Dubov Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Har akkurat kjøpt meg et nytt hjemmekinoankegg (5.1) fra komplett, som jeg gjerne vil koble til min LED-tv, som igjen er koblet (via HDMI) til en pc. Problemet er bare at jeg ikke får noen lyd når jeg bruker PCen. Oppsettet er altså som følger: PC /m HDMI - > LED TV /m HDMI Hjemmekinoanlegg /m HDMI - > LED TV /m HDMI Noen som vet hva feilen kan være? trenger jeg optisk lydkabel? Og i såfall, fra hvor? Fra hjemmekinoanlegget og over på TVen, eller PCen? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Hvis det ikke er hdmi audio return channel i TVen og hjemmekinoanlegget, så må du ha en lydkabel kabel fra PCen til hjemmekinoen ja. Ideelt sett så hadde du koblet PCen i hjemmekinoanlegget med HDMI og således fått overført alt i samme kabel direkte til det. Noen av dem har flere HDMI inn porter, slik at du bare koblet alle lyd/bilde kildene inn i hjemmekinoanlegget, men ferdigpakkene er på ingen måte like fleksibile som en skikkelig hjemmekino receiver. Ofte har de bare en inngang, eller de kiipeste har ingen om det er integrert Blu-ray spiller i hjemmekinopakken. Endret 16. oktober 2012 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå