slacky Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 R-PI er fremdeles for dårlig til noe stort bruksområde. Vil heller ha gått for denne: http://dx.com/p/jesurun-mk808-dual-core-android-4-0-google-tv-player-w-1gb-ram-8gb-rom-wi-fi-tf-hdmi-158681 - ARM Dual-Core a9 @ 1.2GHz - 1GB DDR3 minne. - Wi-Fi: 802.11b/g/n Oh wait... Har allerde en tilsvarende - Tidligere modell, nesten samme specs. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Ser den kjører Android, men er det noe utviklermiljø rundt den på f.eks. XDA/CM? Kjedelig med en slik hvis den ikke blir oppdatert. Kan den kjøre Raspbmc eller hva det heter? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Må bare spørre her, jeg bestilte fra farnell i forrige uke, fikk bare en mail om at jeg skulle få en ny mail med ordrebekreftelse og oppdatert pris etc. Har enda ikke fått ny mail, har jeg gjort noe galt? Et lite utdrag fra mailen jeg fikk: When stock is allocated to your order, we will send you a full order confirmation including prices, availability and expected delivery date. That's weird. Jeg bestilte Mandags ettermiddag, og Tirsdag 0245 fikk jeg inn følgende epost: Gleder meg til den kommer, forhåpentligvis innen neste helg. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Må bare spørre her, jeg bestilte fra farnell i forrige uke, fikk bare en mail om at jeg skulle få en ny mail med ordrebekreftelse og oppdatert pris etc. Har enda ikke fått ny mail, har jeg gjort noe galt? Et lite utdrag fra mailen jeg fikk: When stock is allocated to your order, we will send you a full order confirmation including prices, availability and expected delivery date. That's weird. Jeg bestilte Mandags ettermiddag, og Tirsdag 0245 fikk jeg inn følgende epost: Gleder meg til den kommer, forhåpentligvis innen neste helg. Hmmm, sendte en mail til de for å sjekke opp dette, e så fette lei av å vente no ... Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Spesifiserer Farnell fraktbeløpet, slik at vi slipper mva? Litt kjedelig å kjøpe denne hvis prisen nesten dobles grunnet mva og gebyr. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Om det står "4G" et sted i teksten under "Samsung" på chipstacken midt på brettet har du 512MB (4Gbit == 512MB". Om det står "2G" i strengen har du 256MB. Hos meg står det Hynix og 2G Lenke til kommentar
slacky Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Ser den kjører Android, men er det noe utviklermiljø rundt den på f.eks. XDA/CM? Kjedelig med en slik hvis den ikke blir oppdatert. Kan den kjøre Raspbmc eller hva det heter? Du skal ikke slite for lenge for å få inn Ubuntu på enheten, på det viset så kan den kjøre det aller meste av ubuntu ARM-programvare. Da finner du nok en del gode utviklingsmiljø. Endret 25. oktober 2012 av warpie Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Må bare spørre her, jeg bestilte fra farnell i forrige uke, fikk bare en mail om at jeg skulle få en ny mail med ordrebekreftelse og oppdatert pris etc. Har enda ikke fått ny mail, har jeg gjort noe galt? Et lite utdrag fra mailen jeg fikk: When stock is allocated to your order, we will send you a full order confirmation including prices, availability and expected delivery date. That's weird. Jeg bestilte Mandags ettermiddag, og Tirsdag 0245 fikk jeg inn følgende epost: Gleder meg til den kommer, forhåpentligvis innen neste helg. Hmmm, sendte en mail til de for å sjekke opp dette, e så fette lei av å vente no ... Å dær ble PIen min send, lønner seg å klage får den innen 3-5 dager. Tror prisen ble på 258kr, om det var rett trekk jeg så i nettbanken:) Eneste var at jeg bare fikk en mail om at den var sendt, ikke den mailen som du hadde fått :S Endret 18. oktober 2012 av morgan_kane Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 [snip] Regned med du fikk den med tittel "Your Farnell element14 Order Has Been Shipped.". Fikk den selv i dag. And now we play the waiting game. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Tviler sterkt på at en fastvareoppdatering vil doble minne på eldre kort ... Det den oppdatert fastvare gjør, er å gi tilgang til all minnet på de kortene som faktisk kommer med 512MB minne. Uten oppdateringen vil kun 256MB være synlig. Sånt som dette irriterer meg. Skjønte det måtte være noe feil så jeg sjekket kilden, og der er det beskrivd godt nok. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 [snip] Regned med du fikk den med tittel "Your Farnell element14 Order Has Been Shipped.". Fikk den selv i dag. And now we play the waiting game. Jau, gleder meg Lenke til kommentar
dopus Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 dem spesifiserer ikke frakt så regn med mom + forenklet fortolling gebyr fra posten..det blir vel sånn ca 120+60-70 kr å betale hos posten i tillegg til det du betalte for frakt og rpien..Slik var det hos meg så da ble prisen godt over 400 for en vare som egentlig koster rett over 200 herlig å ha samme sats for moms frie kjøp fra utlandet som på 70 tallet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Da har du gjort noe galt... De som forhåndsbestilte har fått dem for lenge siden, og bestiller du en ny i dag shipper den i løpet av neste uke... Ja, har prøvd. Det eneste gale jeg gjorde, var å forhåndsbestille den når jeg gjorde det - for den dukket opp på posten i dag. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Når jeg prøver å bestille fra Farnell.com, så kan jeg velge mellom butikker fra Argentina til de Forente Arabiske Emiratene. BTW, Norge er "comming soon". Hvor lønner det seg å kjøpe fra? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Når jeg prøver å bestille fra Farnell.com, så kan jeg velge mellom butikker fra Argentina til de Forente Arabiske Emiratene. BTW, Norge er "comming soon". Hvor lønner det seg å kjøpe fra? Om du velger "norsk" nettbutikk blir rpi`en alikevel sendt fra england....med moms og fortollingsgebyr som en følge av det...dette er dårlig opplyst hos farnell. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Norsk nettbutikk er ikke tilgjenelig... Eller er det en annen som ikke er listet hos farnell? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Norsk nettbutikk er ikke tilgjenelig... Eller er det en annen som ikke er listet hos farnell? Er dere blinde eller: http://no.farnell.com/jsp/search/browse.jsp?N=2022+203908&Ntk=gensearch&Ntt=rasberry+pi&Ntx=mode+matchallpartial Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Der fant jeg en annen måte å bestille på. Ikke veldig intuitivt, og jeg måtte jo registrere firma for å få bestille. Heldigvis har dama et enkeltmannsforetak jeg kunne bruke... Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Der fant jeg en annen måte å bestille på. Ikke veldig intuitivt, og jeg måtte jo registrere firma for å få bestille. Heldigvis har dama et enkeltmannsforetak jeg kunne bruke... Yo, da har du gjort feil. Bla lenger ned på siden så finner du den, tror det er noe annet den som du må registrere firma på. Jeg trykte på bildet som er under den, og da skrev jeg bare kortinfo og leveringsadresse:) Skulle finne link til deg, men ser ikke ut som farnell selger til Norge lenger?? Endret 25. oktober 2012 av morgan_kane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå