stolthet Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hallo alle og en hver. Etter ca et halvt år med ødelagt bærbar der jeg har sittet med HDMI til tven og kjølematte (med null virkning) så skal jeg gjøre innkjøp. Har nå brukt lang tid på og finne pc, stasjonær blir lite aktuelt men har en plan da isåfall. ULTRABOOK- DET JEG VIL HA Har blitt veldig fristet av disse skjønne, lette og lynraske pcene. Mine tre kandidater som jeg har tenkt litt på er: Samsung series 9 15 inch. HP Spectre XT 13 Asus Zenbook Prime. Klarer ikke og bestemme meg og underveis mens jeg ser på reviews, unboxing og tester så finner jeg andre som også er et alternativ. Blitt anbefalt macbook air, men holder meg nok unna. Så skal jeg virkelig gidde og bruke rundt 10.000 kror på en ultrabook/bærbar? Har jo andre alternativer som er nesten halvparten så billigere. Kan du bidra til og hjelpe meg med erfaringer, råd på kanskje noen fattige bokstaver? Takk på forhånd! stolthet. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Kunne du ha kommet med litt beskrivelse av hva du skal bruke denne til ? forventninger ? og annet du føler kan være relevant til at vi kan forsøke å hjelpe deg til å komme frem til ett valg Lenke til kommentar
stolthet Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Forventer en pc som kan takle hverdagslig oppgaver, vil helst ikke ha overdrevent viftestøy og ellers bruke pcen til: Musikk, surfing, bildebehandling og generelle oppgaver. Det som er et + med XT er at det er forhåndsinstallert Photoshop og Elements. Men igjen, er oppløsningen dårlig. Kommer nok til og vippe fram og tilbake på de forskjellige til lønninga kommer. Til de overnevnte oppgavene trenger jeg egentlig ingen kraftpakke, hadde holdt med 24 ssd. Det er jeg klar over, så har sett på billigere alternativer men vil gjerne at pcen skal ha fått et gjenomsnitt på omtrent 5er på terningen. Vil gjerne høre erfaringer fra andre som har ultrabook. Lenke til kommentar
AcerChris Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Har du vurdert Acer sin Aspire S7? Den kommer rett etter win8 lanseringen. 1080p og den har fått utrolig bra kritikk. Utifra Ultrabooksa til Acer tidligere har det desverre vært labert med oppløsning etc. Men denne har alt du etterspør samt backlit keybord, ssd og touchskjerm. Samt at den er beskyttet med gorillaglass =) Ligger til forhåndsbestilling hos komplett til 10995. Lanseringsdato: 26. oktober 2012 Men av de du nevte er det vel Asus sin Prime som helt klart har den estetisk peneste Ultrabooken. Personlig ville jeg valgt Asus om du må ha nå. Ellers vent på Acer sin S7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå