zZzZz Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Er det bare meg, eller har Internet Explorer og Mozilla rett og slett elendig støtte for class i CSS? Driver og pusler med CSS, og hadde akkurat laga en liten side-snutt, mens jeg hele tiden skjekket resultatet i Opera. Fikk nesten hjerteattack da jeg så hvordan siden så ut i IE og Mozilla... Er det bare instillinger jeg må gjøre i nettleserne hos meg, eller er det bare slik? Hvis det siste er tilfellet, så er det jo skikkelig trist at jeg kan lage en fet side med masse lekker CSS, pluss at det da blir enkelt å ordne på ting i etterkant, men så støtter er det bare ca. 2% av folket som kommer inn på den som får se den slik den egentlig skal være... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 du har vel punchet inn noe CSS2 da tenker jeg, for det har ikke IE støtte for... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Kan du si nøyaktig hva du pusler med? Er jo ingen nettlesere jeg kjenner til som behandler class ulikt, men egenskapene derimot. ernie: ie har støtte for enkelte css2 elementer. Lenke til kommentar
dms Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Har du definert doctype? Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Alle tre har støtte for CSS2, det har jeg sjekket. Det jeg gjør er f.eks. følgende: index.html (...) <td class="eksempel">innhold</td> (...) stil.css td.eksempel { background: #ad0000; font-family: verdana, arial, helvetica, sans-serif; font-size: 10px; } Jeg har også definert hvordan vanlig <td> skal se ut, lenger oppe i stil.css. når jeg skriver <td class="eksempel">, så bruker Opera td.eksmpel {}, mens IE og Mozilla begge bare bruker td{}. Jeg har også prøvd med ID, men der skjer det samme. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Oppklart! Fant ut at jeg hadde glømt en } langt oppe i stil.css... *flause* Lenke til kommentar
magikern Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 kan være å sjekke kodene sine "før" man legger skylda på browsern, men at IE har dårlig støtte for css2 er sant, mozilla derimot har ganske bra... feks: ul li { background: white; } ul li:hover { background: black; } fungerer helt fint i både Opera og Mozilla, men IE reagerer overhodet ikke på det... Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 kan være å sjekke kodene sine "før" man leggerJoda Men for å være ærlig, så synes jeg det er bare bra at IE får slakt... Lenke til kommentar
magikern Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 kan være å sjekke kodene sine "før" man leggerJoda Men for å være ærlig, så synes jeg det er bare bra at IE får slakt... IE trenger all slakta den kan få ja, men allikevel noen ganger er det ikke browsern sin skyld... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå