Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikk problem (Direct3d)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en HP pavilion dv6 notebook, som det plutselig ble mye grafikk problemer med. Bildene forklarer mye av hva som skjer. Grafikkmomenter har sluttet å virke, blant annet bobble skjermbeskytteren fungerer ikke lenger.

Film avspilt med feks VLC fungerer heller ikke ordentelig. Når jeg kobler maskinen til tv med HDMI kabelen vises ingen ting på TVen.

Jeg har prøvd å oppdatere driveren flere ganger, uten at det hjelper noe.

Er det noen som vet hva som har skjedd, og hva jeg må gjøre for å løse det?

Takker veldig for svar, dette er ekstremt frustrerende for meg. Har jobbet med problemet i dagevis nå.

feilmelding133_zps9a17230a.jpg

feilmelding12_zpsb230adf7.jpg

Feilmeldinger11_zps89d80fb5.png

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerte det før?

Isåfall kan det være greit å prøve å bruke systemgjennopprettning til det tidspunktet det fungerte og i samme slengen kan man jo prøve å finne ut hva man la inn av programvare etter det.

Denne innstillingen finner du under kontrolpanel > system > avanserte systeminnstillinger > ststembeskyttelse > systemgjennopprettning

Alternativt : Start : Søk : Systemgjennopprettning

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fungerte det før?

Isåfall kan det være greit å prøve å bruke systemgjennopprettning til det tidspunktet det fungerte og i samme slengen kan man jo prøve å finne ut hva man la inn av programvare etter det.

Denne innstillingen finner du under kontrolpanel > system > avanserte systeminnstillinger > ststembeskyttelse > systemgjennopprettning

Alternativt : Start : Søk : Systemgjennopprettning

Hei. Takk for svar. Jeg tenkte også på å gjøre dette, men det viste seg at systemgjennoppretting var skrudd av. Jeg kjørte en scan med HPs integrerte verktøy der det sto at det var skrudd av, noe det ikke var for noen dager siden når jeg sist gjennomførte samme scan. Så skjønner ikke hvordan det har skjedd. Problemet er derfor at siste tilgjengelige gjennopprettelsestidspunkt er etter at feilen har skjedd.

Har du noen andre råd? Avinstallere hele grafikkriveren og instalere på nytt?

Lenke til kommentar

Om du har oppdatert grafikkdriveren nylig kan det være lurt å avinnstallere den ja.

Etter at du har gjort det så starter du maskinen på nytt og lar windows prøve å legge inn riktig driver selv.

Så kan du eventuelt prøve å laste ned en ny driver fra hp til maskinen din.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...