Anonym259235 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Jeg har forkjølelse (snørrete, nysing, føler meg litt varm) og vondt i halsen (samt litt hosting) nå. Noen som har gode tips til ting som kan gjøre meg bedre / ting jeg burde holde meg unna? Endret 16. oktober 2012 av Banksy Lenke til kommentar
Mer0vingian Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Ingefær mot sår hals, du kan raspe det opp i en kopp med varmt vann og drikke. Fint at du føler deg varm, det er kroppens måte å rense på. Blir varmen for ubehagelig har du paracet og ibux som er antipyretiske og smertestillende midler. Sterk mat øker varmen men og kan være med på å rense kroppen raskere, det skiller ut endorfiner som binder seg på opioidreseptorer og fungerer derfor godt som smertestillende (fungerer på mange måter slik som morfin). Sex kan også stilne symptomer på samme måte som sterk mat, fysisk aktivitet gjør det også men det bør du være forsiktig med i sykdomsfasen. 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Takk for tips! Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Skal forresten til legen i morgen, slik at jeg ikke får ugyldig fravær på skolen. Noen som vet hva jeg må gjøre hos legen når h*n skal undersøke meg? Lenke til kommentar
Mer0vingian Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Skal forresten til legen i morgen, slik at jeg ikke får ugyldig fravær på skolen. Noen som vet hva jeg må gjøre hos legen når h*n skal undersøke meg? Hvis du ikke har veldig høy feber, har symptomer på vanlig forkjølelse og dette ikke har vart lenge så blir det ikke mye undersøkelser tror jeg. Kommer til å lytte på lungene for å utelukke bronkitt kanskje, men du hoster jo bare "litt". Kanskje blodprøve, men begynner du å bli bedre så tror jeg ikke det er nødvendig. Bare å si at du har vært syk, hatt feber og trenger legeattest. Lite å grue seg til Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Har veldig svak feber, om jeg har feber i det hele tatt. Føler meg bare varm i ansiktet og halsen, egentlig. Får ikke målt, da jeg ikke har termometer tilgjengelig. Hoster omtrent én gang hvert 5. minutt eller noe sånt, og da føles det ut som om jeg har litt slim i halsen, men hoster ikke opp noe slim. Blodprøven; er det bare stikk i finger, eller trenger de fra armen? Hvis det kun er sånn vanlig forkjølelse, hvor mange dager fravær er det da en legeattest kan dekke, om du vet det? Endret 16. oktober 2012 av Banksy Lenke til kommentar
Mer0vingian Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Det er ikke sikkert blodprøve er nødvendig, stikk i fingeren kan være nok, det kommer an på hvilke prøver legen vil ta og hvor mange. Attest får du for alle dagene du har vært borte. Endret 16. oktober 2012 av Mer0vingian Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Okei, tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå