hotsand Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hei, Kjører en xp2600+ @ 2.22mhz, temperaturen er 62 grader celsius.. Hvor høy kan tempen bli før det er kritisk? Systemtempen sier 32grader HK: MSI kt4v (det er PCalert4 som gir disse tempene) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 62 var ganske høyt. En CPU skal visstnok tåle 80, men jo høyere temp, jo mer ustabil og mindre levetid blir det.. Så vil anbefale deg å kjøpe bedre kjøler. Trenger ikke koste mer enn en hundrelapp Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Jeg har kjøpt samme prosessoren og hovedkort og jeg har også 62-63 grader på den. Merkelig siden jeg har en kjøler til en 3000+ prosessor + at jeg har kabinettet åpent på siden. Mener jeg også har fått satt kjølern bra på. Men det kræsjer ivertfall ikke. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Mystisk at tempen skal være så høy med en skikkelig kjøler. Er det 62 grader ved full load? eller ved idle? Hvis det er ved full load er det ikke så fryktelig ille, men hvis det er ved idle er det fare for at den når 70 grader etter en stund med full load. Da begynner det å bli usunt :-? Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 59-60 idle i Windows. 63 i tunge spill. Lenke til kommentar
Morbid Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Har også hatt noe høy temp på min nye XP2800 prossesor. Fant ut at det ikke var vifta (Volcano11+), men kabinettet som var problemet. Tempen steg 10grader når veggene kom på. Har montert inn 2 kabinettvifter og faktisk også perforert sideveggen i kabinnettet for bedre luftgjennomstrømning. Mitt kabinett er et 2 år gammelt Aopen, disse er dårlige i forhold til dagens kabinetter. Nå kan jeg kjøre prossesorvifta på halv fart, idle temp 53-55 og slipper å bruke hørselvern. Skrur opp hastigheta til maks for Battlefield, flyduren overdøver vifteduren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå