Gå til innhold

Hvor kan jeg få kjøpt tingene til vmodden av Radeon 9700?


alex100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg "storkost" meg i militæret et par måneders tid, så jeg har ikke fått kikket noe særlig i forumene på en stund. Derfor har jeg ikke sett posten din. Jeg kan se hva jeg kan hjelpe deg med.

 

Én ting er sikkert: Du får nok ikke det du trenger på Clas Ohlson.

 

Se her f.eks.: www.elfa.se/no

 

10k Variable resistor (potentiometer) --> Motstander - Potensiometere - Trimpotentiometrar, fler- varviga - Trimpotentiometer (Den øverste av de tre) - 10k (kanskje 20k hvis du vil være på den helt sikre siden, husk at jo større motstand, jo mindre ekstra spenning. 20k kan også skrus ned til ganske få Ohm hvis du vil grille skjermkortet helt...)

 

Multimeter (Er egentlig ganske dyrt. Undersøk om du kan låne en et eller annet sted) --> Måleinstrumenter - Multimetere - Digitale håndmultimetere - (Her må du nesten velge selv. Jeg vet ikke så mye om multimetere. Bare sørg for at du kan måle Motstand (Ohm) og Spenning (Volt) med den.

 

SMD Grabber --> Kontakter - Laboratoriekontakter - Måleledninger - (Jeg tror Mätsladdar med Griphakar er det du trenger. Send mail til butikken for å spørre først hvis du ikke er sikker)

 

 

Etter en vellykket volt mod med vannkjøling eller bedre kjøling, kan du regne med å nå rundt 450MHz med det kortet ditt tror jeg.

 

Kikk inn på forumet til www.Xtremesystems.org for å få hjelp og svar på spørsmålene dine. Hvis du føler at du trenger det, da... :wink:

 

Og ja, du kan bruke vanlige Cat 5 kabler.

 

Lykke til! :yes:

Lenke til kommentar
10k Variable resistor (potentiometer) --> Motstander - Potensiometere - Trimpotentiometrar, fler- varviga - Trimpotentiometer (Den øverste av de tre) - 10k (kanskje 20k hvis du vil være på den helt sikre siden, husk at jo større motstand, jo mindre ekstra spenning. 20k kan også skrus ned til ganske få Ohm hvis du vil grille skjermkortet helt...)

 

når jeg ser på bilde av motstanden, ser jeg ikke noen slike "pinner" jeg skal lodde på. jeg har bare vert borti en mostander før, og da var det 3 slike pinner.

er det noe spesielt med den motstanden som jeg må gjøre? eller er pinnene der selv om jeg ikke ser de?

 

SMD Grabber --> Kontakter - Laboratoriekontakter - Måleledninger - (Jeg tror Mätsladdar med Griphakar er det du trenger. Send mail til butikken for å spørre først hvis du ikke er sikker)

 

er det slik at det er en slik SMD Grabber i hver av flere ledninger? skal jeg bare kutte ledningen i to, så har jeg to stk og lodder den avklipte ledningen til f.eks. ene pinnen på motstanden?

Lenke til kommentar
Jeg ville ha brukt potensiometeret som er nr 4 fra toppen, da dette er billigere og like bra.

 

dette?http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/2018873.htm

Det er et multimeter =)

Nei, motstanden. Varenr 64-723-28 (søker du på det kommer det et resultat. Det er den.) Forskjellen er at på den som han andre foreslo kan ban bare putte ledningene inn i motstanden (tror jeg) mens på denne må de festes på ved lodding/teiping/kabelsko.

Lenke til kommentar
Det er et multimeter =)

Nei, motstanden. Varenr 64-723-28 (søker du på det kommer det et resultat. Det er den.) Forskjellen er at på den som han andre foreslo kan ban bare putte ledningene inn i motstanden (tror jeg) mens på denne må de festes på ved lodding/teiping/kabelsko.

 

nå er jeg ikke helt med her. du fåreslår den motstanden der (64-723-28 ) i stedet for den som var fåreslått over?

har den samme virkning, bare at den har slike pinner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...