Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

<-- Symptomer. GO!

MrLuni

Anbefalte innlegg

-Vanskelig for å sovne: Har ingen psykiske problemer eller sosiale problemer, utenom mye fritid og lite å gjøre på. Har bare 1 fag dette semesteret. Dårlig døgnrytme.

-Dårlig matlyst: Fortiden så er det bare søppelmat eller ferdiglaget mat som frister. Spiser mye kjøtt og karbohydrater i måltidet. Med brød så går det ofte med makrell og leverpostei og melk. Nå i det aller siste fått en merkelig munchi etter nugatti :p

-Får nok timer med søvn men fortsatt ofte lite energi. Ikke problem å stå opp til alarm.

-Foto(lys)sensativ: Spes foran data/TV, selv ved lav lys på skjerm.

-Trener styrke 3 ganger i uka, spiser store måltid når jeg først får lyst på noe. Lite aktiv utenom det. Alkohol på lørdagene. 80kg/174cm/28år

Jeg tipper mangel på vitaminer siden lite grønnsaker i kosthold. Andre tips? GOGO Diagnostikk!

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Vanskelig for å sovne: Har ingen psykiske problemer eller sosiale problemer, utenom mye fritid og lite å gjøre på. Har bare 1 fag dette semesteret. Dårlig døgnrytme.

Hvor enkelt sovnet du når du var mindre/før i tiden?

Dog, enig med vitaminer. Dog, vanskelig å finne en liste over hva man må ha i seg som dekker nok.

Lenke til kommentar

Sikkert på at du ikke har en mild depresjon på grunn av mye lediggang? Er ikke alltid man merker det selv med mindre man setter seg ned og virkelig blir kjent med hva man føler.

Har vært gjennom alle symptomene der mens jeg hadde to friår fra skolen.

Lysskyhet kan også komme av depresjon.

Endret av coyotemannen
Lenke til kommentar

Du har rett coyote. Det kan fort bli en form for depresjon utav inaktivitet. Hvis TS greier å snu om på livsstilen sin så er det veldig sannsynlig at humøret blir bedre også, som sagt kan det være vanskelig å avgjøre humøret sitt, spesielt når det over tid går i minus. Jeg har tillegg erfart slike symptomer i en slik periode, da var jeg lyssky på en måte. Når man sitter foran en PC/TV kan det øke anspenthet på grunn av posisjonen man sitter i, anstrengelse i øyne og dette kan skape tensjonshodepine, det kan gi fotofobi.

Lenke til kommentar

Har vurdert det, men tviler på at jeg har noe depresjon. Valgte forsåvidt å ikke jobbe i tillegg til det faget jeg tar. Tengte det kunne være greit med nokre mnd med gaming og chilling siden jeg ikke har hatt fri over lengre tid på nokre år.

Sover fint når jeg er i jobb. Så søvnløshet/døgnrytmen har nok med at jeg ikke har behov for å stå opp til visse tidspungt utenom undervisning er 12:30 til 14:15 tirs-tors

Mistenker miljøet der jeg bor, Falkenborg Studentby er ikke akkurat kjent for å være muggfri. Men det kan og være innbilning. Mattilsynet kommer for å ta prøver 25okt, nesten litt spennende.

Er det noen anbefalte kosttilskudd for vitaminer og mineraler for mangelsykdommer? Mye variert grønnsaker osv er nok best, men regner med jeg trenger en BOOST.

Lenke til kommentar

Er ikke noe gale med humøret :D

Merker at kroppen ikke er så energirik som den bruker å være.

-Kom på en ting til. Nesen er litt tettere en normalt, men aldri helt tett. Har testet for allergi, men ikke noe resultat.

-Aldri hodepine, selv ved hangovers på søndager :new_woot:

Skal til legen ang. noe fotskade så jeg skal nevne det til henne da.

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar

-Dårlig matlyst: Fortiden så er det bare søppelmat eller ferdiglaget mat som frister. Spiser mye kjøtt og karbohydrater i måltidet. Med brød så går det ofte med makrell og leverpostei og melk. Nå i det aller siste fått en merkelig munchi etter nugatti :p

-Får nok timer med søvn men fortsatt ofte lite energi. Ikke problem å stå opp til alarm.

-Foto(lys)sensativ: Spes foran data/TV, selv ved lav lys på skjerm.

-Trener styrke 3 ganger i uka, spiser store måltid når jeg først får lyst på noe. Lite aktiv utenom det. Alkohol på lørdagene. 80kg/174cm/28år

Jeg tipper mangel på vitaminer siden lite grønnsaker i kosthold. Andre tips? GOGO Diagnostikk!

Depresjon! (som igjen kan være en indikasjon på noe somatisk, som en virusinfeksjon, stille lungebetennelse eller så er fenomenet "vinterdepresjon" også mulig.

Depresjon kan være mer enn en følelse av tristhet, (selv om mange tenker på det som det hvis man ikke har hatt det eller har nære familiemedlemmer som har depreson). Så bare fordi du ikke "depper" over at livet ditt er stagnert, eller at onkel tok på tissen din betyr ikke det at du ikke kan ha depresjon.

-frank (AKA House :p )

Lenke til kommentar

Har lenge hatt lyst å gjøre det, så det er et valg at jeg har tatt litt fri i 2-3mnd. + Det ene faget da.. Er fullt kjøre med studie igjen etter jul.

-Har forsåvidt et rent bomiljø. Utenom mistenkt ulumskheter i veggene.

Dette er fra den forrige leiligheta jeg bodde i. Nå bor jeg noen dører lengre ned. Bilde i artikkelen er det jeg som tok. Og det er jeg som er "Frank Robert" i artikkelen. Så om det er fra veggen eller paranoia vet jeg ikke :p

http://www.adressa.no/student/article3276377.ece

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...