Multiverktøy Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 hei. jeg har en pc koblet til nett med nettverks kabel og 5-6 maskiner på D-Link 655. når jeg "starter" routeren kommer jeg meg ikke på nett(tregt) med den som er kablet, mens alle som er trådløst tilkoblet får Internet. noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Kanskje de som er på trådløst tilfeldigvis er satt opp med statisk IP, men maskinen med kabel er satt til DHCP og DHCP er deaktivert i ruteren? Endret 16. oktober 2012 av TMB Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) vil dette føre til problemer? og må man i utgangspunktet gjøre noe for at dette skal inntreffe? har også fått beskjeden noen ganger: ip adresse konflikt.. Endret 16. oktober 2012 av BFF-BattleFieldForever Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Problemet da vil jo være at maskinen spør om IP mens ruteren ikke gir ut IP. Men det er i utgangspunktet ikke slik, så hvis du ikke har endret det så er det ikke det. Hvis du får beskjed om IP-adressekonflikt så betyr det at PCen din har samme IP som en eller flere av enhetene på nettverket ditt. Sett den enten opp med statisk IP, eller kjør en ipconfig /release og deretter ipconfig /renew Endret 16. oktober 2012 av TMB Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 på maskinen med kabel da ? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Ja, det er den jeg snakker om. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 har fortsatt problemet. hvordan kan jeg sjekke om en maskin har statisk IP eller DHCP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå