Gå til innhold

Anbefalte innlegg

PS: Kan hende jeg var litt hard i inleggene mine over, men jeg blir bare så irritert over at folk ikke skjønner...

Hvorfor er det så viktig for deg at andre skal vite at du markerer klar avstand til religioner?

Og neida, du var ikke så hard, men det betyr jo at dette spørsmålet betyr mer enn du kanskje aner selv, ellers hadde du vel ikke giddet å bli frustrert? Da tenker jeg på den naturlige holdningen man ellers har til folk som ikke er ens famile eller venner - nemlig at man som regel er helt avslappet til disse, og at eventuelle dommer fra slike, betyr lite eller ingenting. Noe annet er det å få kritikk eller uventede ting fra folk som står en nær.

Hva sier du til det?

:)

Det er ikke så viktig for meg, men til nå er det bare at alle som ikke tror på noe blir sett rart på eller såndt av de som tror på noe. Jeg har aldri sett meg som en av dem og vil ikke bli identifisert med noen heller... derfor gir jeg offte i begynnelsen klar beskjed, men at jeg gjerne kan diskutere det.

Det spørsmålet er bare at jeg er overbevist om at det jeg tror er riktig, (: jeg skjønner også det de andre religionene tror, men når jeg ser på virkeligheten ser man at det religionene hevder ikke kan stemme... og det irriterer meg litt at religiøse med en gang lukker ørene når det temaet kommer fram (mest sansynlig siden de vet de har feil eller ikke vil vite sannheten) Jeg prøver å skjønne alle religioner og lytter til dem, men på ett tidspunkt hdetter jeg alltid av siden det blir for ulogisk for meg. Jeg prøver å skjønne men greier bare ikke. Jeg tenker for realistisk, men det er jo det verden er også..... det er realiteten allt bygger på. Også religionene, men religionene blir styrt av noen store ledere som er ute etter å tjene mest mulig penger, og at religiøse ikke ser de blir utnyttet irriterer meg enda merer.... jeg synes egentlig synd på dem om du skjønner.

Til kritikk kan jeg bare si at ingen av vennene mine er religiøse og de skjønner like lite som meg om religion. Men jeg prøver å lytte til religiøse å prøver å skjønne. Vennene mine bare lukker ørene de å, men da gjør de samme feilen som de religiøse. Familien min ellers er heller ikke religiøs, og faren min forteller meg offte om stjernene og om hvordan folk regnet seg fram til neste solformørkelse osv. Og alt stemmte. De kom også med påstander om hva som skjer med kroppen når man dør, de ble hemmeligholdt da av religioner, men nå viste det seg at det stemmer. Det er bevist, og logisk i forhold til religion, og det er også hovedgrunnen for at jeg tror på vitenskapen.

Jeg er også open for religioner, men trenger et bevis på at det er det riktige og til nå har ingen religioner greid å gi meg et bevis.

Hallo.

Nå har ikke jeg noen mixtur å gi deg, men jeg kan jo forklare litt fra flere erfaringer.

Jeg vil utdype dette litt mer i et perspektiv. Du kan også stille spm ved om hvilken hensikt jeg/ det har?

Først vil jeg fortelle om det man kaller religioner. Det neste jeg vil sette søkelyset på er, hva er religiøs?

Allerede nå vil jeg ikke tilbakevise, men stadfeste at å være religiøs, ikke har noe som helst med å være en troende kristen å gjøre. Mange mistolker dette, og jeg vet at det er meget brukt blandt folk som egentlig ikke mener noe vondt med det, men det har vært slik i åresvis.

Dette går veldig dypt. Først vil jeg fortelle at denne erfaringen ikke er noe som folk flest kan kjøpe for penger, og da mener jeg det å bli frelst. Ja, det finnes mange tusen vitnemål om dette på nett. Men det blir kanskje litt annerledes, når du kan utdype noe med andre som er på søken. Herren sier da også, bank på, og det skal bli lukket opp.

Så er det denne religion. Ja, det er et ord som på en måte skal favne alle religiøse. Men her skranter det litt når det kommer til kristendom.

Og hør hva min erfaring er- det finnes de som faktisk påberoper seg å være kristen- som ikke er det.

Ja, de kan står i menigheter.

Men hør hva Herren sier, regnet som kommer til hveten, den faller jo også på klinten.

Det betyr at nådegavene også faller på de som ikke er kristen. Så hvordan kan man vite hvem som er kristen da?

Jo, Herren skriver om det, på fruktene skal dere kjenne dem. Hva ligger det i dette?

Det betyr at man over tid ser hva vedkommende egentlig er. Dvs hvis du over 6 mnd følger vedkommende, så vil du se disse ting.

Vil en ekte kristen drikke brennevin feks? Vil en ekte drikke øl? Vil en ekte kristen sitte på ølsjapper?

Vil en ekte kristen oppsøke horehus? Deltar han i slosskamper? Er han en hissigpropp, full av sinne?

Tror jeg har nevnt noe av det som viser det som en kristen aldri kan være. Etter å ha lært sannheten å kjenne, så vil en kristen aldri gå tilbake, dvs se seg tilbake.

Men det er en gradvis forandring over la oss si 3-5 år. Du skjønner, Herren setter oss på prøve. En sønn blir alltid satt på prøve.

Det var litt til å begynne med. Det er ikke noe hokus pokus, men det er en personlig, meget personlig erfaring. Du blir en ny skapning i Kristus. Og det er slik at telefon ikke er nødvendig i slike tilfeller. Ja, bare du får beskjed på et eller annet vis. Så ordner Faderen resten. Jesus sier da også, ingen kommer til Meg før Faderen drager ham først. Herren elsker alle. Han vil ikke at noen skal fortapes. Men så er det da slik at noen nekter og nekter. Men vi har en fri vilje til å velge. Mange ganger skjer underlige ting, en som er nært deg dør plutselig. Alder spiller ingen rolle. Det bare skjer. Da er det at "hjulene" rører på seg. Ting skjer. La oss si at man opplever slikt, to kompiser- plutselig faller den ene om. Klart det rører ved den som blir igjen. Det oppstår fortvilelse. Da begynner ting å skje.

BmOnline

Endret av BmOnline
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS: Kan hende jeg var litt hard i inleggene mine over, men jeg blir bare så irritert over at folk ikke skjønner...

Hvorfor er det så viktig for deg at andre skal vite at du markerer klar avstand til religioner?

Og neida, du var ikke så hard, men det betyr jo at dette spørsmålet betyr mer enn du kanskje aner selv, ellers hadde du vel ikke giddet å bli frustrert? Da tenker jeg på den naturlige holdningen man ellers har til folk som ikke er ens famile eller venner - nemlig at man som regel er helt avslappet til disse, og at eventuelle dommer fra slike, betyr lite eller ingenting. Noe annet er det å få kritikk eller uventede ting fra folk som står en nær.

Hva sier du til det?

Det er ikke så viktig for meg, men til nå er det bare at alle som ikke tror på noe blir sett rart på eller såndt av de som tror på noe. Jeg har aldri sett meg som en av dem og vil ikke bli identifisert med noen heller... derfor gir jeg offte i begynnelsen klar beskjed, men at jeg gjerne kan diskutere det.

Det spørsmålet er bare at jeg er overbevist om at det jeg tror er riktig, (: jeg skjønner også det de andre religionene tror, men når jeg ser på virkeligheten ser man at det religionene hevder ikke kan stemme... og det irriterer meg litt at religiøse med en gang lukker ørene når det temaet kommer fram (mest sansynlig siden de vet de har feil eller ikke vil vite sannheten) Jeg prøver å skjønne alle religioner og lytter til dem, men på ett tidspunkt hdetter jeg alltid av siden det blir for ulogisk for meg. Jeg prøver å skjønne men greier bare ikke. Jeg tenker for realistisk, men det er jo det verden er også..... det er realiteten allt bygger på. Også religionene, men religionene blir styrt av noen store ledere som er ute etter å tjene mest mulig penger, og at religiøse ikke ser de blir utnyttet irriterer meg enda merer.... jeg synes egentlig synd på dem om du skjønner.

Til kritikk kan jeg bare si at ingen av vennene mine er religiøse og de skjønner like lite som meg om religion. Men jeg prøver å lytte til religiøse å prøver å skjønne. Vennene mine bare lukker ørene de å, men da gjør de samme feilen som de religiøse. Familien min ellers er heller ikke religiøs, og faren min forteller meg offte om stjernene og om hvordan folk regnet seg fram til neste solformørkelse osv. Og alt stemmte. De kom også med påstander om hva som skjer med kroppen når man dør, de ble hemmeligholdt da av religioner, men nå viste det seg at det stemmer. Det er bevist, og logisk i forhold til religion, og det er også hovedgrunnen for at jeg tror på vitenskapen.

Jeg er også open for religioner, men trenger et bevis på at det er det riktige og til nå har ingen religioner greid å gi meg et bevis.

Hallo.

Nå har ikke jeg noen mixtur å gi deg, men jeg kan jo forklare litt fra flere erfaringer.

Jeg vil utdype dette litt mer i et perspektiv. Du kan også stille spm ved om hvilken hensikt jeg/ det har?

Først vil jeg fortelle om det man kaller religioner. Det neste jeg vil sette søkelyset på er, hva er religiøs?

Allerede nå vil jeg ikke tilbakevise, men stadfeste at å være religiøs, ikke har noe som helst med å være en troende kristen å gjøre. Mange mistolker dette, og jeg vet at det er meget brukt blandt folk som egentlig ikke mener noe vondt med det, men det har vært slik i åresvis.

Dette går veldig dypt. Først vil jeg fortelle at denne erfaringen ikke er noe som folk flest kan kjøpe for penger, og da mener jeg det å bli frelst. Ja, det finnes mange tusen vitnemål om dette på nett. Men det blir kanskje litt annerledes, når du kan utdype noe med andre som er på søken. Herren sier da også, bank på, og det skal bli lukket opp.

Så er det denne religion. Ja, det er et ord som på en måte skal favne alle religiøse. Men her skranter det litt når det kommer til kristendom.

Og hør hva min erfaring er- det finnes de som faktisk påberoper seg å være kristen- som ikke er det.

Men hør hva Herren sier, regnet som kommer til hveten, den faller jo også på klinten.

Det betyr at nådegavene også faller på de som ikke er kristen. Så hvordan kan man vite hvem som er kristen da?

Jo, Herren skriver om det, på fruktene skal dere kjenne dem. Hva ligger det i dette?

Det betyr at man over tid ser hva vedkommende egentlig er. Dvs hvis du over 6 mnd følger vedkommende, så vil du se disse ting.

Vil en ekte kristen drikke brennevin feks? Vil en ekte drikke øl? Vil en ekte kristen sitte på ølsjapper?

Vil en ekte kristen oppsøke horehus? Deltar han i slosskamper? Er han en hissigpropp, full av sinne?

Tror jeg har nevnt noe av det som viser det som en kristen aldri kan være. Etter å ha lært sannheten å kjenne, så vil en kristen aldri gå tilbake, dvs se seg tilbake.

Men det er en gradvis forandring over la oss si 3-5 år. Du skjønner, Herren setter oss på prøve. En sønn blir alltid satt på prøve.

Det var litt til å begynne med. Det er ikke noe hokus pokus, men det er en personlig, meget personlig erfaring. Du blir en ny skapning i Kristus. Og det er slik at telefon ikke er nødvendig i slike tilfeller. Ja, bare du får beskjed på et eller annet vis. Så ordner Faderen resten. Jesus sier da også, ingen kommer til Meg før Faderen drager ham først. Herren elsker alle. Han vil ikke at noen skal fortapes. Men så er det da slik at noen nekter og nekter. Men vi har en fri vilje til å velge. Mange ganger skjer underlige ting, en som er nært deg dør plutselig. Alder spiller ingen rolle. Det bare skjer. Da er det at "hjulene" rører på seg. Ting skjer. La oss si at man opplever slikt, to kompiser- plutselig faller den ene om. Klart det rører ved den som blir igjen. Det oppstår fortvilelse. Da begynner ting å skje.

BmOnline

Okei, Takk :)

Jeg har da et spørsmål. Å bli frelst, merker man noen forandring?? Blir man anderledes, tenker man anderledes, for isåfall kan å bli frelst også bety at man bare finner seg selv, eller finner den rette veine for seg selv. Må man være religiøs for å bli frelst?

Så om man er en kristen som gjør disse tingene, er det da en av dem som påroper seg kristendommen?? Blant ungdommer da? Alle ungdommer drar jo på fest og drikker øl osv. Er ikke de kristne da? Det avtar jo vaneligvis etter noen år. Så blir man da fra å pårope seg troen til en troende??

I siste avsnitt begynte jeg litt å lure på hva som begynner å skje?? Er det da man har bestått prøven?? Men de som dør da..? har de bestått de å? Er det Gud som lar dem dø?

Jeg merker at en Kristen også lever etter menneskerettslovene. Men det prøver jo alle religioner. Hvorfor er det da så mange kriger mellom religion. Alle kjemper for fred, men for å oppnå fred må man bare slutte å kjempe. Man slutter selvfølgelig ikke den indre kampen, men kampen med våpenbruk.

Jeg synes det er interesangt å høre litt meninger og tolkninger fra kristne om også andre kristne. Jeg viste foreksempel ikke at noen er seriøst kristne og noen påroper seg troen, for meg var alle bare kristne.

Det hjalp litt med å skjønne, men jeg greier fortsatt ikke helt. Men det gjør ikke noe, siden jeg lever lykkelig som jeg gjør akuratt nå.

Lenke til kommentar

Hva sier du til det?

Hallo.

BmOnline

Jeg har da et spørsmål. Å bli frelst, merker man noen forandring?? Blir man anderledes, tenker man anderledes, for isåfall kan å bli frelst også bety at man bare finner seg selv, eller finner den rette veine for seg selv. Må man være religiøs for å bli frelst?

Så om man er en kristen som gjør disse tingene, er det da en av dem som påroper seg kristendommen?? Blant ungdommer da? Alle ungdommer drar jo på fest og drikker øl osv. Er ikke de kristne da? Det avtar jo vaneligvis etter noen år. Så blir man da fra å pårope seg troen til en troende??

I siste avsnitt begynte jeg litt å lure på hva som begynner å skje?? Er det da man har bestått prøven?? Men de som dør da..? har de bestått de å? Er det Gud som lar dem dø?

Jeg merker at en Kristen også lever etter menneskerettslovene. Men det prøver jo alle religioner. Hvorfor er det da så mange kriger mellom religion. Alle kjemper for fred, men for å oppnå fred må man bare slutte å kjempe. Man slutter selvfølgelig ikke den indre kampen, men kampen med våpenbruk.

Jeg synes det er interesangt å høre litt meninger og tolkninger fra kristne om også andre kristne. Jeg viste foreksempel ikke at noen er seriøst kristne og noen påroper seg troen, for meg var alle bare kristne.

Det hjalp litt med å skjønne, men jeg greier fortsatt ikke helt. Men det gjør ikke noe, siden jeg lever lykkelig som jeg gjør akuratt nå.

Joda, det er mange som sier den smale vei, vettu. Det har du sikkert hørt. Men dette som jeg nå prøver å legge ut- det er altså hjertets hemmeligheter.

Nå, mange sier at de tror. Ja, det er slik. Men så er det slik at VI som troende i en gruppe- ikke går inn og "graver" i hvert individ om du skjønner- vi lar Herren ta seg av den oppgaven. Han er den som kjenner hjertets hemmeligheter. Han vet om ALT det gale som alle og enhver noen gang kommer til å gjøre-. Han er allestedsnærværende. Intet er skjult for Hans øine. Han visste om hvem som ville tro på Ham, før Jordens grunnvoll ble lagt. De som trodde ble skrevet opp i Livsens bok allerede da.

Men så litt inn på dette med religiøs, det har INTET med å være kristen å gjøre.

Satan er en sluing. Han er hva som kalles å være meget religiøs. Han kan Bibelen på rams, men han tror ikke. Han er en som besetter mange individer, og har han først taket på en, så skal det noe til å bli av med ham. Her kan du lese om en historie som skjedde i 2005 i Stamsund. Satan brølte stygt den kvelden kl 23.43.

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=129

BmOnline

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva sier du til det?

Hallo.

BmOnline

Joda, det er mange som sier den smale vei, vettu. Det har du sikkert hørt. Men dette som jeg nå prøver å legge ut- det er altså hjertets hemmeligheter.

Nå, mange sier at de tror. Ja, det er slik. Men så er det slik at VI som troende i en gruppe- ikke går inn og "graver" i hvert individ om du skjønner- vi lar Herren ta seg av den oppgaven. Han er den som kjenner hjertets hemmeligheter. Han vet om ALT det gale som alle og enhver noen gang kommer til å gjøre-. Han er allestedsnærværende. Intet er skjult for Hans øine. Han visste om hvem som ville tro på Ham, før Jordens grunnvoll ble lagt. De som trodde ble skrevet opp i Livsens bok allerede da.

Men så litt inn på dette med religiøs, det har INTET med å være kristen å gjøre.

Satan er en sluing. Han er hva som kalles å være meget religiøs. Han kan Bibelen på rams, men han tror ikke. Han er en som besetter mange individer, og har han først taket på en, så skal det noe til å bli av med ham. Her kan du lese om en historie som skjedde i 2005 i Stamsund. Satan brølte stygt den kvelden kl 23.43.

http://bmonline.no/f...c.php?f=1&t=129

BmOnline

Ja har hørt om det :)

Okei ja, ja det er akuratt det som er noe av det som jeg har vanskeligheter for å skjønne.

Okei, jøss jeg lerte en del nytt i dag. Så man kan ikke starte å tro på Gud etterhvert? enten har man gjort det hele livet eller man tror aldri??

Okei så religiøs kan være to ting da, det som kommer fra hjertet og det som man påroper seg til? Det hørtes jo da litt mere logisk ut.

Lenke til kommentar

Hva sier du til det?

Hallo.

BmOnline

http://bmonline.no/f...c.php?f=1&t=129

BmOnline

Ja har hørt om det :)

Okei ja, ja det er akuratt det som er noe av det som jeg har vanskeligheter for å skjønne.

Okei, jøss jeg lerte en del nytt i dag. Så man kan ikke starte å tro på Gud etterhvert? enten har man gjort det hele livet eller man tror aldri??

Okei så religiøs kan være to ting da, det som kommer fra hjertet og det som man påroper seg til? Det hørtes jo da litt mere logisk ut.

Ja, det stemmer- man har en slags nødutgang- meget religiøs - men det er altså ikke de som tror i sitt hjerte. De ekte kristne blir hundset med, ja de blir noen ganger kaldt gale, osv. Jeg kan for ordens skyld fortelle at da mens Jesus levde og gikk på jorden, så kaldte de Ham djevel, belsebub- tenk det.

Og hvem de var, jo det var enkelte fariseere og noen innen jødedommen. Men sannheten om dette er slik:

1. Jesus ble slått allerede før jordens grunnvoll ble lagt for å bringe tilbake de som trodde på Herren.

2. Dette fordi Gud visste om hvem som trodde på Ham, Han ville at alle skulle tro, men mange nekter å tro. Men for at offeret skulle skje fyldest- så ble jødenes øine forblindet av Gud, slik at Sønnen skulle ofres EN gang for alle på Korset- ved tro på Guds Sønn. Således kommer HANS utvalgte tilbake syndfri- som før fallet i Edens Have, GUD gjenoppretter fallet i Edens Have på denne måten, ved at ALLE som tror får ta del i Hans Nye Pakt, GUDS RIKE.

Slik henger det sammen. Så- nå er det bare å troen, som gjenstår. :)

Ja, så var det helvetet da. Det ble opprettet for djevelen og hans engler.

Men dit kan også noen havne, hvis de ikke blir omvendt, står det skrevet i Bibelen. Den som ikke tror, er allerede dømt.

Ved å bli frelst ved tro, så har man Evig Liv, fordi det er Løftet som Gud svor ved seg Selv at Han ville holde, fordi Adam og Eva sviktet. Nemlig å reise oss opp til Evig Liv etter at vi forlater dette stedet.

Så er det noen definisjoner som tilhører Guddommen. Faderen Sønnen og Den Hellige Ånd er ETT. Man kan altså ikke skille dem ifra hverandre. Fordi det er Bare EN Gud.

Det er å sammenlikne med mannen og kvinnen, som lever som kristen, de er ett.

Kvinnen og mannen er likestillt. Men kvinnen er mannens medhjelper, det var av Adams ribben Han skapte kvinnen. Mens mannen ble skapt av jordens mold.

V i ble skapt i Guds bilde. Dvs i teofani. Det kan vi ikke se med våre øine. Så skapte han en drakt for oss, dvs kjøttet som vi bor i nå, hvor vi kan ta på hverandre og kjenne smerte og glede. 5 sanser er vi utrustet med i denne dimensjonen.

Når vi dør, så går vi over i et annet vesen. Og når dagen kommer, så vil vi atter bli reist opp i teofania, Guds bilde og vi vil ha en alder på ca 23 år og aldri mer lide eller ha det vondt. Om du er nyskjerrig på dette med helbredelser og Guds Kraft :

http://bmonline.no/html/overn.html

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

På dommens dag så tror jeg ikke du syntes at kristendommen er idiotisk lengre. Gud kaster deg ikke i helvetet for det har han ikke hjerte til. Du kan selv velge! Og når du velger å synde så blir det det samme som om du vil til helvete. Gud nekter ikke å la en som vil pines evig ikke komme til helvete. Det er ett fritt valg han har gitt oss. Det er opp til deg hvor du skal etter døden.

Lattis. Ufattelig at folk faktisk kan tro på noe sånt i 2012.

Endret av HylendeUlf
Lenke til kommentar

Fordet første, hvis dere ikke klarer å qoute det dere skalsvare på så kan dere LAVÆRE å qoute i det hele tatt. sloke megaqoutes vi ser i posten over her blir bare tull, så kutt det ut. Laheller være å qoute hvis du ikke klarer å qoute kun det du svarer på!!!!

. De ekte kristne blir hundset med, ja de blir noen ganger kaldt gale, osv.

I så fall er alle ekte religiøse, for jeg gjør ingen forskjell på noen religioner jeg, kaller alt sammen sludder og vås og tankefengsler uten unntak. Men det du mener er at vi burde gjøre et unntak for kristendom, som vi burde respektere MER enn alle de andre religionene fordi kristendom er mer sant? Er det dette du kanskje mener?

Jeg kan for ordens skyld fortelle at da mens Jesus levde og gikk på jorden, så kaldte de Ham djevel, belsebub- tenk det.
Og jeg kaller de som skrev dette om jesus for løgnhalser! Tenk det. At det ikke er så langt unna sannheten bryr du deg ikke om... Men hadde du skjekket historien til boka du tror blindt på så hadde du også oppdaget at de såkalte øyenvitne skildiringene ikke er det de utgir seg for å være, med mindre andre, tredje og fjerdehånds "vitner" kan bestraktes som øyenvitner da... Og minst et av evangeliene om de såkalte øyenvitne skildirngene eer falskt, antagelig flere... Så har du aspektet at vi ikke aner hvem som har skrevet dem, annet enn at de IKKE er skrevet av de som bibelen påstår har skrevet dem... Men hva bryr det deg egentlig? Du tror jo at dette er sant og som mange MANGE kristne før deg er det det samme som at det er sant. For det er sant for deg og da er det sant.

Ja, så var det helvetet da. Det ble opprettet for djevelen og hans engler. Men dit kan også noen havne, hvis de ikke blir omvendt, står det skrevet i Bibelen. Den som ikke tror, er allerede dømt.
Og den trusselen tror ikke-troende på like mye som du selv tror du havner i allaahs helvettes hage når du dør hvis du ikke tror på alaah... Hvorfor er dette så vanskelig å se for troende? Hvorfor er det så ufattelig vanskelig å se at hvis vi ikke tror på den eller den religionen så vil vi bli straffet av den eller den guden? Dette gjelder ikke bare kristendom, men så og si alle religioner som har utviklet denne sperren for sine tilhengere slik at de ikke skal tvile på troen, men fortsette å tro blindt. Det er kun deg, BMonline, og andre religiøse som faktisk tror dette. For oss ikke-troende blir det som å true medat troll vil komme å sitte på oss i all evighet hvisvi ikke tror på nettopp troll. Det blir like dumt å tro på det. Du PÅSTÅR at det er slik, men hvem er du og hvor er dine bevis for at det er slik?

Ved å bli frelst ved tro, så har man Evig Liv, fordi det er Løftet som Gud svor ved seg Selv at Han ville holde, fordi Adam og Eva sviktet.
Ja tenk at gud satte skylden for sin egen utilstrekkelighet på menneskene... Hvem var det som var allmektig liksom? Og hvor mye ville det kostet gud å hasatt gabriel, eller selveste jesus, til å passe på det treet? Eller fjernet treet i sin helhet? Så skal man tro denne myten som bibelen forteller så er det gud, ikke adam og eva, som sviktet, da han i sin allmektighet ikke evnet å forutse hva som ville skje... Men forklaringene kristne unnskylder denne myten med er likke latterlig som myten selv... Så intet nytt under solen... Men dette er hva den jødisk/kristne/muslimske gud er for meg, en latterlig klønemaker som setter skylden på alle andre for sin egen utilstrekkelighet. Spørsmålet er om man er allmektig om man ikke er allmektig hele tiden... Og det kan han jo ikke havært om man skal tro på disse mytene, for hadde han vært allmektig, noe bibelen påstår hele 42 ganger eller noe slikt, så ville han sett hvordan det ville gå da han puttet to dumme tenåringer i edens hage... Selv jeg, uten allmektighet i det hele tatt, ville ikke stolt på to ungdommer i min egen hage, for å si det slik. For jeg trenger ikke allmektighet for å forstå at de så og si garantert ville ha stjålet epler fra nettopp det treet jeg sa de ikke skulle ta epler fra...

Så gud er dum, intet mindre.

Om du er nyskjerrig på dette med helbredelser og Guds Kraft : http://bmonline.no/html/overn.html BmOnline
Hvor er bevisene hen`? Ingen mennesker blir friske av gud eller jesus, men rett og slett av placebo. Det rare er at vi ALDRI hører noe om langtids virkningene av denne helbredelsen...

Og hvorfor fremstiller du din egen gudsom en showoff, en som liker å vise seg frem? For hvisdet faktisk var sant at det var gud og jesus som sto bak helbredelsene så er de jo ikke annet enn onde begge to, for hvorfor lar de folk lide i urimelighet når de like gjerne kunne ha latt personen være frisk? For er det behovet for å vise seg frem så ER de jo onde da..

Jeg var nysgjerrig på dette for noen år siden, men samme hvor mye jeg lette og grov så klarte INGEN å komme med et skikkelig bevis for helbredelse i det hele tatt, ikke ET. Det som derimot kom veldig tydelig frem var at det var en fryktelig forutinntatt og ignorant gjeng som tror på helbredelse, en gjeng som ikke gidder å se på annet enn at gud står bak. De vil ikke høre om at andre enn deres gud står bak overhodet, så støpt i betong er hjernene deres i dette spørsmålet.

Det de som tror de er helbredet blir bedre av placebo effekten. Og veldig fint det, men det burdeda også ha kommet klart frem og ikke lure folk til å tro at dette skyldes myter i en gammel bok, for det er kun uærlighet, spesielt for de som tjener på dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fordet første, hvis dere ikke klarer å qoute det dere skalsvare på så kan dere LAVÆRE å qoute i det hele tatt. sloke megaqoutes vi ser i posten over her blir bare tull, så kutt det ut. Laheller være å qoute hvis du ikke klarer å qoute kun det du svarer på!!!!

I så fall er alle ekte religiøse, for jeg gjør ingen forskjell på noen religioner jeg, kaller alt sammen sludder og vås og tankefengsler uten unntak. Men det du mener er at vi burde gjøre et unntak for kristendom, som vi burde respektere MER enn alle de andre religionene fordi kristendom er mer sant? Er det dette du kanskje mener?

Jeg kan for ordens skyld fortelle at da mens Jesus levde og gikk på jorden, så kaldte de Ham djevel, belsebub- tenk det.
Og jeg kaller de som skrev dette om jesus for løgnhalser! Tenk det. At det ikke er så langt unna sannheten bryr du deg ikke om... Men hadde du skjekket historien til boka du tror blindt på så hadde du også oppdaget at de såkalte øyenvitne skildiringene ikke er det de utgir seg for å være, med mindre andre, tredje og fjerdehånds "vitner" kan bestraktes som øyenvitner da... Og minst et av evangeliene om de såkalte øyenvitne skildirngene eer falskt, antagelig flere... Så har du aspektet at vi ikke aner hvem som har skrevet dem, annet enn at de IKKE er skrevet av de som bibelen påstår har skrevet dem... Men hva bryr det deg egentlig? Du tror jo at dette er sant og som mange MANGE kristne før deg er det det samme som at det er sant. For det er sant for deg og da er det sant.

Ja, så var det helvetet da. Det ble opprettet for djevelen og hans engler. Men dit kan også noen havne, hvis de ikke blir omvendt, står det skrevet i Bibelen. Den som ikke tror, er allerede dømt.
Og den trusselen tror ikke-troende på like mye som du selv tror du havner i allaahs helvettes hage når du dør hvis du ikke tror på alaah... Hvorfor er dette så vanskelig å se for troende? Hvorfor er det så ufattelig vanskelig å se at hvis vi ikke tror på den eller den religionen så vil vi bli straffet av den eller den guden? Dette gjelder ikke bare kristendom, men så og si alle religioner som har utviklet denne sperren for sine tilhengere slik at de ikke skal tvile på troen, men fortsette å tro blindt. Det er kun deg, BMonline, og andre religiøse som faktisk tror dette. For oss ikke-troende blir det som å true medat troll vil komme å sitte på oss i all evighet hvisvi ikke tror på nettopp troll. Det blir like dumt å tro på det. Du PÅSTÅR at det er slik, men hvem er du og hvor er dine bevis for at det er slik?

Ved å bli frelst ved tro, så har man Evig Liv, fordi det er Løftet som Gud svor ved seg Selv at Han ville holde, fordi Adam og Eva sviktet.
Ja tenk at gud satte skylden for sin egen utilstrekkelighet på menneskene... Hvem var det som var allmektig liksom? Og hvor mye ville det kostet gud å hasatt gabriel, eller selveste jesus, til å passe på det treet? Eller fjernet treet i sin helhet? Så skal man tro denne myten som bibelen forteller så er det gud, ikke adam og eva, som sviktet, da han i sin allmektighet ikke evnet å forutse hva som ville skje... Men forklaringene kristne unnskylder denne myten med er likke latterlig som myten selv... Så intet nytt under solen... Men dette er hva den jødisk/kristne/muslimske gud er for meg, en latterlig klønemaker som setter skylden på alle andre for sin egen utilstrekkelighet. Spørsmålet er om man er allmektig om man ikke er allmektig hele tiden... Og det kan han jo ikke havært om man skal tro på disse mytene, for hadde han vært allmektig, noe bibelen påstår hele 42 ganger eller noe slikt, så ville han sett hvordan det ville gå da han puttet to dumme tenåringer i edens hage... Selv jeg, uten allmektighet i det hele tatt, ville ikke stolt på to ungdommer i min egen hage, for å si det slik. For jeg trenger ikke allmektighet for å forstå at de så og si garantert ville ha stjålet epler fra nettopp det treet jeg sa de ikke skulle ta epler fra...

Så gud er dum, intet mindre.

Om du er nyskjerrig på dette med helbredelser og Guds Kraft : http://bmonline.no/html/overn.html BmOnline
Hvor er bevisene hen`? Ingen mennesker blir friske av gud eller jesus, men rett og slett av placebo. Det rare er at vi ALDRI hører noe om langtids virkningene av denne helbredelsen...

Og hvorfor fremstiller du din egen gudsom en showoff, en som liker å vise seg frem? For hvisdet faktisk var sant at det var gud og jesus som sto bak helbredelsene så er de jo ikke annet enn onde begge to, for hvorfor lar de folk lide i urimelighet når de like gjerne kunne ha latt personen være frisk? For er det behovet for å vise seg frem så ER de jo onde da..

Jeg var nysgjerrig på dette for noen år siden, men samme hvor mye jeg lette og grov så klarte INGEN å komme med et skikkelig bevis for helbredelse i det hele tatt, ikke ET. Det som derimot kom veldig tydelig frem var at det var en fryktelig forutinntatt og ignorant gjeng som tror på helbredelse, en gjeng som ikke gidder å se på annet enn at gud står bak. De vil ikke høre om at andre enn deres gud står bak overhodet, så støpt i betong er hjernene deres i dette spørsmålet.

Det de som tror de er helbredet blir bedre av placebo effekten. Og veldig fint det, men det burdeda også ha kommet klart frem og ikke lure folk til å tro at dette skyldes myter i en gammel bok, for det er kun uærlighet, spesielt for de som tjener på dette.

Ja, takk for svar. Ser at dere har fått en masse å tenke på. Ja, det er ikke dårlig. RWS, du hadde jo mange spørsmål. Kanskje vi skulle begynne med eplene først?

Hvis dere er veldig interessert, så vil jeg anbefale dere å slå opp i Bibelen og granske hva den sier om Edens Have. Tenk der var en spesiell sak som skjedde. Etter syndefallet- så måtte de ut av Eden. Og de ble flyttet øst av Eden.

Men dere- tror dere at det var epler som tok dem ut av Edens Have? Hvis så var tilfellet, da skulle v i sannellig sette frem epler, slik at damene begynte å kle på seg og oppføre seg som sømmelige damer? Dvs gå i kvinne-klær og ikke i mannsklær, (bukser) ? Akkurat det var det vi skulle gjøre. Men det var ikke epler eller trær i ordets forstand, men i overført betydning, så betyr kvinnen et tre- som når vi snakker om generasjoner, ja på det viset ser dere. Så det var ikke epler, men kvinnen. Og hva tror dere hendte når det IKKE var frukt dere? Har dere hørt om forbuden frukt? Jovisst- og akkurat det var det som skjedde. Eva ble dåret av en skjønn figur. Som var likt mennesket. Som straff, kan dere lese nøyaktig hva som skjedde med han i Bibelen. Og her kommer svaret. Satan visste nøyaktig hva han skulle gjøre for å forstyrre Guds plan. Han visste at slangens blod kunne komme inn i slektene. Og akkurat det var det som skjedde. Da kom Kain til verden. Og Kain var av den onde, kan dere lese i Bibelen. Slangen som var et menneske likt, han fikk som straff at lemmene forsvant og han måtte åle på sin buk resten av tiden. Der har dere løsningen på eplene. Det var ikke frukt, men Blod. Og Abel bar fram et bedre offer enn Kain, som ofret frukt. Men det var feil, fordi det var blod som skulle ofres. Hvordan tror dere at Abel visste at han skulle ofre blod? Jo, Gud åpenbarte det for ham, at det var blod. Derfor ble Kain misunnelig og sint og drepte sin bror.

BmOnline

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ja tenk at gud satte skylden for sin egen utilstrekkelighet på menneskene... Hvem var det som var allmektig liksom? Og hvor mye ville det kostet gud å hasatt gabriel, eller selveste jesus, til å passe på det treet? Eller fjernet treet i sin helhet? Så skal man tro denne myten som bibelen forteller så er det gud, ikke adam og eva, som sviktet, da han i sin allmektighet ikke evnet å forutse hva som ville skje... Men forklaringene kristne unnskylder denne myten med er likke latterlig som myten selv... Så intet nytt under solen... Men dette er hva den jødisk/kristne/muslimske gud er for meg, en latterlig klønemaker som setter skylden på alle andre for sin egen utilstrekkelighet. Spørsmålet er om man er allmektig om man ikke er allmektig hele tiden... Og det kan han jo ikke havært om man skal tro på disse mytene, for hadde han vært allmektig, noe bibelen påstår hele 42 ganger eller noe slikt, så ville han sett hvordan det ville gå da han puttet to dumme tenåringer i edens hage... Selv jeg, uten allmektighet i det hele tatt, ville ikke stolt på to ungdommer i min egen hage, for å si det slik. For jeg trenger ikke allmektighet for å forstå at de så og si garantert ville ha stjålet epler fra nettopp det treet jeg sa de ikke skulle ta epler fra... Så gud er dum, intet mindre.
Hvor er bevisene hen`? Ingen mennesker blir friske av gud eller jesus, men rett og slett av placebo. Det rare er at vi ALDRI hører noe om langtids virkningene av denne helbredelsen... Og hvorfor fremstiller du din egen gudsom en showoff, en som liker å vise seg frem? For hvisdet faktisk var sant at det var gud og jesus som sto bak helbredelsene så er de jo ikke annet enn onde begge to, for hvorfor lar de folk lide i urimelighet når de like gjerne kunne ha latt personen være frisk? For er det behovet for å vise seg frem så ER de jo onde da.. Jeg var nysgjerrig på dette for noen år siden, men samme hvor mye jeg lette og grov så klarte INGEN å komme med et skikkelig bevis for helbredelse i det hele tatt, ikke ET. Det som derimot kom veldig tydelig frem var at det var en fryktelig forutinntatt og ignorant gjeng som tror på helbredelse, en gjeng som ikke gidder å se på annet enn at gud står bak. De vil ikke høre om at andre enn deres gud står bak overhodet, så støpt i betong er hjernene deres i dette spørsmålet. Det de som tror de er helbredet blir bedre av placebo effekten. Og veldig fint det, men det burdeda også ha kommet klart frem og ikke lure folk til å tro at dette skyldes myter i en gammel bok, for det er kun uærlighet, spesielt for de som tjener på dette.
Ja, takk for svar. Ser at dere har fått en masse å tenke på. Ja, det er ikke dårlig. RWS, du hadde jo mange spørsmål. Kanskje vi skulle begynne med eplene først? Hvis dere er veldig interessert, så vil jeg anbefale dere å slå opp i Bibelen og granske hva den sier om Edens Have. Tenk der var en spesiell sak som skjedde. Etter syndefallet- så måtte de ut av Eden. Og de ble flyttet øst av Eden. Men dere- tror dere at det var epler som tok dem ut av Edens Have? Hvis så var tilfellet, da skulle v i sannellig sette frem epler, slik at damene begynte å kle på seg og oppføre seg som sømmelige damer? Dvs gå i kvinne-klær og ikke i mannsklær, (bukser) ? Akkurat det var det vi skulle gjøre. Men det var ikke epler eller trær i ordets forstand, men i overført betydning, så betyr kvinnen et tre- som når vi snakker om generasjoner, ja på det viset ser dere. Så det var ikke epler, men kvinnen. Og hva tror dere hendte når det IKKE var frukt dere? Har dere hørt om forbuden frukt? Jovisst- og akkurat det var det som skjedde. Eva ble dåret av en skjønn figur. Som var likt mennesket. Som straff, kan dere lese nøyaktig hva som skjedde med han i Bibelen. Og her kommer svaret. Satan visste nøyaktig hva han skulle gjøre for å forstyrre Guds plan. Han visste at slangens blod kunne komme inn i slektene. Og akkurat det var det som skjedde. Da kom Kain til verden. Og Kain var av den onde, kan dere lese i Bibelen. Slangen som var et menneske likt, han fikk som straff at lemmene forsvant og han måtte åle på sin buk resten av tiden. Der har dere løsningen på eplene. Det var ikke frukt, men Blod. Og Abel bar fram et bedre offer enn Kain, som ofret frukt. Men det var feil, fordi det var blod som skulle ofres. Hvordan tror dere at Abel visste at han skulle ofre blod? Jo, Gud åpenbarte det for ham, at det var blod. Derfor ble Kain misunnelig og sint og drepte sin bror. BmOnline

Jeg synes svarett ditt og argumentene til RWS er gode, men en ting: RWS Spørr "Hvor er bevisene hen`? Det blir like dumt å tro på det. Du PÅSTÅR at det er slik, men hvem er du og hvor er dine bevis for at det er slik?" Du henviser alt til edens hage. Er det beviset for RWS sine spørsmål og argumenter?

Jeg leser det, men finner ikke noe bevis. Edens hage er jo heller ikke bevist så hvordan kan ett ikke bevis bevise noe?? Det kommer en del spørsmål nå rettet mot religion og kristendom og du henviser alt til bibelen. Men kan man svare på spørsmåla på en anen måte også??

Jeg vill ikke henge ut noen religion eller personer, med spørsmåla mine, men spørr fordi jeg lurer på det. Ingen religiøse har kommet med riktige bevis for sine påstander. Finnes det ikke noen bevis? Eller er bevisene bare synlig for de som tror??

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

RWS, har en tendens til å forvirre, med sine krav om beviser. Det går ikke an å bevise sin personlige tro (det vet også den som spør), annet enn for seg selv. Andre kan kanskje merke at man er særlig snill og imøtekommende, men det er bare reslutatet av en personlig omveltning og personlige valg om hva som er den rette veien å gå, men igjen; den veien er bare for den personen.

Og hvis noen virkelig tror at noe så stort som "Gud" ville bevise sin eksistens på neste Idol, ja da er man veldig naiv.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så viktig for deg at andre skal vite at du markerer klar avstand til religioner? Og neida, du var ikke så hard, men det betyr jo at dette spørsmålet betyr mer enn du kanskje aner selv, ellers hadde du vel ikke giddet å bli frustrert? Da tenker jeg på den naturlige holdningen man ellers har til folk som ikke er ens famile eller venner - nemlig at man som regel er helt avslappet til disse, og at eventuelle dommer fra slike, betyr lite eller ingenting. Noe annet er det å få kritikk eller uventede ting fra folk som står en nær. Hva sier du til det? :)
Det er ikke så viktig for meg, men til nå er det bare at alle som ikke tror på noe blir sett rart på eller såndt av de som tror på noe. Jeg har aldri sett meg som en av dem og vil ikke bli identifisert med noen heller... derfor gir jeg offte i begynnelsen klar beskjed, men at jeg gjerne kan diskutere det. Det spørsmålet er bare at jeg er overbevist om at det jeg tror er riktig, (: jeg skjønner også det de andre religionene tror, men når jeg ser på virkeligheten ser man at det religionene hevder ikke kan stemme... og det irriterer meg litt at religiøse med en gang lukker ørene når det temaet kommer fram (mest sansynlig siden de vet de har feil eller ikke vil vite sannheten) Jeg prøver å skjønne alle religioner og lytter til dem, men på ett tidspunkt hdetter jeg alltid av siden det blir for ulogisk for meg. Jeg prøver å skjønne men greier bare ikke. Jeg tenker for realistisk, men det er jo det verden er også..... det er realiteten allt bygger på. Også religionene, men religionene blir styrt av noen store ledere som er ute etter å tjene mest mulig penger, og at religiøse ikke ser de blir utnyttet irriterer meg enda merer.... jeg synes egentlig synd på dem om du skjønner. Til kritikk kan jeg bare si at ingen av vennene mine er religiøse og de skjønner like lite som meg om religion. Men jeg prøver å lytte til religiøse å prøver å skjønne. Vennene mine bare lukker ørene de å, men da gjør de samme feilen som de religiøse. Familien min ellers er heller ikke religiøs, og faren min forteller meg offte om stjernene og om hvordan folk regnet seg fram til neste solformørkelse osv. Og alt stemmte. De kom også med påstander om hva som skjer med kroppen når man dør, de ble hemmeligholdt da av religioner, men nå viste det seg at det stemmer. Det er bevist, og logisk i forhold til religion, og det er også hovedgrunnen for at jeg tror på vitenskapen. Jeg er også open for religioner, men trenger et bevis på at det er det riktige og til nå har ingen religioner greid å gi meg et bevis.
Hallo. Nå har ikke jeg noen mixtur å gi deg, men jeg kan jo forklare litt fra flere erfaringer. Jeg vil utdype dette litt mer i et perspektiv. Du kan også stille spm ved om hvilken hensikt jeg/ det har? Først vil jeg fortelle om det man kaller religioner. Det neste jeg vil sette søkelyset på er, hva er religiøs? Allerede nå vil jeg ikke tilbakevise, men stadfeste at å være religiøs, ikke har noe som helst med å være en troende kristen å gjøre. Mange mistolker dette, og jeg vet at det er meget brukt blandt folk som egentlig ikke mener noe vondt med det, men det har vært slik i åresvis. Dette går veldig dypt. Først vil jeg fortelle at denne erfaringen ikke er noe som folk flest kan kjøpe for penger, og da mener jeg det å bli frelst. Ja, det finnes mange tusen vitnemål om dette på nett. Men det blir kanskje litt annerledes, når du kan utdype noe med andre som er på søken. Herren sier da også, bank på, og det skal bli lukket opp. Så er det denne religion. Ja, det er et ord som på en måte skal favne alle religiøse. Men her skranter det litt når det kommer til kristendom. Og hør hva min erfaring er- det finnes de som faktisk påberoper seg å være kristen- som ikke er det. Ja, de kan står i menigheter. Men hør hva Herren sier, regnet som kommer til hveten, den faller jo også på klinten. Det betyr at nådegavene også faller på de som ikke er kristen. Så hvordan kan man vite hvem som er kristen da? Jo, Herren skriver om det, på fruktene skal dere kjenne dem. Hva ligger det i dette? Det betyr at man over tid ser hva vedkommende egentlig er. Dvs hvis du over 6 mnd følger vedkommende, så vil du se disse ting. Vil en ekte kristen drikke brennevin feks? Vil en ekte drikke øl? Vil en ekte kristen sitte på ølsjapper? Vil en ekte kristen oppsøke horehus? Deltar han i slosskamper? Er han en hissigpropp, full av sinne? Tror jeg har nevnt noe av det som viser det som en kristen aldri kan være. Etter å ha lært sannheten å kjenne, så vil en kristen aldri gå tilbake, dvs se seg tilbake. Men det er en gradvis forandring over la oss si 3-5 år. Du skjønner, Herren setter oss på prøve. En sønn blir alltid satt på prøve. Det var litt til å begynne med. Det er ikke noe hokus pokus, men det er en personlig, meget personlig erfaring. Du blir en ny skapning i Kristus. Og det er slik at telefon ikke er nødvendig i slike tilfeller. Ja, bare du får beskjed på et eller annet vis. Så ordner Faderen resten. Jesus sier da også, ingen kommer til Meg før Faderen drager ham først. Herren elsker alle. Han vil ikke at noen skal fortapes. Men så er det da slik at noen nekter og nekter. Men vi har en fri vilje til å velge. Mange ganger skjer underlige ting, en som er nært deg dør plutselig. Alder spiller ingen rolle. Det bare skjer. Da er det at "hjulene" rører på seg. Ting skjer. La oss si at man opplever slikt, to kompiser- plutselig faller den ene om. Klart det rører ved den som blir igjen. Det oppstår fortvilelse. Da begynner ting å skje. BmOnline
Okei, Takk :) Jeg har da et spørsmål. Å bli frelst, merker man noen forandring?? Blir man anderledes, tenker man anderledes, for isåfall kan å bli frelst også bety at man bare finner seg selv, eller finner den rette veine for seg selv. Må man være religiøs for å bli frelst? Så om man er en kristen som gjør disse tingene, er det da en av dem som påroper seg kristendommen?? Blant ungdommer da? Alle ungdommer drar jo på fest og drikker øl osv. Er ikke de kristne da? Det avtar jo vaneligvis etter noen år. Så blir man da fra å pårope seg troen til en troende?? I siste avsnitt begynte jeg litt å lure på hva som begynner å skje?? Er det da man har bestått prøven?? Men de som dør da..? har de bestått de å? Er det Gud som lar dem dø? Jeg merker at en Kristen også lever etter menneskerettslovene. Men det prøver jo alle religioner. Hvorfor er det da så mange kriger mellom religion. Alle kjemper for fred, men for å oppnå fred må man bare slutte å kjempe. Man slutter selvfølgelig ikke den indre kampen, men kampen med våpenbruk. Jeg synes det er interesangt å høre litt meninger og tolkninger fra kristne om også andre kristne. Jeg viste foreksempel ikke at noen er seriøst kristne og noen påroper seg troen, for meg var alle bare kristne. Det hjalp litt med å skjønne, men jeg greier fortsatt ikke helt. Men det gjør ikke noe, siden jeg lever lykkelig som jeg gjør akuratt nå.
Joda, det er mange som sier den smale vei, vettu. Det har du sikkert hørt. Men dette som jeg nå prøver å legge ut- det er altså hjertets hemmeligheter. Nå, mange sier at de tror. Ja, det er slik. Men så er det slik at VI som troende i en gruppe- ikke går inn og "graver" i hvert individ om du skjønner- vi lar Herren ta seg av den oppgaven. Han er den som kjenner hjertets hemmeligheter. Han vet om ALT det gale som alle og enhver noen gang kommer til å gjøre-. Han er allestedsnærværende. Intet er skjult for Hans øine. Han visste om hvem som ville tro på Ham, før Jordens grunnvoll ble lagt. De som trodde ble skrevet opp i Livsens bok allerede da. Men så litt inn på dette med religiøs, det har INTET med å være kristen å gjøre. Satan er en sluing. Han er hva som kalles å være meget religiøs. Han kan Bibelen på rams, men han tror ikke. Han er en som besetter mange individer, og har han først taket på en, så skal det noe til å bli av med ham. Her kan du lese om en historie som skjedde i 2005 i Stamsund. Satan brølte stygt den kvelden kl 23.43. http://bmonline.no/f...c.php?f=1&t=129 BmOnline
Ja har hørt om det :) Okei ja, ja det er akuratt det som er noe av det som jeg har vanskeligheter for å skjønne. Okei, jøss jeg lerte en del nytt i dag. Så man kan ikke starte å tro på Gud etterhvert? enten har man gjort det hele livet eller man tror aldri?? Okei så religiøs kan være to ting da, det som kommer fra hjertet og det som man påroper seg til? Det hørtes jo da litt mere logisk ut. :)
Ja, det stemmer- man har en slags nødutgang- meget religiøs - men det er altså ikke de som tror i sitt hjerte. De ekte kristne blir hundset med, ja de blir noen ganger kaldt gale, osv. Jeg kan for ordens skyld fortelle at da mens Jesus levde og gikk på jorden, så kaldte de Ham djevel, belsebub- tenk det. Og hvem de var, jo det var enkelte fariseere og noen innen jødedommen. Men sannheten om dette er slik: 1. Jesus ble slått allerede før jordens grunnvoll ble lagt for å bringe tilbake de som trodde på Herren. 2. Dette fordi Gud visste om hvem som trodde på Ham, Han ville at alle skulle tro, men mange nekter å tro. Men for at offeret skulle skje fyldest- så ble jødenes øine forblindet av Gud, slik at Sønnen skulle ofres EN gang for alle på Korset- ved tro på Guds Sønn. Således kommer HANS utvalgte tilbake syndfri- som før fallet i Edens Have, GUD gjenoppretter fallet i Edens Have på denne måten, ved at ALLE som tror får ta del i Hans Nye Pakt, GUDS RIKE. Slik henger det sammen. Så- nå er det bare å troen, som gjenstår. :) Ja, så var det helvetet da. Det ble opprettet for djevelen og hans engler. Men dit kan også noen havne, hvis de ikke blir omvendt, står det skrevet i Bibelen. Den som ikke tror, er allerede dømt. Ved å bli frelst ved tro, så har man Evig Liv, fordi det er Løftet som Gud svor ved seg Selv at Han ville holde, fordi Adam og Eva sviktet. Nemlig å reise oss opp til Evig Liv etter at vi forlater dette stedet. Så er det noen definisjoner som tilhører Guddommen. Faderen Sønnen og Den Hellige Ånd er ETT. Man kan altså ikke skille dem ifra hverandre. Fordi det er Bare EN Gud. Det er å sammenlikne med mannen og kvinnen, som lever som kristen, de er ett. Kvinnen og mannen er likestillt. Men kvinnen er mannens medhjelper, det var av Adams ribben Han skapte kvinnen. Mens mannen ble skapt av jordens mold. V i ble skapt i Guds bilde. Dvs i teofani. Det kan vi ikke se med våre øine. Så skapte han en drakt for oss, dvs kjøttet som vi bor i nå, hvor vi kan ta på hverandre og kjenne smerte og glede. 5 sanser er vi utrustet med i denne dimensjonen. Når vi dør, så går vi over i et annet vesen. Og når dagen kommer, så vil vi atter bli reist opp i teofania, Guds bilde og vi vil ha en alder på ca 23 år og aldri mer lide eller ha det vondt. Om du er nyskjerrig på dette med helbredelser og Guds Kraft : http://bmonline.no/html/overn.html BmOnline

Okei, jeg skjønner det du sier, men har litt vansker for noen ting. Jeg er sånn at jeg ikke tror på noe før det er bevist, eller sjeldent, om det høres logisk ut så tror jeg det uansett.

Du sier om man ikke tror er man allerede dømt. Betyr det da at de som ikke tror ikke får sjangsen til å tro etterhvert?? Siden de er jo da allerede dømt. Også er det mye snakk om kr.dommen nå, men hva med alle de andre religionene. Alle hevder jo at sin gud er størst og var først, skapte allt osv. Meg inerresere nå hvordan du ser på det?? Hva tror du om de andre religionene? Synes du at de bare er tull eller at de har noe til felles, er delvis riktige, men ikke like riktig som kristendommen??

Tilbake til linken din. Ja det kan være sånn at Gud hadde noe med det å gjøre, men av og til skjer det rare ting som ikke kan forklares. Er det da alltid gud som må ha fingrene med i spill. Det kan også bare være sånn at man plutselig blir frisk, kanskje kroppen gjorde seg selv frisk? Naturen er underlig og evolusjonen er full av utvikling og overraskelser.

Det som også forundrer meg litt er at om det skjer noe positivt så har altid gud hatt noe med det å gjøre, men allt det negative som skjer er menneskenes feil ifølge religion. Hellige Kriger er jo i guds navn, men de er alikevell forferdelige. mennesker blir jo drept og pint osv. Hvorfor tilater gud som er så snill sånne kriger som jo i tilleg er i hans navn??

Du ser det er veldig mange spørsmål som opptar meg, og jeg tror ikke jeg kan tro på noen religion før jeg har fått noen reelle svar til de spørsmålene.

Jeg sier ikke at jeg er imot religion, men at det er for ulogisk og usansynlig for meg til å tro. Ting kan endres og tanker å. Så om noen kommer med noen bevis for dette så blir jeg imponert siden ingen har gitt meg noen til nå. Vitenskapen og evolusjons teorien har gitt meg de beste bevisene til nå og det er det jeg støtter og tror på til nå.

Lenke til kommentar
RWS, har en tendens til å forvirre, med sine krav om beviser. Det går ikke an å bevise sin personlige tro (det vet også den som spør), annet enn for seg selv. Andre kan kanskje merke at man er særlig snill og imøtekommende, men det er bare reslutatet av en personlig omveltning og personlige valg om hva som er den rette veien å gå, men igjen; den veien er bare for den personen. Og hvis noen virkelig tror at noe så stort som "Gud" ville bevise sin eksistens på neste Idol, ja da er man veldig naiv.

Egen tro kan ikke bevises. Det har du rett i, men selve religionen bygger på en sann historie ifølge Religioner. Men hvorfor kan ikke den sanne historien allt bygger på bevises?? Det er det som er selve spørsmålet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
RWS, har en tendens til å forvirre, med sine krav om beviser. Det går ikke an å bevise sin personlige tro (det vet også den som spør), annet enn for seg selv. Andre kan kanskje merke at man er særlig snill og imøtekommende, men det er bare reslutatet av en personlig omveltning og personlige valg om hva som er den rette veien å gå, men igjen; den veien er bare for den personen. Og hvis noen virkelig tror at noe så stort som "Gud" ville bevise sin eksistens på neste Idol, ja da er man veldig naiv.

Egen tro kan ikke bevises. Det har du rett i, men selve religionen bygger på en sann historie ifølge Religioner. Men hvorfor kan ikke den sanne historien allt bygger på bevises?? Det er det som er selve spørsmålet.

Ja, jeg vet at folk har diskutert brokker, enkeltdeler, ord ned til hver brukte bokstav, og alle har sine egne tolkninger angående "det gode budskapet". Det er ikke så viktig, synes jeg, så lenge man har skjønt hva budskapet betyr, og at man tar det i praktisk bruk.

Det de vil frem til er en forklaring på hvorfor man skal tro, og da søker de etter "noe"

For meg som har søkt, og fått bekreftelsene som beviste det nok, for meg - har hoppet videre til neste steg, basert på at troen min har blitt min viten.

De må så gjerne fortsette å diskutere dette, men jeg for min del forholder meg til at jeg vet og tar det på alvor.

Jeg har forøvrig knapt nok lest ett eneste vers i bibelen, i likhet med alle de andre "biblene" som finnes. Man trenger ikke annet enn seg selv, og et rent hjerte.

Kanskje det er derfor de krangler så busta fyker - tenke seg til når folk forstår hvor makten egentlig ligger - fordi den ligger slett ikke i noens kirker eller andre makthus. Den eneste guden du finner i kirken, er den guden du selv bringer med deg.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jepp og det VET pencil også, han liker bare å skjule sin overbevisning fra slike ekkle ting som bevis...

For hva er egentlig vitsen med å tro på noe som aldri er bevist, og høyst sannsynlig aldri kommer til å bevises heller? Man har altså flere titalls tusner av guder å velge mellom, alle like aktuelle og tiltalende å tro blindt på forskudd på, og vhem vet hvem av dem som er den riktige å tro på?

For meg så er det LANGT mer ærlig å stille seg tvilende og avventende (ikke at jeg holder pusten mens jeg venter altså...) til om det faktisk finnes en gud enn å hodeløst kaste seg inn i blind tro, der man på toppen av det hele tror på sannheten i påstandene på forskudd.

Kan det ikke bevises på annen måte enn mellom fri fantasi basert på rent føleri så har det, for meg, ingen verdi i det hele tatt. Jeg VET at jeg hadde irritert rumpa av meg HVIS jeg skulle trodd på en av disse gudene fordi jeg VET at alle andre guder er like troverdige som min. Så jeg klarer ikke å bli så blind at jeg kunne tilbedt noen av disse gudene...

For meg er det å tro blindt på en gud det samme som at man vedder alle sine penger på en at en hest som ingen aner om blir født engang, i håp om at den hesten skal vinne et løp i fremtiden på en bane som ikke er bygget fordi man håper på en gevinst som er hensides alt det noen kan love deg.... Så dumt blir gude dyrkelse i sin stupiditet for meg.

Så har du det kjedelige faktumet at så og si samtelige av disse påståtte gudene ikke hadde peiling på hva de pratet om den gangen deres såkalte ord ble skrevet ned... De er rett og slett for dumme til å stå bak noe som helst i min mening, men det kan jo bare være meg som krever at en allmektig skaper skal være smartere enn meg.... :roll:

Lenke til kommentar
Hva er Gud?

Gud er et av de begrepene som egentlig ikke har noen entydig mening, litt som et tomt stykke papir som folk får fargelegge som de vil.

Når det er sagt, så er vel fellesnevneren at Gud er noe som transcenderer mennesket - noe større enn oss.

Det kan være kjærlighet, det kan være universet, det kan være en undring over livet eller en mer personlig skaperskikkelse.

De mer moderne religionsfilosofene snakker gjerne om Gud som et perfekt og ikke-kontigent vesen, altså et vesen som er allmektig, allvitende og maksimalt samt at det ikke er avhengig av noe annet for å kunne eksistere (til forskjell fra alt annet i universet som stammer fra noe).

Ut fra dette finnes en del à priori argumenter for dette vesenet sin eksistens, men de fleste meg bekjent lider under Kants berømte proposisjon, "eksistens er ikke et ekte predikat".

edit: Kant sa selvsagt ikke at eksistens ikke var et predikat (det ville vært absurd), han sa at det ikke var et ekte predikat.

Endret av soulless
Lenke til kommentar

For deg ja. Men ikke alltid for de som mener å ha blitt overbevist. En kan ikke sidestille sine egne oppfatninger med andres sånn uten videre, som at man skulle vite hvordan andre har opplevd noe.

Edit: Ikke to sekund tjans her før det kommer et innlegg imellom

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

For deg ja. Men ikke alltid for de som mener å ha blitt overbevist. En kan ikke sidestille sine egne oppfatninger med andres sånn uten videre, som at man skulle vite hvordan andre har opplevd noe.

Nei akkurat, så de som truer meg med helvete burde kanskje være de som innså at den truselen ikke har noen gyldighet med mindre jeg var livende redd for å havne i helvete til samtelige guder som truer med slikt?

Nei, en kan ikke sidestille sine oppfattninger med andres, det eneste man kan håpe på er at folk godtar virkeligheten som den faktisk er og ikke skaper seg bilder og oppfattninger av virkeligheten som ikke stemmer med virkeligheten. Det heter ønske tenkning og det er nettopp der så og si all religion er, det er ønske tenkning av en verden så langt utenfor virkeligheten at det bare blir latterlig.

Og det er KUN i tro de gjør slikt, for såvidt meg bekjent er det INGEN som noensinne har forsøkt å påstå at motor veien mellom Drammen og Oslo ligger noe annet sted enn der den faktisk ligger, langt mindre forsøkt å kjøre på den fiktive veien, men det er akkurat det religiøse gjør når de forfekter gamlemyter som sannheter, de tror de kjører på en fiktiv og imaginær motorvei og når noen påpeker at den fiktive motorveien ikke eksisterer pga bevis så nekter de å innse det, rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...