Delvis Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Det handler ikke om tro dersom man har beviset for at Gud eksisterer, og det eneste kravet Gud stiller er at du tror. Og det er ikke for å være slem. Det er utav nåde at man som et allerede syndig menneske kan få ta imot Jesus som sin frelser ved kun å tro på ham. Bibelen er også full av historier om de som så miraklene, men likevel ikke trodde, så jeg ser ingen grunn til at Gud skulle legge seg ned under vitenskapens mikroskop for å la seg påvise. Er det ikke et ganske urimelig "krav"? For han må jo skjønne at det ikke er lett for menneskene, når vi har Islam og en rekke andre religioner, der "kravet" er akkurat det samme. Nei det burde være en overbevisning som må til. Og så lurer jeg litt på hvordan dette med "krav" om tro harmonerer med frelse-faktoren. For på det ene siden sier kristne at det er dette med å bli "frelst" som må til. Da får man en mirakel opplevelse, og så er man jo ikke i tvil lenger da etter som jeg har skjønt. Og så snakker man om at det er å rette seg etter et "krav" om å tro som gjelder. Gjelder det "kravet" da alle, eller gjelder det bare de som er blitt "frelst"? Dette må oppklares litt synes jeg. Endret 13. november 2012 av Delvis Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Hvis denne verdenen er av satan, må jeg si han har gjort en rimelig god jobb. Koser meg rimelig godt hver eneste dag som går. Alle dere som leser her, ja de som ikke ser, de kommer med vantroens egenskaper. Det var akkurat det samme som skjedde mens Jesus Kristus vandret på jorda, Gud selv i kjøtt. Da Jesus fortalte at Han kom ifra Far og skulle hjem til Far, skjønte disiplene ikke hva Han mente. Og Han talte i mange lignelser til folket. Mange var kalt, men få ble utvalgt. Matt 7: Døm ikke 7 Døm ikke, for at dere ikke skal bli dømt! 2 Etter dommen dere dømmer med, skal dere selv få dom, og i samme mål som dere selv måler opp med, skal det også måles opp til dere. 3 Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til? 4 Eller hvordan kan du si til din bror: ‘La meg ta flisen ut av øyet ditt’ når det er en bjelke i ditt eget øye? 5 Din hykler! Ta først bjelken ut av ditt eget øye! Da vil du se klart nok til å ta flisen ut av øyet til din bror. Perler til svin 6 Gi ikke hundene det hellige, og kast ikke perler til svin. De vil bare trampe dem ned, vende seg mot dere og rive dere i stykker. Og med at vi har Satan til far: Jesus sa; "Den som ikke har syndet kan kaste den første sten." Som man rer, ligger man. Og om dere tenker større, så ser dere at verden er under satan. Bare se dere rundt, det har eksistert kriger og massemord hele tiden. Efes 6 .11-17 11 Ta på Guds fulle rustning, så dere kan stå dere mot djevelens listige knep. For vi kjemper ikke mot kjøtt og blod, men mot fyrstedømmer, mot makter, mot herskerne over denne verdens mørke, mot åndelig ondskap i høye stillinger. 13 Ta derfor på Guds fulle rustning, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. 14 Stå da fast! Spenn sannhetens belte rundt livet og kle dere i rettferdighetens brynje, 15 stå klar med fredens evangelium som sko på føttene. 16 Hold alltid troens skjold høyt! Med det kan dere slukke alle den ondes brennende piler. 17 Ta imot frelsens hjelm og Åndens sverd, som er Guds ord. Korinter Første brev 15 17 Men hvis Kristus ikke er stått opp, da er deres tro uten mening, og dere er fremdeles i deres synder. 18 Da er også de fortapt som har sovnet inn i Kristus. 19 Hvis vårt håp til Kristus gjelder bare for dette livet, er vi de ynkeligste av alle mennesker. 20 Men nå er jo Kristus stått opp fra de døde, som førstegrøden av dem som er sovnet inn. 21 Fordi døden kom ved et menneske, er også de dødes oppstandelse kommet ved et menneske. 22 For slik alle dør på grunn av Adam, skal alle få liv ved Kristus. 23 Men hver i sin tur: Kristus er førstegrøden. Deretter, ved hans gjenkomst, følger de som hører Kristus til. 24 Så kommer slutten, når han overgir sin kongsmakt til Gud, sin Far, etter at han har tilintetgjort alle makter, myndigheter og krefter. 25 For han skal være konge helt til Gud har lagt alle fiender under hans føtter. 26 Den siste fienden som blir tilintetgjort, er døden. 27 For alt la han under hans føtter. Når det står alt, er det klart at Gud er unntatt. Det er jo Gud som legger alt under ham. 28 Men når alt er underlagt ham, skal også Sønnen selv underordne seg Gud, som har lagt alt under ham, og Gud skal være alt i alle. 29 Hvorfor lar noen seg døpe for de døde? Hvis de døde ikke står opp, hvorfor lar de seg da døpe for dem? 30 Og hvorfor utsetter vi oss da for fare hver time på dagen? 31 Ja, mine søsken, jeg dør hver dag, det er like sant som at jeg er stolt av dere i Kristus Jesus. 32 Var det bare med et rent menneskelig håp jeg kjempet mot ville dyr i Efesos, hva godt hadde det tjent til for meg? Hvis de døde ikke står opp, så la oss spise og drikke, for i morgen dør vi! 33 La dere ikke føre vill! «Dårlig selskap ødelegger gode vaner.» 34 Våkn opp av rusen for alvor, og synd ikke! Noen av dere kjenner ikke Gud. Det er en skam for dere at jeg må si det. 35 Men nå vil vel noen si: «Hvordan står de døde opp? Hva slags kropp har de?» 36 Du uforstandige menneske! Det du sår, får da ikke liv igjen uten at det dør. 37 Og det du sår, er jo ikke den planten som kommer opp, men et nakent korn, av hvete eller et annet slag. 38 Gud lar det få den skikkelse som han vil, hvert enkelt slag får sin egen skikkelse. 39 Ikke alt kjøtt er av samme slag. Det er ett slag hos mennesker, ett hos fe, ett hos fugl og ett hos fisk. 40 Og det finnes himmelske kropper og jordiske kropper; de himmelske har én glans, de jordiske en annen. 41 Én glans har solen, en annen har månen og en annen igjen har stjernene. Ja, én stjerne skiller seg fra en annen i glans. 42 Slik er det også med de dødes oppstandelse. Det blir sådd i forgjengelighet, det står opp i uforgjengelighet. 43 Det blir sådd i vanære, det står opp i herlig glans. Det blir sådd i svakhet, det står opp i kraft. 44 Det blir sådd en kropp som hadde sjel, det står opp en åndelig kropp. Om det finnes en kropp med sjel, finnes det også en åndelig kropp. For slik står det skrevet: 45 Det første mennesket, Adam, ble en levende sjel. Den siste Adam ble en ånd som gir liv. 46 Det åndelige var altså ikke det første, men det sjelelige. Deretter kom det åndelige. 47 Det første mennesket var fra jorden og skapt av jord, det andre mennesket er fra himmelen. 48 Slik det første jordiske mennesket var, slik er også de andre jordiske. Og slik den himmelske er, slik skal også de himmelske være. 49 På samme måte som vi har båret det jordiske menneskets bilde, skal vi også bære den himmelskes bilde. 50 Men det sier jeg, søsken: Kjøtt og blod kan ikke arve Guds rike, og det forgjengelige skal ikke arve uforgjengelighet. 51 Se, jeg sier dere en hemmelighet: Vi skal ikke alle sovne inn, men vi skal alle forvandles, 52 brått, på et øyeblikk, ved det siste basunstøt. For basunen skal lyde, de døde skal stå opp i uforgjengelighet, og vi skal bli forvandlet. 53 For det forgjengelige må bli kledd i uforgjengelighet, og det dødelige må bli kledd i udødelighet. 54 Og når dette forgjengelige er kledd i uforgjengelighet og dette dødelige er kledd i udødelighet, da oppfylles det som står skrevet: Døden er oppslukt, seieren vunnet. 55 Død, hvor er din brodd? Død, hvor er din seier? 56 Dødens brodd er synden, og syndens kraft er loven. 57 Men Gud være takk som gir oss seier ved vår Herre Jesus Kristus! 58 Derfor, mine kjære søsken, stå fast og urokkelig. Arbeid raust og rikelig for Herren! For dere vet at i Herren er ikke deres strev forgjeves. Studer skriften mine brødre og søsken. BmOnline Endret 13. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Jesus sa; "Den som ikke har syndet kan kaste den første sten." Her farer du med løgn igjen, for jesus sa slettes ikke disse ordene, de er tillagt senere og ikke med i orginal skriftene, noe jeg også har fortalt deg før. Så hvorfor insisterer du på å fremholde slike løgner? Og hvis du ikke tror meg er det bare for deg å søke det opp, men jeg kan si med en gang at hver eneste gang du skriver de ordene om at jesus sa nettopp det så juger du.... men det gjør kanskje ikke noe, for du juger for gud? Heisen med nedknappen kommer vel ikke til deg, kun til alle andre som juger, ikke sant? Endret 13. november 2012 av RWS Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Man kan finne alt mulig rart i bibelen, om man klipper ut det man liker å lese. Det kan tolkes og vris til samtlige retninger man bare ønsker. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Er det ikke et ganske urimelig "krav"? For han må jo skjønne at det ikke er lett for menneskene, når vi har Islam og en rekke andre religioner, der "kravet" er akkurat det samme. Nei det burde være en overbevisning som må til. Og så lurer jeg litt på hvordan dette med "krav" om tro harmonerer med frelse-faktoren. For på det ene siden sier kristne at det er dette med å bli "frelst" som må til. Da får man en mirakel opplevelse, og så er man jo ikke i tvil lenger da etter som jeg har skjønt. Og så snakker man om at det er å rette seg etter et "krav" om å tro som gjelder. Gjelder det "kravet" da alle, eller gjelder det bare de som er blitt "frelst"? Dette må oppklares litt synes jeg. Saken er slik: 1. Ved tro blir vi frelst. 2. Ved nåde får vi tilgivelse. 3. Gud sier at vi må granske skriftene. Paulus satt jo ved Gamaliels føtter i 3 år. 4. Han sier at det finnes bare 'en Gud. Nå har jeg skrevet noen ganger, at satan kommer med kopier, legg bare merke til det. Det er ingen urimelige krav, man mottar frelsen ubetinget. Men hvis man selv vandrer i mørket, endog hører om Evangeliet og snur seg bort, da har man selv tatt valget inn i mørket. Til det siste du spør om, det sier seg selv, alle var fortapt, men ved tro på Sønnen- har du Evig Liv. Men det er heller ikke noe krav, det er et valg du må ta. BmOnline Endret 13. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Her farer du med løgn igjen, for jesus sa slettes ikke disse ordene, de er tillagt senere og ikke med i orginal skriftene, noe jeg også har fortalt deg før. Så hvorfor insisterer du på å fremholde slike løgner? Og hvis du ikke tror meg er det bare for deg å søke det opp, men jeg kan si med en gang at hver eneste gang du skriver de ordene om at jesus sa nettopp det så juger du.... men det gjør kanskje ikke noe, for du juger for gud? Heisen med nedknappen kommer vel ikke til deg, kun til alle andre som juger, ikke sant? Du får da lese i den Bibelen selv og riktig granske den, for der står sannheter- javisst. Om nogen har lurt inn halvsannheter i den, så må Han svare for det. Ikke vi som leser i den. Men takk for opplysningen. BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Man kan finne alt mulig rart i bibelen, om man klipper ut det man liker å lese. Det kan tolkes og vris til samtlige retninger man bare ønsker. Du kan så si, forskjellen på det å tolke og lese som du vil, og faktisk lese det som står er jo to forskjellige saker. Nå har jeg kun kopiert fra nettbibelen. Hvis du ikke skjønner noe av det som står, så må jeg lure på om du ser? Og det neste jeg lurer på, kan du lese. Ser du? Det er ikke sååå vanskelig at du må ha tolk hele tiden. BmOnline 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Jeg har absolutt ingen problemer med å lese bibelen, og jeg har heller ingen problemer med å lese andre versjoner av bibelen. Matthew: 5:29 And if thy right eye offend thee, pluck it out, and cast it from thee: for it is profitable for thee that one of thy members should perish, and not that thy whole body should be cast into hell. 5:30 And if thy right hand offend thee, cut it off, and cast it from thee: for it is profitable for thee that one of thy members should perish, and not that thy whole body should be cast into hell. Kapp av deg kroppsdeler, hvis de "synder", kort fortalt. Eller hva med denne fra Matthew? 15:4 For God commanded, saying, Honour thy father and mother: and, He that curseth father or mother, let him die the death. Mark? 4:10 And when he was alone, they that were about him with the twelve asked of him the parable. 4:11 And he said unto them, Unto you it is given to know the mystery of the kingdom of God: but unto them that are without, all these things are done in parables: 4:12 That seeing they may see, and not perceive; and hearing they may hear, and not understand; lest at any time they should be converted, and their sins should be forgiven them. Jesus snakker bevisst uklart og upresist, for å forvirre mennesker. Bare de som klarer å tyde det han sier, får bli med til himmelen. Resten vil brenne. Luke? 3:16 John answered, saying unto them all, I indeed baptize you with water; but one mightier than I cometh, the latchet of whose shoes I am not worthy to unloose: he shall baptize you with the Holy Ghost and with fire: 3:17 Whose fan is in his hand, and he will throughly purge his floor, and will gather the wheat into his garner; but the chaff he will burn with fire unquenchable. De som ikke tror, vil bli brent i evig tid av Jesus. Ikke Satan. John? 5:14 Afterward Jesus findeth him in the temple, and said unto him, Behold, thou art made whole: sin no more, lest a worse thing come unto thee. Grunnen til at folk er blinde, døve, lamme eller lignende, er fordi de har syndet. Vet ikke hvordan det forklarer barn som blir født slik. Syndende foreldre? Ephesians? 5:2 And walk in love, as Christ also hath loved us, and hath given himself for us an offering and a sacrifice to God for a sweetsmelling savour. Jesus død luktet visst godt for gud? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Dette er det bibelen seier, men eg trur også vi alle kan være enig i at alle har gjort noko som bibelen går imot. Sannsynligvis, for der er vel omtrent like mange fordbud der som i Norges Lover (som jeg også har forbrudt meg mot et utall ganger). Men om JEG forbryter meg mot en bok jeg ikke har lest, enten dette er bibelen, koranen eller norges lover, og som jeg ei heller er enig i innholdet av (såvidt det er meg bekjent) kan jeg ikke se at det gjør meg til "ett pill råttent syndige menneske", eller vil du si du er "ett pill råttent syndige menneske" fordi du har forbrutt deg mot Koranen? Det ser for meg ut som om at KUN dere som har lest og tror på det dere har lest i disse bøkene ender opp som "pill råtne syndige mennesker" når dere forbryter dere mot de moralske rettledninger som dere selv anser at dere bør leve opp til. Mao KUN de kristne er "pill råtne syndige mennesker" i bibelsk øyemål. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Jeg har absolutt ingen problemer med å lese bibelen, og jeg har heller ingen problemer med å lese andre versjoner av bibelen. Matthew: Kapp av deg kroppsdeler, hvis de "synder", kort fortalt. Dette betyr at Han mener det er alvorlig å forbli en vantro. Eller hva med denne fra Matthew? Mark? Jesus snakker bevisst uklart og upresist, for å forvirre mennesker. Bare de som klarer å tyde det han sier, får bli med til himmelen. Resten vil brenne. Det er jusst noe liknende, men ikke helt, fordi den som ikke tror, ser ikke. Ser du? Man må faktisk sette seg inn i saker og ting. Som når du vokser opp, så vil mor og far som elsker deg, vise/lære deg forskjell og rett og galt? Jusst det. Her er det. Hva er rett, hva er galt? Et barn vet ikke dette. Må læres opp. Luke? De som ikke tror, vil bli brent i evig tid av Jesus. Ikke Satan. Den som ikke tror, er allerede dømt. John? Grunnen til at folk er blinde, døve, lamme eller lignende, er fordi de har syndet. Vet ikke hvordan det forklarer barn som blir født slik. Syndende foreldre? Det er arvesynd. Ephesians? Jesus død luktet visst godt for gud? Det er visse ting som du ikke ser, men det forstår jeg. I overført betydning, så er Jesus førstegrøden. Han tok på seg VERDENS synder- slik at du skulle få evig liv. Men først må vi gå i den samme døden som alle før oss har gjort. Det er naturens orden. Men noen kommer dit før andre pga arvesynd. Herren henter hjem de som er harde i sine hjerter. Som eks kan jeg nevne om en kristen kaster seg på flasken, så henter Herren ham hjem, fordi en ikke skal skade evangeliet. Han slår enkelt og greit av "strømmen". Åhh, hvor v i elsker Ham, fordi Han først elsket oss sååå høyt. BmOnline Endret 13. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Saken er slik: 1. Ved tro blir vi frelst. 2. Ved nåde får vi tilgivelse. 3. Gud sier at vi må granske skriftene. Paulus satt jo ved Gamaliels føtter i 3 år. 4. Han sier at det finnes bare 'en Gud. Nå har jeg skrevet noen ganger, at satan kommer med kopier, legg bare merke til det. Det er ingen urimelige krav, man mottar frelsen ubetinget. Men hvis man selv vandrer i mørket, endog hører om Evangeliet og snur seg bort, da har man selv tatt valget inn i mørket. BmOnline Ja skal ærlig vedkjenne at jeg kanskje reserverer meg for å tro for mye. Og da på grunn av at det kunne medføre en kommer over i det der. Slik jeg ser det, blir det at da man må komme til å gi avkall på en rekke saker og ting man har glede av. Feks kultur: musikk, filmer osv som ikke passer med kristen livstil. Forskjellig med kvinner for å nevne noe Dessuten virker kristne sin livstil veldig kjedelig og trist synes jeg. Møter og type sosialt liv de har. Interesser og væremåte. Må være veldig kjedelig å ha det sånn. Det er ikke lett å presse seg selv over til en sånn tilværelse, når en syns det samsvarer dårlig med hva man liker. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Dessuten virker kristne sin livstil veldig kjedelig og trist synes jeg. Møter og type sosialt liv de har. Interesser og væremåte. Må være veldig kjedelig å ha det sånn. Det er ikke lett å presse seg selv over til en sånn tilværelse, når en syns det samsvarer dårlig med hva man liker. Jeg mener det er stor forskjell på kristne på nett og kristne irl - for å si det sånn, så tror jeg mange av de som bærer seg mest høylydt på nettet, og slenger rundt seg med dommedagstrusler og annen negativitet, egentlig ikke er særlig til troende, men bruker den "talerstolen" for å forsterke sin egen tro. Hvis frelse betyr renselse, har disse en del mental småvask å få utført, og der kan vi kanskje hjelpe dem, hvis de selv vil det, da Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Disippelen i en annen tråd Da lurer jeg litt. Kristne på PB? Det må da vel være stor synd det. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Ja skal ærlig vedkjenne at jeg kanskje reserverer meg for å tro for mye. Og da på grunn av at det kunne medføre en kommer over i det der. Slik jeg ser det, blir det at da man må komme til å gi avkall på en rekke saker og ting man har glede av. Feks kultur: musikk, filmer osv som ikke passer med kristen livstil. Forskjellig med kvinner for å nevne noe Dessuten virker kristne sin livstil veldig kjedelig og trist synes jeg. Møter og type sosialt liv de har. Interesser og væremåte. Må være veldig kjedelig å ha det sånn. Det er ikke lett å presse seg selv over til en sånn tilværelse, når en syns det samsvarer dårlig med hva man liker. Nå er det slik at når satan sitter ved ditt øre og visker at du må spiller rokkemusikk, drikke, feste og styre med verdslige ting, så gjør du det. HAN har taket på deg, det er ikke noe annet ved det. Tror du ikke jeg skjønte med en gang hva det var du tenkte for 4 dager siden? Jovisst. Men slik er det. Herren kjente til alt dette, før du gjør- gjorde dette. Og nei, det er ikke kjedelig- det skal jeg skrive under på. Men for en fyllik som ligger under flasken i 30 år, så må det jo være deilig å slippe? Det er ikke synd å lytte på musikk. Saken er den, det er IKKE du, men det er HAN som velger musikken for deg. BmOnline Endret 13. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hvordan kan du være sikker på at det ikke er satan som hvisker deg i øret? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 er det satan som hvisker meg i øret når jeg selv vil ta en kveld å drikke med kompiser? Isåfall så tilber jeg satan. 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) er det satan som hvisker meg i øret når jeg selv vil ta en kveld å drikke med kompiser? Isåfall så tilber jeg satan. Det stemmer på en prikk. Han vil ikke at vi skal ta fram Bibelen. Han blir rabiat av slikt. Han vil holde oss opptatt hele tiden, les her hva han vil at du skal gjøre: http://www.bmonline....c.php?f=1&t=519 Klikk på innlegget, så kommer lupen opp. Et klikk til og du får se hele dokumentet i A4. BmOnline Endret 13. november 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Satan er ond og kan derfor ikke produsere gode frukter. Hva betyr egentlig dette? Er det slik at de som blir tilhvisket av satan ikke får gode ting i livet? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Satan er ond og kan derfor ikke produsere gode frukter. Hva betyr egentlig dette? Er det slik at de som blir tilhvisket av satan ikke får gode ting i livet? Dette betyr at satan ikke vil at du skal få snusen i det glade budskap. Han gjør alt han kan for å forhindre deg i dette. DU kan lese denne tråden. Der står nøyaktig det han vil gjøre mot deg og meg. Satan tar deg gjerne opp til en world cup seier, eller fotomodell, eller pop idol eller noe i den stilen, men hva er dette imot Evig Liv i Himmelen, ingen tårer, ingen sykdom, alle våre kjære sammen til Evig tid? Vil du bytte dette med mørket? http://www.bmonline....c.php?f=1&t=519 Du vet, gode frukter. Når noen hevder å være kristen, ikke sant? På hvilken måte kan du oppdage om så er tilfellet? Eller, hvilket liv fører en KRISTEN? Her kommer hemmeligheten. En kristen går aldri på fest hver helg, eller en eneste gang. Han gjør ikke det, fordi han ikke vil gjøre den Hellige Ånds sorg. Og det du ser dette på, jo det er nevnt her også på strengen, det er fruktene av den Hellige Ånd; kjærlighet, glede, fred, langmodighet, mildhet, godhet, trofasthet og avholdenhet. Det er Åndens frukter. Disse fruktene får satan ALDRI, fordi mørket tåler ikke synet av Lyset. Og husk, mange av oss har fått nådegaver. Flere kan se hva som kommer til å skje. Noen kan tyde tunger, andre kan tale i tunger, ser dere- Den Hellige Ånds Gaver. Men til sist, alt dette skal forgå sier Herren, både himmel og jord og dette kjødelige skal forgå, men Hans Ord skal bestå, Amen! BmOnline Endret 13. november 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Dette betyr at satan ikke vil at du skal få snusen i det glade budskap. Han gjør alt han kan for å forhindre deg i dette. DU kan lese denne tråden. Der står nøyaktig det han vil gjøre mot deg og meg. Satan tar deg gjerne opp til en world cup seier, eller fotomodell, eller pop idol eller noe i den stilen, men hva er dette imot Evig Liv i Himmelen, ingen tårer, ingen sykdom, alle våre kjære sammen til Evig tid? Vil du bytte dette med mørket? http://www.bmonline....c.php?f=1&t=519 Hvordan vet du at ditt såkalte "helvette" er mørkt? For alt du vet så kan det være en veldig likandes plass med sex, drugs og rock & roll. Hva er vel bedre enn fri vilje mot å jobbe ræva av seg i himmelen og bli diktert av en gud som har veldig selektive krefter? Du vet, gode frukter. Når noen hevder å være kristen, ikke sant? På hvilken måte kan du oppdage om så er tilfellet? Eller, hvilket liv fører en KRISTEN? Her kommer hemmeligheten. En kristen går aldri på fest hver helg, eller en eneste gang. Han gjør ikke det, fordi han ikke vil gjøre den Hellige Ånds sorg. Nei, en "kristen", drar aldri på fest eller banner. Slikt er for de "vantro". Stakkars dem, vet ikke bedre enn å nyte livet, istedenfor å lese guds ord og gå i kirken, selv om det går på bekostning av deres livsglede, så spiller det jo ingen rolle, de kristne venter jo ett evig liv sammen med sin allmektige gud i etterlivet. Dumme vantro, drive på med slikt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå