IHS Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Nøyaktig hvilke profetier er det som har blitt oppfylt og som oppfylles akkurat nå? Jeg regner ikke med at dere mener jordskjelv, krig og sult, for krig og sult har pågått så lenge mennesket har eksistert, og jordskjelv har pågåt så lenge jorden har eksistert, så hvem som helst kan spå at det kommer til å skje i fremtiden, og bare en idiot ville tatt det som en guddommelig oppfyllelse. Så det må være noen andre profetier dere snakker om. Nøyaktig hvilke? Vennligst henvis til presist bibelsted. Ingen profetier oppfylles nå, dette er bare noe tull sekter og enkeltindivider har funnet på, for å forklare hvorfor de har brudt med Kirken. Du vet altså dette, IHS, mens andre religiøse vet noe helt annet om samme sak. Er det rart man ikke kan ta noe av det seriøst? Verdens ende profetier, skal du ikke ta seriøst. Din egen ende skal du imidlertidig ta veldig seriøst. Endret 2. november 2012 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Ja, Gud sier at hevnen hører Sønnen til. ... Nøyaktig hvor sier Gud det, BmOnline ??? Endret 2. november 2012 av IHS Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Ingen ting av det du skriver er sant. Ser ut som du ikke har noe med Herren å gjøre. Her er mer å øse av til forundring over vatikanet og pavens soldater, jesuittene. Hva er det du prøver å fortelle oss? Her er mektige opplysninger om mørket som oss knuger, sant?, jovisst.. http://www.endtime.net/norsk/KEU.htm BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Ja, Gud sier at hevnen hører Sønnen til. ... Nøyaktig hvor sier Gud det, BmOnline ??? Det finner du her:Rom 12,19 18 Hold fred med alle, om det er mulig, så langt det står til dere. 19 Ta ikke hevn, mine kjære, men overlat vreden til Gud. For det står skrevet: Hevnen hører meg til, jeg skal gjengjelde, sier Herren. 20 Men: Er din fiende sulten, så gi ham mat, er han tørst, så gi ham drikke. Gjør du det, samler du glødende kull på hans hode. 21 La ikke det onde overvinne deg, men overvinn det onde med det gode! BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Ingen profetier oppfylles nå, dette er bare noe tull sekter og enkeltindivider har funnet på, for å forklare hvorfor de har brudt med Kirken. Skulle bare si at jeg ikke vil være i dine sko..Har du lest i Bibelen med det gode for øiet? Les om igjen i dag, åpne dine øine! BmOnline 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Ja, Gud sier at hevnen hører Sønnen til. ... Nøyaktig hvor sier Gud det, BmOnline ??? Det finner du her:Rom 12,1918 Hold fred med alle, om det er mulig, så langt det står til dere. 19 Ta ikke hevn, mine kjære, men overlat vreden til Gud. For det står skrevet: Hevnen hører meg til, jeg skal gjengjelde, sier Herren. 20 Hvor står det skrevet: "Hevnen hører meg til, jeg skal gjengjelde, sier Herren" ??? Og hvor sier Gud "hevnen hører Sønnen til" ??? Endret 2. november 2012 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Ingen profetier oppfylles nå, dette er bare noe tull sekter og enkeltindivider har funnet på, for å forklare hvorfor de har brudt med Kirken. Skulle bare si at jeg ikke vil være i dine sko..Har du lest i Bibelen med det gode for øiet? Les om igjen i dag, åpne dine øine! Tempelet, Jerusalem og Judeas ende (den store trengsel) kom år 70 e.kr Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Ja, Gud sier at hevnen hører Sønnen til. ... Nøyaktig hvor sier Gud det, BmOnline ??? Nå vet du vel at Herrens navn er er Jesus? Fader Sønn og Hellig Ånd, og disse er EN? Markus 12, 28 Herren er EN. Joh 14,7 Jesus og Faderen er ett. 1. Samuelsbok 24:13 13 Herren skal dømme mellom meg og deg. Han skal gi meg hevn over deg, men jeg vil ikke legge hånd på deg. BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Tempelet, Jerusalem og Judeas ende (den store trengsel) kom år 70 e.kr Men har du glemt bort hva Åpenbaringen forteller? 1 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Fortsatt ingen som har lest noen av bøkene til Eckhart Tolle? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Ja, Gud sier at hevnen hører Sønnen til. ... Nøyaktig hvor sier Gud det, BmOnline ??? Det finner du her:Rom 12,1918 Hold fred med alle, om det er mulig, så langt det står til dere. 19 Ta ikke hevn, mine kjære, men overlat vreden til Gud. For det står skrevet: Hevnen hører meg til, jeg skal gjengjelde, sier Herren. 20 Hvor står det skrevet: "Hevnen hører meg til, jeg skal gjengjelde, sier Herren" ??? Og hvor sier Gud "hevnen hører Sønnen til" ??? Nå vet du vel at Herrens navn er er Jesus? Fader Sønn og Hellig Ånd, og disse er EN? Markus 12, 28 Herren er EN. Joh 14,7 Jesus og Faderen er ett. 1. Samuelsbok 24:13 13 Herren skal dømme mellom meg og deg. Han skal gi meg hevn over deg, men jeg vil ikke legge hånd på deg. Da er det vel ganske klart at du ikke kan svare på dette, BmOnline "hevnen hører Sønnen til" vil du ikke finne noe sted, det som har skjedd er at du har forandret ordet "dommen" til "hevnen" fordi du har et galt bilde av Gud. Joh 5:22 > "Far dømmer ingen, men har overlatt hele dommen til Sønnen" Altså dommen hører Sønnen til, ikke hevnen. Endret 2. november 2012 av IHS Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Fortsatt ingen som har lest noen av bøkene til Eckhart Tolle? Jeg skal titte litt ekstra til navnet neste gang jeg er på biblioteket - han har tanker som jeg finner interessante, og i hvert fall mer interessant enn det som foregår i tråden, i skrivende stund Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Fortsatt ingen som har lest noen av bøkene til Eckhart Tolle? Jo litt, hva tenker du på ? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Da er det vel ganske klart at du ikke kan svare på dette, BmOnline "hevnen hører Sønnen til" vil du ikke finne noe sted, det som har skjedd er at du har forandret ordet "dommen" til "hevnen" fordi du har et galt bilde av Gud. Joh 5:22 > "Far dømmer ingen, men har overlatt hele dommen til Sønnen" Altså dommen hører Sønnen til, ikke hevnen. Ja, jeg hører du sier det, men Bibelen forteller at Faderen og Sønnen er ett. Jeg tror på Bibelen. Hvor står du i forhold til det? Hva ser du når du leser Åp 6.16? BmOnline Endret 2. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Jøss, to hyperkristne som krangler om hvem som har rett. Noen som har popcorn? 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Da er det vel ganske klart at du ikke kan svare på dette, BmOnline "hevnen hører Sønnen til" vil du ikke finne noe sted, det som har skjedd er at du har forandret ordet "dommen" til "hevnen" fordi du har et galt bilde av Gud. Joh 5:22 > "Far dømmer ingen, men har overlatt hele dommen til Sønnen" Altså dommen hører Sønnen til, ikke hevnen. Ja, jeg hører du sier det, men Bibelen forteller at Faderen og Sønnen er ett. Jeg tror på Bibelen. Hvor står du i forhold til det? Ja de er ett, den som har sett Sønnen har sett Faderen ! For at ikke du skal tro at det er noen "hevn" på gang. Så dømmer heller ikke Sønnen noen. Joh 12:47 > "jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ordet jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag" Endret 2. november 2012 av IHS 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Jøss, to hyperkristne som krangler om hvem som har rett. Noen som har popcorn? jeg kan by på et ydmykt knekkebrød Endret 2. november 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Fortsatt ingen som har lest noen av bøkene til Eckhart Tolle? Jo litt, hva tenker du på ? Han mener jo at gud er væren. Det er ikke en mann med skjegg. Det er sinnene våre som har satt merkelapp på hvem gud er. Det jeg trur er at de som blir frelset, kanskje får det som han har, men at de har møtt gud inni seg. At det er det som er gud. Jeg er ikke kristen, men jo mer jeg ser vers fra bibelen, så prøver jeg å sette dette sammen med det jeg har lært fra Eckhart Tolle, og finner ut at det kan ha en sammenheng. Kanskje bibelen bare er en eldgammel guide til opplysning. Han sier selv: “Religions, to a large extent, become divisive…They became ideologies, belief systems people could identify with and so use them to enhance their false sense of self.” Endret 2. november 2012 av hfthomas Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Fortsatt ingen som har lest noen av bøkene til Eckhart Tolle? Jo litt, hva tenker du på ? Han mener jo at gud er væren. Det er ikke en mann med skjegg. Det er sinnene våre som har satt merkelapp på hvem gud er. Det jeg trur er at de som blir frelset, kanskje får det som han har, men at de har møtt gud inni seg. At det er det som er gud. Jeg er ikke kristen, men jo mer jeg ser vers fra bibelen, så prøver jeg å sette dette sammen med det jeg har lært fra Eckhart Tolle, og finner ut at det kan ha en sammenheng. Kanskje bibelen bare er en eldgammel guide til opplysning. Han sier selv: “Religions, to a large extent, become divisive…They became ideologies, belief systems people could identify with and so use them to enhance their false sense of self.” At Gud er på innsiden er en kristen oppfatning, han er heller ikke en mann med skjegg, men en ånd, som bor i Mennesket. Endret 2. november 2012 av IHS 1 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Fortsatt ingen som har lest noen av bøkene til Eckhart Tolle? Jo litt, hva tenker du på ? Han mener jo at gud er væren. Det er ikke en mann med skjegg. Det er sinnene våre som har satt merkelapp på hvem gud er. Det jeg trur er at de som blir frelset, kanskje får det som han har, men at de har møtt gud inni seg. At det er det som er gud. Jeg er ikke kristen, men jo mer jeg ser vers fra bibelen, så prøver jeg å sette dette sammen med det jeg har lært fra Eckhart Tolle, og finner ut at det kan ha en sammenheng. Kanskje bibelen bare er en eldgammel guide til opplysning. Han sier selv: “Religions, to a large extent, become divisive…They became ideologies, belief systems people could identify with and so use them to enhance their false sense of self.” At Gud er på innsiden er en kristen oppfatning, han er heller ikke en mann med skjegg, men en ånd, som bor i Mennesket. Da bekrefter du det jeg snakker om når kristne folk har blitt frelset eller møtt gud. Det betyr jo at Gud, kristendom og religion rett og slett er ingenting. Eller, det er opplysning. Det å leve "nå". Altså, at man bare "er". Man har indre ro. Så med andre ord, er bibelen en gammel bok om åndelig opplysning, forvrengt av sinnet til milliarder av mennesker gjennom flere hundre år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå