BmOnline Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Hvordan vet du at ditt såkalte "helvette" er mørkt? For alt du vet så kan det være en veldig likandes plass med sex, drugs og rock & roll. Hva er vel bedre enn fri vilje mot å jobbe ræva av seg i himmelen og bli diktert av en gud som har veldig selektive krefter? Nei, en "kristen", drar aldri på fest eller banner. Slikt er for de "vantro". Stakkars dem, vet ikke bedre enn å nyte livet, istedenfor å lese guds ord og gå i kirken, selv om det går på bekostning av deres livsglede, så spiller det jo ingen rolle, de kristne venter jo ett evig liv sammen med sin allmektige gud i etterlivet. Dumme vantro, drive på med slikt! En som ikke har kommet til troen, har ingen anelse om annet enn mørket. Men intet av dette er fremmed for Herren. Han vet nøyaktig hva du bedriver- hvert sekund. Men det er ikke hva satan frister med som er av det gode, fordi det er av det onde. Det gode kommer av den himmelske kjærligheten fra Gud- noe som Satan aldri har kjent. BmOnline Endret 13. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Da har du per din egen definisjoni kke anelse om annet enn mørket. Akkurat som alle andre mennesker. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Har lest bibelen flere ganger jeg og vet du, jeg fant ikke noe herlig der jeg. Men du BMonline, har aldri lest hele bibelen. Her juger du. Better to rule i hell than serve in heaven!!! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Jeg lurer på om han som beskriver mørket hos andre - i det hele tatt har sett sitt eget mørke? Det ser nemlig ikke sånn ut Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Jeg lurer på om han som beskriver mørket hos andre - i det hele tatt har sett sitt eget mørke? Det ser nemlig ikke sånn ut Hmm, tror alle har sine mørke og lyse sider, Altså gode og dårlige. Men det har jo i grunn ikke noe med religion å gjøre. Kanskje det ikke ser sånn ut, men det er nok bare fordi noen av de kristne ikke tørr å inrømme det. Men alle har sine gode dårlige sider og svake og sterke punkt. Alle er forskjellige og ingen er perfect. (Religion spiller ingen rolle, det er deg selv det er snakk om her ) Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Har lest bibelen flere ganger jeg og vet du, jeg fant ikke noe herlig der jeg. Men du BMonline, har aldri lest hele bibelen. Her juger du. Better to rule i hell than serve in heaven!!! Ja, om du mener at du av et rent hjerte søker, så skal det lukkes opp-. Men det er også klart, "underholdningsverdien" i ditt svar, beviser hvor ditt hjerte bor. Men slik er verden- og Jesus sa, verden kjenner Meg ikke. BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Hmm, tror alle har sine mørke og lyse sider, Altså gode og dårlige. Men det har jo i grunn ikke noe med religion å gjøre. Kanskje det ikke ser sånn ut, men det er nok bare fordi noen av de kristne ikke tørr å inrømme det. Men alle har sine gode dårlige sider og svake og sterke punkt. Alle er forskjellige og ingen er perfect. (Religion spiller ingen rolle, det er deg selv det er snakk om her ) Religion har ikke noe med dette å gjøre. Vantro hører med til verdens religioner. Kristendom er Guds Rike- Og dit kommer alle dem som Faderen gir å komme til Meg, sier Jesus. BmOnline Endret 13. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Vantro hører med til verdens religioner. Ja, men det hører ikke til i religion engang, menneskene har gjort gale og gode ting hele tiden men religion bygger på det naturlige i menneskene og prøver å sette det til slik at det ser ut som om religion var først, men ikke motsatt. Hvor var religionen før det fantes mennesker da? Det fantes ikke før det siden menneskene har lagd religionen på håp og uforklarlige hendelser. Som i senere tid ikke er uforklarlige lengre. 1 Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Ja, men det hører ikke til i religion engang, menneskene har gjort gale og gode ting hele tiden men religion bygger på det naturlige i menneskene og prøver å sette det til slik at det ser ut som om religion var først, men ikke motsatt. Hvor var religionen før det fantes mennesker da? Det fantes ikke før det siden menneskene har lagd religionen på håp og uforklarlige hendelser. Som i senere tid ikke er uforklarlige lengre. Well said. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Ja, men det hører ikke til i religion engang, menneskene har gjort gale og gode ting hele tiden men religion bygger på det naturlige i menneskene og prøver å sette det til slik at det ser ut som om religion var først, men ikke motsatt. Hvor var religionen før det fantes mennesker da? Det fantes ikke før det siden menneskene har lagd religionen på håp og uforklarlige hendelser. Som i senere tid ikke er uforklarlige lengre. choko, du sier nå at kristne hører under en religion, men det er ikke rett. Nå har jeg altså forklart deg det mange ganger. Religion er noe som mennesker har "snekret" seg, ser du. Under påvirkning av mørkets fyrste. Gjør det ikke værre enn det er. De eldste skriftene i Bibelen er over 3000 år gamle. Og her kan du lese om Ordet som var hos Gud. Og som ble til kjød og dvelte iblant oss. Og Bibelen er skrevet av Profeter, som Gud selv har valgt ut til å skrive ned Bibelen, for å unngå mørkets fyrste. Men igjennom oversettelser gjennom disse 3000 årene har mye blitt fjernet fra Bibelen. Og i det siste er flere norske kopier av Bibelen direkte dårlige. En god Bibel er å finne i King James av 1611. Jehovas vitner har f.eks en organisasjons Bibel, men husk- den er ikke rett. Ordet ble menneske 1I begynnelsen var Ordet. Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. 2 Han var i begynnelsen hos Gud. 3 Alt er blitt til ved ham, uten ham er ikke noe blitt til. Det som ble til 4 i ham, var liv, og livet var menneskenes lys. 5 Lyset skinner i mørket, og mørket har ikke overvunnet det. 6 Et menneske sto fram, utsendt av Gud. Navnet hans var Johannes. 7 Han kom for å vitne. Han skulle vitne om lyset, så alle skulle komme til tro ved ham. 8 Selv var han ikke lyset, men han skulle vitne om lyset. 9 Det sanne lys, som lyser for hvert menneske, kom nå til verden. 10 Han var i verden, og verden er blitt til ved ham, men verden kjente ham ikke. 11 Han kom til sitt eget, og hans egne tok ikke imot ham. 12 Men alle som tok imot ham, dem ga han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn. 13 De er ikke født av kjøtt og blod, ikke av menneskers vilje og ikke av manns vilje, men av Gud. 14 Og Ordet ble menneske og tok bolig iblant oss, og vi så hans herlighet, en herlighet som den enbårne Sønn har fra sin Far, full av nåde og sannhet. 15 Johannes vitner om ham og roper ut: «Det var om ham jeg sa: Han som kommer etter meg, er kommet før meg, for han var til før meg.» 16 Av hans fylde har vi alle fått, nåde over nåde. 17 For loven ble gitt ved Moses, nåden og sannheten kom ved Jesus Kristus. 25 Den som elsker sitt liv, skal miste det. Men den som hater sitt liv i denne verden, skal berge det og få evig liv. 26 Den som vil tjene meg, må følge meg, og der jeg er, skal også min tjener være. Den som tjener meg, skal min Far gi ære. 27 Nå er min sjel fylt av angst. Men skal jeg så si: Far, frels meg fra denne timen? Nei, til denne timen skulle jeg komme. 28 Far, la ditt navn bli herliggjort!» Da lød det en røst fra himmelen: «Jeg har herliggjort det og skal herliggjøre det igjen.» 29 Mengden som sto omkring og hørte dette, sa at det hadde tordnet. Andre sa: «Det var en engel som talte til ham.» 30 Da sa Jesus: «Denne røsten lød ikke for min skyld, men for deres. 31 Nå felles dommen over denne verden, nå skal denne verdens fyrste kastes ut. 32 Og når jeg blir løftet opp fra jorden, skal jeg dra alle til meg.» 33 Dette sa han for å gi til kjenne hva slags død han skulle lide. 34 Noen i mengden sa da: «Vi har hørt i loven at Messias skal leve for alltid. Hvordan kan du da si at Menneskesønnen må bli løftet opp? Hvem er denne Menneskesønnen?» 35 Jesus svarte: «Ennå en liten stund er lyset hos dere. Dere må vandre mens dere har lyset, så ikke mørket faller over dere. Den som vandrer i mørket, vet ikke hvor han går hen. 36 Tro på lyset mens dere ennå har lyset, så dere kan bli lysets barn.» Da Jesus hadde sagt dette, gikk han fra dem og skjulte seg for dem. BmOnline Endret 13. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hmm, la meg se 1. Jesus snakker Arameisk 2. Ca 100 år senere skribles noe ned av folk som ikke personlig kjente denne Jesus på Gresk 3. Deretter velger diverse kirkeledere bort det de ikke liker og inn det de liker best og samler det i ett verk, nyt testamentet 4. Hele suppa oversettes til Latinsk omtrent 200 år senere av noen som ikke er særlig stødig i gresk (St. Jerome) 5. Litt over 1000 år senere oversettes dette til tysk av noen som ikke er stødig i Latin 6. Derfra oversettes det til Dansk 7. Til slutt finner nasjonalromantiske nordmenn opp ett nytt kunstig språk "norsk" og oversetter til dette 8. Og dette tror man er guds ord, og ikke "fjæra som ble til 10 høner"? 3 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 ja, tar jo ikke lang tid før et rykte har blitt til en helt annen historie heller. Jeg trur også det er mye ny-svada i den boka Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Dessverre for kristne som stemmer ikke store deler av den boka... Og en må jo kunne forvente at gud i det minste passet på at menneskene fikk skrevet ned han siste og største masterplan og ikke bare stolte på muntelige overleveringer rundt bål i godt og vel 50 år før noen skrev det ned? Men ikke det engang evner denne guden, isteden må vi ta til takke med et verk med så mange feil, mangler, tillegg, fratrekk, etc at vi ikke aner hvem forfatterne er engang på de fleste av den kristne bibels 27 bøker... Er det noe rart at man IKKE tror på disse røver historiene? For de aller av disse bøkene er IKKE skrevet av de bibelen sier har skrevet dem, noe som burde fått alarmen til å gå hos oen og enhver... Og BMonline sier det med egne ord, at det ikke er så nøye om bibelen er sann så lenge det som står der står der.... Du verden så åpen og ærlig slike mennesker er!! Bare for dem å innbille seg at de har sannheten så tror de at de har sannheten... Men det går jo klart frem hva slags dommedags predikanter slike mennesker er da... De som elsker å spre hatet sitt for å skremme de ignorante til å innordne seg, de får stram tiss av hele dommedags scenariet og alt rundt STRAFFEN de håper og ønsker skal komme over folk. Disse hyklerne må ha frekkhetens nådegave for å kalle seg nestekjære, for det er ikke kjærlighet, forståelse og fred de kommer med, men hat, intoleranse og ufred fordi de elsker seg selv og den makten de får mellom jesus mer enn noe annet og hadde det ikke vært for at de er program forpliktet til å forsøke å frelse folk hadde de spydd ut hatet sitt, intoleransen og galskapen ut over samtelige mennesker i sin egen opphøyde pidestall der DE skal bli frelst... Galskap er galskap selv om det pakkes inn i religion... Kanskje spesielt derfor... Hadde de ikke hatt kirker, prester og liturgi samt at dette er en idiotisk tradisjon her i landet hadde de vært kastet på gale hus hele gjengen for tvangstanker og religiøst dilerium.. Det er jo der de egentlig hører hjemme de fleste av disse svovel predikantene, for noe godt kommer det svært skjelden ut av dem.... 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) , sier Jesus. Og her har du selveanke punktet i mot kristendom, for hvordan VET vi hva jesus sa? Sannheten er at det som faktisk ER skrevet om jesus er så i det blå og usikkert at det kan være skrevet av hvem som helst. Det kan være rene ønske tenkninger for alt vi vet, oppdiktninger og fantasier fra forfattere vi ikke aner hvem er annet enn at de fleste av dem helt IKKEt er de som bibelen juger til oss og skal ha oss til å tro de er.... Ikke mye å bygge en sannferdig historie på og enda mindre å bygge en troverdig historie på... Så hva jesus sa eller ikke har vi ikke peiling på... Det er dessverre, for kristne, sannheten bak historiene og mytene rundt jesus. For ingen som kjente jesusskrev et kvekk om noe som helst om jesus, de øyenvitnene er ikke øyenvitner i det hele tatt. Men kjenner jeg kristne rett så er det bedre å leve på en løgn enn å miste sin tro... Så da så. Endret 14. november 2012 av RWS 1 Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 choko, du sier nå at kristne hører under en religion, men det er ikke rett. Nå har jeg altså forklart deg det mange ganger. Religion er noe som mennesker har "snekret" seg, ser du. Under påvirkning av mørkets fyrste. Gjør det ikke værre enn det er. De eldste skriftene i Bibelen er over 3000 år gamle. Nei sier ikke det. Jeg snakker generellt om religion. Men måten du skriver dette på er at Kristendommen ikke er en religion og at du innser at religion er noe menneskene har funnet på fordi de trenkte en forklaring på ting som skjedde uten forklaring. Ja de er kanskje 3000 år gamle, men de første menneskene er enda eldre, så det beviser bare at menneskene er skaperne av gud og ikke gud skaperen av menneskene. Og her kan du lese om Ordet som var hos Gud. Og som ble til kjød og dvelte iblant oss. Og Bibelen er skrevet av Profeter, som Gud selv har valgt ut til å skrive ned Bibelen, for å unngå mørkets fyrste. Men igjennom oversettelser gjennom disse 3000 årene har mye blitt fjernet fra Bibelen. Og i det siste er flere norske kopier av Bibelen direkte dårlige. En god Bibel er å finne i King James av 1611. Jehovas vitner har f.eks en organisasjons Bibel, men husk- den er ikke rett.Ordet ble menneske. Ja selvfølgelig er den ikke rett. Den blir jo tilpasset til den daglige verden med stadig nye versjoner. Men egentlig dreier det hele seg bare om store summer med penger. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Og her har du selveanke punktet i mot kristendom, for hvordan VET vi hva jesus sa? Sannheten er at det som faktisk ER skrevet om jesus er så i det blå og usikkert at det kan være skrevet av hvem som helst. Det kan være rene ønske tenkninger for alt vi vet, oppdiktninger og fantasier fra forfattere vi ikke aner hvem er annet enn at de fleste av dem helt IKKEt er de som bibelen juger til oss og skal ha oss til å tro de er.... Ikke mye å bygge en sannferdig historie på og enda mindre å bygge en troverdig historie på... Så hva jesus sa eller ikke har vi ikke peiling på... Det er dessverre, for kristne, sannheten bak historiene og mytene rundt jesus. For ingen som kjente jesusskrev et kvekk om noe som helst om jesus, de øyenvitnene er ikke øyenvitner i det hele tatt. Men kjenner jeg kristne rett så er det bedre å leve på en løgn enn å miste sin tro... Så da så. Du skal nok få kjenne sannheten RWS, garantert. Mørket kjenner ikke Lyset, slik er det. Du har et slør for dine øine- det er det hele. Jesus Kristus er den samme i går, i dag, ja til Evig tid den samme. Himmel og jord skal forgå, men Hans Ord skal bestå, Amen! I går ringte en person for helbred for sin syke svigerdatter. Forleden ringte en dame for helbred etter en operasjon. En troens bønn har stor kraft og skal hjelpe den syke, står det skrevet. Mange i dagens organisasjoner, les religiøse økumeniske denominasjoner og tradisjoner hevder at miraklenes tid er forbi. Det er sannheten om dem, venner. Men det er vantro som tynger dem. Vend om- i Herren Jesu Kristi navn, Amen! Som RWS er blind, slik var de også blinde fordums. Intet nytt under solen. BmOnline 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Den som kjemper imot noe, bidrar til å opprettholde det. For både personer og institusjoner vil forsøke å holde liv i de problemene de selv er løsningen på. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Vend om- i Herren Jesu Kristi navn, Amen! Som RWS er blind, slik var de også blinde fordums. Intet nytt under solen. BmOnline Hvis du virkelig kan helbrede folk, hvorfor drar ikke du til et sykehus og beviser dine kunster? Der er jo det massevis av syke mennesker som trenger og ønsker hjelp? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Hvis du virkelig kan helbrede folk, hvorfor drar ikke du til et sykehus og beviser dine kunster? Der er jo det massevis av syke mennesker som trenger og ønsker hjelp? Det har jeg også gjort.. Men du har vel ikke hatt tid å lese om Guds Mirakler? http://www.bmonline....c.php?f=1&t=696 http://www.nordlys.n...icle6301220.ece En troens bønn har stor kraft og skal hjelpe den syke. Det er fortsatt intet nytt under solen. Og jeg presiserer, det er intet som jeg kan, alt er Guds endeløse nåde. BmOnline Endret 14. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Artikkelen i Nordlys har ingenting om faktiske helbredelser gjennomført. Artikkelen bare nevner at kirurgen mener at han kan gjøre det. Hvor er artikkelen om blinde som får synet tilbake, døve som får hørselen tilbake, lamme som plutselig kan gå igjen, og lignende? Hvor er artikkelen som forteller om faktiske helbredelser, og ikke "jeg ber for personen før en operasjon"? Joda, det er fine historier du har på forumet, men ingen bevis dessverre. At en lege er sitert, uten navn og kilde, er dessverre ikke troverdig. Fredag den 11 des fikk jeg beskjed om at min gode venn var havnet på sykehuset i Tromsø, hjerteavdelingen. Jeg visste at han hadde røkt i mange år. Og jeg visste at han var overvektig. Han fortalte meg på telefonen at det var som en hest som stod på brystet og det gikk opp mot halsen. Jeg ba omgående for ham på telefonen. Så kastet jeg meg i bilen og kjørte til sykehuset. Her troppet jeg opp på rommet, la mine hender på ham og ba for helbredelse i Jesu navn. Da han så kom til operasjonstua og de gikk inn for å undersøke via blodbanen, så kunne de ikke tro det de så- ALT VAR SOM NYTT- sa legene. Både i hjertet og lunger. Jeg har sagt Amen flere ganger i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå