MG10 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Hei! Skal sette inn en ny 3TB disk, men har brukt opp alle SATA portene.. Derfor tenkte jeg at jeg skulle koble fra en SSD som har bokstav (M:) og så koble den nye 3TB disken til den SATA pluggen.. Deretter tenkte jeg å dele den nye disken opp i 3 partisjoner..Kopiere alle filene fra disk (I:) over til en av partisjonene.. Deretter kopiere alle filene fra disk (D:) over på en annen partisjon.. og disk (E:) på den tredje partisjonen.. Har lagret mange prosjekter som peker forskjellige steder på de gamle diskene.. Så for å unngå at jeg får opp meldinger som "Finner ikke filen" vil jeg etter kopieringen er ferdig, koble fra de gamle diskene, og deretter gi den nye disken de samme bokstavene til hver partisjon og på den måten "lure" windows til å tro at filene ligger på samme plass som før, samtidig som jeg frigjør 2 SATA porter.. Vil dette funke? Og, har det noe å si om jeg plugger SSD som har bokstav (M:) i en av de andre portene, eller bør jeg sette den tilbake der den var tidligere? Takk for evt svar. Endret 16. oktober 2012 av Gjermundsen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Det vil fungere. Skal ikke spile noen rolle hvilken port du plugger den i. Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2012 Flott! Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå