Splitter Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Det å tro på Gud er jo greit nok det, men hvor kommer denne troen på Bibelen fra? Bibelen er skrevet av mennesker, kopiert av mennesker, og forandret av mennesker. Så lenge du ikke kan dokumentere at Bibelen faktisk er inspirert av en guddommelig kraft, er jo alt du gjør å tilbe menneskene som skrev den. Det er vel ikke på noen måte riktig å tilbe mennesker? Men du glemmer en ting, eller kanskje du ikke har lest skriften? Der står det at skriften, Bibelen er skrevet av Guds menn, Profetene ved Åndelig åpenbaring. Profetene var det Gud selv som håndplukket inklusive Paulus. Guds rene Ord for pengene med andre ord. Du viser i hvert fall meg at du ikke har lest Bibelen overhodet. Noen kommentar? BmOnline Menneskene som skrev det hevdet at de var profeter. Det er fremdeles bare mennesker. Hvorfor skal vi tro på dem? Hvorfor skal vi tilbe dem? Endret 1. november 2012 av Splitter Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Okei, du sier han har all makt, men hvorfor bruker han da ikke makten sin. for han hadde det da vært null problef å løst sulteproblemer osv. (om han finnes da) Er Jesus en person og gud?? Men gud sndte jo jesus.. så han sendte da seg selv eller?? Jeg tror du burde lese bibelen litt nøyere elleno, til og med jeg som aldri har lest noe i non bibel vet at ikke jesus sendte jesus..... "Han skapte alt ved Ordet. Han sa bli lys, så ble det lys. Han talte, så skjedde saker og ting." Det er igjen noe som blir sagt, men som er uten bevis og derfor i mine øyne utroverdig. Hvorfor skjedde det bare for mange mange år siden, men ikke nå lengre?? Hadde sikkert blitt veldig ineresangt og endelig brakt et bevis. Jesus = Herre over døden?? Jeg trodde det var djevelen.Hvorfor tapte satan?? Jesus døde jo. Og uanset tapte ingen og ingen vant,, satan finnes bare i fantasien akuratt som at jesus stod opp osv. (Men tviler ikke på at det har eksistert noen som het jesus, men han vare en helt vanelig mann som alle os andre å) Satan og djevelen er akkurat det samme. Nei, det er to bøker som hører til dette. Det Gamle Testamentet og Det Nye Testamentet. Det er mao GT og hhv NT. Nå er GT kaldt tuktemesteren eller LOVEN. NT kalles DEN NYE PAKT. Jesus var på Korset og tok dødens brodd midt imellom disse to bøkene. Da Gud ofret Sin egen Sønn, da ble den NYE PAKT opprettet, nemlig Guds Rike. Men du skal finne deg en god Bibel og sette deg ned når du har tid, så leser du fra Mosebøkene. Det er en flere oversettelser, men King James av 1611 er en ok oversettelse. Det som kan være litt plagsomt, jo det er mange nyere oversettelser som ikke er så gode, fordi de har tatt bort mange, mange viktige setninger og Ord fra Bibelen. Jeg mener man ikke skal ta bort/legge til noe i Bibelen. Det fins ikke den bok i verden som er skrevet så i detalj som Bibelene. Men det er veldig greit å lese litt nu og da. Og så lese litt og litt. Etappevis. Så får det synke inn, slik at man får sammenhengen. Du kan selvsagt lese på siden min, her:http://bmonline.no/html/kristendom.html Der finnes mange forklaringer til veldig mange tekster i Bibelen. Om du hadde lest i Bibelen, så ville du ha oppdaget at mange ting som står beskrevet der igjennom århundrene er forutsagt skulle skje. Og de fleste ting har allerede gått i oppfyllelse, nå er vi kommet helt til enden. Endetiden, som kalles laodikea. Du ser det grafisk her: http://bmonline.no/html/kalder.html Den globen helt til høyre er nå. Du ser forklaringen med mørke og lys på klodene. Vennligst BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Menneskene som skrev det hevdet at de var profeter. Det er fremdeles bare mennesker. Hvorfor skal vi tro på dem? Hvorfor skal vi tilbe dem? Men Gud talte til Fedrene i GT, og nå taler Han igjennom Sønnen, jfr NT Den Hellige Ånd. Åpenbaringer. Det er ikke det beste sted å ta opp en slik sak, jfr å lære deg "å gå" i denne sammenhengen, splitter. Det er jo ikke dem, det er jo Gud, Herren Jesus. Les mer her: http://bmonline.no/h...kristendom.html BmOnline Endret 1. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Menneskene som skrev det hevdet at de var profeter. Det er fremdeles bare mennesker. Hvorfor skal vi tro på dem? Hvorfor skal vi tilbe dem? Men Gud talte til Fedrene i GT, og nå taler Han igjennom Sønnen, jfr NT Den Hellige Ånd. Åpenbaringer. Det er ikke det beste sted å ta opp en slik sak, jfr å lære deg "å gå" i denne sammenhengen, splitter. Det er jo ikke dem, det er jo Gud, Herren Jesus. Les mer her: http://bmonline.no/h...kristendom.html BmOnline Greit nok det, men spørsmålet er hvorfor vi skal tro på at menneskene som skrev Bibelen var innspirert av Gud. Du er enig i at Bibelen er skrevet av mennesker, ikke sant? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Greit nok det, men spørsmålet er hvorfor vi skal tro på at menneskene som skrev Bibelen var innspirert av Gud. Du er enig i at Bibelen er skrevet av mennesker, ikke sant? Ja, det er klart det, men jeg er dypt klar over at samtlige var gudfryktige menn som skrev dette ned etter åpenbaring fra Herren Jesus, vår Fader. Du skjønner visst ikke hva en åpenbaring er? Det er akkurat som å motta en telefonsamtale fra noen, trådløst tastatur kan du si. Merk deg dette, mange profeter med hundrevis av års mellomrom har skrevet ned nøyaktig slik at alt passer sammen i Bibelen. Det er litt av et mesterverk. BmOnline Endret 1. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Okei, du sier han har all makt, men hvorfor bruker han da ikke makten sin. for han hadde det da vært null problef å løst sulteproblemer osv. (om han finnes da) Er Jesus en person og gud?? Men gud sndte jo jesus.. så han sendte da seg selv eller?? Jeg tror du burde lese bibelen litt nøyere elleno, til og med jeg som aldri har lest noe i non bibel vet at ikke jesus sendte jesus..... "Han skapte alt ved Ordet. Han sa bli lys, så ble det lys. Han talte, så skjedde saker og ting." Det er igjen noe som blir sagt, men som er uten bevis og derfor i mine øyne utroverdig. Hvorfor skjedde det bare for mange mange år siden, men ikke nå lengre?? Hadde sikkert blitt veldig ineresangt og endelig brakt et bevis. Jesus = Herre over døden?? Jeg trodde det var djevelen.Hvorfor tapte satan?? Jesus døde jo. Og uanset tapte ingen og ingen vant,, satan finnes bare i fantasien akuratt som at jesus stod opp osv. (Men tviler ikke på at det har eksistert noen som het jesus, men han vare en helt vanelig mann som alle os andre å) Satan og djevelen er akkurat det samme. Nei, det er to bøker som hører til dette. Det Gamle Testamentet og Det Nye Testamentet. Det er mao GT og hhv NT. Nå er GT kaldt tuktemesteren eller LOVEN. NT kalles DEN NYE PAKT. Jesus var på Korset og tok dødens brodd midt imellom disse to bøkene. Da Gud ofret Sin egen Sønn, da ble den NYE PAKT opprettet, nemlig Guds Rike. Men du skal finne deg en god Bibel og sette deg ned når du har tid, så leser du fra Mosebøkene. Det er en flere oversettelser, men King James av 1611 er en ok oversettelse. Det som kan være litt plagsomt, jo det er mange nyere oversettelser som ikke er så gode, fordi de har tatt bort mange, mange viktige setninger og Ord fra Bibelen. Jeg mener man ikke skal ta bort/legge til noe i Bibelen. Det fins ikke den bok i verden som er skrevet så i detalj som Bibelene. Men det er veldig greit å lese litt nu og da. Og så lese litt og litt. Etappevis. Så får det synke inn, slik at man får sammenhengen. Du kan selvsagt lese på siden min, her:http://bmonline.no/html/kristendom.html Der finnes mange forklaringer til veldig mange tekster i Bibelen. Om du hadde lest i Bibelen, så ville du ha oppdaget at mange ting som står beskrevet der igjennom århundrene er forutsagt skulle skje. Og de fleste ting har allerede gått i oppfyllelse, nå er vi kommet helt til enden. Endetiden, som kalles laodikea. Du ser det grafisk her: http://bmonline.no/html/kalder.html Den globen helt til høyre er nå. Du ser forklaringen med mørke og lys på klodene. Vennligst BmOnline Ja jeg burde kanskje lest den. Men da blir jeg sikkert bare overgitt over at folk tror noe sånnt. fordi bibelen er ikke bare fakt, det er så mange ting som ikke henger sammen..... Hvilken samenheng har alle de andre religionene da om bare kristendommen er den rette vei?? Men alle hevder det om sin religion, så hvem har rett?? Hvordan kan du vite at du har rett? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Bibelen er skrevet av mennesker inspirert av gud. Det står i bibelen at den var skrevet av mennesker inspirert av gud. Derfor var bibelen skrevet av mennesker inspirert av gud. Har jeg forstått dette riktig? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ja jeg burde kanskje lest den. Men da blir jeg sikkert bare overgitt over at folk tror noe sånnt. fordi bibelen er ikke bare fakt, det er så mange ting som ikke henger sammen..... Hvilken samenheng har alle de andre religionene da om bare kristendommen er den rette vei?? Men alle hevder det om sin religion, så hvem har rett?? Hvordan kan du vite at du har rett? Vel, det er der troen kommer inn, Herren sier den som hører Mitt Ord og tror på Ham som har sendt Meg, skal bli frelst. Altså tro. Han skal videre Leve om han enn dør, står det skrevet. Jeg tror Bibelen er den eneste og riktige vei til Frelse og Evig Liv. Bare for å ta koranen, så er den skrevet av vatikanet og er yngre enn Bibelen. Dessuten er Bibelen kjærlighetens vei. Du skal elske din neste som deg selv. Da oppfyller du Loven, GT. BmOnline 1 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Greit nok det, men spørsmålet er hvorfor vi skal tro på at menneskene som skrev Bibelen var innspirert av Gud. Du er enig i at Bibelen er skrevet av mennesker, ikke sant? Ja, det er klart det, men jeg er dypt klar over at samtlige var gudfryktige menn som skrev dette ned etter åpenbaring fra Herren Jesus, vår Fader. Du skjønner visst ikke hva en åpenbaring er? Det er akkurat som å motta en telefonsamtale fra noen, trådløst tastatur kan du si. Merk deg dette, mange profeter med hundrevis av års mellomrom har skrevet ned nøyaktig slik at alt passer sammen i Bibelen. Det er litt av et mesterverk. BmOnline Jeg vet utmerket godt hva en åpenbaring er, men igjen så er spørsmålet hvorfor vi skal tro på at disse menneskene fikk en åpenbaring? Mennesker kan lyve, mennesker kan ta feil, og siden Bibelen bare er skrevet av mennesker er det vel ingen grunn til å tro på alt som står der? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Bare for å ta koranen, så er den skrevet av vatikanet og er yngre enn Bibelen.En gang til? Koraen er skrevet av Vatikanet? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Bibelen er skrevet av mennesker inspirert av gud. Det står i bibelen at den var skrevet av mennesker inspirert av gud. Derfor var bibelen skrevet av mennesker inspirert av gud. Har jeg forstått dette riktig? Bibelen ble skrevet i Ånden av Guds Profeter som var mennesker. Våre for-Fedre. Dette er helt korrekt. Det var Guds utvalgte som skrev den, ingen vanlige mennesker. De hadde kraft fra det Høye. Således hadde kongene stor respekt for dem. Og ingen hadde så stor anseelse enn dem på den tiden, uten at de var geistlige konger. BmOnline 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 ....Den ene tingen er den offisielle løgnen som Kirkene går og hviler i..... Gud er Ånd. Men Gud kom til jorden, ble til kjød og bodde iblandt oss. Han måtte komme slik, utenom SEX- men gjennom en kvinne for å ta bort dødens brodd og vår synd. Gud bodde i Sin Sønn- Jesus Kristus. Der er sannheten for dem som lurte. Amen! Og hvilken av de gamle kirkene er det du mener ikke vet og sier det ? Hallo IHS! Ja, du spørr og svar skal du få. Om vi nå graver riktig dypt, så skal vi se om det ikke stemmer? La oss ta en liten kikk bakover i Bibelen. Nå, organisasjonene- de har en egen trang til å konkurrere med andre som befinner seg i "samme båten". Dette er slikt som kommer av alt som tilhører denne verden. DU vet at Jesus sa, Dere har satan til far. Og akkurat det er saken. Nå, de ville ikke vite av Jesus. Det er hundre prosent riktig. Når vi ser på hva de gjorde med Jesus, ja vi vet at de tok livet av Ham. De hatet Ham værre enn drankeren. Det står skrevet i Bibelen. Og det er verdensordenen som beskrevet- det er kirkene- alle organisasjonene. Du vet de klarer ikke å la være. De lager seg et fint navn, alter og flotte bygg. Men Herren er ikke der. Herren vil ALDRI frelse en organisasjon. Amen! Men det han vil frelse ut av alle disse systemene som er organisert- jo, det er inidvidene. Dem elsker Han. Så Han vil fiske ut litt av PV, litt av katolikkene, litt av prestbyerianere, litt av Metodistene, litt av Babtistene..og hva får Herren av det? Jo, Han får en nøyaktig kopi av Seg Selv- til Bortrykkelsen i endetiden. Vi er ved døren snart, broder. Herren Jesus Kristus er toppstenen på pyramiden du ser smykker disse dollarsedlene. Hva er Guds Segl hos de troende i Hans Menighet? Jo, det er den Hellige Ånd. Folket som blir rykket opp, tilsvarer i tiden for hendelsen- det arealet som toppsteinen forut visste om hvor mange det var. Tenk, arealet gjenspeiler nøyaktig den mengden mennesker. Han visste ved Sin forutvitenhet hvem og hvor mange som ville tro på Ham. Derfor sendte Han Sin Sønn, for å fri dem fra dødens brodd. ALLE organisasjoner farer vill, fordi de ikke lytter til Guds Ord, jfr Matt 15,9. Det er ikke så lenge siden de endret Bibelen til noe "moderne og flott". Kvinnelige prester har vi fått, m.v. Vielse av homser gjøres. Alt dette er ubibelsk. BmOnline En gang til, Og hvilken av de gamle kirkene er det du mener ikke vet og sier det ? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Jeg vet utmerket godt hva en åpenbaring er, men igjen så er spørsmålet hvorfor vi skal tro på at disse menneskene fikk en åpenbaring? Mennesker kan lyve, mennesker kan ta feil, og siden Bibelen bare er skrevet av mennesker er det vel ingen grunn til å tro på alt som står der? Da må jeg bare få fortelle deg at bokstaven slår ihjel, men at Ånden gjør levende. Det er ingen ting å tvile på. Det som kan vendes litt på, jo oversettelser. Men i det hele, så er Bibelen meget bra, utenom noen få ting som er skrevet inn fra Nikea, år 325. BmOnline 1 Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ja jeg burde kanskje lest den. Men da blir jeg sikkert bare overgitt over at folk tror noe sånnt. fordi bibelen er ikke bare fakt, det er så mange ting som ikke henger sammen..... Hvilken samenheng har alle de andre religionene da om bare kristendommen er den rette vei?? Men alle hevder det om sin religion, så hvem har rett?? Hvordan kan du vite at du har rett? Vel, det er der troen kommer inn, Herren sier den som hører Mitt Ord og tror på Ham som har sendt Meg, skal bli frelst. Altså tro. Han skal videre Leve om han enn dør, står det skrevet. Jeg tror Bibelen er den eneste og riktige vei til Frelse og Evig Liv. Bare for å ta koranen, så er den skrevet av vatikanet og er yngre enn Bibelen. Dessuten er Bibelen kjærlighetens vei. Du skal elske din neste som deg selv. Da oppfyller du Loven, GT. BmOnline Ja der ser du. Det er noe man tror, og troen vareier fra hvert menneske.. så det er ingenting som kan si at det du tror stemmer eller ikke. Har du tenkt over at det kan hende du misforstod noe da du leste bibelen og at du har trodd lit feil hele tiden? Det kan være. Der tror du igjen at bibelen er den rette vei, men også her vet du ikke. Det kan godt hende den er yngre, men sålenge alt baserer på tro kan hva som hellst være riktig. Bibelen er kjærlightens vei? Den var ny. Det står vell de samme tingene i alle religionsbøker. Og kjærlighet til gud osv. Alle bøkene er i den sammenhengen kjærlighetens vei. Den kjærligheten må være rar, bare tenk på alle de som dør og blir drept i løpet av bibelen,.. og i dag se bare på Israel. Der kriger de og dreper piner og allt i Guds navn. det har ingenting med kjærlighet å gjøre og ifølge bibelen skulle da hele israels befolkning aldri få evig liv. De gjør jo urett og i tillegg i guds navn. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Jeg vet utmerket godt hva en åpenbaring er, men igjen så er spørsmålet hvorfor vi skal tro på at disse menneskene fikk en åpenbaring? Mennesker kan lyve, mennesker kan ta feil, og siden Bibelen bare er skrevet av mennesker er det vel ingen grunn til å tro på alt som står der? Da må jeg bare få fortelle deg at bokstaven slår ihjel, men at Ånden gjør levende. Det er ingen ting å tvile på. Det som kan vendes litt på, jo oversettelser. Men i det hele, så er Bibelen meget bra, utenom noen få ting som er skrevet inn fra Nikea, år 325. BmOnline Ok, den er grei. Jeg ser ikke helt hvordan dette svarer på spørsmålet mitt, men nå må jeg gi meg for i kveld. Får jeg tid en gang, kommer jeg nok til å lage en egen tråd om akkurat dette spørsmålet. Håper du deltar! Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 En gang til, Og hvilken av de gamle kirkene er det du mener ikke vet og sier det ? Jeg tror jeg postet en grundig redegjørelse for deg sist, men du kan få den samme en gang til? Saken er den at Herren sier dette, de organiserer seg bort ifra troen, disse systemene. De er mer opptatt av å samle penger og makt- i stedet for å vie seg mot evangeliet og folket. les mer: http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=1279 Herren bryr seg bare om individene, ikke organisasjonene- de blir brent, står det skrevet. BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ja der ser du. Det er noe man tror, og troen vareier fra hvert menneske.. så det er ingenting som kan si at det du tror stemmer eller ikke. Har du tenkt over at det kan hende du misforstod noe da du leste bibelen og at du har trodd lit feil hele tiden? Det kan være. Der tror du igjen at bibelen er den rette vei, men også her vet du ikke. Det kan godt hende den er yngre, men sålenge alt baserer på tro kan hva som hellst være riktig. Bibelen er kjærlightens vei? Den var ny. Det står vell de samme tingene i alle religionsbøker. Og kjærlighet til gud osv. Alle bøkene er i den sammenhengen kjærlighetens vei. Den kjærligheten må være rar, bare tenk på alle de som dør og blir drept i løpet av bibelen,.. og i dag se bare på Israel. Der kriger de og dreper piner og allt i Guds navn. det har ingenting med kjærlighet å gjøre og ifølge bibelen skulle da hele israels befolkning aldri få evig liv. De gjør jo urett og i tillegg i guds navn. Hvis du har lest og forstått Bibelen, så ser du da at det du sier ikke blir rett. Gud, kan ikke operere så fritt på jorden som du ønsker, du vet nå at Han sa at vi hadde satan til far. Og denne plassen er det satan som regjerer på, det er derfor det er så mye dreping. Ser du? Gud vil ta hevnen, den hører til Ham, ikke til oss. Vi skal gi våre fiender mat og husly. Profetiene bare oppfylles, slik det skjer nå. Det er Han som har skapt alt, Han vet både begynnelsen og enden på det hele. Her er det vi snubler... BmOnline Jeg vet utmerket godt hva en åpenbaring er, men igjen så er spørsmålet hvorfor vi skal tro på at disse menneskene fikk en åpenbaring? Mennesker kan lyve, mennesker kan ta feil, og siden Bibelen bare er skrevet av mennesker er det vel ingen grunn til å tro på alt som står der? Da må jeg bare få fortelle deg at bokstaven slår ihjel, men at Ånden gjør levende. Det er ingen ting å tvile på. Det som kan vendes litt på, jo oversettelser. Men i det hele, så er Bibelen meget bra, utenom noen få ting som er skrevet inn fra Nikea, år 325. BmOnline Ok, den er grei. Jeg ser ikke helt hvordan dette svarer på spørsmålet mitt, men nå må jeg gi meg for i kveld. Får jeg tid en gang, kommer jeg nok til å lage en egen tråd om akkurat dette spørsmålet. Håper du deltar! Jo, takk i like så. Du kan bare hoppe inn på forumet mitt og skrive. Det er åpent for alle. Vennligst BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ja jeg burde kanskje lest den. Men da blir jeg sikkert bare overgitt over at folk tror noe sånnt. fordi bibelen er ikke bare fakt, det er så mange ting som ikke henger sammen..... Hvilken samenheng har alle de andre religionene da om bare kristendommen er den rette vei?? Men alle hevder det om sin religion, så hvem har rett?? Hvordan kan du vite at du har rett? Når du leser i Bibelen, og du beynner å se alt i en sammenheng- da åpnes dørene etter hvert. Jeg er hellig overbevist om at Bibelen er skrevet av Herren Jesus. Du vet det skjer at det blir en visshet, og til slutt så vet du det. Sannheten åpner døren på vid gap. Og satan (djevelen) flyr sin vei. Akkurat som på Stamsund i 2005. http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=129 BmOnline 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) ....Den ene tingen er den offisielle løgnen som Kirkene går og hviler i..... Gud er Ånd. Men Gud kom til jorden, ble til kjød og bodde iblandt oss. Han måtte komme slik, utenom SEX- men gjennom en kvinne for å ta bort dødens brodd og vår synd. Gud bodde i Sin Sønn- Jesus Kristus. Der er sannheten for dem som lurte. Amen! Og hvilken av de gamle kirkene er det du mener ikke vet og sier det ? Hallo IHS! Ja, du spørr og svar skal du få. Om vi nå graver riktig dypt, så skal vi se om det ikke stemmer? La oss ta en liten kikk bakover i Bibelen. Nå, organisasjonene- de har en egen trang til å konkurrere med andre som befinner seg i "samme båten". Dette er slikt som kommer av alt som tilhører denne verden. DU vet at Jesus sa, Dere har satan til far. Og akkurat det er saken. Nå, de ville ikke vite av Jesus. Det er hundre prosent riktig. Når vi ser på hva de gjorde med Jesus, ja vi vet at de tok livet av Ham. De hatet Ham værre enn drankeren. Det står skrevet i Bibelen. Og det er verdensordenen som beskrevet- det er kirkene- alle organisasjonene. Du vet de klarer ikke å la være. De lager seg et fint navn, alter og flotte bygg. Men Herren er ikke der. Herren vil ALDRI frelse en organisasjon. Amen! Men det han vil frelse ut av alle disse systemene som er organisert- jo, det er inidvidene. Dem elsker Han. Så Han vil fiske ut litt av PV, litt av katolikkene, litt av prestbyerianere, litt av Metodistene, litt av Babtistene..og hva får Herren av det? Jo, Han får en nøyaktig kopi av Seg Selv- til Bortrykkelsen i endetiden. Vi er ved døren snart, broder. Herren Jesus Kristus er toppstenen på pyramiden du ser smykker disse dollarsedlene. Hva er Guds Segl hos de troende i Hans Menighet? Jo, det er den Hellige Ånd. Folket som blir rykket opp, tilsvarer i tiden for hendelsen- det arealet som toppsteinen forut visste om hvor mange det var. Tenk, arealet gjenspeiler nøyaktig den mengden mennesker. Han visste ved Sin forutvitenhet hvem og hvor mange som ville tro på Ham. Derfor sendte Han Sin Sønn, for å fri dem fra dødens brodd. ALLE organisasjoner farer vill, fordi de ikke lytter til Guds Ord, jfr Matt 15,9. Det er ikke så lenge siden de endret Bibelen til noe "moderne og flott". Kvinnelige prester har vi fått, m.v. Vielse av homser gjøres. Alt dette er ubibelsk. BmOnline En gang til, Og hvilken av de gamle kirkene er det du mener ikke vet og sier det ? Jeg tror jeg postet en grundig redegjørelse for deg sist, men du kan få den samme en gang til? Saken er den at Herren sier dette, .... Hvor sier Herren at de gamle kirkene ikke tror, " Gud er Ånd. Men Gud kom til jorden, ble til kjød og bodde iblandt oss. Han måtte komme slik, utenom SEX- men gjennom en kvinne for å ta bort dødens brodd og vår synd. Gud bodde i Sin Sønn- Jesus Kristus" Endret 1. november 2012 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Bare for å ta koranen, så er den skrevet av vatikanet og er yngre enn Bibelen.En gang til? Koraen er skrevet av Vatikanet? Så muslimer er egentlig katolikker, uten at de vet det selv ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå