Slimda Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Ser nå at det nye sitat-systemet har forvirret meg. Fikser et nytt innlegg snart. Fix'd! Endret 11. november 2012 av Slimda Lenke til kommentar
kwah Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 En celle er det minste levende organismen på jorden (med unntak av virus). Det blir også kalt for "livets byggestein", da det er nødvendig med celler for å få større fler-cellede organismer. Om du ønsker en dypere forklaring på hva en celle er, vil jeg anbefale deg å finne frem en naturfagsbok fra skolen, eller ta en titt på Wikipedia. Mye god informasjon der. Om jeg husker riktig: Cellen kommer fra en annen celle. Alle celler i kroppen din bedriver å "repliserer" seg selv ved celledeling. Når din mor ble gravid med deg, var det to celler som smeltet sammen (sæd-celle og egg-celle), som deretter begynte en lang sekvens med celledeling. En celle ble til to, som ble til fire, som ble til åtte, og så videre og videre. Fordi det er hittil den beste måten at organismer kan leve og utvikle seg på. Kanskje det var andre måter å gjøre det på ved livets start, men de har ikke blitt med videre i livets vandring. Fordi foreldrene mine hadde sex, og så ble mamma gravid, og jeg har hittil ikke dødd. Derfor eksisterer jeg. Fordi det er slik "programmeringen" er i kroppen. Når en sædcelle møter en eggcelle, og forholdene er riktige, starter en lengre sekvens. Om egget faller ut (som ved mensen), blir ikke det noen unge. Dette er litt for avansert for meg å forklare, men vil anbefale deg atter en gang å ta en titt på Wikipedia, eller din nærmeste naturfagsbok. Der står det nok en flott forklaring. Dette? Fordi du spør spørsmål, og jeg er en stor tilhenger av kunnskap og lærdom. Fordi jeg er et levende, tenkende menneske, som besitter teknologi, som lar meg kommunisere (dog litt indirekte) med deg. Stoppet opp? Hva mener du? For å gjøre det enkelt for deg. Hvor kommer DEN ALLER FØRSTE cellen fra? Hvorfor gjør cellene som de gjør? Forøvrig er alt du har skrevet til nå bare religiøs hjernevasket svada. Du TROR du vet hva du er Du TROR du vet hvem du er Du TROR du vet hvorfor du eksisterer Du TROR du vet hva du gjør Du TROR du vet hvorfor du gjør det du gjør Du TROR du vet hvorfor du tenker Du TROR du vet hva du tenker Du TROR du vet hvordan du tenker Du TROR du vet hva en celle er Du TROR du vet hvor en celle kommer fra Du TROR du vet hvorfor en celle eksisterer Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Hvor kommer DEN ALLER FØRSTE cellen fra? Godt spørsmål. Ingen levde på den tiden, så vi kunne ikke se. Vi har mange hypoteser, men ingen har blitt sterke nok til å bli godtatt som vitenskapelig teori. Hvorfor gjør cellene som de gjør? Som sagt, så har ikke jeg biologisk ekspertise nok til å gå inn i detaljenivå på cellenes oppførsel, så du får nesten lese deg opp på dette selv. Det ligger på min egen liste over ting jeg må lære meg. Forøvrig er alt du har skrevet til nå bare religiøs hjernevasket svada. Religiøst? Hmm. Religiøs -> Som har med religion å gjøre. Religion -> gudsdyrkelse, guds- el. gudetro; hellig overbevisning Beklager, men jeg tilber ingen guder eller ånder. Det eneste jeg forholder meg til, er ting som kan bevises, testes og reproduseres. Vitenskapelig. Du TROR du vet hva du er Nei, jeg er ganske så sikker på hva jeg er. Med mindre dette er en matrix-verden av et slag, eller jeg er en feberdrøm til en sommerfugl, så er jeg nok en levende organisme ved navn "Homo Sapiens Sapiens". Du TROR du vet hvem du er Igjen, nei. Jeg har et pass med navn og bilde på, samt bankkort og ansattkort. Flere nettsider har bilde av meg med mitt navn, og om du spør mine foreldre, vil de også bekrefte at jeg er meg. Du TROR du vet hvorfor du eksisterer Nope, rimelig sikker på dette også. Jeg vet jeg eksisterer fordi mamma fødte meg etter samleie med min far. Jeg kan ta på meg selv, høre meg selv snakket, "høre" meg selv tenke, og så videre. Du TROR du vet hva du gjør Av og til, så tror jeg at jeg vet hva jeg holder på med. Men som oftest, og spesielt nå, så vet jeg nøyaktig hva det er jeg holder på med. Skrive innlegg på forum, nemlig. Du TROR du vet hvorfor du gjør det du gjør Nope. Vet dette også. Mange år med undersøking, prøving og feiling har vist meg hva jeg liker å gjøre. Du TROR du vet hvorfor du tenker Hjernen kan ikke "ikke-tenke". Da er den død. Derfor tenker jeg. Du TROR du vet hva du tenker Åh, jeg vet nøyaktig hva jeg tenker på, hele tiden. Gjør ikke du? Du TROR du vet hvordan du tenker Jeg er ikke 100% sikker på hvordan hjernen fungerer nei, det står på "leselisten" min. Men jeg er rimelig sikker på at det er riktig det jeg skrev tidligere. Du TROR du vet hva en celle er Nope, dette vet jeg. Har til og med sett flere av dem i mikroskop. Artige små saker. Du TROR du vet hvor en celle kommer fra Nope, har sett. Bekreftet med mitt eget øye. Du TROR du vet hvorfor en celle eksisterer Hvorfor en celle eksisterer er egentlig et tullete spørsmål. Kan like godt spørre hvorfor en stein eksisterer. Lenke til kommentar
kwah Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Religiøst? Hmm. Religiøs -> Som har med religion å gjøre. Religion -> gudsdyrkelse, guds- el. gudetro; hellig overbevisning Beklager, men jeg tilber ingen guder eller ånder. Det eneste jeg forholder meg til, er ting som kan bevises, testes og reproduseres. Vitenskapelig. Hvorfor en celle eksisterer er egentlig et tullete spørsmål. Kan like godt spørre hvorfor en stein eksisterer. Religion er å tro Du tror på det som står i naturfagsboken Du tror på en gjennomsnittlig vitenskapsmann Ingen kan bevis at dette er riktig. Dette er ikke mer riktig enn noe annet Bare fordi en vitenskapsmann har skrevet noe i en bok betyr ikke dette at det er riktig. Dette er bare noe du tror på. Akkurat på samme måte som muslimer tror på koranen og allah Naturfagsboken er din koran, og en vitenskapsmann er din allah. Dette er ikke fakta. Dette er tro. dette er religion. Ingen religion er fakta. Ingen religion er mer riktig enn noen andre. ingen religion er riktig 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Du har misforstått. Vitenskapsmenn tester og prøver dette, og finner ut hva som faktisk fungerer, og hva som ikke fungerer. Bibelen, Koraen og andre religiøse tekster er gammeldagse historier, som er fortalt på folkemunn i århundre, som så blir skrevet ned. Det er mye vi vet, som er bevist gjennom vitenskap. Det er også mye vi ikke vet, som vitenskap ikke har klart å bevise ennå. Men celler og slikt, har vi rimelig god kontroll på. For all del, jeg vil høyst anbefale deg å lese litt om det du påstår her, for det du skriver viser til liten forståelse for vitenskap. (PS: du skriver på en datamaskin, og poster innlegget ditt på internett. Dette hadde ikke vært mulig, om ikke vitenskapen hadde funnet opp dette.) Lenke til kommentar
kwah Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Du tror du vet. Det er naturen som har funnet opp datamaskinen Alt som står skrevet er ikke riktig. Endret 11. november 2012 av kwah 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) <p> Du TROR du vet hva du erDu TROR du vet hvem du er Du TROR du vet hvorfor du eksisterer Du TROR du vet hva du gjør Du TROR du vet hvorfor du gjør det du gjør Du TROR du vet hvorfor du tenker Du TROR du vet hva du tenker Du TROR du vet hvordan du tenker Du TROR du vet hva en celle er Du TROR du vet hvor en celle kommer fra Du TROR du vet hvorfor en celle eksisterer Endret 11. november 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) [...] Du tror på det som står i naturfagsboken Du tror på en gjennomsnittlig vitenskapsmann Ingen kan bevis at dette er riktig. Dette er ikke mer riktig enn noe annet Bare fordi en vitenskapsmann har skrevet noe i en bok betyr ikke dette at det er riktig. Dette er bare noe du tror på. Akkurat på samme måte som muslimer tror på koranen og allah Naturfagsboken er din koran, og en vitenskapsmann er din allah. Dette er ikke fakta. [...] Du manglar grunnleggande forståing for vitskap og den vitskapelege metode. Din definisjon av tru er at ein berre skal lese det som står i ei bok, og automatisk gå god for alt som står der. I religiøse skrifter kan det vere tilfelle, for dei hevdar å ha den absolutte sanning - og ingenting kan endre på det. Vitskapen er basert på etterprøvbare teoriar. Ein testar ting etter definerte metodar. Så ser ein kva resultat ein får. Dette danner grunnlaget for kva ein har å halde seg til til ei kvar tid. Alt er etterprøvbart, så om nokon meiner tyngdekrafta ikkje fins er dei hjartans velkomne til å (mot)bevise det. At jorda berre er fem tusen år gamal, at Noah fylte ein båt med to dyr av kvart slag, at Adam og Eva var dei første menneska og at evolusjonen er sprøyt handlar om tru. At desse tinga er fysisk umuleg handlar om etterprøvbar vitskap. Tru handlar om tru. Vitskap baserer seg på realitetar. Endret 11. november 2012 av Kjell Arne Steinsvik Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Litt usikker på hva du mener her.Vet ikke om dette var noe svar, men som sagt litt usikker på hva du mente her. Joda det var svar på det jeg lurte på. Unskyld om jeg formulerte spørsmålet litt vanskelig. Men du svarte på det jeg lurte på på en forstålig og grei måte Endret 11. november 2012 av Chocolate-Monster Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Det er slik, mange vil stå fram og nekte Herrens navn. Det står skrevet. Selvfølgelig står det skrevet, for hvor vanskelig var det for skribentene å forstå at folk ville komme til konklusjonen om at ubevist visvas er nettopp visvas og ikke lenger tro på disse påstandene? Det artige er at du hele tiden påstår at alle ANDRE er lurt av satan mens du selv ikke kan lures... Skal nesten vedde på at du ikke engang har tenkt tanken på at det kan være deg satan har lurt til å tro på dette... For du har jo jesus og siden du har et skikkelig føleri med ham så kan du ikke lures, ikke sant? Og hvem nekter for herrens navn? Alt som etterspørres er noen simple bevis for at påstandene i den gamle boken er sant, er det virkelig så mye å forlange? En artig anskuelse her er at den kristne guden før eller senere vil møte den samme skjebnen som alle glemte guder som heller ikke klarte å føre beviser for seg, så den kristne guden går i glemme boken også til syvende og sist.... Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Selvfølgelig står det skrevet, for hvor vanskelig var det for skribentene å forstå at folk ville komme til konklusjonen om at ubevist visvas er nettopp visvas og ikke lenger tro på disse påstandene? Det artige er at du hele tiden påstår at alle ANDRE er lurt av satan mens du selv ikke kan lures... Skal nesten vedde på at du ikke engang har tenkt tanken på at det kan være deg satan har lurt til å tro på dette... For du har jo jesus og siden du har et skikkelig føleri med ham så kan du ikke lures, ikke sant? Og hvem nekter for herrens navn? Alt som etterspørres er noen simple bevis for at påstandene i den gamle boken er sant, er det virkelig så mye å forlange? En artig anskuelse her er at den kristne guden før eller senere vil møte den samme skjebnen som alle glemte guder som heller ikke klarte å føre beviser for seg, så den kristne guden går i glemme boken også til syvende og sist.... Det meget interessante her, jo i de kretser hvor det foregår kyndig og riktig doktrine, der skjer det noe, Herrens Menighet går videre- om de andre stamper i blinde. Det står skrevet RWS, før Jordens grunnvoll ble lagt, så kjente Han dem ved navn, de som trodde. Og alle dem som trodde, dem vil Han hente hjem. Og om vi leser i Hebreerbrevet 6, 7-8 så vil vi se dette. Altså regnet som kommer ned på jorden, treffer både klinten og hveten. Dette regnet er Herrens Ord. Det står enn videre at klinten vil ende opp ved å bli brent- og hveten blir samlet i laden. En som er hvete, kan aldri gå fortapt. Men en klinte kan aldri bli hvete, står det skrevet. Det er Bibelens ord. Heb. 6- 8. Men den som bærer torner og tistler, er forkastet og er forbannelsen nær og den ender opp med å bli brent. BmOnline 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Jada, har hørt truslene før.Faktisk så handler de fleste religioner om nettopp det, tro eller pines i et eller annet helvette... Men hvor er bevisene? Sikker på at Baal setter mye større pris på en ærlig tviler enn en ihuga og blind kristen når vi møter baal, har DU tenkt over det? For bevisene for baal er like gode, eller dårlige som for guden du tilber og sikre kan vi ikke være... Så jeg kommer vel til å svare det samme som Bertrand Russel hvis jeg en dag står foran en gud: Nemlig, hvor er bevisene hen? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Må si jeg ler godt av å lese inleggene til alle disse kristne folka her inne. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Jada, har hørt truslene før.Faktisk så handler de fleste religioner om nettopp det, tro eller pines i et eller annet helvette... Men hvor er bevisene? Sikker på at Baal setter mye større pris på en ærlig tviler enn en ihuga og blind kristen når vi møter baal, har DU tenkt over det? For bevisene for baal er like gode, eller dårlige som for guden du tilber og sikre kan vi ikke være... Så jeg kommer vel til å svare det samme som Bertrand Russel hvis jeg en dag står foran en gud: Nemlig, hvor er bevisene hen? Det er jo slik at den som stiller spm han får svar. Men om han ikke tror, det er da en del av saken, fordi det kan ikke kjøpes for penger- der er det- det er å tro. Husk RWS, denne verden er av satan. Og de som er i den verden, de ser ikke disse tingene pga vantroen. Når de er i djevelens snare, da ser de ikke disse tingene. Og hvordan kan Satan gå imot sin egen natur, å skrive om Jesus Kristus, den samme i går, i dag -ja til Evig tid den samme- ser du? Satan kan ALDRI komme dit. Han skjelver, bare du nevner "Som i Himmelen, så og på jorden. Alle som tror i sitt hjerte, at Jesus Kristus er Guds Sønn, og bekjenner det med sin munn, skal bli frelst. Det er dit man må komme. Da har du kraft fra det høie, akkurat som Jesus hadde det, mens Han vandret på Jorden, Amen! Mange av organisasjonene står fast i baal. Men Herren har fortalt i sitt Ord, at det er avgudsdyrking. Det tror jeg sannelig Han har rett i. BmOnline 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hvis denne verdenen er av satan, må jeg si han har gjort en rimelig god jobb. Koser meg rimelig godt hver eneste dag som går. Lenke til kommentar
Disippelen Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hvis denne verdenen er av satan, må jeg si han har gjort en rimelig god jobb. Koser meg rimelig godt hver eneste dag som går. Gud har skapt jorda, med alt det vakre i den! Derimot så er det blitt gjort mange øydeleggelsar, og det er menneskets feil, 100 %. Vi mennesker er av Djevelen, Bibelen seier at vi har Djevelen til far, ergo vil vi gjære det som er vondt. Det ligg i vår natur. Gud har heldigvis gitt oss nokre kloke, gudsfryktige ledarar, som har gitt oss mykje godt! F.eks. Reagan i USA. Derfor har vi det godt, men det er bære av nåde, og ei stor gåve frå Gud. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Forstår ikke hvorfor dere gidder å gå rundt å tro at dere er syndige, slemme mennesker som bare kan reddes ved å følge de spesifikke instruksjonene som står i en bok. Hadde det ikke bare vært mye bedre å bare levd etter egne regler? Tenk så deilig, å slippe å tenke over så mange regler og moraler og prekener som man får via religion. Men for all del, ikke tolk dette som at jeg er en satanistisk anarkist som ønsker at lover skal opphøre, langt ifra. Jeg har bare en bedre grunnlag for moralen min enn dere. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Gud har skapt jorda, med alt det vakre i den! Hvordan vet du det? Hvilken gud mener du? Det finnes jo 100.000.000.... av dem ifølge religion... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hvis denne verdenen er av satan, må jeg si han har gjort en rimelig god jobb. Koser meg rimelig godt hver eneste dag som går. Kan ikke tenke sånn. Da har man ikke forstått noe hva det går ut på skjønner du. Klart den ondemannen har vært flink, en av de andre sønnene det var det vet du. Det var en sønn som gjorde opprør, og fikk med seg demonenglene sine ned til jorden etter krigen der oppe i himmelen. Og så lurte han menneskene, det begynte med Eva og eplet. Der ble den første prøven som menneskene ikke bestod, og så måtte jorden forbannes og ondemannen gis fri tøyler videre. Det er jo teorien det da . Ikke dermed sagt at jeg går god for at det er helt sånn, men det går an å forstå utviklingen og alt det der etter teorien der i Bibelen, man skal ikke bare kimse helt av det tror jeg. For det er klart det, at menneskene skal bli lurt hele veien til å tro akkurat det, at alt er helt fint og greit. Men i forhold til teorien så skulle alt være parradis uten død sykdom eller noe sånt, hvis menneskene ikke hadde bitt på kroken. Det er sånn det er det menes ser du. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå