BirgerCaC Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Bedre enn de fleste tenker jeg Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Jeg er 51 år gammel, men har bare vært praktiserende buddhist i 6 måneder. Ellers har jeg levd et helt vanlig liv, med de gleder og sorger som følger med de valgene man tok, og de tilfeldigheten man måtte forholde seg til. Jeg har dog bestandig hatt ett aktivt "søkegen" som har drevet meg til fysiske og psykiske yttergrenser. Om jeg dermed skal si at jeg har vært suicidal, så tror jeg det blir for sterkt å påstå. Men hvem har nå ikke syslet med sånne tanker, og ... En av de konkrete detaljene som ble synlig under tilstanden av "klarsyn", var det at man skulle sette hastigheten helt ned til nullpunkt - gjøre sine daglige sysler og ellers være tålmodig - fordi ny informasjon ville dukke opp på den nye veien, og det var bare å være "aktpågiven" ... Så når navnet "Tolle" dukket opp, så sjekket jeg hvem det var, og fant så en helt identisk beskrivelse av det jeg selv hadde opplevd. Det har nemlig vært litt vanskelig å forklare dette som skjedde, og når man så hva andre troende fra bla kristendommen, beskrev om det samme, klarte jeg ikke å helt få min opplevelse til å harmonere. Det tror jeg er fordi buddhismen og kristendommen er fundert ut fra to forskjellige tenkesett (østen-vesten) . Jeg kunne nevnt noen andre veldig viktige momenter som også har dukket opp (når stillheten senket seg), men de tar for lang tid å forklare om. Men uannsett så ser jeg at det virker - hva det er, det som virker - vet jeg ikke ennå, men kunnkapene kommer i sin naturlige rekkefølge, så lenge man tøyler sitt sinn, og ikke lar sinnet tøyle seg selv Denne vissheten gjør at jeg kan si at jeg har oppnådd stabil lykke, fordi jeg vet at det går bra, det er bare å ta sin karma og ta den på alvor, så skjer tingene i sin korrekte og naturlige rekkefølge. Men jeg vet at veien må følges riktig, ellers sporer jeg av igjen. Så tror jeg at vi alle har våre veier, og at de er bestemt fra tidliger og nåverende "karma" - derfor kommer noen enklere til tingene, mens noen må lide ekstra. Det som er likt for alle, er at det er verdt lidelsene og de gode gjerningene man gjør, til slutt I kristendommen er man ikke godtatt fordi man er snill og grei, og har studert mange skoler og imponert paven, nix. Det e r kun ved å bli født påny- ved at man blir renset i Jesu blod, som tok på seg våre synder- ved tro på Ham og Han som har sendt Ham. (Gud) Ikke ved gjerninger. Men ved tro, og Herrens nåde. De gjerninger vi gjør ved Den Hellige Ånd, er Hans gjerninger, ikke våre. BmOnline 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Jeg er 51 år gammel, men har bare vært praktiserende buddhist i 6 måneder. Ellers har jeg levd et helt vanlig liv, med de gleder og sorger som følger med de valgene man tok, og de tilfeldigheten man måtte forholde seg til. Jeg har dog bestandig hatt ett aktivt "søkegen" som har drevet meg til fysiske og psykiske yttergrenser. Om jeg dermed skal si at jeg har vært suicidal, så tror jeg det blir for sterkt å påstå. Men hvem har nå ikke syslet med sånne tanker, og ... En av de konkrete detaljene som ble synlig under tilstanden av "klarsyn", var det at man skulle sette hastigheten helt ned til nullpunkt - gjøre sine daglige sysler og ellers være tålmodig - fordi ny informasjon ville dukke opp på den nye veien, og det var bare å være "aktpågiven" ... Så når navnet "Tolle" dukket opp, så sjekket jeg hvem det var, og fant så en helt identisk beskrivelse av det jeg selv hadde opplevd. Det har nemlig vært litt vanskelig å forklare dette som skjedde, og når man så hva andre troende fra bla kristendommen, beskrev om det samme, klarte jeg ikke å helt få min opplevelse til å harmonere. Det tror jeg er fordi buddhismen og kristendommen er fundert ut fra to forskjellige tenkesett (østen-vesten) . Jeg kunne nevnt noen andre veldig viktige momenter som også har dukket opp (når stillheten senket seg), men de tar for lang tid å forklare om. Men uannsett så ser jeg at det virker - hva det er, det som virker - vet jeg ikke ennå, men kunnkapene kommer i sin naturlige rekkefølge, så lenge man tøyler sitt sinn, og ikke lar sinnet tøyle seg selv Denne vissheten gjør at jeg kan si at jeg har oppnådd stabil lykke, fordi jeg vet at det går bra, det er bare å ta sin karma og ta den på alvor, så skjer tingene i sin korrekte og naturlige rekkefølge. Men jeg vet at veien må følges riktig, ellers sporer jeg av igjen. Så tror jeg at vi alle har våre veier, og at de er bestemt fra tidliger og nåverende "karma" - derfor kommer noen enklere til tingene, mens noen må lide ekstra. Det som er likt for alle, er at det er verdt lidelsene og de gode gjerningene man gjør, til slutt I kristendommen er man ikke godtatt fordi man er snill og grei, og har studert mange skoler og imponert paven, nix. Det e r kun ved å bli født påny- ved at man blir renset i Jesu blod, som tok på seg våre synder- ved tro på Ham og Han som har sendt Ham. (Gud) Ikke ved gjerninger. Men ved tro, og Herrens nåde. De gjerninger vi gjør ved Den Hellige Ånd, er Hans gjerninger, ikke våre. BmOnline Prøv å unngå å dømme, og prøv å komme med dine personlige og private meninger - ikke resirkulering av den vanligste flosklene og store ordene som følger med troen. Ordene er vel og bra, men jeg vil vite hva du mener og føler, basert på dine egne opplevelser og endringer. Og når det gjelder selve begrepet "Gud" så har buddhismen det de kaller "tomhet" : "form er tomhet - tomhet er form", og som passe veldig godt til det bildet som kristendommen har. Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Pencil, du ligger på den snille "siden" av de utallige religionene der ute. Det er ganske nytteløst å diskutere med kristne og andre religiøse som kun siterer ifra gamle bøker i håp om å høres smartere ut eller få frem et poeng. "Gud sa ditt, jesus sa datt". Kristne har ikke/ønsker egen fri vilje. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Prøv å unngå å dømme, og prøv å komme med dine personlige og private meninger - ikke resirkulering av den vanligste flosklene og store ordene som følger med troen. Ordene er vel og bra, men jeg vil vite hva du mener og føler, basert på dine egne opplevelser og endringer. Og når det gjelder selve begrepet Gud" så har buddhismen det de kaller "tomhet" : "form er tomhet - tomhet er form", og som passe veldig godt til det bildet som kristendommen har. Takk for svaret. Nå er det slik at vi som tror, vi dømmer ikke. Om de troende henviser til et Bibelsitat, så er det IKKE det samme som å dømme noen nor og ned, Gud forby. Det e r Bibelen som sier det. Og det er LOV å henvise til skriftene, for å underbygge hva Bibelen faktisk sier oss, jfr Ordet. Ordet var hos Gud, Gud var Ordet, ble til kjøtt og dvelte iblandt oss. Dette er min personlige mening, den som tror har et personlig forhold til Jesus. Meget personlig, Han er de troendes personlige frelser. Ingen andre trossamfunn kan vise til noe liknende. Jeg har hatt denne troen i mitt hjerte i alle år. Slik er det. Det er ikke noe som kan kalles tomt hos en kristen, det er tvert om fullt. Og en troende elsker Jesus. Det at han gav sitt liv for oss, gjør at vi gir vårt liv for ham, vi blir født påny. Så det unner vi alle å få ta del i, om de vil. Det er en tros- handling. Ikke en trussel. Det er av kjærlighet Herren gav sitt Liv for oss. For Han er himlene og jordens skaper. Det er veldig lett for noen utafor her å påberope seg "mobbe-offer "rollen", men det er ikke på noen måte noen mobbing, ikke fra mitt ståsted. Men det er også mange som tar den kjekke tonen, "en god kristen som skal få meg på avveie, eller på kroken". Mange slike vantroe utsagn, faller jo på sin egen urimelighet- da ingen kristne, ja troende i Herren vil påføre noen smerte. Men smerten om den er, så kommer den fra satan. Han er like så tilstedeværende som helvetet. Men for de vantro er satan ikke tema. Vet du hvorfor? Nå vil jeg legge til, Ordet er for kraftig for små, så man skal være voksen for å tåle det. Skal forklare det i neste innlegg. Det har med å lære litt, og litt. BmOnline Endret 3. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Pencil, du ligger på den snille "siden" av de utallige religionene der ute. Det er ganske nytteløst å diskutere med kristne og andre religiøse som kun siterer ifra gamle bøker i håp om å høres smartere ut eller få frem et poeng. "Gud sa ditt, jesus sa datt". Kristne har ikke/ønsker egen fri vilje. Jeg vet at det er krevende å få informasjon når det gjelder personlige opplevelser, og forstår at noen ikke vil legge sånn ut på nettet. Men det hadde vært så moro å snakke med andre som har fått såkalt "frelse", og få vite om det er det samme som jeg selv opplevde og kalte for "opplysning". Så jeg gir ikke opp enda. Nå har jeg luftet disse tankene for de kristne vennene jeg har, og har bare fått gode tilbakemeldinger fra dem. Det som skiller disse kristne fra de jeg ofte møter på nettet, er det at de snakker om troen og livet på en stillferdig, men fast og trygg måte. Og de har aldri tid til å holde på med all denne bortkastede forkynnelsen som mange kristne hobbypredikanter gjør på webben, og det bryr dem visst ikke heller. De har kanskje nok med å gjøre sine vanlige daglige rutiner med praktisering av godhet og medfølelse, og lever dermed opp til vilkårene for den gaven de har fått ved frelsen ... Kanskje de som er så aktive med "forkynnelse" egentlig ikke er troende, men gjentar ordene for å ikke glemme dem selv ... Og at vi som er "lammene", kun blir umælende får, som kun har til hensikt å fylle opp benkeradene i deres "nettkirker" ... ikke vet jeg, men jeg skulle likt å visst litt mer Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Mange slike vantroe utsagn, faller jo på sin egen urimelighet- da ingen kristne, ja troende i Herren vil påføre noen smerte. Men smerten om den er, så kommer den fra satan.Han er like så tilstedeværende som helvetet. Men for de vantro er satan ikke tema. Vet du hvorfor? BmOnline Neida, det ser man jo sånn historisk sett. Hva med psykisk smerte/hjernevasking som de fleste religioner påfører nye mennesker hver dag? Finnes ikke satan, helvette, gud, jesus eller julenissen, hva er ditt poeng? Endret 3. november 2012 av HylendeUlf Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Pencil, du ligger på den snille "siden" av de utallige religionene der ute. Det er ganske nytteløst å diskutere med kristne og andre religiøse som kun siterer ifra gamle bøker i håp om å høres smartere ut eller få frem et poeng. "Gud sa ditt, jesus sa datt". Kristne har ikke/ønsker egen fri vilje. Hei! Nå kan det nok virke krasst noen ganger, men det er fordi en som ikke tror, ikke ser det som faktisk står skrevet. Det er ikke for å være vanskelig eller ufin jeg sier det. Men jeg vil bare vise hvorfor det oppstår slike unødvendige situasjoner her. Jeg har sett det samme på SOL debatt i mange hundrevis av innlegg. Men slik er det bare. Og derfor er ikke jeg med på så mange diskusjoner, med faren for at andre skal leke seg og lage splid og tøv. Man ønsker hverken å skade andre eller evangeliet, men det kan virke slik når noen "tar løs". Det er kun tro som skal til, og den kan like gjerne lande på en lilje som en lort. BmOnline 1 Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Jeg vet at det er krevende å få informasjon når det gjelder personlige opplevelser, og forstår at noen ikke vil legge sånn ut på nettet. Men det hadde vært så moro å snakke med andre som har fått såkalt "frelse", og få vite om det er det samme som jeg selv opplevde og kalte for "opplysning". Så jeg gir ikke opp enda. Nå har jeg luftet disse tankene for de kristne vennene jeg har, og har bare fått gode tilbakemeldinger fra dem. Det som skiller disse kristne fra de jeg ofte møter på nettet, er det at de snakker om troen og livet på en stillferdig, men fast og trygg måte. Og de har aldri tid til å holde på med all denne bortkastede forkynnelsen som mange kristne hobbypredikanter gjør på webben, og det bryr dem visst ikke heller. De har kanskje nok med å gjøre sine vanlige daglige rutiner med praktisering av godhet og medfølelse, og lever dermed opp til vilkårene for den gaven de har fått ved frelsen ... Kanskje de som er så aktive med "forkynnelse" egentlig ikke er troende, men gjentar ordene for å ikke glemme dem selv ... Og at vi som er "lammene", kun blir umælende får, som kun har til hensikt å fylle opp benkeradene i deres "nettkirker" ... ikke vet jeg, men jeg skulle likt å visst litt mer Jeg har et par tanter som er veldig kristne. Forskjellen er at de hele tiden har holdt deg for seg selv og aldri forkynnet noe som helst eller sitert noe som helst ifra bibelen, ialefall ikke når det gjaldt andre i familien. Sånn sett synes jeg det er greit, folk har jo sine egne meninger akkurat som jeg har min, så lenge man holder det til seg selv og ikke prøver å omvende andre. Grunnen til at jeg hater religion, er måten skjiten skviser seg innpå mennesker som svekker deres liv og gir dem en falsk tro, en tro om evig liv, helvette og himmel, jesus og gud. Spesielt ille synes jeg kristendommen og den muslimske tro er. Sistnevnte har et kvinnesyn som ikke ligner grisen. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Jeg vet at det er krevende å få informasjon når det gjelder personlige opplevelser, og forstår at noen ikke vil legge sånn ut på nettet. Men det hadde vært så moro å snakke med andre som har fått såkalt "frelse", og få vite om det er det samme som jeg selv opplevde og kalte for "opplysning". Så jeg gir ikke opp enda. Nå har jeg luftet disse tankene for de kristne vennene jeg har, og har bare fått gode tilbakemeldinger fra dem. Det som skiller disse kristne fra de jeg ofte møter på nettet, er det at de snakker om troen og livet på en stillferdig, men fast og trygg måte. Og de har aldri tid til å holde på med all denne bortkastede forkynnelsen som mange kristne hobbypredikanter gjør på webben, og det bryr dem visst ikke heller. De har kanskje nok med å gjøre sine vanlige daglige rutiner med praktisering av godhet og medfølelse, og lever dermed opp til vilkårene for den gaven de har fått ved frelsen ... Kanskje de som er så aktive med "forkynnelse" egentlig ikke er troende, men gjentar ordene for å ikke glemme dem selv ... Og at vi som er "lammene", kun blir umælende får, som kun har til hensikt å fylle opp benkeradene i deres "nettkirker" ... ikke vet jeg, men jeg skulle likt å visst litt mer Ja, det er helt klart ikke alle og enhver som sitter og skriver på nett om dette, og årsaken til det kan være like ymse- som å telle mygga på finnmarka en sommerdag. Du vet, kristne som du sier- har nok med det de har. Noen går til samlinger for å få påfyll. Joda, det er ikke noe galt i det. Det jeg gjør på nett, jo det er å fortelle om de som sitter på dogmene, som ikke følger ordet. Og det er denominasjonene. Der er det. Nå er denominasjonene ute, de er ferdige- og den verste er dyret som kommer opp av jorden med to horn i Åpenbaringen. Det er Kirkens Verdensråd, som ble stiftet i 1948. Det ble etablert i USA og her er nu alle disse organisasjonene samlet i en villfarelse. Ganske mange ja. Men Herren visste om dette før jorden ble skapt. Han har skrevet opp navnene på dem som skal komme hjem igjen i Livsens Bok. Og Gud sendte Sin Sønn på Korset, slik at synden i Edens Have ble på en måte "ugjort" ved at alle som tror, kommer trygt hjem. BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Neida, det ser man jo sånn historisk sett. Hva med psykisk smerte/hjernevasking som de fleste religioner påfører nye mennesker hver dag? Finnes ikke satan, helvette, gud, jesus eller julenissen, hva er ditt poeng? Nei, du ser- en liten info om hva vi ønsker å formidle? Du sier de fleste religioner påfører forskjellig. Så er da spørsmålet- er Kristendom en religion? Nei, ikke i det hele tatt. Å være religiøs har intet med det å være kristen å gjøre. Men mange som ikke vet bedre, de sier så. Så var det neste hakk. For en som tror, så er dette punktet hovedårsaken til at Jesus er viktig for oss troende. Uten helvetet, hva skulle vi ellers med Jesu frelse? Adventistene sier de tror, men de tror ikke på helvetet. Det gjør heller ikke Jehovas Vitner. Som er noen utgått fra Adventistene ved Rusell. Hva er dette? Ja, slik går nu dagene..som du ser- det er forskjellig. BmOnline 1 Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Så er da spørsmålet- er Kristendom en religion? Nei, ikke i det hele tatt. Å være religiøs har intet med det å være kristen å gjøre. Men mange som ikke vet bedre, de sier så. Okei, så de som er religiøse tilhører da ikke noen religion da egentlig?? Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 For en som tror, så er dette punktet hovedårsaken til at Jesus er viktig for oss troende. Uten helvetet, hva skulle vi ellers med Jesu frelse? Adventistene sier de tror, men de tror ikke på helvetet. Det gjør heller ikke Jehovas Vitner. Som er noen utgått fra Adventistene ved Rusell. Hva er dette? Ja, slik går nu dagene..som du ser- det er forskjellig. BmOnline Det er dette jeg mener om at det virker som at kristne ikke har ett ønske om egen vilje. Så du kommer til himmelen etter døden, sammen men resten av familien, venner og jesus og gud. Hva gjør du så da? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Og Gud sendte Sin Sønn på Korset, slik at synden i Edens Have ble på en måte "ugjort" ved at alle som tror, kommer trygt hjem. BmOnline Etter at jeg selv opplevde å få opplysning, og forstod inn til margen hvor sterkt budskapet er, og hvor perfekt det ville blitt, hvis alle fikk den samme opplysningen, og levde etter det, forundres jeg over det helt enkle spørsmålet om hvorfor vi ikke har kommet lengre Når det er så mange filosofier og religioner som preker det samme budskapet, og en masse folk sier de "tror", hva er det de tror på, eller tror de sånn passe overfladisk, og lurer seg selv trillrundt, og hvor er "kirkene" ...? De er så klart mest opptatte med å slåss seg i mellom ... "sukk" Jeg forstår ikke annet enn at vi hadde klart å skape ett paradis her på den bleke glo, og ingen hadde behøvd å stresse med forberedelser for å flytte menneskeverdigheten opp til en hermetikkboks på Mars - vi hadde klart oss med det vi har hatt i evigheter - nemlig: oss selv, og vår hjerne og hjerte og ånd - kort sagt vår: grunnleggende godhet Jeg tror mange er ganske enkelt for overfladiske, og går for øyeblikkenes nytelser, fremfor helhetlig sunn og naturlig orden i gangen, samtidig som de "underholder" seg med religoner ol Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Okei, så de som er religiøse tilhører da ikke noen religion da egentlig?? Hei! Motsatt, de som kaller seg religiøse er i forskjellige religioner. Men, du vet hvor "flinke" noen er å misbruke benevnelser. Og slik har det blitt at når man er dypt religiøs, så tror man på Gud. Men de som sier dette, de vet jo ikke at de har avslørt seg med å si at de er religiøs- dermed en motsetning. Med at ordet er blitt misbrukt, så kan det jo hende at noen faktisk uten å være klar over det bruker det i dag også, tror jeg. BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Etter at jeg selv opplevde å få opplysning, og forstod inn til margen hvor sterkt budskapet er, og hvor perfekt det ville blitt, hvis alle fikk den samme opplysningen, og levde etter det, forundres jeg over det helt enkle spørsmålet om hvorfor vi ikke har kommet lengre Når det er så mange filosofier og religioner som preker det samme budskapet, og en masse folk sier de "tror", hva er det de tror på, eller tror de sånn passe overfladisk, og lurer seg selv trillrundt, og hvor er "kirkene" ...? De er så klart mest opptatte med å slåss seg i mellom ... "sukk" Jeg forstår ikke annet enn at vi hadde klart å skape ett paradis her på den bleke glo, og ingen hadde behøvd å stresse med forberedelser for å flytte menneskeverdigheten opp til en hermetikkboks på Mars - vi hadde klart oss med det vi har hatt i evigheter - nemlig: oss selv, og vår hjerne og hjerte og ånd - kort sagt vår: grunnleggende godhet Jeg tror mange er ganske enkelt for overfladiske, og går for øyeblikkenes nytelser, fremfor helhetlig sunn og naturlig orden i gangen, samtidig som de "underholder" seg med religoner ol Det var aldeles rett du sa der, og det kunne nok vært noe ganske annet om ikke de geistlige bedrev våpenhandel og produserte bomber i skjul- for å drepe flest mulig mennesker. For de av dere som har lyst å finne ut om DKK, så får man hakeslipp når man ser hva de har bedrevet i "fritiden". Du ser, systemet Vatikanet har noe de kaller jesuitter. Om du tar deg bryderiet med å finne ut hva en jesuitt er, så får du hakeslipp, ja. I Norsk ordbok, så står det også noe avslørende der. Hva er en jesuitt? I ordboken står det at dette er mennesker som benytter tvilsomme metoder for å oppnå egen gunst, makt, posisjon. Definisjon: medlem av jesuitterordenen, et katolsk brorskap stiftet av Ignatius Loyola (d. 1556) og stadfestet av paven i 1540 person som gjerne bruker moralsk forkastelige midler for å nå et mål. I Jesuitteden står det at de skal gjøre sitt ytterste for å drepe en lutheraner, uansett hvor han befinner seg. Så denne baalske kirka de kaller peterskirken, er ikke så fredelig som folk flest tror. Det er ikke gull alt som glimrer, og akkurat det er det vatikanet bryr seg mest om. Folk bryr de seg ikke stort om. I en bakgård i Vatikanet er der en gammel grusom historie som er kommet for en dag. Der var en lem i et gulv. Og under den lemmen kan du gjette hva den skjulte? Ja, de fant masse kvinneklær og hårrester. Så det er som du sier, de krangler mest om makt og penger. BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Det er dette jeg mener om at det virker som at kristne ikke har ett ønske om egen vilje. Så du kommer til himmelen etter døden, sammen men resten av familien, venner og jesus og gud. Hva gjør du så da? Ja, du kan da skjønne det. Du vet, du blir født, en liten krabat. Så kommer kl 12:00 du er blitt voksen og har kanskje stiftet familie? så er kl 15:00 og du begynner å få rynker både her og der..kanskje litt plager med ganglaget..så er kl 18:00, det begynner å bli kveld. Solen går ned. Joda- det er slik for alle. Og du vet, når man sitter i en satt alder, så kommer det mye mer til uttrykk. Mannen eller kona har tatt fram den gamle Bibelen og den leser de i. De behøver ikke å renne ned til Kirka ustanselig, neida. Alteret er i ditt hjerte- der er det. En Kirke behøver ikke å ha noe med det å gjøre, og ofte er de lengst unna når det gjelder som mest. Så viser det seg at de tror på Bibelens Ord. Joda. De tror på den Hellige skriften. Men det som er viktig, jo det er at mannen/kona får Jesus i sitt hjerte, før kvelden er omme. Fordi det er for sent når det siste åndedraget er tatt. Når du skal over floden, hvem er bedre å ha til følgesvenn enn Jesus? Å få leve evig i himmelen uten sykdom, krig og grusomheter- fins det noe bedre? Få en alder som den gangen du var 25 år? Er ikke det noe å se fram til? Så det er jo et valg. Det er det. Fordi Herren advarer oss imot å ta droger, rus- slik at vi ikke er obs, når Han banker på. For Han kommer til deg og gir beskjed når Han skal hente deg. Da er det flott å være edruelig. Så man ikke trur at det er julenissen og sier nei. BmOnline Endret 3. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
christer1997 Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Da trådte Jesus fram og talte til dem: "Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler! Døp dem til Faderens og Sønnens og Den Hellige Ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende." Matt 28,18-20 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Da trådte Jesus fram og talte til dem: "Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler! Døp dem til Faderens og Sønnens og Den Hellige Ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende." Matt 28,18-20 Ja, det står skrevet akkurat der i Matteus, men se, hva står det i AP gj 2:38? Det er nå vi skal dogmene i det nikeanske møtet i korint i år 325 til livs? BmOnline Endret 3. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Da trådte Jesus fram og talte til dem: "Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler! Døp dem til Faderens og Sønnens og Den Hellige Ånds navn og lær dem å holde alt det jeg har befalt dere. Og se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende." Matt 28,18-20 Om jesus har fått al makt hvorfor bruker han ikke makten? Du burde prøve å se verden med litt andre øyne. Det er på grunn av alle menneskene som tenker akuratt sånn i hver religion at det blir så mye krig. De slåss for å gjøre alle til desipler i stedenfor å la hvert menneske velge selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå