JorunT Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Da CS4 ikke kunne åpne raw-filer fra Nikon D800, oppgraderte jeg til CS6, ikke alt funker som det skal (bl.a. ikke MiniBridge), men det største problemet er at jeg plutselig ikke kan få sett nef-filene i preview/review i Bridge, de ligger der bare som thumbnails; jpeg-filer (og nef-filer fra D200 og D700) kan jeg derimot se som større bilder. Mener det var OK i starten, men at problemene oppsto etter noen uker. For et par uker siden foretok jeg anbefalt oppdatering, og da så alt normalt ut samme dagen og jeg trodde problemet var løst. Men dagen etter var det igjen bare thumbnails i preview . Alle nef-filene vises forresten også med en svart stripe langs de to lengste sidene. Filene lar seg åpne i ACR (oppdatert versjon 7.2.0.46), men det er nedtur at jeg ikke kan bruke Bridge til å selektere bildene. Noen tips? Lenke til kommentar
esfaut Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Du kan jo forsøke, som et siste håp, å gjøre følgende: 1. Åpne Bridge, CTRL+K 2. Gå til Buffer/Cache 3. Aktiver "Behold 100% forhåndsvisning i buffer" og "Eksporter buffer til mapper" 4. Tøm Buffer Men som sagt, det kan godt være dette ikke er løsningen på problemet. Men du kan jo prøve! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Du kan jo forsøke, som et siste håp, å gjøre følgende: 1. Åpne Bridge, CTRL+K 2. Gå til Buffer/Cache 3. Aktiver "Behold 100% forhåndsvisning i buffer" og "Eksporter buffer til mapper" 4. Tøm Buffer Men som sagt, det kan godt være dette ikke er løsningen på problemet. Men du kan jo prøve! Takk for tipset, dessverre hjalp det ikke. Lenke til kommentar
se# Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Noen tips? Ikke noen enkel sak der. bare for å få det helt klart, det er kun visning i Bridge som er problemet? Dvs, hvis du åpner filen i Photshop/ACR så kan du prosessere bildene og de blir korrekt gjengitt? Endret 23. oktober 2012 av se# Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Er du sikker på at du bruker Bridge CS6? Mistenker nemlig at du kanskje fortsatt bruker CS4, som vil fungere dårlig med MiniBridge i PS CS6 og til å åpne D800-filer... Lenke til kommentar
se# Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Er du sikker på at du bruker Bridge CS6? Mistenker nemlig at du kanskje fortsatt bruker CS4, som vil fungere dårlig med MiniBridge i PS CS6 og til å åpne D800-filer... Godt forslag, gammel Bridge og PS fjernes ikke automatisk når ny versjon installeres. Linker blir også liggende, men dobbeltklikker du på en fil i (gammel) Bridge åpnes automatisk siste versjon av PS/ACR. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Aha, der kan hunden ligge begravet, jeg ser at uansett hva jeg gjør, så dukker Bridge CS4 opp, også når jeg forsøker å kjøre Bridge.exe/CS6, Men Ikke noe problem å åpne bildene i siste versjon av PS/ACR. Det rare var at det var OK i starten. Men foreløpig har jeg ikke funnet ut hvordan jeg får åpnet Bridge CS6 Endret 30. oktober 2012 av JorunT Lenke til kommentar
se# Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Men foreløpig har jeg ikke funnet ut hvordan jeg får åpnet Bridge CS6 Bruker du Windows (7) kan du bare trykke på Windows-knappen, skrive Bridge og så får du en liste over hvilke Bridge som er installert på maskinen din. Pin den til startemenyen, lag en link eller lignende. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2012 Når jeg klikker på rett Bridge (CS6) i listen, så starter ikke denne, men CS4, det samme starter når jeg prøver å starte fra exe-filene i programmer. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 Får fortsatt ikke startet Bridge CS6, CS4-versjonen popper opp uansett hva jeg gjør. Er eneste mulighet å avinstallere både hele Photoshop CS4 og CS6 og deretter reinstallere CS6? Lenke til kommentar
se# Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Får fortsatt ikke startet Bridge CS6, CS4-versjonen popper opp uansett hva jeg gjør. Er eneste mulighet å avinstallere både hele Photoshop CS4 og CS6 og deretter reinstallere CS6? Beklager, men det er vanskelig å gi noe svar. At CS4-versjonen starter når du eksplisitt velger CS6-versjonen har jeg ingen forklaring på. Jeg har både CS5 og CS6 på min maskin og har aldri noe problem med å starte gammel (eller ny) versjon av Bridge (og PS) når jeg ønsker det. En reinstall burde jo fungere (eventuelt prøv med bare en avinstallasjon av CS4 først), men jeg kan ikke forså at det skulle være nødvendig, mer kan jeg ikke bidra med uten å ha tilgang til maskinen. Har du noen dataekspert bekjente som kan hjelpe? Endret 6. november 2012 av se# Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Kanskje du kan prøve å spørre på adobe sitt forum? Prøvde søke litt der for deg, og finner noe som er nesten det samme, om jeg forstår riktig da. http://forums.adobe....4809339#4809339 Go to Bridge CS6 edit/preferences/file type associations. Change defaults of extensions you want to CS6. Endret 6. november 2012 av pybalto Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Kanskje du kan prøve å spørre på adobe sitt forum? Prøvde søke litt der for deg, og finner noe som er nesten det samme, om jeg forstår riktig da. http://forums.adobe....4809339#4809339 Takk for tipset, det skal jeg forsøke så snart jeg får tid. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Det hjalp ikke å resette preferansefilene, som var ett av tipsene jeg fant ved å lete under linken jeg fikk av pybalto, men etter mye desperat søking fant jeg at det kunne være en idé å sjekke om ´Bridge CS4 fortsatt kjørte i bakgrunnen, og ganske riktig, ved å gå inn i Oppgavebehandling fant jeg synderen og fikk lukket programmet. Nå starter Bridge CS6 som den skal. Takk til dere alle som kom med råd, det fikk meg til å ikke gi opp. Foreløpig ser det ut til at problemet er løst. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå