CamillaEl Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Jeg lurer på: Leser egentlig folk innleggene i tråden før de svarer? Mitt innlegg i tråden litt ovenfor gjør ihvertfall PencilCase, Dellers og BirgerCaC sine innlegg overflødige. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 (endret) I dette tilfellet: nei. Når det er full sitatfest og det tar en time å lese igjennom velger mange å forholde seg til det opprinnelige spørsmålet. Dersom postene er normalt korte kan jeg godt lese et par sider før jeg svarer, men jeg har selvsagt ikke en time til gode i hver tråd. Endret 27. oktober 2012 av Dellers Lenke til kommentar
CamillaEl Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Det kan jeg forsåvidt skjønne, men det er jo nettopp noe av problemet med diskusjonsfora (og mye annet). Det handler ikke om å lære noe, å lese de andres ståsteder og poenger for, om ikke å komme til enighet, så ihvertfall for å få en fornemmelse av nyanser, og ikke minst det, at mange mennesker rett og slett kan ha noe fornuftig å si. De samme gjelder de politiske "debatter" på tv, hvor deltagerne er så opptatt med deres monolog at de fullstendig driter i hva motparten har å si, og resultatet er derfor verdiløst. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Bibelen sier jo at Gud er veien, sannheten og livet. Altså så må du kontakte Gud for å komme på den rett vei, den som fører til himmelen. Gud er sannheten! Bekjenne dine synder for han. Gud er det evige livet! Gjennom han så får du hvilens vann! Hva bibelen sier og hva som er sannheten er jo to vidt forskjellige ting. Din gud er aldri sannheten, vi kommer aldri til å bekjenne noe som helst til din gud. Synd finnes ikke, det er noen mennesker som har funnet opp det. Gjennom meg for jeg hvilens vann. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Tro hva du vill 1 Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Hva mener du/dere da om hva Gud er? Håper på mye forskjellige gode meninger/svar på dette. Gud er ett bilde skapt for å gi de som har det vanskelig en illusjon om at alt kommer til å ende godt, at deres døde familiemedlemmer eller venner venter på siste reisestopp. Gud er rett redskap brukt av autoriteter for å minske kriminalitet via frykt om evig tortur om du ikke følger lovene gitt, ett redskap for å minske motstand mot tyrani, ett redskap for å holde igjen motstand mot urettferd, ett redskap for å tjene penger på det usynelige. Gud er det perfekte redskap for å holde på konservative livstiler som minsker sjansen for den tillfeldige motstands kandidaten, da folket selv stopper all form for motstand. En leder kan skape sin egen hær blandt småfolket, ikke bare soldater. Ignoranse er det kraftigste våpenet mennesket noen sinne har brukt for å opprettholde makt; Gud er beviset. Dette er hva jeg tror Gud i bunn og grunn er. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Nu har æ ikke lest alle sine svar.. men noen. Når det kommer til GUD, så handler det om tro. De fleste har ikke fått med seg at det er EN viktig forskjell på to ting. Den ene tingen er den offisielle løgnen som Kirkene går og hviler i. De har til alle tider predikert at de følger Bibelens Ord. Men gjør de det? Svaret kan kanskje overraske deg- Nei, de gjør ikke det. Den andre virkelighet er at når du tror, så er det faktisk alt du kan gjøre, det er da intet som VI kan gjøre- men det som Herren gjorde for alle. Tro kan flytte fjell. Så har dere tenkt igjennom hva kirkene og organisasjonene egentlig har gjort? Jo, allerede den første organisasjonen kastet Jesus ut av menigheten. Hva er det de egentlig bryr seg om? Jo, riktig, makt, kontroll og penger-. Men det er ikke Guds skyld. Hvem tror dere er Herrens Menighet? Jo, det er alle dem som Tror i sitt hjerte- Tror at Jesus Kristus er Guds Sønn. Der har du Herrens Menighet. Husk, ingen denominasjon eller organisasjon kan berge deg. Nix, kun Guds EGET Ord kan gjøre noe for deg. Det er kraft i Herrens Ord. Men kommer Ordet fra Mennesker, da har det ingen nytte. Les Matteus 15,9- og videre Jakobs brev 4,3. Her er en link til adspredelse for mine søsken og mine brødre: http://bmonline.no/f...c.php?f=1&t=696 Gud er Ånd. Men Gud kom til jorden, ble til kjød og bodde iblandt oss. Han måtte komme slik, utenom SEX- men gjennom en kvinne for å ta bort dødens brodd og vår synd. Gud bodde i Sin Sønn- Jesus Kristus. Der er sannheten for dem som lurte. Amen! BmOnline I Herren Endret 28. oktober 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 ....Den ene tingen er den offisielle løgnen som Kirkene går og hviler i..... Gud er Ånd. Men Gud kom til jorden, ble til kjød og bodde iblandt oss. Han måtte komme slik, utenom SEX- men gjennom en kvinne for å ta bort dødens brodd og vår synd. Gud bodde i Sin Sønn- Jesus Kristus. Der er sannheten for dem som lurte. Amen! Og hvilken av de gamle kirkene er det du mener ikke vet og sier det ? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Tro kan flytte fjell. Atter en påstand ingen evner å bevise... Kun i fantasilandet som enkelte befinner seg i kan tro flytte fjell.. Det er mer kraft i et par arbeidende hender enn tusen foldede, så den teorien, og sangen, om at det er makt i foldede hender, som de fleste kristne løper rundt og tror, er bare tull... finnes ingen makt der. Du er jo helt stokk stein blind du der du tror blindt på alle påstandene som har blitt deg fortalt! Hvor er din egen integritet hen, dine EGNE meninger og synspunkt? Du er jo som en bibel maskin uten en eneste tanke på egenhånd... Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 ....Den ene tingen er den offisielle løgnen som Kirkene går og hviler i..... Gud er Ånd. Men Gud kom til jorden, ble til kjød og bodde iblandt oss. Han måtte komme slik, utenom SEX- men gjennom en kvinne for å ta bort dødens brodd og vår synd. Gud bodde i Sin Sønn- Jesus Kristus. Der er sannheten for dem som lurte. Amen! Og hvilken av de gamle kirkene er det du mener ikke vet og sier det ? Hallo IHS! Ja, du spørr og svar skal du få. Om vi nå graver riktig dypt, så skal vi se om det ikke stemmer? La oss ta en liten kikk bakover i Bibelen. Nå, organisasjonene- de har en egen trang til å konkurrere med andre som befinner seg i "samme båten". Dette er slikt som kommer av alt som tilhører denne verden. DU vet at Jesus sa, Dere har satan til far. Og akkurat det er saken. Nå, de ville ikke vite av Jesus. Det er hundre prosent riktig. Når vi ser på hva de gjorde med Jesus, ja vi vet at de tok livet av Ham. De hatet Ham værre enn drankeren. Det står skrevet i Bibelen. Og det er verdensordenen som beskrevet- det er kirkene- alle organisasjonene. Du vet de klarer ikke å la være. De lager seg et fint navn, alter og flotte bygg. Men Herren er ikke der. Herren vil ALDRI frelse en organisasjon. Amen! Men det han vil frelse ut av alle disse systemene som er organisert- jo, det er inidvidene. Dem elsker Han. Så Han vil fiske ut litt av PV, litt av katolikkene, litt av prestbyerianere, litt av Metodistene, litt av Babtistene..og hva får Herren av det? Jo, Han får en nøyaktig kopi av Seg Selv- til Bortrykkelsen i endetiden. Vi er ved døren snart, broder. Herren Jesus Kristus er toppstenen på pyramiden du ser smykker disse dollarsedlene. Hva er Guds Segl hos de troende i Hans Menighet? Jo, det er den Hellige Ånd. Folket som blir rykket opp, tilsvarer i tiden for hendelsen- det arealet som toppsteinen forut visste om hvor mange det var. Tenk, arealet gjenspeiler nøyaktig den mengden mennesker. Han visste ved Sin forutvitenhet hvem og hvor mange som ville tro på Ham. Derfor sendte Han Sin Sønn, for å fri dem fra dødens brodd. ALLE organisasjoner farer vill, fordi de ikke lytter til Guds Ord, jfr Matt 15,9. Det er ikke så lenge siden de endret Bibelen til noe "moderne og flott". Kvinnelige prester har vi fått, m.v. Vielse av homser gjøres. Alt dette er ubibelsk. BmOnline Tro kan flytte fjell. Atter en påstand ingen evner å bevise... Kun i fantasilandet som enkelte befinner seg i kan tro flytte fjell.. Det er mer kraft i et par arbeidende hender enn tusen foldede, så den teorien, og sangen, om at det er makt i foldede hender, som de fleste kristne løper rundt og tror, er bare tull... finnes ingen makt der. Du er jo helt stokk stein blind du der du tror blindt på alle påstandene som har blitt deg fortalt! Hvor er din egen integritet hen, dine EGNE meninger og synspunkt? Du er jo som en bibel maskin uten en eneste tanke på egenhånd... Som jeg har sagt så mange ganger, tro kan flytte fjell. Ja, jeg er klar over at det finnes vantro. BmOnline Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Fjell flytter seg selv. Hver dag. Hvert sekund. Tro har ingenting med det å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 "Det står skrevet i Bibelen" sier de kristene og mener at når de sier det, så betyr det at det er sant... Er ikke det litt rart? At sålenge de sier det, så sier det seg selv at det stemmer? Ja det står skrevet at Gud og Jesus gjorde ditt og datt i den kjære bibelen deres, men det betyr ikke at det er sant\korrekt... Som jeg vet er den boken skrevet av mennesker, for mennesker. Det er også Ringenes herre.. Slutt å henvise til en bibel Ingen kan bevise en dritt av er sant\korrekt Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 "Det står skrevet i Bibelen" sier de kristene og mener at når de sier det, så betyr det at det er sant... Er ikke det litt rart? At sålenge de sier det, så sier det seg selv at det stemmer? Ja det står skrevet at Gud og Jesus gjorde ditt og datt i den kjære bibelen deres, men det betyr ikke at det er sant\korrekt... Som jeg vet er den boken skrevet av mennesker, for mennesker. Det er også Ringenes herre.. Slutt å henvise til en bibel Ingen kan bevise en dritt av er sant\korrekt Som tilsvar kan jeg ikke si noe annet enn at den som ikke tror, han ser ikke dette. Ved det talte Ord ble alt skapt. Herren har lagt en slør over alle vantros øine, så de ikke ser dette. Hva sier Han så videre? Jo, Han sier at ved å høre Evangeliet, eller lese- så kommer troen inn i hjertet. BmOnline Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Nå, de ville ikke vite av Jesus. Det er hundre prosent riktig. Når vi ser på hva de gjorde med Jesus, ja vi vet at de tok livet av Ham. De hatet Ham værre enn drankeren. Det står skrevet i Bibelen. Den som ikke har syndet kan kaste den første steinen sa jesus til skaren som skulle steine horen... Dette står også i bibelen... eller gjør det det? Problemet ditt er at du ikke aner hva som står i bibelen eller ikke... Det er problemet du har, som bibel tro, for du tror at ALT automatisk er riktig og sant uten å sjekke hva som faktisk står der eller ikke.. Så for å teste deg litt om dine egne bibel kunnskaper, sa jesus dette eller gjorde han ikke? Som jeg har sagt så mange ganger, tro kan flytte fjell.Ja, jeg er klar over at det finnes vantro. BmOnline Og fordi du har sagt det mange ganger før så er det sant liksom? Vantro for deg er vel alle de som ikke tror de lever like bibeltro som deg det eller? Da burde du stukket fingren i jorden og innsett at heller ikke du lever etter bibelen, for ellers hadde du sittet inne nå, for drap... Ser jo at du ikke liker homofile fordi det står i bbielen at du ikke skal like dem, men hva da med kvinner som her flere enn et stoff på kroppen i klærne de går i? Hvis du i det hele tatt har lest bibelen du påstår at du følger så finner du ingen unnskyldninger for at du ikke har drept kvinner for fote allerede, for det står sort på hvitt at de kvinnene som her mer enn et stoff i klærne de går med er en vederstyggelighet i guds øyne og fortjener å dø. Så hva er unnsyldningen din her egentlig? Hvorfor er du ikke i mot dette også da når du har så bibelsk i mot homoer? Og hvordan stilelr du deg til bønder som bedriver vekselsbruk? Altså planter hvete det ene året og foreksempel poteter det neste året? Dette vet du sikkert at er en styggedom i guds øyne, (han visste jo ikke at jorden utarmes om man planter det samme hele tiden i den samme jorden, dum som han er), så du er såklart i mot bønder også? For de også er en styggedom i guds øyne og fortjener å dø, akkurat som homoseksuelle du som bibltro er så i mot... For en kunnskapsløs hykler du er... Du er ikke mer bibeltro enn cherry pickerne av kristne du kritiserer, bare så du vet det, da bibelen rett og slett ikke er mulig å etterleve i dag, da ville politiet ha buret deg inne som den galningen du da hadde vært. Så du kan slutte å påpeke at du lever etter bibelen, for du har antagelig ikke engang LEST hele bibelen, men plukker ut det du syntes du kan leve med i dagens samfunn, som igjen er lært bort til deg uten at du har kikket på sakene selv. For hadde du vært så umoralsk at du faktisk fulgte bibelen, slik du påstår, så hadde du allerede vært en massemorder. Så du er ikke annet enn en hykler der du sitter og påstår slike ting. Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Bibelen sier jo at Gud er veien, sannheten og livet. Altså så må du kontakte Gud for å komme på den rett vei, den som fører til himmelen. Gud er sannheten! Bekjenne dine synder for han. Gud er det evige livet! Gjennom han så får du hvilens vann! Den såkalte bibelske guden er en sadistisk gud og portrett av hvordan religion kun handler om makt, penger og styring av mennesker. Det gjelder de fleste religioner. Enkelte mennesker har blitt matet dette tullet siden de var liten, noe som har gjort at de lever et liv i frykt for et helvette og et etterliv uten gud. For noe forbanna piss. Seriøst. Man skal være bra tjukk i huet for å faktisk tro på noe sånt, men jeg har sluttet å bli forbauset over hva folk faktisk tror på, spesielt bilelsiterende idioter. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Nå, de ville ikke vite av Jesus. Det er hundre prosent riktig. Når vi ser på hva de gjorde med Jesus, ja vi vet at de tok livet av Ham. De hatet Ham værre enn drankeren. Det står skrevet i Bibelen. Den som ikke har syndet kan kaste den første steinen sa jesus til skaren som skulle steine horen... Dette står også i bibelen... eller gjør det det? Problemet ditt er at du ikke aner hva som står i bibelen eller ikke... Det er problemet du har, som bibel tro, for du tror at ALT automatisk er riktig og sant uten å sjekke hva som faktisk står der eller ikke.. Så for å teste deg litt om dine egne bibel kunnskaper, sa jesus dette eller gjorde han ikke? Som jeg har sagt så mange ganger, tro kan flytte fjell.Ja, jeg er klar over at det finnes vantro. BmOnline Og fordi du har sagt det mange ganger før så er det sant liksom? Vantro for deg er vel alle de som ikke tror de lever like bibeltro som deg det eller? Da burde du stukket fingren i jorden og innsett at heller ikke du lever etter bibelen, for ellers hadde du sittet inne nå, for drap... Ser jo at du ikke liker homofile fordi det står i bbielen at du ikke skal like dem, men hva da med kvinner som her flere enn et stoff på kroppen i klærne de går i? Hvis du i det hele tatt har lest bibelen du påstår at du følger så finner du ingen unnskyldninger for at du ikke har drept kvinner for fote allerede, for det står sort på hvitt at de kvinnene som her mer enn et stoff i klærne de går med er en vederstyggelighet i guds øyne og fortjener å dø. Så hva er unnsyldningen din her egentlig? Hvorfor er du ikke i mot dette også da når du har så bibelsk i mot homoer? Og hvordan stilelr du deg til bønder som bedriver vekselsbruk? Altså planter hvete det ene året og foreksempel poteter det neste året? Dette vet du sikkert at er en styggedom i guds øyne, (han visste jo ikke at jorden utarmes om man planter det samme hele tiden i den samme jorden, dum som han er), så du er såklart i mot bønder også? For de også er en styggedom i guds øyne og fortjener å dø, akkurat som homoseksuelle du som bibltro er så i mot... For en kunnskapsløs hykler du er... Du er ikke mer bibeltro enn cherry pickerne av kristne du kritiserer, bare så du vet det, da bibelen rett og slett ikke er mulig å etterleve i dag, da ville politiet ha buret deg inne som den galningen du da hadde vært. Så du kan slutte å påpeke at du lever etter bibelen, for du har antagelig ikke engang LEST hele bibelen, men plukker ut det du syntes du kan leve med i dagens samfunn, som igjen er lært bort til deg uten at du har kikket på sakene selv. For hadde du vært så umoralsk at du faktisk fulgte bibelen, slik du påstår, så hadde du allerede vært en massemorder. Så du er ikke annet enn en hykler der du sitter og påstår slike ting. Saken er meget presis RWS, det er ikke om å gjøre for meg å teste din eller andres Bibelkunnskaper, nix. Det er nemlig ikke noe VI kan rose oss over, ser du. JA, vi er alle født inn i synden. Vi kan ikke selv for dette, pga syndefallet i Edens Have. Den henger ved oss RWS. Og for å understreke dette, s å sa Jesus disse bevingende ord, den som ikke har syndet, kan kaste den første sten. Helt rett det. Men Han sa også, DEN SOM IKKE TROR, ER ALLEREDE DØMT! Og pga denne synden så har vi ikke LIV i oss. Men ved tro så får vi del i Guds nye pakt, jfr etter ofringen av Sin Egen Sønn, Jesus Kristus på korset, så får vi del i den NYE PAKT og det samme LIVET som bor i HAM. Amen! Hvis vi leser i Bibelen, så vil vi finne ut at der var 3 bortrykkelser i GT, og 3 Bortrykkelser i NT. Men ved tro, så vil du få vasket din sjel i Hans- Jesu blod- og Gud ser deg ikke lenger, bare Sin Sønn- og Han ble slått for oss, før Jordens grunnvoll ble lagt. Og da Sønnen er blitt slått EN gang for alle, så kan Han ikke slå Ham igjen. Det er HAN som har gjort alt, det vi kan gjøre er å tro. BmOnline Endret 29. oktober 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Saken er meget presis RWS, det er ikke om å gjøre for meg å teste din eller andres Bibelkunnskaper, nix. Det er nemlig ikke noe VI kan rose oss over, ser du. JA, vi er alle født inn i synden. Vi kan ikke selv for dette, pga syndefallet i Edens Have. Den henger ved oss RWS. Og for å understreke dette, s å sa Jesus disse bevingende ord, den som ikke har syndet, kan kaste den første sten. Helt rett det. Men Han sa også, DEN SOM IKKE TROR, ER ALLEREDE DØMT! Og her avslører du hvor ufattelig lite du kan om din egen bibel og dens historie, for de "bevingede" orene som du påstår jesus sa var det slett ikke jesus som sa. Dette ble tilføyet ved en senere anledning av en eller annen skribent som syntes de passet der, problemet for deg og dine er at vi i dag har orginalene og der står det ingenting om dette jesus skulle ha sagt til denne horen og de som var så ivrige etter å steine henne. Så kanskje du burde sett LITT nøyere etter før du blindt trykker ut at alt i bibelen er sant? Har du lest bibelen i det hele tatt BTW? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Nå tar jeg ikke dine ord så meget høytidelig, men jeg ser hva du presterer å skrive. Ja, det handler om individenes gjerninger, har det falt deg inn? Når det gjelder Bibelen, så tror jeg at det rekker...at man tror at Jesus er Guds Sønn. Det står- den som tror på Meg og Han som har sendt Meg, skal ikke fortapes, men ha Evig Liv. Jeg er ikke så opptatt å skulle bevise noe som helst, men jeg bare henviser til skriften. Men, fortsett å lese i Bibelen- med annet for dine øine- enn å rakke ned på Ordet. Men det finnes også de som nekter at Gud eksisterer. Det har jeg sett bevis på mange ganger. BmOnline 1 Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Men det finnes også de som nekter at Gud eksisterer. Det har jeg sett bevis på mange ganger. Gud eksisterer kun i sinnet til enkeltpersoner som tror på eventyr. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Men det finnes også de som nekter at Gud eksisterer. Det har jeg sett bevis på mange ganger. Gud eksisterer kun i sinnet til enkeltpersoner som tror på eventyr. Ja, mulig at du tror det. Men jeg tror på Herren Jesus Kristus som vår frelser og forløser. Han har blåst livsens Ånde i oss, når vi ble født-. Når du blir født på ny, da kommer den Hellige Ånd, dvs Gud i oss. Det er det samme Livet som Jesus levde da Gud bodde i Sin Sønn. Dette livet kan vi ta del i ved tro. Vi vet at det skrives om mørket i den siste tidsalder, Laodikea. Vi er her nu. BmOnline 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå