kalleklovn12 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hei! Etter å ha oppdatert BIOS fra F10-F11 på mitt HK Gigabyte Z68 UD3H-B3 kommer det opp BOOTMGR mangler ved oppstart. Jeg kommer inn på pc ved hjelp av Win7 dvd, men har forsøkt oppstartsreperasjon uten hell. Noen som kan si meg hva jeg kan gjøre? Må jeg installere W7 på nytt? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Det første du kan gjøre er å sjekke i BIOS hva som er satt som første boot device. Dette blir ofte forandret når en BIOS oppdatering blir gjort, og det er meget sannsynlig at det er dette som har skjedd. Oppdaterte du begge BIOSene? Det hovedkotet har visst en backup BIOS som også må oppdateres. Endret 16. oktober 2012 av Chavalito Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Takk for svar. Da installerete jeg W7 på nytt. Men når datamaskinen starter nå, kommer det opp at jeg må velge hvor jeg skal starte bra i en BOOT-meny. Hvordan velger jeg dette slik at den ikke kommer HVER gang!? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Er det Windows 7 sin Boot-meny eller BIOS? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Jeg klarte det. Takk for hjelpen Chavalito. Måtte bare presse nei til: Y: Bytte fra Sata til AHCI N: Dont show again. Presset N, så nå er det good.. :-) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Kjekt at det virker igjen, det er jo det viktigste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå