RWS Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Nu har vi vel flere hendelser fra mennesker som har vært på sykehus, de lå på operasjonsbordet. De legene som opererte visste ikke at vedkommende som ble operert kunne fortelle hva de snakket om, enda hvilke klær de hadde på, da den som ble operert så dette fra fugleperspektiv, seg selv liggende på bordet- og legene som strevde med vedkommende under selve operasjonen. Vedkommende mente at det var en nær døden opplevelse-. Forteller disse som har opplevde dette- eventyr, mener du? Det finnes mange beretninger fra personer som har skevet egne bøker, da ser jeg bort ifra fantasiromaner, altså. Faktum er at hadde disse ignorante lettlurte menneskene hatt bare en brøkdel av kunnskapen vi i dag har om vår hjerne ville de ALDRI ha trodd på slikt tøv som "nesten doden opplevelser"... Men de aner jo ikke hva hjernen er i stand til å koke i hop og som de senere "syr" inn i faktiske hendelser til de faktisk tror det selv, de er ikke engang klar over at de juger til seg selv. Mennesker er så irrasjonelle at vi nesten er forutsigbare i vår stupiditet på disse områdene... Hadde de lest litt om kognitiv dissonans, confirmation bias, litt om hvordan hjernen vår faktisk "ser" en hel masse når den begynner å kappe vekk deler den ikke trenger for å overleve for å spare på oksygen... Og oksygen mangel er alt som trengs for å "se" både det ene og det andre.... Ingen grunn i verden til å påstå at dette skyldes utenfor kroppen opplevelser, ihvertfall ikke FØR man kan slå fast at det ikke skyldes nettopp oksygen mangel til hjernen... så her hoppes det til tulle konklusjoner som det ikke er hverken belegg for eller nødvendigheter å hoppe til. Så ja, de som forteller slikt har null peiling på hva hjernen vår er i stand til. Det sier seg egentlig selv når de VELGER å tro på slikt fremfor å sjekke det opp skikkelig, for ikke å snakke om at de faktisk sprer dette. Så problemet ligger i opplysning her... Skikkelig opplæring om du vil. Enkelte leger har ikke bedre vett de heller er jeg rett, men så er de også mennesker med like mye tilbøyeligheter for tullete overtro som alle oss andre... Hadde vi hatt en sjel som disse ignorante menneskene påstår så hadde den sjelen vært usårbar for sykdommer som altzheimer og andre hjerne skader, men hjernen er det definitivt ikke, noe som burde tilsi at vi kke har noen sjel. Hadde selv ei farmor som ble "tullete" på slutten, men de mener kanskje at sjelen er selv reparerende etter døden? Hva skulle vi i så fall med en såpass komplisert hjerne, som forøvrig ser ut som om den er designet av en tullig, for vår hjerne er slattes ikke et godt organisert organ slik mange tror, men har lag på lag som er blitt lagt til i utviklingens gang til det hele ligner på en diger softice i oppbyggning, der vår primal hjerne, den som styrer grunnlaggende funksjoner (Den delen som gjør at du begynner å fryse på fingre og føtter på en kald vinterdag du tenke du ikke trengte lue... ) Du fryser på fingrene og føttene rett og slett av samme grunn som hjernen stenger av deler av hjernen fordi den mangler oksygen, bare at grunnen her er at hjernen kjøles ned og den begynner derfor å kvele blodomløpet i de delene som den ikke direkte trenger for å overleve... Så rådet er: fryser du på hender og føtter, ta på deg en lue. det hjelper nemlig! Og nei, ingen sjel innblandet her heller 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Så jeg har også lest om de som har fått armen tilbake. Det har allerede skjedd. Jeg vil gjerne lese mer om kroppsdeler som har vokst ut igjen på mennesker.hvor finner jeg artiklene om dette? Ja, jeg forstår meget godt de som i dagens hengemyr lurer. Men hør en sak, menneskene har i seg denne søken, fordi Herren selv blåste livsens ånde i legemet. Nå er det slik at når man ser det med egne øine, så tror man. Dere har vel hørt om tvileren Tomas? Han trodde ikke at det var Jesus som var stått opp fra de døde. Da sa Jesus, kom her med dine fingre og stikk dem i mine sår. Og Tomas var ikke sen.. Åhh det er min Herre og mester sa han, søkk forfær. Da sa Jesus, "hvor meget større er ikke velsignelsen for dem som tror, uten å ha stukket sine fingre i mine sår?" Ser dere...denne linken: http://www.fivedoves...2012/jim523.htm Men det fins flere slike eksempler. En dame blir helbredet for brystkreft: http://www.youtube.com/watch?v=gGmp4LTWOfE&feature=related Her ser dere William Marion Branham be for en dame med kreft. Han har liggende mange kopier av filmer tatt opp på 50- tallet på you tube. Han er en ekte Herrens tjener. Problemet er at Herrens evangelium kommer i skyggen av slike helbredelser, så derfor velger jeg å holde en lav profil her. Det er Guds nåde som kommer til syne. Hva dere enn ber om i mitt navn, så skal dere få det, sier Herren. BmOnline Endret 31. oktober 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
sprettass Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hallo! Det er ikke folket som er skråsikker, det er Gud som er det. Om du følger Guds Ord ved å tro på Ham, da skjer alle ting du ber om. Hva du enn ber om i Mitt navn, skal du få, sier Herren vår Gud. Så jeg har også lest om de som har fått armen tilbake. Det har allerede skjedd. Gi meg (pålitelige) kilder og bevis før du kommer med påstander i løse luften! Her har du bevisets stilling, og du har ikke gitt meg noe form for bevis. Vi går derfor ut ifra at gud ALDRI har helbredet et menneske med amputerte armer eller bein. Og når du sier at alt du ber om til Gud, vil skje. Det har aldri blitt bevist at gud har kurert amputerte mennesker, og jeg går ut ifra at det er MANGE som har bedd om at gud skal vokse ut en arm eller et bein. Det skjer ikke.. Er ikke gud allmektig likevel? Jasså. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Det hadde vært fint om du kunne kuttet ned på predikant-skriften. Det er fryktelig slitsomt å lese og gir absolutt ikke det minste mening. Nå er det slik at når man ser det med egne øine, så tror man. Dere har vel hørt om tvileren Tomas? Han trodde ikke at det var Jesus som var stått opp fra de døde. Da sa Jesus, kom her med dine fingre og stikk dem i mine sår. Og Tomas var ikke sen.. Åhh det er min Herre og mester sa han, søkk forfær. Da sa Jesus, "hvor meget større er ikke velsignelsen for dem som tror, uten å ha stukket sine fingre i mine sår?" Ser dere...denne linken: http://www.fivedoves...2012/jim523.htm Nå ønsket vi eksempler fra virkeligheten, dokumenterte bevis som sier at "denne personen som manglet en kroppsdel, har fått den grodd tilbake". Vi ønsker ikke historier fra en bok som har et høyst diskutert troverdighetsstempel... Men det fins flere slike eksempler. En dame blir helbredet for brystkreft: http://www.youtube.com/watch?v=gGmp4LTWOfE&feature=related Her ser dere William Marion Branham be for en dame med kreft. Han har liggende mange kopier av filmer tatt opp på 50- tallet på you tube. Han er en ekte Herrens tjener. Problemet er at Herrens evangelium kommer i skyggen av slike helbredelser, så derfor velger jeg å holde en lav profil her. Det er Guds nåde som kommer til syne. Hva dere enn ber om i mitt navn, så skal dere få det, sier Herren. BmOnline Dette var ikke hva vi etterspurte. Vi etterspurte kroppsdeler som manglet, som ble grodd tilbake. Å be bort kreft kjenner vi til. Det er umulig å se om kreften til en person forsvinner der og da, og derfor er det ikke vits med noe bilde eller video-bevis. Men kroppsdeler, som du kan se vokse ut igjen. Det er det vi vil se. Det var det du sa gikk ann. Og nå venter vi spent. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Det hadde vært fint om du kunne kuttet ned på predikant-skriften. Det er fryktelig slitsomt å lese og gir absolutt ikke det minste mening. Nå er det slik at når man ser det med egne øine, så tror man. Dere har vel hørt om tvileren Tomas? Han trodde ikke at det var Jesus som var stått opp fra de døde. Da sa Jesus, kom her med dine fingre og stikk dem i mine sår. Og Tomas var ikke sen.. Åhh det er min Herre og mester sa han, søkk forfær. Da sa Jesus, "hvor meget større er ikke velsignelsen for dem som tror, uten å ha stukket sine fingre i mine sår?" Ser dere...denne linken: http://www.fivedoves...2012/jim523.htm Nå ønsket vi eksempler fra virkeligheten, dokumenterte bevis som sier at "denne personen som manglet en kroppsdel, har fått den grodd tilbake". Vi ønsker ikke historier fra en bok som har et høyst diskutert troverdighetsstempel... Men det fins flere slike eksempler. En dame blir helbredet for brystkreft: Her ser dere William Marion Branham be for en dame med kreft. Han har liggende mange kopier av filmer tatt opp på 50- tallet på you tube. Han er en ekte Herrens tjener. Problemet er at Herrens evangelium kommer i skyggen av slike helbredelser, så derfor velger jeg å holde en lav profil her. Det er Guds nåde som kommer til syne. Hva dere enn ber om i mitt navn, så skal dere få det, sier Herren. BmOnline Dette var ikke hva vi etterspurte. Vi etterspurte kroppsdeler som manglet, som ble grodd tilbake. Å be bort kreft kjenner vi til. Det er umulig å se om kreften til en person forsvinner der og da, og derfor er det ikke vits med noe bilde eller video-bevis. Men kroppsdeler, som du kan se vokse ut igjen. Det er det vi vil se. Det var det du sa gikk ann. Og nå venter vi spent. Da får dere sitte musestille da og vente og se. Hva jeg sa?? Jeg tror at når man ber for noe i tro, så skjer det som Faderen har sagt, "Hva dere enn ber om i Mitt navn, så skal dere få det." Jeg ser sirkusartistene i dere, men det er alt jeg ser. Nei, om ti døde ble vekket opp til live, så ville dere ennå ikke tro det. BmOnline Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Nå er det slik at når man ser det med egne øine, så tror man. Nei, ikke jeg ihvertfall. Hvis jeg hadde trodd mitt blotte øye hadde jeg fremdeles trodd at min gode venn faktisk har tentakler i ansiktet, for det har jeg faktisk sett med egne øyne en gang for lenge siden da han og jeg sto og lakket gulvet i et dårlig utluftet rom. "Ja, men det var jo ikke sant", vil du sikkert si nå, for det var løsemidlene i lakken som gjorde at du så dette!"... og da sier jeg, "Takk for at du understreket poenget mitt, for hvordan VET vi at disse menneskene IKKE var under influens av et eller annet løsemiddel, eller annet? Dere har vel hørt om tvileren Tomas? Han trodde ikke at det var Jesus som var stått opp fra de døde. Da sa Jesus, kom her med dine fingre og stikk dem i mine sår. Og Tomas var ikke sen.. Åhh det er min Herre og mester sa han, søkk forfær. Da sa Jesus, "hvor meget større er ikke velsignelsen for dem som tror, uten å ha stukket sine fingre i mine sår?" Her holder du frem rene myter som en sannhet og det forteller ihvertfall meg hvor lite du kan om det å se på fakta og la fakta tale for seg. For bruker du disse mytene er skrevet av forfattere vi ikke aner annet om enn at de ikke er de som bibelen skal ha oss til å tro er forfatterne så er du helt på vidotta. FØRST sjekker du troverdigheten til kildene, SÅ sjekker du om det finnes flere kilder og sørgelig for deg og alle andre som refererer til bibelens jesus så er INGEN av de såkalte "øyenvitne" testamentene, de som forteller om jesus sin oppstandelse og slikt, skrevet av øyenvitner (ingen av dem kunne skrive da det å skrive ikke var vanlig å kunne for hvermansen på den tiden, mulig de kunne lese litt, men ingen av dem kunne skrive på gresk, som er språket som orginalene er skrevet på... ). Vi vet faktisk ikke hvem som skrev orginalene, men er innen rimelighetens grenser temmelig sikre på at det ikke var de som bibelen påstår at skrev dem, ergo er det annen eller tredje eller fjerde hånds vitnemål og det kan vel knappest kalles øyenvitner, kan det vel? Så her juger bibelen. en annen ting vi i dag VET er at MINST et av disse såklate øyenvitne skildringene, som kristne hviler tungt på, er forfalsket. Mest sannsynlig er det kun et som opprinnelig ble skrevet og de tre andre ble bygget opp på grunnlag av det, nettopp for å øke troverdigheten rundt denne myten, så her er du ikke bare på vidotta når du refererer til hva bibelen forteller om jesus, men helt håpløst bortkommen... Det du bør prøve å forstå, ihvertfall i dag da folk faktisk kan mer og mer om den faktiske historien bak den kristne bibelen, er at du kommer til å møte langt flere enn meg som kan noe om tilblivelsen av bibelen og ikke bare tror blindt på det som står der, som du her gjør. Jeg har før spurt deg om ektheten til historien om jesus og horen og hva jesus liksom sader, som du så temmelig hovent kalte bevingede ord uten å forstå hvor mye vinger de har, og på spørmålet om du trodde de var autentiske eller ikke sa du at du ikke brydde deg om hvajeg mente, noe som sier en del om deg, for i steden for å sjekke det opp selv fortsatte du å male i vei om hvor sant dette var... Vel, historien er ikkesann, den er tilføyet i etterkant og står ikke i orginal skriftet, som forøvrig også er på gresk om du lurte, skrevet lenge etter jesus sin død. Så det beste du kan gjøre FØR du slenger ut ting frabibelen som sannheter er faktisk å sjekke om det du slenger ut faktisk står der og når det er gjort, troverdigheten til den som skrev det. Faktum er at godt og vel en tredjedel av skribentene av NT aner vi ikke noe om. som sagt, ikke annet enn at de IKKE er de bibelen sier at de er, så her juger bibelen igjen... Så skjerp deg! Den tiden man bare kunne slenge ut bibel sitater som sannheter er definitivt forbi, så vet du det. Problemet er at Herrens evangelium kommer i skyggen av slike helbredelser, så derfor velger jeg å holde en lav profil her. Det er Guds nåde som kommer til syne. Hva dere enn ber om i mitt navn, så skal dere få det, sier Herren. Unnskyldninger, unnskyldninger og atter unnskyldninger er alt kristendom hviler på om dagen... For hvis gud hadde helbredet slik du påstår så ville det gjort ham ond. For hvorfor lar han mennesker lide med disse sykdommene da, ofte i åresvis, for så fri dem fra disse sykdommene ved et trylleslag? Kan ikke værefor annen grunn enn at han liker å vise seg det da og da er han pr definisjon ond som må vise seg i lys av andres lidelser... Men det faktum er liksom ikke så nøye så lenge du kan løpe rundt å skryte av at du er reskapet denne onde guden bruker for å fri disse menneskene frasykdommer? Vel, da er du like ond selv... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Nei, om ti døde ble vekket opp til live, så ville dere ennå ikke tro det. BmOnline Bullshit. Hadde ti ordentlig døde mennesker blitt vekket til live på ordentlig så hadde vi vel ikke hatt noe annet valg enn å tro det, hadde vi vel? Vi hadde til og med hatt VITEN om det og viten slår tro enhver dag som helst, så dette er ren bullshit og unnskyldning fra din side, nettopp fordi du eller andre ikke evner å bevise det. det er den eneste grunnen til å påstå noe så ytterst bullshittersk som at vi ikke ville trodd det om det faktisk hendte.... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Jeg ser sirkusartistene i dere, men det er alt jeg ser. Nei, om ti døde ble vekket opp til live, så ville dere ennå ikke tro det. BmOnline Morn og guds fred i stugua Mener du med denne posten, at Gud ikke tar oss på alvor før vi tar Gud på alvor? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Jeg ser sirkusartistene i dere, men det er alt jeg ser. Nei, om ti døde ble vekket opp til live, så ville dere ennå ikke tro det. BmOnline Morn og guds fred i stugua Mener du med denne posten, at Gud ikke tar oss på alvor før vi tar Gud på alvor? Morn ja.. det er helt riktig- nu begynner det å komme litt lys over saken.. du ser jeg skrev ned et bibelversj for en dag siden tror jeg. Gaver og kall uten omvendelse.... Tenk nøye over hva det betyr? Det er Han som gjør det. En ekte vantro mottar gaver og kall- uten omvendelse- er ikke det nåde- hva er det da? Rom 11,28. Jeg prøver forsiktig å vise litt av godene, ja jeg er klar over at det sitter langt inne. Fordi satan har grepet om dem. Men det er mitt håp at et lys skal komme til en av dagene. Langmodig...avholdenhet, kjærlighet -noen av fruktene i Den Hellige Ånd. Det er mange som er blitt lurt, de tror at en kristen kan drikke og dure i vei som om intet har skjedd. Røyke som en helt osv. Men slik er denne verden. Den er ikke god. Hvis noen forteller deg det, så er det ikke sant. Det er noe som skjer i ditt hjerte. Det blir en rundvask der uten like. Det blir fyllt av Den Hellige Ånd- du får påfyll av hellige frukter, det er ikke av denne verden. Det er noe overnaturlig som skjer. Noe våre øine ikke kan se. Hadde forhenget, (vårt kjøtt) blitt tatt til side, da kunne vi se hva som egentlig fantes omkring oss. Da hadde vantroen forduftet som dugg for solen. Det var som profeten Elias stod med Gheisa, en liten gutt fienden stod rundt dem. Da sa Profeten, ikke vær redd, vi er mange flere enn dem. Gutten gned seg i øinene men så ingen andre. Da sa Profeten til Herren, Ta bort forhenget slik at han får se. Og Herren tok bort "forhenget" og fikk se mange ildvogner som stod rundt om dem. Jeg forstår, sa Geisha. Andre kongebok 6, 15 15 Tidlig neste morgen, da gudsmannens tjener sto opp og gikk ut, fikk han øye på en hær med hester og vogner som omringet byen. «Å, min herre, hva skal vi gjøre nå?» sa gutten til Elisja. 16 Han svarte: «Vær ikke redd! Det er flere som er med oss enn med dem.» 17 Så ba Elisja og sa: «Å, Herre, lukk opp guttens øyne så han kan se!» Herren åpnet hans øyne, og han fikk se at fjellet var fullt av ildhester og ildvogner rundt omkring Elisja. Jeg ser at mange her leker seg, i stedet for å lytte. For de som er seriøse, kan jeg svare på min egen side i denne sammenheng, så slipper vi masse spam. Det er bare å poste, for dem som ønsker, velkommen inn. http://bmonline.no/forum/viewforum.php?f=1 BmOnline 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Jeg ser sirkusartistene i dere, men det er alt jeg ser. Nei, om ti døde ble vekket opp til live, så ville dere ennå ikke tro det. BmOnline Morn og guds fred i stugua Mener du med denne posten, at Gud ikke tar oss på alvor før vi tar Gud på alvor? Morn ja.. det er helt riktig- nu begynner det å komme litt lys over saken.. du ser jeg skrev ned et bibelversj for en dag siden tror jeg. Gaver og kall uten omvendelse.... Tenk nøye over hva det betyr? Heisann Jeg har visst lite problemer med å forstå hva du snakker om, og hviken helhet du vil at andre skal oppdage. Jeg tror at grunne for at jeg klarer å "se" dette på den måten du vil, er fordi jeg i likhet med andre troende forstår "poesi". Og skaperverket og hensikten med livet, lar seg ikke beskrive godt nok med å bruke "faktaspråket", fordi det har sine helt naturlige begrensninger i så måte. Derfor vil det kanskje være greit å tilpasse språket, etter den du vil ha i tale. Og med det mener jeg at mennesker som er mest vant til "faktaboken", og ikke liker eller mestrer "poesiboken", vil mest sannsynlig bli enda mer frustrert over lange dikt, og uannsett hvor høy kvaliteten er på diktene, vil de likevel gå over hodet på dem. Så derfor kunne du fått frem meningen din ved å skrive: Gud tar oss ikke på alvor for vi tar ham på alvor. Men jeg skjønner så klart lysten til å få andre til å skjønne verdien av vår poesi, men da tror jeg poesi i mindre porsjoner, er veien å gå. Ha en flottings dag! Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Jeg ser sirkusartistene i dere, men det er alt jeg ser. Nei, om ti døde ble vekket opp til live, så ville dere ennå ikke tro det. BmOnline Morn og guds fred i stugua Mener du med denne posten, at Gud ikke tar oss på alvor før vi tar Gud på alvor? Morn ja.. det er helt riktig- nu begynner det å komme litt lys over saken.. du ser jeg skrev ned et bibelversj for en dag siden tror jeg. Gaver og kall uten omvendelse.... Tenk nøye over hva det betyr? Heisann Jeg har visst lite problemer med å forstå hva du snakker om, og hviken helhet du vil at andre skal oppdage. Jeg tror at grunne for at jeg klarer å "se" dette på den måten du vil, er fordi jeg i likhet med andre troende forstår "poesi". Og skaperverket og hensikten med livet, lar seg ikke beskrive godt nok med å bruke "faktaspråket", fordi det har sine helt naturlige begrensninger i så måte. Derfor vil det kanskje være greit å tilpasse språket, etter den du vil ha i tale. Og med det mener jeg at mennesker som er mest vant til "faktaboken", og ikke liker eller mestrer "poesiboken", vil mest sannsynlig bli enda mer frustrert over lange dikt, og uannsett hvor høy kvaliteten er på diktene, vil de likevel gå over hodet på dem. Så derfor kunne du fått frem meningen din ved å skrive: Gud tar oss ikke på alvor for vi tar ham på alvor. Men jeg skjønner så klart lysten til å få andre til å skjønne verdien av vår poesi, men da tror jeg poesi i mindre porsjoner, er veien å gå. Ha en flottings dag! Det er nok heller slik at de liker for godt å henge på sjappene, enn så lenge.. Heldigvis er ikke dette målestaven, men det står skrevet at mørket skal knuge oss, før Herrens komme. Og nei, det er ikke noe i veien med fantasien. Den er helt i orden. Var vi i barnehagen, så kunne jeg skjønne det-. Slik blir det vel på forumer- enkelte steder. Det er vel også årsaken til mange åpne- ubesvarte postinger. En riktig så fin dag ja- til deg og. http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=20964 BmOnline Endret 1. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
christer1997 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ha en god dag til dere og. Gud være med dere alle sammen. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Da hadde vantroen forduftet som dugg for solen. Det stemmer. Men da er det ikke lenger tro, men viten og DET er jo ikke vel ansett i religiøse krester.. Men fremtil bevis for noen av disse gudene kommer på banen forbeholder jeg meg retten til å tvile på påstandene også. Har ingenting med satan (hvorfor tror du at vi som ikke tror er underlagt denne myten mens du liksom går fri fra satans påståtte krumspring er basert ene og alene på føleriet du føler og ikke kalde fakta er jeg redd...) å gjøre i det hele tatt, men helt enkel logikk om at det ikke er noen vits i å tro på noen av disse gudene på det tynne grunnlaget samtelige kommer med. Så hold satan myten utenfor er du snill, du dummer deg bare ut med å si slikt, for satan kan vel like gjerne lure deg for den sakjens skyld til å tro det du tror som han lurer noen andre... Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Da hadde vantroen forduftet som dugg for solen. Det stemmer. Men da er det ikke lenger tro, men viten og DET er jo ikke vel ansett i religiøse krester.. Men fremtil bevis for noen av disse gudene kommer på banen forbeholder jeg meg retten til å tvile på påstandene også. Har ingenting med satan (hvorfor tror du at vi som ikke tror er underlagt denne myten mens du liksom går fri fra satans påståtte krumspring er basert ene og alene på føleriet du føler og ikke kalde fakta er jeg redd...) å gjøre i det hele tatt, men helt enkel logikk om at det ikke er noen vits i å tro på noen av disse gudene på det tynne grunnlaget samtelige kommer med. Så hold satan myten utenfor er du snill, du dummer deg bare ut med å si slikt, for satan kan vel like gjerne lure deg for den sakjens skyld til å tro det du tror som han lurer noen andre... Saken er slik RWS, når du har fått Herrens velsignelse og hjertet er renset ut, da er ALT nytt. Når Du er blitt født på ny, er det ikke lenger eventyr, men virkelighet og sannhet, Amen! Du bryr deg katta i hva naboene mener og sier, hvisker i krokene. Du vandrer i Lyset, priset være Hans Navn. BmOnline Endret 1. november 2012 av BmOnline 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Nei, om ti døde ble vekket opp til live, så ville dere ennå ikke tro det. BmOnline Det kommer ann på hvor lenge de har vært døde. Vi har moderne teknologi og medisin som vekker folk i live. F.eks: Cryonics. Kort fortalt, mennesker som blir nedkjølt, vil være i stand å få i live igjen faktisk et helt døgn senere, tross hjertestans. Det er vel å "Vekke folk fra døden"? Eller er du kanskje tilhenger av den nymotens fasinasjonen til Zombier? Det er jo også å vekke døde folk til live. Nei, jeg tror på ting som har en forklaring. Jeg tror på ting som kan verifiseres, dobbelsjekkes og reproduseres. Ting som jeg opplever selv, tror jeg på til en viss grad, da vanligvis når jeg tenker meg ut en forklaring som passer naturen og slikt. Og sirkusartist jeg definitivt ikke. Jeg er nok bare en IT-konsulent. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ha en god dag til dere og. Gud være med dere alle sammen. http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=20964 BmOnline 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Nei, om ti døde ble vekket opp til live, så ville dere ennå ikke tro det. BmOnline Det kommer ann på hvor lenge de har vært døde. Vi har moderne teknologi og medisin som vekker folk i live. F.eks: Cryonics. Kort fortalt, mennesker som blir nedkjølt, vil være i stand å få i live igjen faktisk et helt døgn senere, tross hjertestans. Det er vel å "Vekke folk fra døden"? Eller er du kanskje tilhenger av den nymotens fasinasjonen til Zombier? Det er jo også å vekke døde folk til live. Nei, jeg tror på ting som har en forklaring. Jeg tror på ting som kan verifiseres, dobbelsjekkes og reproduseres. Ting som jeg opplever selv, tror jeg på til en viss grad, da vanligvis når jeg tenker meg ut en forklaring som passer naturen og slikt. Og sirkusartist jeg definitivt ikke. Jeg er nok bare en IT-konsulent. Det er i historien slik at vi befinner oss i den siste kirkealder: http://bmonline.no/html/kalder.html Det er tiden da Herren skal ta opp Bruden, dvs de troende i Kristus. Hvor mange tror du det blir som ser at kona blir stående igjen alene? To står og arbeider sammen, plutselig forvinner en av dem. Det står skrevet. BmOnline 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Det er fint at du siterer meg, men det hadde vært fint om du besvarte det jeg skrev, og ikke begynner å skrive om verdens undergang (som gang på gang er avkreftet og motbevist) Vet du hvor mange ganger religiøse har sagt at verden vil gå under? Minst 45 ganger. Ikke en eneste av de har hatt rett. At du tar riktig denne gangen, er både arrogant og latterlig å påstå. Hørt om historien om gutten og ulven? Han som ropte ulv! ulv! til ingen trodde mer på han? Ja, ingen tror på jordens undergang, med unntak av de mindre intelligente. About 30 CE: The Christian Scriptures (New Testament), when interpreted literally, appear to record many predictions by Yeshua of Nazareth (Jesus Christ) that God's Kingdom would arrive within a very short period, or was actually in the process of arriving. For example, Jesus is recorded as saying in Matthew 16:28: "...there shall be some standing here, which shall not taste of death, till they see the Son of Man coming in his kingdom." In Matthew 24:34, Yeshua is recorded as saying: "...This generation shall not pass, till all these things be fulfilled." Since the life expectancy in those days was little over 30 years, Jesus appears to have predicted his second coming sometime during the 1st century CE. It didn't happen. More details. About 60 CE: Interpreting the Epistles of Paul of Tarsus literally, his writings seem to imply that Jesus would return and usher in a rapture during the lifetime of persons who were living in the middle of the 1st century. More details. About 90 CE: Saint Clement 1 predicted that the world end would occur at any moment. 2nd Century CE: Prophets and Prophetesses of the Montanist movement predicted that Jesus would return sometime during their lifetime and establish the New Jerusalem in the city of Pepuza in Asia Minor. 365 CE: A man by the name of Hilary of Poitiers, announced that the end would happen that year. It didn't. 375 to 400 CE: Saint Martin of Tours, a student of Hilary, was convinced that the end would happen sometime before 400 CE. 500 CE: This was the first year-with-a-nice-round-number-panic. The antipope Hippolytus and an earlier Christian academic Sextus Julius Africanus had predicted Armageddon at about this year. 968 CE: An eclipse was interpreted as a prelude to the end of the world by the army of the German emperor Otto III. 992: Good Friday coincided with the Feast of the Annunciation; this had long been believed to be the event that would bring forth the Antichrist, and thus the end-times events foretold in the book of Revelation. Records from Germany report that a new sun rose in the north and that as many as 3 suns and 3 moons were fighting. There does not appear to be independent verification of this remarkable event. 1000-JAN-1: Many Christians in Europe had predicted the end of the world on this date. As the date approached, Christian armies waged war against some of the Pagan countries in Northern Europe. The motivation was to convert them all to Christianity, by force if necessary, before Christ returned in the year 1000. Meanwhile, some Christians had given their possessions to the Church in anticipation of the end. Fortunately, the level of education was so low that many citizens were unaware of the year. They did not know enough to be afraid. Otherwise, the panic might have been far worse than it was. Unfortunately, when Jesus did not appear, the church did not return the gifts. Serious criticism of the Church followed. The Church reacted by exterminating some heretics. Agitation settled down quickly, as it later did in the year 2000. 1000-MAY: The body of Charlemagne was disinterred on Pentecost. A legend had arisen that an emperor would rise from his sleep to fight the Antichrist. 1005-1006: A terrible famine throughout Europe was seen as a sign of the nearness of the end. 1033: Some believed this to be the 1000th anniversary of the death and resurrection of Jesus. His second coming was anticipated. Jesus' actual date of execution is unknown, but is believed to be in the range of 27 to 33 CE. 1147: Gerard of Poehlde decided that the millennium had actually started in 306 CE during Constantine's reign. Thus, the world end was expected in 1306 CE. 1179: John of Toledo predicted the end of the world during 1186. This estimate was based on the alignment of many planets. 1205: Joachim of Fiore predicted in 1190 that the Antichrist was already in the world, and that King Richard of England would defeat him. The Millennium would then begin, sometime before 1205. 1284: Pope Innocent III computed this date by adding 666 years onto the date the Islam was founded. 1346 and later: The black plague spread across Europe, killing one third of the population. This was seen as the prelude to an immediate end of the world. Unfortunately, the Christians had previously killed a many of the cats, fearing that they might be familiars of Witches. The fewer the cats, the more the rats. It was the rat fleas that spread the black plague. 1496: This was approximately 1500 years after the birth of Jesus. Some mystics in the 15th century predicted that the millennium would begin during this year. 1524: Many astrologers predicted the imminent end of the world due to a world wide flood. They obviously had not read the Genesis story of the rainbow. 1533: Melchior Hoffman predicted that Jesus' return would happen a millennium and a half after the nominal date of his execution, in 1533. The New Jerusalem was expected to be established in Strasbourg, Germany. He was arrested and died in a Strasbourg jail. 1669: The Old Believers in Russia believed that the end of the world would occur in this year. 20 thousand burned themselves to death between 1669 and 1690 to protect themselves from the Antichrist. 1689: Benjamin Keach, a 17th century Baptist, predicted the end of the world for this year. 1736: British theologian and mathematician William Whitson predicted a great flood similar to Noah's for OCT-13 of this year. 1783: On JUN-08, a volcanic eruption in southern Iceland started. It pumped massive amounts of toxic dust, sulphur dioxide and fluorine into the atmosphere. Cattle died, crops failed, and about one quarter of the island's population died of starvation. By the end of June, poisonous clouds had reached England and much of Europe. Boats had to stay in harbor because they could not navigate. There was massive loss of life in England, particularly among farm workers. Many predicted that the end of the world was imminent. 1792: This was the date of the end of the world calculated by some believers in the Shaker movement. 1794: Charles Wesley, one of the founders of Methodism, thought that Doomsday would occur in this year. 1830: Margaret McDonald, a Christian prophetess, predicted that Robert Owen would be the Antichrist. Owen helped found New Harmony, IN. 1832?: Joseph Smith (1805-1844) was the founder of the Church of Christ, which became the Restorationist movement after many schisms. It now includes The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints -- a.k.a. the Mormons, and about a hundred other denominations and sects. He heard a voice while praying. He wrote, in Doctrines and Covenants section 130: 14: "I was once praying very earnestly to know the time of the coming of the Son of Man, when I heard a voice repeat the following:" 15: "Joseph, my son, if thou livest until thou art eighty-five years old, thou shalt see the face of the Son of Man; therefore let this suffice, and trouble me no more on this matter." 16: "I was left thus, without being able to decide whether this coming referred to the beginning of the millennium or to some previous appearing, or whether I should die and thus see his face." 17: "I believe the coming of the Son of Man will not be any sooner than that time." 14 The year in which this event occurred is not recorded. However, one commentator suggested 1832 or earlier. 16 Smith is later recorded as having said: "I prophesy in the name of the Lord God, and let it be written--the Son of Man will not come in the clouds of heaven till I am eighty-five years old." 17 Smith would have reached the age of 85 during 1890. Unfortunately, by that year, Smith had been dead for almost a half century, having been assassinated by a mob. 1843-MAR-21: William Miller, founder of the Millerite movement, predicted that Jesus would come on this date. A very large number of Christians accepted his prophecy. 1844-OCT-22: When Jesus did not return, Miller predicted this new date. In an event which is now called "The Great Disappointment," many Christians sold their property and possessions, quit their jobs and prepared themselves for the second coming. Nothing happened; the day came and went without incident. 1850: Ellen White, founder of the Seven Day Adventists movement, made many predictions of the timing of the end of the world. All failed. On 1850-JUN-27 she prophesied that only a few months remained before the end. She wrote: "My accompanying angel said, 'Time is almost finished. Get ready, get ready, get ready.' ...now time is almost finished...and what we have been years learning, they will have to learn in a few months." 10 1856 or later: At Ellen White's last prediction, she said that she was shown in a vision the fate of believers who attended the 1856 SDA conference. She wrote "I was shown the company present at the Conference. Said the angel: 'Some food for worms, some subjects of the seven last plagues, some will be alive and remain upon the earth to be translated at the coming of Jesus." 11 That is, some of the attendees would die of normal diseases; some would die from plagues at the last days, others would still be alive when Jesus came. "By the early 1900s all those who attended the conference had passed away, leaving the Church with the dilemma of trying to figure out how to explain away such a prominent prophetic failure." 12 1881: Mother Shipton, (1488 - 1561), a 16th century mystic predicted the end of the world: "...The world to an end shall come; in eighteen hundred and eighty-one." 1891 or before: On 1835-FEB-14, Joseph Smith, the founder of the Mormon church, attended a meeting of church leaders. He said that the meeting had been called because God had commanded it. He announced that Jesus would return within 56 years -- i.e. before 1891-FEB-15. (History of the Church 2:182) 1914 was one of the more important estimates of the start of the war of Armageddon by the Jehovah's Witnesses (Watchtower Bible and Tract Society). They based their prophecy of 1914 from prophecy in the book of Daniel, Chapter 4. The writings referred to "seven times". The WTS interpreted each "time" as equal to 360 days, giving a total of 2520 days. This was further interpreted as representing 2520 years, measured from the starting date of 607 BCE. This gave 1914 as the target date. When 1914 passed, they changed their prediction; 1914 became the year that Jesus invisibly began his rule. 1914, 1915, 1918, 1920, 1925, 1941, 1975 and 1994, etc. were other dates that the Watchtower Society (WTS) or its members predicted. Since late in the 19th century, they had taught that the "battle of the Great Day of God Almighty" (Armageddon) would happen in 1914 CE. It didn't. The next major estimate was 1925. Watchtower magazine predicted: "The year 1925 is a date definitely and clearly marked in the Scriptures, even more clearly than that of 1914; but it would be presumptuous on the part of any faithful follower of the Lord to assume just what the Lord is going to do during that year." 6 The Watchtower Society selected 1975 as its next main prediction. This was based on the estimate "according to reliable Bible chronology Adam was created in the year 4026 BCE, likely in the autumn of the year, at the end of the sixth day of creation." 8 They believed that the year 1975 a promising date for the end of the world, as it was the 6,000th anniversary of Adam's creation. Exactly 1,000 years was to pass for each day of the creation week. This prophecy also failed. The current estimate is that the end of the world as we know it will happen precisely 6000 years after the creation of Eve. 9 There is no way of knowing when this happened. More details on the WTS predictions. 1919: Meteorologist Albert Porta predicted that the conjunction of 6 planets would generate a magnetic current that would cause the sun to explode and engulf the earth on DEC-17. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Saken er slik RWS, når du har fått Herrens velsignelse og hjertet er renset ut, da er ALT nytt. Når Du er blitt født på ny, er det ikke lenger eventyr, men virkelighet og sannhet, Amen! Sorry, men jeg klarer ikke å henstille meg til å bli til de grader ignorant ovenfor fakta at jeg klarer å hensette meg i en slik tilstand at jeg tar rene påstander som sannhet og tror at det føleriet jeg da føler er noe i nærheten av sannhet eller virkelighet. Til det er jeg nok ALT for realistisk og virkelighets nær til å klare, så for meg er det bevis for en, eller flere, hva vet jeg om hvor mange de kan være, av disse gudene som gjelder. Er rett og slett for ærlig til å bedra meg selv i den grad det her er snakk om... Du bryr deg katta i hva naboene mener og sier, hvisker i krokene. Du vandrer i Lyset, priset være Hans Navn. BmOnline Fakum er at det er lenge siden, veldig lenge siden, jeg brydde meg om hva naboer eller andre hvisker i krokene, så det er et problem jeg ikke har. I nabolaget jeg bor så spørs det vel om det ikke ville bli omvendt, at de faktisk ville begynt å hviske seg i mellom i krokene om jeg postitulerte at jeg var blitt jesus eller allaah fan, for det er ihvertfall ikke slik folk kjenner meg. Plussat hele slekta nok helst så at jeg reiste fordi om jeg var på de kanter... Så det ville ikke blitt noen høydare for meg nei... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Det er nå pussig at de som ivrer mest for å få "beviser" ikke skjønner det helt åpenbare som må til for at det skal skje, nemlig at de deltar "helhjertet" selv i hele søkeprosessen!? Det er nesten som å insisterer på at man skal rygge seg frem i trafikken, bare fordi man er så glad i å rygge, og at de blir frustrerte av å¨se at de fleste på denne veien faktisk gjør det motsatte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå