Chocolate-Monster Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 For meg er gud bare et ord, som mange mennesker misbruker idet de hevder at alt er lov så lenge det er i guds navn og at man ser på andre som dårlige mennesker som ikke tror på gud. Islam fører jo "hellige kriger". Folk som ikke vil se at sanheten etter døden er at det ikke er no liv bruker ordet gud som trøst. Det er bare en fordel at de ikke merker det ikke er noe liv etter døden (siden man da er død) så da blir ikke skuffelsen så stor. Hvor mange troende har du i din "indre vennekrets"? Nære venner ingen. Kanskje 1-2 om jeg tenker meg om... Det er kanskje verdt å nevne noen små punkter som har skjedd i historisk sammenheng på Stortinget i Norge. Tenk hvor ille det har blitt. De har faktisk endret på skoleundervisningen, slik at de søte små skal få høre alla-musikk i stedet for Guds Ord. Jeg synes det er meget, meget triste greier. Kong Harald den V av Norge ville ikke endre på sitt syn. Men Stortinget brød seg ikke om Kongens personlige mening i saken. Dermed ble det et historisk øyeblikk, idet Norge er på vei til å skulle fjerne korset i flagget, for så å fjerne flagget? Det var et bedehus som måtte fjerne korset på taket, fordi asylantene ikke skulle bli støtt. Er det noen merkelige skapninger, Ola og Kari, eller er det bare jeg som er treig? http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=1377 BmOnline Ja, jeg ser at det blir en del nasjonale følelser som blir støtt her. Men menneskene er forskjellige. Jeg er ikke kristen og syntes det var ille å ha om kristendommen på barneskolen. (KRL) Nå er det RLE og jeg er mye mer enig i det. Man spiller ikke bare buddah musikk, og man har ikkke glemt kristendommen heller. Man lærer bare like mye om hver religion og gjør det rettferdig for alle. Å fjærne korset i flagget synes jeg er å overdrive litt, men å bygge opp regjeringen på et litt annet syn en bare rettet mot kristendommen er ikke noen feil synes jeg. Vi er mange mennesker med mange forskjellige meninger da må man gjøre det som er best for alle. Som i dette tilfellet er å legg litt mindre vekt på kristendommen og litt mere vekt på respekt for de andre religionene og de som ikke trenger noen religion. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 http://bmonline.no/f....php?f=1&t=1377 BmOnline Det stod ikke så mye konkret i linken, men jeg fikk med meg endel frykt og aggresjon mellom linjene på det som står skrevet der - hva er dette for noe nytt? Hei! Det er vel noe som foregår inne på Stortinget, det kalles på fagspråket, globalisering, les babelsk tårn, forvirring. BmOnline Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) For meg er gud bare et ord, som mange mennesker misbruker idet de hevder at alt er lov så lenge det er i guds navn og at man ser på andre som dårlige mennesker som ikke tror på gud. Islam fører jo "hellige kriger". Folk som ikke vil se at sanheten etter døden er at det ikke er no liv bruker ordet gud som trøst. Det er bare en fordel at de ikke merker det ikke er noe liv etter døden (siden man da er død) så da blir ikke skuffelsen så stor. Hvor mange troende har du i din "indre vennekrets"? Nære venner ingen. Kanskje 1-2 om jeg tenker meg om... Det er kanskje verdt å nevne noen små punkter som har skjedd i historisk sammenheng på Stortinget i Norge. Tenk hvor ille det har blitt. De har faktisk endret på skoleundervisningen, slik at de søte små skal få høre alla-musikk i stedet for Guds Ord. Jeg synes det er meget, meget triste greier. Kong Harald den V av Norge ville ikke endre på sitt syn. Men Stortinget brød seg ikke om Kongens personlige mening i saken. Dermed ble det et historisk øyeblikk, idet Norge er på vei til å skulle fjerne korset i flagget, for så å fjerne flagget? Det var et bedehus som måtte fjerne korset på taket, fordi asylantene ikke skulle bli støtt. Er det noen merkelige skapninger, Ola og Kari, eller er det bare jeg som er treig? http://bmonline.no/f....php?f=1&t=1377 BmOnline Ja, jeg ser at det blir en del nasjonale følelser som blir støtt her. Men menneskene er forskjellige. Jeg er ikke kristen og syntes det var ille å ha om kristendommen på barneskolen. (KRL) Nå er det RLE og jeg er mye mer enig i det. Man spiller ikke bare buddah musikk, og man har ikkke glemt kristendommen heller. Man lærer bare like mye om hver religion og gjør det rettferdig for alle. Å fjærne korset i flagget synes jeg er å overdrive litt, men å bygge opp regjeringen på et litt annet syn en bare rettet mot kristendommen er ikke noen feil synes jeg. Vi er mange mennesker med mange forskjellige meninger da må man gjøre det som er best for alle. Som i dette tilfellet er å legg litt mindre vekt på kristendommen og litt mere vekt på respekt for de andre religionene og de som ikke trenger noen religion. Jada, det kan nok sees fra mange vinkler vil jeg anta. Men jeg er ikke helt overbevist om at det er rett at fremmede skal få eneretten til å fjerne våre kors og vår tro. Der stopper min enighet. For en vantro, vil jeg tro at de ikke skjønner noe før "nesen er borte". Men da er det jo for sent? Jeg ville som utlending i Norge, ikke kreve at min kultur skulle ha forrang i forhold til norsk kultur og tro- om du skjønner? BmOnline Endret 30. oktober 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 For meg er gud bare et ord, som mange mennesker misbruker idet de hevder at alt er lov så lenge det er i guds navn og at man ser på andre som dårlige mennesker som ikke tror på gud. Islam fører jo "hellige kriger". Folk som ikke vil se at sanheten etter døden er at det ikke er no liv bruker ordet gud som trøst. Det er bare en fordel at de ikke merker det ikke er noe liv etter døden (siden man da er død) så da blir ikke skuffelsen så stor. Hvor mange troende har du i din "indre vennekrets"? Nære venner ingen. Kanskje 1-2 om jeg tenker meg om... Det er kanskje verdt å nevne noen små punkter som har skjedd i historisk sammenheng på Stortinget i Norge. Tenk hvor ille det har blitt. De har faktisk endret på skoleundervisningen, slik at de søte små skal få høre alla-musikk i stedet for Guds Ord. Jeg synes det er meget, meget triste greier. Kong Harald den V av Norge ville ikke endre på sitt syn. Men Stortinget brød seg ikke om Kongens personlige mening i saken. Dermed ble det et historisk øyeblikk, idet Norge er på vei til å skulle fjerne korset i flagget, for så å fjerne flagget? Det var et bedehus som måtte fjerne korset på taket, fordi asylantene ikke skulle bli støtt. Er det noen merkelige skapninger, Ola og Kari, eller er det bare jeg som er treig? http://bmonline.no/f....php?f=1&t=1377 BmOnline Ja, jeg ser at det blir en del nasjonale følelser som blir støtt her. Men menneskene er forskjellige. Jeg er ikke kristen og syntes det var ille å ha om kristendommen på barneskolen. (KRL) Nå er det RLE og jeg er mye mer enig i det. Man spiller ikke bare buddah musikk, og man har ikkke glemt kristendommen heller. Man lærer bare like mye om hver religion og gjør det rettferdig for alle. Å fjærne korset i flagget synes jeg er å overdrive litt, men å bygge opp regjeringen på et litt annet syn en bare rettet mot kristendommen er ikke noen feil synes jeg. Vi er mange mennesker med mange forskjellige meninger da må man gjøre det som er best for alle. Som i dette tilfellet er å legg litt mindre vekt på kristendommen og litt mere vekt på respekt for de andre religionene og de som ikke trenger noen religion. Jada, det kan nok sees fra mange vinkler vil jeg anta. Men jeg er ikke helt overbevist om at det er rett at fremmede skal få eneretten til å fjerne våre kors og vår tro. Der stopper min enighet. For en vantro, vil jeg tro at de ikke skjønner noe før "nesen er borte". Men da er det jo for sent? Jeg ville som utlending i Norge, ikke kreve at min kultur skulle ha forrang i forhold til norsk kultur og tro- om du skjønner? BmOnline Ja, det jeg mener er jo ikke å fjerne troen, men å legge vekt og vise respect til andre trosrettninger i tillegg. Det er galt å fjerne norks kultur, men det er også galt å ikke opne øynene og ikke la de andre få ta med sin kultur. Jeg sier det er forskjell på å ta med kultur og ha to kulturer og til å overta med sin kultur og ikke respektere den som allerede er. Nå er det jo ikke bare snakk om invandrere heller. Det er også en del Norske som ikke er kristne. Jeg som invandring ville heller ikke krevd forrang, men jeg ville krevd respect ovenfor min religion. Nå er det jo da vanskelig å definerer ordet respect i den samenhengen, fordi om en invandrer hevder det er respectløs å se et kors på en bygning er jeg ikke enig, men at det er respectløs å ikke gi rom for den nye religionen. Om alle bare gir litt medvilje tror jeg det kommer til å gå veldig fint, men det trenger litt respect for hverandre fra begge sider. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Nå oppleves det nok meget ensidig- da jeg ser med stor bekymring på at Stortinget har gjort det de gjorde. Det de har gjort er jo å endre norsk grunnlovgivning uten at de har folket i ryggen. Dermed så er det en ulovlig handling- vil jeg tro. Hvis folket i norge som borgere hadde fått tatt en avstemning om dette, så vil jeg garantere at det ville blitt nei til endring. Dagens stortingspolitikere vet ikke selv hva de egentlig gjør, det viser seg at de følger noe som heter Sions vise protokoller. Noe fra frimurerne, i stedet for å lytte til folket som de var innsatt av på tillitt, så gjør de fremmedes vilje i stedet- uten respekt for folket i Norge. http://www.bmonline.no/forum//viewtopic.php?f=43&t=1473 Slik er det fatt i dagens samfunn de kaller demokrati. Sannheten er jo at det er en demon krati. Et demokrati betyr jo at flertallet skal bestemme. Når vi da ser feks på EU spørsmålet, så er jo dette avgjort av folket to ganger, 1972 mot EF, 1994 mot EU. Men til tross for at folket sa nei til unionen, så sitter det er digert flertall inne på Stortinget for EU. Da kan vi spørre, hvor er demokratiet?? Av 169 representanter, er 140 med i Stortingets hemmelige gruppe, Europabevegelsen, tenk det. Stygg sak, spør du meg. http://bmonline.no/html/eu_69.html BmOnline Endret 30. oktober 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg er prinsipielt mot religion som noe offentlig eller som man blir lært opp i uten sin egen vilje, men jeg går absolutt god for personlig kristne, litt sånn som pencilcase virker det som. Det er de som har hatt det vondt, og trenger noe å tro på, og så har du de som ikke trenger like sterke beviser eller logisk oppbygning av forklaringen for å kunne tro noe, og det er jo bare bra det. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Nå oppleves det nok meget ensidig- da jeg ser med stor bekymring på at Stortinget har gjort det de gjorde. Det de har gjort er jo å endre norsk grunnlovgivning uten at de har folket i ryggen. Dermed så er det en ulovlig handling- vil jeg tro. Hvis folket i norge som borgere hadde fått tatt en avstemning om dette, så vil jeg garantere at det ville blitt nei til endring. Dagens stortingspolitikere vet ikke selv hva de egentlig gjør, det viser seg at de følger noe som heter Sions vise protokoller. Noe fra frimurerne, i stedet for å lytte til folket som de var innsatt av på tillitt, så gjør de fremmedes vilje i stedet- uten respekt for folket i Norge. http://www.bmonline....php?f=43&t=1473 Slik er det fatt i dagens samfunn de kaller demokrati. Sannheten er jo at det er en demon krati. Et demokrati betyr jo at flertallet skal bestemme. Når vi da ser feks på EU spørsmålet, så er jo dette avgjort av folket to ganger, 1972 mot EF, 1994 mot EU. Men til tross for at folket sa nei til unionen, så sitter det er digert flertall inne på Stortinget for EU. Da kan vi spørre, hvor er demokratiet?? Av 169 representanter, er 140 med i Stortingets hemmelige gruppe, Europabevegelsen, tenk det. Stygg sak, spør du meg. http://bmonline.no/html/eu_69.html BmOnline Det er en veldig diskuterendeverdig sak, men kanskje du skulle oprettet en egen tråd ellernoe. Siden i den teksten du skrev har jeg ikke funnet ut hva saken din har med titelen til tråden "Hva er Gud?" å gjøre. Men et tema som det finnes mange meninger om er det absolutt. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Jo, det viser at de (politikerne) har forlatt Gud i bytte mot hva? Du som ikke tror, ser ikke det- nei? BmOnline Endret 30. oktober 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 PS: Kan hende jeg var litt hard i inleggene mine over, men jeg blir bare så irritert over at folk ikke skjønner... Hvorfor er det så viktig for deg at andre skal vite at du markerer klar avstand til religioner? Og neida, du var ikke så hard, men det betyr jo at dette spørsmålet betyr mer enn du kanskje aner selv, ellers hadde du vel ikke giddet å bli frustrert? Da tenker jeg på den naturlige holdningen man ellers har til folk som ikke er ens famile eller venner - nemlig at man som regel er helt avslappet til disse, og at eventuelle dommer fra slike, betyr lite eller ingenting. Noe annet er det å få kritikk eller uventede ting fra folk som står en nær. Hva sier du til det? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jada, det kan nok sees fra mange vinkler vil jeg anta. Men jeg er ikke helt overbevist om at det er rett at fremmede skal få eneretten til å fjerne våre kors og vår tro. Der stopper min enighet. For en vantro, vil jeg tro at de ikke skjønner noe før "nesen er borte". Men da er det jo for sent? Jeg ville som utlending i Norge, ikke kreve at min kultur skulle ha forrang i forhold til norsk kultur og tro- om du skjønner? BmOnline Jeg mener at troen er større enn alle menneskeskapte forordninger, som har til hensikt å bevare et system. Hvis systemet er så godt at det rekker for gud, ja da vet du at gud får gjort det som trengs. Hverken du eller jeg behøver bekymre oss. Vi kan heller være lojale mot godheten i oss alle, og jobbe som gode stabukker mot det målet å klare å romme alle de vi ikke vil slippe helt inn i varmen, hos oss. Muslimene er ikke farligere enn det vi gjør dem. At det finnes utskudd, er helt naturlig, men vi skal ikke la oss lure til å bli brukt av de som er de virkelige vantro, nemlig det systemet som driver oss og vårt begjær ut over kanten av stupet. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Jada, det kan nok sees fra mange vinkler vil jeg anta. Men jeg er ikke helt overbevist om at det er rett at fremmede skal få eneretten til å fjerne våre kors og vår tro. Der stopper min enighet. For en vantro, vil jeg tro at de ikke skjønner noe før "nesen er borte". Men da er det jo for sent? Jeg ville som utlending i Norge, ikke kreve at min kultur skulle ha forrang i forhold til norsk kultur og tro- om du skjønner? BmOnline Jeg mener at troen er større enn alle menneskeskapte forordninger, som har til hensikt å bevare et system. Hvis systemet er så godt at det rekker for gud, ja da vet du at gud får gjort det som trengs. Hverken du eller jeg behøver bekymre oss. Vi kan heller være lojale mot godheten i oss alle, og jobbe som gode stabukker mot det målet å klare å romme alle de vi ikke vil slippe helt inn i varmen, hos oss. Muslimene er ikke farligere enn det vi gjør dem. At det finnes utskudd, er helt naturlig, men vi skal ikke la oss lure til å bli brukt av de som er de virkelige vantro, nemlig det systemet som driver oss og vårt begjær ut over kanten av stupet. Vel, nå er vi plustelig kommet dit hen at vi skal godta at sverdets verden skal konkurrere mot oss, som besitter kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet og avholdenhet. Så spør jeg, pussig at det ikke er fred i midtøsten? Er det egentlig noen som liker å bli sprengt ut av kjeledressen? Slik det alltid har sett ut der krigen ennå raser. Hva har de her å gjøre? Kommer de med fred? Virker nå underlig. Norge er et kristent land, og jeg foretrekker at det forblir slik. Ja, jeg viser til rebellene. Både de på stortinget og de i regjeringene opp igjennom. Det er der problemet sitter. Innvandrerne er lurt hit. BmOnline Endret 30. oktober 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Innvandrerne er lurt hit. BmOnline Jepp, og jeg er en del av fienden. Jeg er både gift med en utlending, og har i tillegg klart å lage ett par halvkaster. Likevel elsker gud meg, så da vender jeg det døve øret til annen type jamring, fordi den er basert på alt annet enn det som kan kalles det gode budskapet. At dere som tror dere er Vår Herres Frontsoldater ikke har skjønt såpass, ligger langt over min fatteevne ... men jeg får jo be for dere også ... Be served! Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Innvandrerne er lurt hit. BmOnline Jepp, og jeg er en del av fienden. Jeg er både gift med en utlending, og har i tillegg klart å lage ett par halvkaster. Likevel elsker gud meg, så da vender jeg det døve øret til annen type jamring, fordi den er basert på alt annet enn det som kan kalles det gode budskapet. At dere som tror dere er Vår Herres Frontsoldater ikke har skjønt såpass, ligger langt over min fatteevne ... men jeg får jo be for dere også ... Be served! The supper is served? Så du er da ikke en skjult muslim-selle? Som vi behøver å frykte? Ser at du skriver fienden, i fall, så må du jo være muslim for å fylle det tomrommet? På den annen side vet jeg at du er en god skøyerfant. Godt å høre-. BmOnline Endret 30. oktober 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Innvandrerne er lurt hit. BmOnline Jepp, og jeg er en del av fienden. Jeg er både gift med en utlending, og har i tillegg klart å lage ett par halvkaster. Likevel elsker gud meg, så da vender jeg det døve øret til annen type jamring, fordi den er basert på alt annet enn det som kan kalles det gode budskapet. At dere som tror dere er Vår Herres Frontsoldater ikke har skjønt såpass, ligger langt over min fatteevne ... men jeg får jo be for dere også ... Be served! The supper is served? Så du er da ikke en skjult muslim-selle? Som vi behøver å frykte? Godt å høre-. BmOnline Bare for at du sa det - skal jeg ta meg en tur i moskeen i morgen. Takk for tipset Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Ja, jeg har registrert at tidligere utenriksminister Jonas G Støre ikke hadde noen betenkeligheter med dette, mens derimot andre politikere ikke var like enig. De har i hvert fall ikke min støtte ved å fjerne kristendommen i Norge, for så å opprette bønnerom for muslimer- er helt i orden? Det gledelige her, jo det ser ut som om rødstrømpene også har havnet i disse bønnerom? Saken er den at man ikke skal gi en fremmed religion forrang i Norge. BmOnline Endret 30. oktober 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Ja, jeg har registrert at tidligere utenriksminister Jonas G Støre ikke hadde noen betenkeligheter med dette, mens derimot andre politikere ikke var like enig. De har i hvert fall ikke min støtte ved å fjerne kristendommen i Norge, for så å opprette bønnerom for muslimer- er helt i orden? Det gledelige her, jo det ser ut som om rødstrømpene også har havnet i disse bønnerom? Saken er den at man ikke skal gi en fremmed religion forrang i Norge. BmOnline Hvis budskapet og metoden er så dårlig at mennesker kan bare fjerne den uten videre, da er det noe feil med budskapet. Og slik jeg ser det så er der ingen feil i budskapet, men det er mye makt både i de foldede hender, og i en rabiat samling med knyttede never. Mennesket bør ikke ha annen makt enn det som trengs for å legge to pinner i kors, ferdig med det Endret 30. oktober 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Ja, jeg har registrert at tidligere utenriksminister Jonas G Støre ikke hadde noen betenkeligheter med dette, mens derimot andre politikere ikke var like enig. De har i hvert fall ikke min støtte ved å fjerne kristendommen i Norge, for så å opprette bønnerom for muslimer- er helt i orden? Det gledelige her, jo det ser ut som om rødstrømpene også har havnet i disse bønnerom? Saken er den at man ikke skal gi en fremmed religion forrang i Norge. BmOnline Hvis budskapet og metoden er så dårlig at mennesker kan bare fjerne den uten videre, da er det noe feil med budskapet. Og slik jeg ser det så er der ingen feil i budskapet, men det er mye makt både i de foldede hender, og i en rabiat samling med knyttede never. Mennesket bør ikke ha annen makt enn det som trengs for å legge to pinner i kors, ferdig med det Nå er det vel slik at Herren selv sa, Dere har satan til far. Og da skjønner jeg at det ikke blir bedre, før det har vært værre-. Alt som er under denne himmel tilhører satan. Satan fristet som kjent Jesus, hva svarte Jesus? Jo, "Vik fra Meg satan!" Jesus visste at Han skulle arve jorden, når tiden ble moden for det. BmOnline 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Ja, jeg har registrert at tidligere utenriksminister Jonas G Støre ikke hadde noen betenkeligheter med dette, mens derimot andre politikere ikke var like enig. De har i hvert fall ikke min støtte ved å fjerne kristendommen i Norge, for så å opprette bønnerom for muslimer- er helt i orden? Det gledelige her, jo det ser ut som om rødstrømpene også har havnet i disse bønnerom? Saken er den at man ikke skal gi en fremmed religion forrang i Norge. BmOnline Hvis budskapet og metoden er så dårlig at mennesker kan bare fjerne den uten videre, da er det noe feil med budskapet. Og slik jeg ser det så er der ingen feil i budskapet, men det er mye makt både i de foldede hender, og i en rabiat samling med knyttede never. Mennesket bør ikke ha annen makt enn det som trengs for å legge to pinner i kors, ferdig med det Nå er det vel slik at Herren selv sa, Dere har satan til far. Og da skjønner jeg at det ikke blir bedre, før det har vært værre-. Alt som er under denne himmel tilhører satan. Satan fristet som kjent Jesus, hva svarte Jesus? Jo, "Vik fra Meg satan!" Jesus visste at Han skulle arve jorden, når tiden ble moden for det. BmOnline Hva som ble sagt, strides de så kalt lærde om, og det kommer de til å fortsette med, i denne og i neste evighet ... Det får vi ikke gjort noe med, men det vi får gjort noe med er å bruke budskapet for det det er verdt .. Og hvis vi er enige om at budskapet er betingelsesløs godhet og kjærlighet, og at det skal spres til fjær og nær, ja da er det vel ingenting å tvile på, og metoden for å utvise godhet og kjærlighet er universell. Den fungerer uten ord, og foregår med hjerter og mellom hjertene. Dermed er det å gjøre det motsatte av hva alle profetene våre har sagt og gjort selv. Vi skal ikke utstyre oss med sverd og skjold, det passer seg ikke for fredsæle menn - det som er styrken vår er romsligheten vi har inni oss, og den skal være så romslig at alle levende vesener får god plass. Det er, kall det bakdelen ved den gaven man får ved å få virksom kontakt med det vi alle kommer fra, og skal hjem til Takk for meg Endret 30. oktober 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 PS: Kan hende jeg var litt hard i inleggene mine over, men jeg blir bare så irritert over at folk ikke skjønner... Hvorfor er det så viktig for deg at andre skal vite at du markerer klar avstand til religioner? Og neida, du var ikke så hard, men det betyr jo at dette spørsmålet betyr mer enn du kanskje aner selv, ellers hadde du vel ikke giddet å bli frustrert? Da tenker jeg på den naturlige holdningen man ellers har til folk som ikke er ens famile eller venner - nemlig at man som regel er helt avslappet til disse, og at eventuelle dommer fra slike, betyr lite eller ingenting. Noe annet er det å få kritikk eller uventede ting fra folk som står en nær. Hva sier du til det? Det er ikke så viktig for meg, men til nå er det bare at alle som ikke tror på noe blir sett rart på eller såndt av de som tror på noe. Jeg har aldri sett meg som en av dem og vil ikke bli identifisert med noen heller... derfor gir jeg offte i begynnelsen klar beskjed, men at jeg gjerne kan diskutere det. Det spørsmålet er bare at jeg er overbevist om at det jeg tror er riktig, (: jeg skjønner også det de andre religionene tror, men når jeg ser på virkeligheten ser man at det religionene hevder ikke kan stemme... og det irriterer meg litt at religiøse med en gang lukker ørene når det temaet kommer fram (mest sansynlig siden de vet de har feil eller ikke vil vite sannheten) Jeg prøver å skjønne alle religioner og lytter til dem, men på ett tidspunkt hdetter jeg alltid av siden det blir for ulogisk for meg. Jeg prøver å skjønne men greier bare ikke. Jeg tenker for realistisk, men det er jo det verden er også..... det er realiteten allt bygger på. Også religionene, men religionene blir styrt av noen store ledere som er ute etter å tjene mest mulig penger, og at religiøse ikke ser de blir utnyttet irriterer meg enda merer.... jeg synes egentlig synd på dem om du skjønner. Til kritikk kan jeg bare si at ingen av vennene mine er religiøse og de skjønner like lite som meg om religion. Men jeg prøver å lytte til religiøse å prøver å skjønne. Vennene mine bare lukker ørene de å, men da gjør de samme feilen som de religiøse. Familien min ellers er heller ikke religiøs, og faren min forteller meg offte om stjernene og om hvordan folk regnet seg fram til neste solformørkelse osv. Og alt stemmte. De kom også med påstander om hva som skjer med kroppen når man dør, de ble hemmeligholdt da av religioner, men nå viste det seg at det stemmer. Det er bevist, og logisk i forhold til religion, og det er også hovedgrunnen for at jeg tror på vitenskapen. Jeg er også open for religioner, men trenger et bevis på at det er det riktige og til nå har ingen religioner greid å gi meg et bevis. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Ja, jeg har registrert at tidligere utenriksminister Jonas G Støre ikke hadde noen betenkeligheter med dette, mens derimot andre politikere ikke var like enig. De har i hvert fall ikke min støtte ved å fjerne kristendommen i Norge, for så å opprette bønnerom for muslimer- er helt i orden? Det gledelige her, jo det ser ut som om rødstrømpene også har havnet i disse bønnerom? Saken er den at man ikke skal gi en fremmed religion forrang i Norge. BmOnline Hvis budskapet og metoden er så dårlig at mennesker kan bare fjerne den uten videre, da er det noe feil med budskapet. Og slik jeg ser det så er der ingen feil i budskapet, men det er mye makt både i de foldede hender, og i en rabiat samling med knyttede never. Mennesket bør ikke ha annen makt enn det som trengs for å legge to pinner i kors, ferdig med det Nå er det vel slik at Herren selv sa, Dere har satan til far. Og da skjønner jeg at det ikke blir bedre, før det har vært værre-. Alt som er under denne himmel tilhører satan. Satan fristet som kjent Jesus, hva svarte Jesus? Jo, "Vik fra Meg satan!" Jesus visste at Han skulle arve jorden, når tiden ble moden for det. BmOnline Hva som ble sagt, strides de så kalt lærde om, og det kommer de til å fortsette med, i denne og i neste evighet ... Det får vi ikke gjort noe med, men det vi får gjort noe med er å bruke budskapet for det det er verdt .. Og hvis vi er enige om at budskapet er betingelsesløs godhet og kjærlighet, og at det skal spres til fjær og nær, ja da er det vel ingenting å tvile på, og metoden for å utvise godhet og kjærlighet er universell. Den fungerer uten ord, og foregår med hjerter og mellom hjertene. Dermed er det å gjøre det motsatte av hva alle profetene våre har sagt og gjort selv. Vi skal ikke utstyre oss med sverd og skjold, det passer seg ikke for fredsæle menn - det som er styrken vår er romsligheten vi har inni oss, og den skal være så romslig at alle levende vesener får god plass. Det er, kall det bakdelen ved den gaven man får ved å få virksom kontakt med det vi alle kommer fra, og skal hjem til Takk for meg Ja, en riktig velsignet kveld til deg også. BmOnline 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå