Gjest Harley Quinn Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 I år var vi på en ferie bestemt av samboeren min! Vi var en uke på Skiathos i Hellas, for varmt for meg og dagene besto mest av strandliv og mere strandliv! Slikt greier ikke jeg! Tåler ikke sol så godt og 4 timer i sterk sola gir meg soleksem til de grader! Slik skal det ikke bli neste år! Så da må jeg begynne lete litt nå for å friste! Han er en slik person som mener ferien skal bestå av sol, sommer, strand og alkohol, men kan godt oppleve noe! Jeg derimot kan ikke fordra verken sol, sommer eller strand og vil faktisk ha en skikkelig opplevelse av ferien! Jeg fikk nå dratt med meg samboern min på geocaching (skattejakt med GPS) og dermed ruiner, et hundeshelter, ridesenter o.l, men til tross for dette var det ikke nok å se for meg. Så jeg må ha litt hjelp til steder man kan dra! Jeg kan fint oppleve både litt sol, sommer og strand, men det skal ikke være hovedfokuset. Jeg elsker å gå i naturen, oppleve spesielle steder og "få et minne for livet"! Naturen i Hellas var fantastisk, men med 40 grader på gradestokken var det umulig å gå i mer enn 30 min maks! For meg er det like aktuelt med chile som med island for å si det slik, så jeg er ganske alsidig, men det jeg sliter med er pengene! Alle stedene jeg vil er det snakk om at jeg fort må ha 50-60.000 for både fly og reise! Og jeg finner ikke noe billigere Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Til summen du nevner burde du klare å reise hvor som helst, det er bare å finne ut hvor du vil dra og time kjøpet riktig. Azorene er en spennende destinasjon for de som liker spennende og eksotisk natur. Ellers er Machu Picchu noe av det mest spektakulære du kan se og det er garantert et minne for livet. Dra siste stykket med tog og buss som jeg gjorde for å presse det inn på en langhelg eller bruk dagevis på å vandre dit. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Ok! Vi dro jo til Skiathos i sommerferien og, valgte et billig hotell og billig fly og det ble brått 15.000 ca, hvis ikke 16.000 kanskje! Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Det er mye billigere å holde seg unna turistfellene, og selvfølgelig ikke reise i fellesferien. Endret 16. oktober 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Ah, 20.000 for begge to altså. Det utelukker antagelig Peru selv om det skulle være mulig å komme inn under det om dere er flinke. Azorene er fortsatt et spendnde valg hvor dere kan komme under den prisen. Om dere kan reise utenom fellesferien vil det hjelpe på budsjettet. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Fellesferien nå er ikke noe krav akkurat! Vi kan jo begge ut ta ut ferie når vi vil! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Støtter forslaget om Azorene, i alle fall om hans strandønsker skal være noe i nærheten av oppfylt. Fjellvandring i Georgia og Bulgaria er blant turene jeg så for meg kunne være egnet for trådstarter, men aksepten i heimen er kanskje begrenset. Ellers kan mye gjøres for å få en litt mindre ensformig tur på halvtrøtte destinasjoner. Ingenting er kjipere enn å bo på et non-descript turistklassehotell (hater det ordet!) med noen hundre rom og personlighet på linje med et blankt A4-ark. ... men til Island kommer du innenfor budsjett om viljen er sterk. Rundreise på Balkan er også artig. Og Istanbul-Cappadocia med slingretransport i Tyrkia. I tillegg til togtur blant høykultur og hedonisme i Mitteleuropa. Mulighetene er mange, tiden alt for kort. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Island har han familie, så der er det alltids muligheter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå