Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Alt som fins her er under satan. Derfor ser det ut som en svinesti, og alle bord er fulle av vemmelig spy.

Det er hva du tror. Hvorfor i all verden skal vi andre legge vekt på hva du tror? Med hvem autoritet kan du si dette?

Er veldig VELDIG glad for at du og dine menings feller ikke bestemmer noe i dette samfunnet lenger, for et samfunn med så mye intoleranse og hat ville jeg rett og slett ikke levd i...

For jeg tror ikke du selv skjønenr det engang, at det du indirekte sier er å frata folk friheten til å selv kunne bestemme hva de vil gjøre, ikke bare i samfunnet, men også i deres private sfære... Og der har du bordet med spyet...

Det ser den troende, men den vantro ser det ikke, og tror at alt er fryden og gammen.

BmOnline

Og de troende ser det de selv vil se, tydeligvis... Har du noen gang tenkt over hvorfor vi har gått vekk fra kristendom her i landet, hva som også er grunnen til at jesus fan klubben er på vikende front? Det er ikke bare at folk finner bedre forklaringer i vitenskap og informasjon, men i høyeste grad også fordi man med å tro på dette, og ikke minst følge disse sinnsvake reglene, fratar hver enkelt sin egen frihet og erstatter det med intoleranse og hat. Ja, jeg ser på det du snakker om som å spre intolerasne og hat nettopp av den grunn at det er innskrenkende for friheten ikke bare til den enkelte, men til hele samfunnet å dra over seg lovene og reglene til denne høyst imaginære guden. Vi har holdt på med det i 1500 år og hvor har det bragt oss egentlig? Hva kan kristendom vise til av gode ting under den perioden da hele europa lå under hælen på slike som deg?

Det klarer du ikke å svare på, for det er ingenting av godt som kom ut av å følge intolerante og hatske regler og lover fra denne imaginære guden din, det har aldri vært det og det kommer aldri til å bli det heller.

Faktum er at vi gjør så godt vi kan for å skape oss gode liv uten å skade eller ødelegge for andre og at modellen vi bruker ikke er god nok kan jeg være den første til å skrive under på, men å falle tilbake til lallende guds frykt er ihvertfall ikke løsningen, her er du nok temmelig alene om å syntes det.

Man får ikke frihet, likeverd og rettigheter ved å legge seg flat for imaginære guder, det er verden et levende bevis for, der elendigheten er aller størst i de landene som har underlagt seg mest for en eller flere av disse imaginære gudene og frihet, velstand og utvikling er definitivt størst i de landene som har forkastet dette tullet.

Men igjen, det handler egentlig ikke om hva vi gjør eller hvordan vi oppfører oss, her juger du så det lyser etter, for det som gjelder er å putte jesus og gud inn på en plass som DU syntes de fortjener. Du driter egentlig i hva folk faktisk gjør, eller hvor syndige de er, det du er ute etter er ene og alene makten til å tre jødeliket opp i ræva til folk i fritt mon igjen og ikke noe annet. Beklager ordbruken, men slike som deg gjør meg fysisk kvalm....

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er hva du tror. Hvorfor i all verden skal vi andre legge vekt på hva du tror?

Ja, alle tror forskjellig. Jeg er delvis enig med begge. Det handler ikke om at vi skal legge vekt på det andre tror. Alle skal finne det som er best for dem selv. Du må ikke bry/henge deg opp i troen hans og heller ikke motsatt. Alle skal vise respekt til hverandres tro, men det betyr ikke man skal tro det samme eller måtte høre på det. Alle velger selv!

Jeg tror ikke, fordi valg jeg har tatt og ting jeg har hørt opplevd og lagd min egen mening ut av det. Ingen er noen dårligere mennesker om man tror eller ikke.

Det finnes også forskjelld på troende. Noen tror og sier gjerne meningen sin, men prøver ikke overbevise andre osv. Noen andre tror de å men de vil med all makt (dreper for troen) få hele verden med på samme tro som dem selv.

Sånnt finnes det på begge sider, men religion er ekstremt på det siste punktet, men det er viktig å se at ikke alle som tror er sånn. ;)

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er hva du tror. Hvorfor i all verden skal vi andre legge vekt på hva du tror? Med hvem autoritet kan du si dette?

Er veldig VELDIG glad for at du og dine menings feller ikke bestemmer noe i dette samfunnet lenger, for et samfunn med så mye intoleranse og hat ville jeg rett og slett ikke levd i...

For jeg tror ikke du selv skjønenr det engang, at det du indirekte sier er å frata folk friheten til å selv kunne bestemme hva de vil gjøre, ikke bare i samfunnet, men også i deres private sfære... Og der har du bordet med spyet...

Og de troende ser det de selv vil se, tydeligvis... Har du noen gang tenkt over hvorfor vi har gått vekk fra kristendom her i landet, hva som også er grunnen til at jesus fan klubben er på vikende front? Det er ikke bare at folk finner bedre forklaringer i vitenskap og informasjon, men i høyeste grad også fordi man med å tro på dette, og ikke minst følge disse sinnsvake reglene, fratar hver enkelt sin egen frihet og erstatter det med intoleranse og hat. Ja, jeg ser på det du snakker om som å spre intolerasne og hat nettopp av den grunn at det er innskrenkende for friheten ikke bare til den enkelte, men til hele samfunnet å dra over seg lovene og reglene til denne høyst imaginære guden. Vi har holdt på med det i 1500 år og hvor har det bragt oss egentlig? Hva kan kristendom vise til av gode ting under den perioden da hele europa lå under hælen på slike som deg?

Det klarer du ikke å svare på, for det er ingenting av godt som kom ut av å følge intolerante og hatske regler og lover fra denne imaginære guden din, det har aldri vært det og det kommer aldri til å bli det heller.

Faktum er at vi gjør så godt vi kan for å skape oss gode liv uten å skade eller ødelegge for andre og at modellen vi bruker ikke er god nok kan jeg være den første til å skrive under på, men å falle tilbake til lallende guds frykt er ihvertfall ikke løsningen, her er du nok temmelig alene om å syntes det.

Man får ikke frihet, likeverd og rettigheter ved å legge seg flat for imaginære guder, det er verden et levende bevis for, der elendigheten er aller størst i de landene som har underlagt seg mest for en eller flere av disse imaginære gudene og frihet, velstand og utvikling er definitivt størst i de landene som har forkastet dette tullet.

Men igjen, det handler egentlig ikke om hva vi gjør eller hvordan vi oppfører oss, her juger du så det lyser etter, for det som gjelder er å putte jesus og gud inn på en plass som DU syntes de fortjener. Du driter egentlig i hva folk faktisk gjør, eller hvor syndige de er, det du er ute etter er ene og alene makten til å tre jødeliket opp i ræva til folk i fritt mon igjen og ikke noe annet. Beklager ordbruken, men slike som deg gjør meg fysisk kvalm....

Ja, de som ikke ser det, de ser det ikke. Og så lenge det varer etter å ha pisset seg ut, er det varmt en stund, men så vet jo alle at det blir kaldt ganske så fort?

Det nytter ikke å tale vantro mot Ordet. Det faller på stengrunn. Og i fall du ikke har lest mellom linjene, så har ikke jeg fratatt noen noe som helst, men fortalt hva min personlige mening er. Og da tok du jo fyr, for å bruke et vennlig uttrykk. Men okke som, den som tror ser hva jeg har skrevet.

Jeg tror, det er alt alle trenger å gjøre. Det er ingen gjerninger. Og mens gresset gror, så dør kua, sier et gammelt ordtak. Eller tiden går- som leger alle sår?

Bibelen er skrevet og er den mest leste bok i verden. Min anbefaling er å ta en kikk i den, ved høve-.

BmOnline :) Og jeg ønsker både deg og dine alt godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bibelen er skrevet og er den mest leste bok i verden. Min anbefaling er å ta en kikk i den, ved høve-.

De fleste som er aktive debatanter mot religion, har faktisk lest bøkene det er snakk om. Det er iallefall slik jeg har forstått det.

Til info, så er IKEA-katalogen en bok som blir laget flere kopier av, og distribuert.

Siden det er umulig å fastslå hvorvidt en person har lest boken, eller bare eier den, så leder IKEA-katalogen sånn sett. :tease:

Lenke til kommentar
Tror neppe det er mange som elsker ikea like så mye som de troende elsker Jesus.

Det er snakk om Liv eller død. :)

Tror tanken bak er at det er mange som har bibelen liggenes et sted. Men om den ligger et sted betyr ikke det at den er lest. Under konfirmasjonen får man bibelen, men det er ikke så mange som faktisk leser den. De fleste blir liggenes hjemme og glemt eller mistet elleno. Så det er ikke mulig å si at det er den mest leste boken siden ingen vet hvem av dem som har den som faktisk har lest den.

Og siden ingen vet det var ikea katalogen et eksempel på at det er nesten det samme med den. Nesten alle har den, men ikke mange leser den.

Ditt svar handler da om dem som faktisk har lest den og samenlignet med dem som har lest ikea. Det er to forskjellige ting (:

Hva mener du med "Det er snakk om liv og død" og så med smilefjes bak?

Lenke til kommentar

Jeg fikk det nye testamentet ved konfirmasjonen i kirken som 15-åring. Faktisk er jeg teknisk sett kristen, da det er så tungvindt å melde seg ut.

Uansett. Liv og død? Prøver du å si at den som ikke tror på gud, jesus og det der vil dø?

Kan du i så fall trekke frem noen som ikke har dødd, ved å tro på gud?

Lenke til kommentar

Jeg ble aldri konfimert, men syntes det var rart man autiomatisk var med i kirka og måtte passe på å melde seg ut... Egentlig burde det vært motsatt. Alle starter med et fritt valg og kan da selv bestemme hvor de vil melde seg in.

Det er jo det gud sier hele tiden. Man skal velge ham ikke automatisk bli valgt til ham av andre men av egen overbevisning. Det er enda noe som de i kirken har mistolka eller brutt. Rart at de som er så religiøse bryter så mange lover gud har gitt dem.

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Tror tanken bak er at det er mange som har bibelen liggenes et sted. Men om den ligger et sted betyr ikke det at den er lest. Under konfirmasjonen får man bibelen, men det er ikke så mange som faktisk leser den. De fleste blir liggenes hjemme og glemt eller mistet elleno. Så det er ikke mulig å si at det er den mest leste boken siden ingen vet hvem av dem som har den som faktisk har lest den.

Og siden ingen vet det var ikea katalogen et eksempel på at det er nesten det samme med den. Nesten alle har den, men ikke mange leser den.

Ditt svar handler da om dem som faktisk har lest den og samenlignet med dem som har lest ikea. Det er to forskjellige ting (:

Hva mener du med "Det er snakk om liv og død" og så med smilefjes bak?

Takk for svar. Ja, du ser dette, en troende i Herren Jesus Kristus vil ikke at en annen skal gå fortapt.

Slik er det. Så den døden vi taler om her, jo som Herren sier, om han enn dør, så skal han leve evig.

Det betyr at de troende har et evig liv etter at helvetet her på jorden er over.

BmOnline

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste grunnen til jeg konfirmerte meg kristlig, var fordi alle andre mente jeg burde gjøre det. Gruppepress, rett og slett. Ikke akkurat den riktige måten å rekrutere til støtte på.

Takk for svar. Ja, helt enig med deg der. Det er helt korrekt som du viser til. Men, du vet- dette er det som jeg har prøvd å vise- den kollektive dødsfella.

En konfirmasjon har intet for seg, dvs som en kristen, så må man faktisk SELV ta initiativet når man vet forskjell på rett og galt. Ser du? Limte inn et sitat her for litt siden fra Hebreerbrevet om dette. Om å drikke melk, vet ikke om du har lest det? Er ikke så langt unna denne strengen, i dialog med sjoko.

Så det er helt nødvendig, fordi barn har gratis adgang til Gud inntil de er myndige. Da må de velge. Så det som prestene gjør i disse organisasjonene, det er menneskeskapt, fordi de døper jo ikke som Bibelen sier, de bare skvetter litt vann. Mens Bibelen sier at man skal neddykkes i vann, helt under, babtize.

BmOnline

Endret av BmOnline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste grunnen til jeg konfirmerte meg kristlig, var fordi alle andre mente jeg burde gjøre det. Gruppepress, rett og slett. Ikke akkurat den riktige måten å rekrutere til støtte på.

Jeg stod imot presset. Var ikke så stort men måtte høre en del rare ting om det jeg gjorde. Om man virkelig tror på noe er det ikke noe vanskelig å stå imot. Jeg hadde også noen venner som ville det samme, altså var på min side, men konfirmerte seg fordi foreldrene bestemmte det.

I etterkant fikk jeg da egentlig bare positive tilbakemeldinger fra at jeg turte å stå for mine valg.

Nja jeg hadde et valg og tok valget. Har ikke angrett enda. Men så blir det jo enklere med valg når man er 18 og er fritt for å bestemme over sitt eget liv uten at noen kan nekte deg. (:

Lenke til kommentar

Jeg ble aldri konfimert, men syntes det var rart man autiomatisk var med i kirka og måtte passe på å melde seg ut... Egentlig burde det vært motsatt. Alle starter med et fritt valg og kan da selv bestemme hvor de vil melde seg in.

Det er jo det gud sier hele tiden. Man skal velge ham ikke automatisk bli valgt til ham av andre men ikke av egen overbevisning. Det er enda noe som de i kirken har mistolka eller brutt. Rart at de som er så religiøse bryter så mange lover gud har gitt dem.

Ja, det er ikke farlig om du ikke er konfirmert, fordi det er en menneskedogme og det fins ikke i Bibelen noe som kalles konfirmasjon.

Du skrev:

Man skal velge ham ikke automatisk bli valgt til ham av andre men ikke av egen overbevisning.

Tar du bort ikke, her, så blir det helt rett:

Man skal ikke la seg velge automatisk av andre, men av egen overbevisning. :)

BmOnline

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ja, det er ikke farlig om du ikke er konfirmert, fordi det er en menneskedogme og det fins ikke i Bibelen noe som kalles konfirmasjon.

Du skrev:

Man skal velge ham ikke automatisk bli valgt til ham av andre men ikke av egen overbevisning.

Tar du bort ikke, her, så blir det helt rett:

Man skal ikke la seg velge automatisk av andre, men av egen overbevisning. :)

BmOnline

Ja mente det :) Har retta det nå ;)

Ja helt min mening det du skrev. :) Men desverre er det mange som ikke lar folk velge selv men prøver å tvinge dem til det. Da kan det gå to veier, enten man hører det så ofte at man til slutt tror det. eller man blir mer og mer imot religionen fordi man bare ser presset den gir fra seg. Så å velge over sitt eget liv er veldig viktig :)

Lenke til kommentar

Jeg stod imot presset. Var ikke så stort men måtte høre en del rare ting om det jeg gjorde. Om man virkelig tror på noe er det ikke noe vanskelig å stå imot. Jeg hadde også noen venner som ville det samme, altså var på min side, men konfirmerte seg fordi foreldrene bestemmte det.

I etterkant fikk jeg da egentlig bare positive tilbakemeldinger fra at jeg turte å stå for mine valg.

Nja jeg hadde et valg og tok valget. Har ikke angrett enda. Men så blir det jo enklere med valg når man er 18 og er fritt for å bestemme over sitt eget liv uten at noen kan nekte deg. (:

Jeg gjorde akkurat det samme som deg. :)

Men jeg har således døpt meg som voksen, helt under vann, slik Bibelen sier. Ja, det er mange som er det. :)

BmOnline

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hva de kristne som bare bryr seg om makt og ikke selve troen, eller noen andre religioner tror eller ser på allt det som har blitt diskutert til nå. Hadde vært ganske interresangt, men er vel kanskje ikke så mange av dem her på forumet. :/

Til nå har det mest vert en diskusjon mellom de som ikke tror og kristendommen, + buddhismen kom med en del yttringer. Men gud finnes jo i alle religioner så hadde vært fint å høre litt om de sin tolkning av alt dette :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hva de kristne som bare bryr seg om makt og ikke selve troen, eller noen andre religioner tror eller ser på allt det som har blitt diskutert til nå. Hadde vært ganske interresangt, men er vel kanskje ikke så mange av dem her på forumet. :/

Til nå har det mest vert en diskusjon mellom de som ikke tror og kristendommen, + buddhismen kom med en del yttringer. Men gud finnes jo i alle religioner så hadde vært fint å høre litt om de sin tolkning av alt dette :)

Nå er saken slik choco, Det fins bare ën Gud. Det sier Bibelen. Så hvorfor de forskjellige trosretniger, religioner har fått ideen å kalle alle for GUD, det skulle jeg gjerne visst, for det stemmer overhodet ikke.

Gud betyr kristendom.

BmOnline

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg er kristen men bryr meg ikke om noe makt.

Det er det jeg sier, det finnes flere typer kristne. Noen bryr seg mere om makt en selve troen mens andre tror for seg selv uten å prøve å overbevise allt og alle. Noen lar hvert menneske velge selv, mens andre leser bibelen og tolker den som om det er deres oppgave å få hele verden kristen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...