Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Softwareproblemer med HDMI, kun en spesiell kombinasjon av skjerm og data

Anbefalte innlegg

Har en pc (zenbook ux32vd) med hdmi utgang. Denne viser alt som er gjennom denne (bl.a. 1080p).

Har en pc-skjerm (benq hd2200 eller noe i den duren), viser 1080p gjennom hdmi fra annen pc, annen oppløsning fra nettbrett.

Kabelen er testet mellom andre apparater og funnet i orden (ukjent merke - hama?)

Har altså tre velfungerende komponenter som sammen ikke vil fungere. Fysisk feilsøking i orden, har også trålet gjennom nvidia kontrollpanel og kontrollpanelet for integrert intel hd4000 grafikk. Og windows sitt kontrollpanel. Er nå hjelpesløs, og håper noen kan komme med noen tips...

Kun akkurat denne kombinasjonen som ikke fungerer, altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig oppfattet.

Er ikke helt stø på hvilke typer som finnes, men dette er jo en ny pc.

Den virker med en eldgammel hp-pc, nettbrett (TF101) og via hd5770 (par år gammelt).

Finner det ikke logisk at det skulle være noe hardwaremessig galt, siden dette er en ny pc. Den viser bilde og lyd på tv, en gammel skjerm (eldre enn den fra benq) med mer. Skjønner virkelig ikke hvorfor det ikke går, finner heller ikke noen logiske forklaringer på andre forumer (ikke laget innlegg selv) eller hos gugel. Så om du eller andre vet er jeg kjempetakknemlig!

Lenke til kommentar

Tanken har også slått meg, men har prøvd skjermen med det. Også variert med hdmikabler av ulike slag.

Har ikke hørt om lignende selv, og er litt fortvilet, siden dette er eneste pc-skjerm jeg har med hdmi som kan dekke mine behov slik situasjonen er nå (hybel).

Enig der, den benq-skjermen er jo ikke så gammel. Det er ingen kommando inni benq som du har oversett? Kan bare nevne det, da det på min er egen hdmi innganger hele 3 forskjellige. Da man kan velge game, bilder og en ekstra. I tillegg kan man kople opp en vga også om en ikke har hdmi.

Det er et skikkelig sjurereir av valg å gjøre-.

Så er det vel også egen innstilling på catalyst inni pc- men den regner jeg med spiller på lag med deg :)

BmOnline

Lenke til kommentar

Og DER var feilen tilbake. Uvisst hvordan. Skulle tro det var dårlige kontakter et sted, men i så fall er det rart at pc alltid viser perfekte bilder uansett kabel skjerm ellers.

Og at skjermen viser perfekt bilde ved bruk av de samme kablene fra andre kilder.

Fåglarna vet. Kanskje.

Lenke til kommentar

Hadde selv samme problem for noen dager siden. Det er ikke værre enn at benq IKKE er innstilt på å finne HDMI innputs automatisk. Få skjermen til å kjøre på et ellerannet (vga direkte fra hovedkortet funker flott, husk at noen skjermkort kutter ut vga-utgangen når skjermkortet er i, så dra ut stømmen til skjermkortet først), naviger deg på menyen på skjermen til å switche over til HDMI inntak. Restart og sett i hdmi!

Mulig noe vanskelig forklart, men problemet er i seg selv enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...