårlig den da, får noe av det samme på min Crucial M4 SSD som jeg har i laptopen.

Den tykke USB 3 kabelen strekker du til en av USB 3 portene på baksiden av kabinettet, altså de som sitter på hovedkortet.

Men SSD bør du koble til SATA6 portene som er de 2 hvite på hovedkortet. De fire blå er SATA3 som gir lavere hastighet.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Har kobla SSD`en til den øverste hvite porten, hvor det står spesifikt Sata 3. Men trur ikke jeg bruker sata 3 kabel.

Men hvis det resultatet er bra, så er det jo greit. Bare trudde den klarte bedre siden det står 520MB/320MB/s read/write på komplett.

Er jo bare halvparten av Read.

Takk for opplsyningen rundt Usb3 kabelen. :)

Ellers virker det bare nå som at det bare er Minecraft jeg sliter med. Har den nyeste Java`en..hm.. prøve en reinstall

Lenke til kommentar

Legger meg langflat ned.. fant ut av problemet og alt er løst nå.

Hadde klart å sette den i Sata 2. Var så obs i hele går på at den skulle i sata 3, men når jeg bytta sata kablene 2 ganger mellom dvd brennern og SSDen (pågrunn av ryddighet m.m), så har jeg som sagt klart å sette SSDen i Sata 2, men vært 100% sikker på at den sto i SAta 3.

Pytt pytt.. må vel få lov til å være litt dum inniblant.

Takker og bukker for all hjelp, alt er toppers her nå :)

Endret av Mwotm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...