Xandathrii Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Men det finnes også de som nekter at Gud eksisterer. Det har jeg sett bevis på mange ganger. BmOnline Nå skal jeg spørre deg litt konkret om hva de bevisene er, selv om jeg vet atr da kommer det et skikkelig svada svar som efks. at kjærligheten mellom mensker er bevis på at gud eksisterer eller at du har sett jesus anskikt i et ristet brød ved frokosten din.... Det finnes ikke bevis på at Gud finnes for oss normalt oppegående mensker. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Det finnes ikke bevis på at Gud finnes for oss normalt oppegående mensker. Men du tror fullt og fast på at du er mer oppegående og normal enn de du kritiserer, uten andre bevis enn noen poster på et forum. Hva er nå det for slags merkelig tro? Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Det finnes ikke bevis på at Gud finnes for oss normalt oppegående mensker. Men du tror fullt og fast på at du er mer oppegående og normal enn de du kritiserer, uten andre bevis enn noen poster på et forum. Hva er nå det for slags merkelig tro? Ja! Fordi: Mitt bevis på at Gud IKKE eksisterer er de troenes manglende bevis på at Gud eksisterer. Med oss andre oppgående mennesker, kall det heller "moderne" mensker, så mener jeg fullt og helt at jeg er mer oppegående enn folk som setter sin lit til en bok uten noe form for bevis på at det er sant\riktig. Det strider mot fornuften å tro på noe slikt. Dette er selvfølgelig kun min mening. Endret 29. oktober 2012 av Xandathrii Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Men det finnes også de som nekter at Gud eksisterer. Det har jeg sett bevis på mange ganger. Gud eksisterer kun i sinnet til enkeltpersoner som tror på eventyr. Ja, mulig at du tror det. Men jeg tror på Herren Jesus Kristus som vår frelser og forløser. Han har blåst livsens Ånde i oss, når vi ble født-. Når du blir født på ny, da kommer den Hellige Ånd, dvs Gud i oss. Det er det samme Livet som Jesus levde da Gud bodde i Sin Sønn. Dette livet kan vi ta del i ved tro. Vi vet at det skrives om mørket i den siste tidsalder, Laodikea. Vi er her nu. BmOnline Du velger å tro på en gud som ikke finnes det eneste bevis for at eksisterer. Så kan man jo si at det ei heller har blitt bevist at han ikke eksisterer, men hadde gud faktisk ekistert så hadde mennesker hele verden over vært klar over guds eksistens. Religion er og forblir et unødvendig onde. 1 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Forskere har jo også bevist at kristne som tror på gud er mindre intelligente en de som ikke tror på gud. Enn å kaste bort tiden sin på noe sånt. (religion altså) Endret 29. oktober 2012 av Papirkurven Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Det finnes ikke bevis på at Gud finnes for oss normalt oppegående mensker. Men du tror fullt og fast på at du er mer oppegående og normal enn de du kritiserer, uten andre bevis enn noen poster på et forum. Hva er nå det for slags merkelig tro? Ja! Fordi: Mitt bevis på at Gud IKKE eksisterer er de troenes manglende bevis på at Gud eksisterer. Med oss andre oppgående mennesker, kall det heller "moderne" mensker, så mener jeg fullt og helt at jeg er mer oppegående enn folk som setter sin lit til en bok uten noe form for bevis på at det er sant\riktig. Det strider mot fornuften å tro på noe slikt. Dette er selvfølgelig kun min mening. Jeg synes vi alle er like moderne, jeg. Og jeg ser ikke at det er så mange som ikke tror på en skaper - det er bare så mange som ikke vet hvordan de skal finne veien sin, og de hyler og jamrer seg til de som sier at de har fått se sin egen vei, og at det går veldig fint an å gå på sånne veier at; men dere har jo ikke bevis .... Jo, vi har beviser - men mine beviser er lagd for bare meg, og de vil ikke du forstå i det hele tatt. Så når jeg må ty til ren poesi for å prøve å forklare det uforklarlige, så blir den personen som tror at bare faktaboken er det vi trenger for å søke evig lykke og fravær av lidelsen, bare enda mer frustrert, og sier så klart at; Jeg forstår ikke poesien din - snakk så jeg forstår!!! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Forskere har jo også bevist at kristne som tror på gud er mindre intelligente en de som ikke tror på gud. Enn å kaste bort tiden sin på noe sånt. (religion altså) Jeg bryr meg lite om intelligens, men har min egen målestokk, og den får du gratis: Man er smartere enn det dummeste man sist sa ... Velbekomme, og ha en fortsatt smart dag! Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Nå, de ville ikke vite av Jesus. Det er hundre prosent riktig. Når vi ser på hva de gjorde med Jesus, ja vi vet at de tok livet av Ham. De hatet Ham værre enn drankeren. Det står skrevet i Bibelen. Den som ikke har syndet kan kaste den første steinen sa jesus til skaren som skulle steine horen... Dette står også i bibelen... eller gjør det det? Problemet ditt er at du ikke aner hva som står i bibelen eller ikke... Det er problemet du har, som bibel tro, for du tror at ALT automatisk er riktig og sant uten å sjekke hva som faktisk står der eller ikke.. Så for å teste deg litt om dine egne bibel kunnskaper, sa jesus dette eller gjorde han ikke? Som jeg har sagt så mange ganger, tro kan flytte fjell.Ja, jeg er klar over at det finnes vantro. BmOnline Og fordi du har sagt det mange ganger før så er det sant liksom? Vantro for deg er vel alle de som ikke tror de lever like bibeltro som deg det eller? Da burde du stukket fingren i jorden og innsett at heller ikke du lever etter bibelen, for ellers hadde du sittet inne nå, for drap... Ser jo at du ikke liker homofile fordi det står i bbielen at du ikke skal like dem, men hva da med kvinner som her flere enn et stoff på kroppen i klærne de går i? Hvis du i det hele tatt har lest bibelen du påstår at du følger så finner du ingen unnskyldninger for at du ikke har drept kvinner for fote allerede, for det står sort på hvitt at de kvinnene som her mer enn et stoff i klærne de går med er en vederstyggelighet i guds øyne og fortjener å dø. Så hva er unnsyldningen din her egentlig? Hvorfor er du ikke i mot dette også da når du har så bibelsk i mot homoer? Og hvordan stilelr du deg til bønder som bedriver vekselsbruk? Altså planter hvete det ene året og foreksempel poteter det neste året? Dette vet du sikkert at er en styggedom i guds øyne, (han visste jo ikke at jorden utarmes om man planter det samme hele tiden i den samme jorden, dum som han er), så du er såklart i mot bønder også? For de også er en styggedom i guds øyne og fortjener å dø, akkurat som homoseksuelle du som bibltro er så i mot... For en kunnskapsløs hykler du er... Du er ikke mer bibeltro enn cherry pickerne av kristne du kritiserer, bare så du vet det, da bibelen rett og slett ikke er mulig å etterleve i dag, da ville politiet ha buret deg inne som den galningen du da hadde vært. Så du kan slutte å påpeke at du lever etter bibelen, for du har antagelig ikke engang LEST hele bibelen, men plukker ut det du syntes du kan leve med i dagens samfunn, som igjen er lært bort til deg uten at du har kikket på sakene selv. For hadde du vært så umoralsk at du faktisk fulgte bibelen, slik du påstår, så hadde du allerede vært en massemorder. Så du er ikke annet enn en hykler der du sitter og påstår slike ting. Det var svært så tungt og mørkt du ser på tingene i denne verden, RWS? Saken er heller den, du er selv ikke klar over at du oppfyller profetien ved det du gjør her. Jeg sier at jeg tror, og så viser du til at du ikke gjør det- ja det gjør hele forskjellen på oss to. Men, da du øiensynlig ikke kjenner Ordet og Bibelen noe større, så stopper det der. Hvis vi tar et bibelvers, eller hundre, så gjør det ingen forskjell? Jeg er ikke her for å krangle med noen som ikke vil, eller ikke tror. Jeg skriver her for å vise at JEG tror. Og det får ikke hjelpe hva du enn måtte finne på å skrive, JEG tror at Jesus er Guds Sønn. BmOnline 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Du glemte å si; Amen (ellers gir ikke RWS ved dørene, serru ...) Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Det finnes ikke bevis på at Gud finnes for oss normalt oppegående mensker. Men du tror fullt og fast på at du er mer oppegående og normal enn de du kritiserer, uten andre bevis enn noen poster på et forum. Hva er nå det for slags merkelig tro? Ja! Fordi: Mitt bevis på at Gud IKKE eksisterer er de troenes manglende bevis på at Gud eksisterer. Med oss andre oppgående mennesker, kall det heller "moderne" mensker, så mener jeg fullt og helt at jeg er mer oppegående enn folk som setter sin lit til en bok uten noe form for bevis på at det er sant\riktig. Det strider mot fornuften å tro på noe slikt. Dette er selvfølgelig kun min mening. Jeg synes vi alle er like moderne, jeg. Og jeg ser ikke at det er så mange som ikke tror på en skaper - det er bare så mange som ikke vet hvordan de skal finne veien sin, og de hyler og jamrer seg til de som sier at de har fått se sin egen vei, og at det går veldig fint an å gå på sånne veier at; men dere har jo ikke bevis .... Jo, vi har beviser - men mine beviser er lagd for bare meg, og de vil ikke du forstå i det hele tatt. Så når jeg må ty til ren poesi for å prøve å forklare det uforklarlige, så blir den personen som tror at bare faktaboken er det vi trenger for å søke evig lykke og fravær av lidelsen, bare enda mer frustrert, og sier så klart at; Jeg forstår ikke poesien din - snakk så jeg forstår!!! Gud er en forsvarsmekanisme, intet mer, det beviste du her nå Jeg har også en forsvarsmekanisme, fornuften Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Det finnes ikke bevis på at Gud finnes for oss normalt oppegående mensker. Men du tror fullt og fast på at du er mer oppegående og normal enn de du kritiserer, uten andre bevis enn noen poster på et forum. Hva er nå det for slags merkelig tro? Ja! Fordi: Mitt bevis på at Gud IKKE eksisterer er de troenes manglende bevis på at Gud eksisterer. Med oss andre oppgående mennesker, kall det heller "moderne" mensker, så mener jeg fullt og helt at jeg er mer oppegående enn folk som setter sin lit til en bok uten noe form for bevis på at det er sant\riktig. Det strider mot fornuften å tro på noe slikt. Dette er selvfølgelig kun min mening. Jeg synes vi alle er like moderne, jeg. Og jeg ser ikke at det er så mange som ikke tror på en skaper - det er bare så mange som ikke vet hvordan de skal finne veien sin, og de hyler og jamrer seg til de som sier at de har fått se sin egen vei, og at det går veldig fint an å gå på sånne veier at; men dere har jo ikke bevis .... Jo, vi har beviser - men mine beviser er lagd for bare meg, og de vil ikke du forstå i det hele tatt. Så når jeg må ty til ren poesi for å prøve å forklare det uforklarlige, så blir den personen som tror at bare faktaboken er det vi trenger for å søke evig lykke og fravær av lidelsen, bare enda mer frustrert, og sier så klart at; Jeg forstår ikke poesien din - snakk så jeg forstår!!! Gud er en forsvarsmekanisme, intet mer, det beviste du her nå Jeg har også en forsvarsmekanisme, fornuften Javel, her kan du få en liten forsvarstale, versågod ... Dalai Lama – utvalgte tekster Hensikten med vår eksistens er å søke lykken Om vitenskap: I forsøket på å finne kilden til problemene, virker det som om den vestlige og den buddhistiske tilnærmingen er forskjellig. I alle vestlige analysemetoder er det en betydelig, underliggende rasjonell tendens – en forutsetning om at alt har en forklaring. I tillegg finnes det hindringer fordi visse forutsetninger blir tatt for gitt. Vestlig forståelse: kjemiske reasjoner skaper følelser Eks: ”Er det mulig å forestille seg en omvendt rekkefølge, at det er tanken som utløser de kjemiske reaksjonene?” ”Vi går ut fra at forutsetningen om at alle tanker er produkter eller funksjoner av kjemiske reaksjoner i hjernen. Så dette er simpelthen et slags ufravikelig prinsipp, en beslutning om å ikke utfordre sin egen måte å tenke på.” ”Jeg tror vitenskapen har en sterk kulturell innflytelse på de vestlige samfunn. Men i enkelte tilfeller kan de grunnleggende betingelsene og parameterne som er definert av vestlig vitenskap, begrense evnen til å konfrontere visse kjensgjerninger. Blant annet har dere fordommer når det gjelder forestillingen om at alt kan forklares i løpet av et enkelt livsløp, og i tillegg mener dere at alt kan og må forklares og gjøres rede for. Når dere støter på fenomener dere ikke kan forklare, oppstår det en slags spenning, ja nesten en følelse av engstelse.” I buddhismen er det en forestilling om at visse typer erfaringer påvirker og setter spor, som ligner litt på ideen om det ”ubevisste” i vestlig psykologi. For eksempel kan bestemte episoder ha skjedd på et tidligere stadium i ens liv og satt tydelige spor i sinnet, noe som kan forbli gjemt, men som senere påvirker ens adfred. Det er den samme forestillingen om at noe kan være ubevisst, spor man kanskje ikke er bevisst klar over. Jeg tror buddhismen kan godta mange av de vestlige teoriene, men den vil også ta hensyn til flere omstendigheter, blant annet påvirkning og spor fra tidligere liv. I vestlig psykologi tror jeg derimot det er en tendens til å legge for stor vekt på det ubevisstes rolle når man leter etter kilden til problemet. Jeg tror det skyldes noen av de grunnleggende forutsetninger vestlig psykologi baserer seg på. Den godtar for eksempel ikke forestillingen om at spor kan overføres fra et tidligere liv. Samtidig forutsettes det at alt må kunne forklares i løpet av et liv. Når dere så ikke kan forklare visse typer adfred eller problemer, har dere en tendens til å tillegge det det ubevisste. Det er som om du skulle ha mistet noe, og er sikker på at gjenstanden finnes i værelset. Når du først har bestemt deg for dette, har du allerede lagt forutsetningene. Du har utelukket muligheten for at gjenstanden kan være i et annet værelse eller et annet sted. Altså leter og leter du, uten å finne den, og fortsatt tror du den er skjult et eller annet sted i værelset. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Men det finnes også de som nekter at Gud eksisterer. Det har jeg sett bevis på mange ganger. Gud eksisterer kun i sinnet til enkeltpersoner som tror på eventyr. Ja, mulig at du tror det. Men jeg tror på Herren Jesus Kristus som vår frelser og forløser. Han har blåst livsens Ånde i oss, når vi ble født-. Når du blir født på ny, da kommer den Hellige Ånd, dvs Gud i oss. Det er det samme Livet som Jesus levde da Gud bodde i Sin Sønn. Dette livet kan vi ta del i ved tro. Vi vet at det skrives om mørket i den siste tidsalder, Laodikea. Vi er her nu. BmOnline Du velger å tro på en gud som ikke finnes det eneste bevis for at eksisterer. Så kan man jo si at det ei heller har blitt bevist at han ikke eksisterer, men hadde gud faktisk ekistert så hadde mennesker hele verden over vært klar over guds eksistens. Religion er og forblir et unødvendig onde. Mitt svar vitner om noe helt annet. Herren skapte oss alle. Han vet nøyaktig hvor mange hårstrå du har på ditt hode, Han kjenner til alt og alle, fordi Han er allmektig. Han visste om begynnelsen, og vet også om enden. Og om dette å leve i kjøttet- som fører til døden. Og om å levei i Ånden, som gir Livet. 8Så er det da ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus. 2 For Åndens lov som gir liv, har i Kristus Jesus gjort deg fri fra syndens og dødens lov. 3 Det som var umulig for loven, siden den sto maktesløs fordi vi er av kjøtt og blod, det gjorde Gud. Han sendte sin egen Sønn som syndoffer, i samme slags kjøtt og blod som syndige mennesker har, og holdt dom over synden i oss. 4 Slik ble lovens krav oppfylt i oss som ikke lever slik kjøttet vil, men slik Ånden vil. 5 De som lever slik kjøttet vil, er bare opptatt av det som hører mennesker til. Men de som lever slik Ånden vil, er opptatt av det som hører Ånden til. 6 For det kjøttet vil, er død, men det Ånden vil, er liv og fred. 7 Derfor er det som kjøttet vil, fiendskap mot Gud, for det bøyer seg ikke under Guds lov og kan heller ikke gjøre det. Det er bare slik mennesket er. Men så gjør Gud noe- Han kaller. Gud utvelger sitt folk 6 Det er ikke slik at Guds ord har slått feil. For ikke alle israelitter tilhører virkelig Israel, 7 og ikke alle Abrahams etterkommere er Abrahams barn. Det står jo: Gjennom Isak skal du få en ætt som skal kalles din. 8 Det betyr: Det er ikke de som er hans barn av kjøtt og blod, som er Guds barn. Bare dem som er barn ut fra løftet, regner han som Abrahams ætt. 9 For det var et løfte han fikk: Jeg kommer tilbake til deg når tiden er inne, og da skal Sara ha en sønn. 10 Men ikke bare det – også Rebekka fikk to sønner med én mann, Isak, vår stamfar. 11 Før de var født, da de verken hadde gjort godt eller ondt, sa Gud til henne: Den eldste skal tjene den yngste. Guds plan og utvelgelse skulle stå fast 12 og avhenger ikke av menneskers gjerninger, bare av ham som kaller. 13 For det står skrevet: Jakob elsket jeg, men Esau hadde jeg uvilje mot. 14 Hva skal vi si til dette? Er Gud urettferdig? Slett ikke! 15 For han sier til Moses: Jeg viser godhet mot den jeg vil, og er barmhjertig mot den jeg vil. 16 Så kommer det altså ikke an på den som vil eller anstrenger seg, men på Gud som viser godhet. 17 For Skriften sier til farao: Jeg lot deg stå fram for å vise min makt på deg, og for at navnet mitt skal bli forkynt over hele jorden. 18 Altså viser han godhet mot den han vil, og forherder den han vil. 19 Nå vil du vel innvende: «Hva har han da å bebreide oss? Hvem kan stå imot hans vilje?» 20 Men hvem er du, menneske, som tar til motmæle mot Gud? Kan verket si til håndverkeren: «Hvorfor gjorde du meg slik?» 21 Bestemmer ikke pottemakeren over leiren, så han av samme leirklump kan lage én krukke til fint bruk og en annen til simplere bruk? 22 Og enda Gud ville vise sin vrede og gjøre sin makt kjent, har han tålmodig båret over med de krukkene som var under vreden, de som var laget for å gå til grunne. 23 Han gjorde det for å gjøre kjent hvor rik hans herlighet er for dem som han ville vise godhet, og som var gjort ferdige for herligheten. 24 Også oss har han kalt til å være slike krukker, ikke bare blant jødene, men også blant hedningene. 25 Slik sier han det hos Hosea: Det folket som ikke var mitt, vil jeg kalle mitt folk, og henne jeg ikke elsket, vil jeg kalle min elskede. Og så sier Herren i ROM 11;25 25 Jeg vil at dere skal kjenne til en hemmelighet, søsken, så dere ikke skal ha for høye tanker om dere selv: En del av Israel er blitt forherdet, inntil hedningene er kommet inn i fullt tall. 26 På denne måten skal hele Israel bli frelst, slik det står skrevet: Fra Sion skal redningsmannen komme, han skal ta bort gudløsheten fra Jakob. 27 Dette er min pakt med dem når jeg tar bort syndene deres. 28 På grunn av evangeliet er de blitt Guds fiender, for at dere skal få frelsen. Men på grunn av utvelgelsen er de elsket av Gud, for fedrenes skyld. 29 For Gud angrer ikke sine nådegaver og sitt kall. 30 Dere var en gang ulydige mot Gud, men nå har dere fått barmhjertighet fordi de andre var ulydige. 31 På samme måte har de nå vært ulydige, men den barmhjertighet dere har fått, skal føre til at også de nå får barmhjertighet. 32 Gud lukket alle inne i ulydigheten for å kunne forbarme seg over alle. Som dere kan lese, så kommer vi hedningene inn før jødene. Når deres slør blir tatt bort, så skjønner de det, jødene kommer da til tro på Guds Rike. Som ble til etter at Jesus var på Korset og tok dødens brodd bort fra alle som velger å tro på Ham. BmOnline Endret 29. oktober 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Du glemte å si; Amen (ellers gir ikke RWS ved dørene, serru ... ) Nei, mørket oss knuger... 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Men det finnes også de som nekter at Gud eksisterer. Det har jeg sett bevis på mange ganger. BmOnline Nå skal jeg spørre deg litt konkret om hva de bevisene er, selv om jeg vet atr da kommer det et skikkelig svada svar som efks. at kjærligheten mellom mensker er bevis på at gud eksisterer eller at du har sett jesus anskikt i et ristet brød ved frokosten din.... Det finnes ikke bevis på at Gud finnes for oss normalt oppegående mensker. Noe så banalt er det jo en stund siden jeg leste. Du får aldri noe bevis, men det kan hende at Lyset kommer en vakker dag? Jeg kan nok skrive hundre linjer om Ordet- men det vil ikke hjelpe en vantro, som vandrer i mørket. Men som det står skrevet, "Ingen kommer til Meg, før Faderen først drager ham," sier Jesus. BmOnline 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Men det finnes også de som nekter at Gud eksisterer. Det har jeg sett bevis på mange ganger. Og hvor er bevisene? Jo, oppe i din egen fantasi. Det er det eneste stedet denne guden din og alle andre guder eksisterer. For når du ikke evner å legge frem et eneste bevis, (annet enn ren fantasi...) hvorfor skal vi da tro deg? Ville du trodd meg om jeg sa jeg hadde en rød ildsprutende drage i garagen som jeg sa at jeg hadde en masse bevis for men ikke slike bevis som du ville "se"? Nei, du ville ikke det. Oppfordringene dine er sånn halvveis lovnader og halveis trusler, og det er greit for du vet antagelig ikke bedre, men når du begynner å snakke om bevis for denne guden din bør du kanskje først sette deg inn i hva et bevis er for noe? Og skjønne såpass at fantasi og føleri IKKE er bevis? For andre bevis har du nemlig ikke, jeg utfordrer deg i så fall til å komme med dem! Men kjenner jeg kristen "typen" din rett så kommer du bare med enda mer svada og gjerne et bibelvers eller to som "bevis", som sikkert er gangbart der du vanker men ikke i opplyste kretser. Der betyr bevis faktiske etterprøvbare bevis og ikke religiøse fantasi fostre som krever blind tro. Men har du sjekket opp de bevingede ord enda? Eller tørr du ikke gjøre det, redd for at det kan være fakta det jeg sier at bibelen orginalt IKKe hadde noe om jesus og den horen... Lett å si at du ikke tror meg, men hva med fakta da? Fornekter du fakta også? Sjekke opp de orginale skriftene og se selv.... Du lever på en løgn... 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Vel, du er en vantro- dvs du har ennå ikke kommet til en erkjennelse av troen på Jesus Kristus. Nei, det er jo som jeg sier, det er intet for meg å bevise, jeg har min tro og du har (mangler din). Nå kan jeg jo skryte litt og si at jeg har vært akkurat like sta som deg. Men så skjedde det noe. Nå er det slik ser du at folk ringer meg når de er syke. Ja, da ber jeg for dem. Men det jeg gjør, er bare å be- og så skjer det noe. Men det som skjer er at Faderen rører ved den som man ber for. Og i den sammenheng kan jeg vise til mange som er blitt bedt for. Men jeg tar det ikke for inntekt av noe slag, bare at jeg har bedt for noen. Det koster som sagt intet, det er gratis. EN som jeg kjenner fikk nytt hjerte og nye lunger, det skjedde ved UNN i Tromsø. Ja, det er kraft i de foldede hender. Alle er skyldige 9 Hva så? Har vi jøder noe fortrinn? Nei, på ingen måte! Vi har jo allerede anklaget både jøder og grekere for at de alle er under synden. 10 For det står skrevet: Det finnes ikke én som er rettferdig, ikke en eneste. 11 Det finnes ikke én som forstår, ikke én som søker Gud. 12 Alle er kommet på avveier, alle er fordervet. Det finnes ikke én som gjør det gode, ikke en eneste. 13 Strupen deres er en åpen grav, på tungen har de svik, under leppene ormegift, 14 munnen er full av forbannelse og bitterhet. 15 De er raske på foten når de vil utøse blod, 16 der de ferdes, er det ødeleggelse og elendighet. 17 Fredens vei kjenner de ikke. 18 Frykt for Gud har de ikke for øye. 19 Vi vet at alt det loven sier, er sagt til dem som har loven, for at hver munn skal tie og hele verden stå skyldig for Gud. 20 For ikke noe menneske blir rettferdig for Gud på grunn av gjerninger som loven krever. Ved loven lærer vi synden å kjenne. BmOnline 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Vel, du er en vantro- dvs du har ennå ikke kommet til en erkjennelse av troen på Jesus Kristus. Nei, det er jo som jeg sier, det er intet for meg å bevise, jeg har min tro og du har (mangler din). Som jeg tenkte altså... Og jada, klart du har vært som meg, der du lot bevisene og det som var mest sannsynlig tale sitt klare språk til du liksom gikk opp et hakk liksom og begynte å tro på rene påstander... godt gjort!!! Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Nå kan jeg jo skryte litt og si at jeg har vært akkurat like sta som deg. Men så skjedde det noe. Nå er det slik ser du at folk ringer meg når de er syke. Ja, da ber jeg for dem. Men det jeg gjør, er bare å be- og så skjer det noe. Men det som skjer er at Faderen rører ved den som man ber for. La meg gjette: Plutselig ble rommet fylt med lys, eller du har plutselig fått "evner" som du kan bruke til å "helbdrede" folk med? Den såkalte "faderen" din er ikke annet enn menneskeskapt juks og fanteri, et høyt ønske om at noen utvalgte mennesker her i verden kan "helbdrede" ved bruk av bønn og tomt snakk. Sanheten er at du ønsker å tro at du har slike "evner", noe som religøse har en tendens til å tro når det en noe som de ikke tror kan forklares. Heh, artige folk dere religiøse, men særlig smarte er dere vel ikke akkurat. Lenke til kommentar
christer1997 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Gud har makt til å gjenopprette alt som er ødelagt, både i våre egne liv og i samfunnet. Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Gud har makt til å gjenopprette alt som er ødelagt, både i våre egne liv og i samfunnet. Nei. Din gud og en hurv med andre guder har ikke noen som helst makt, det er det vel så langt mye av bevis på i hverdagen. Hadde disse "gudene" eksistert, så hadde de gjort noe allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå