klzz Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Jeg blir "husløs" om en måneds tid på grunn av boligen min skal oppusses. Jeg tenkte å dra til utlandet, men hvor og på hvilke destinasjoner finner man gode leietilbud for en sånn periode? Jeg må ha en rimelig komfort, -rent, med eget bad og internett. Jeg drar gjerne til Syd-Europa, USA, men jeg burde også ha sett Buenos Aires, Australia også, og sikkert mange andre steder. Jeg trives best i "sivilisasjonen", men er egentlig åpen for alle steder der jeg kan trives. Jeg har tidligere funnet langtidsleie bl.a. gjennom Craigs list og diverse utleieformidlere i Europa. Førstnevnte florerer det av scams og sistnevnte tar skyhøye honorarer (rundt 30%). Det er uansett veldig tidkrevende å finne noe. Dette begynner å haste, så alle forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Syns det er merkelig at du er såpass opptatt av pris for å leie, men det virker ut som du driter i hva flyturen koster. Flytur over Atlanteren, eller østover og forbi Asia's grenser blir fort veldig dyrt, spesielt nå med så kort forvarsel. Hva med Hellas? "Skakk kjørt" økonomi så bør være mulig å finne noe billig der. Lenke til kommentar
Kreative87 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Hostell er greit om du vil reise litt rundt eller ikke har noe i mot å dele med flere. Craigslist har mye bra, spesielt i USA, i Europa og Asia varierer det mer fra destinasjon til destinasjon. I England har du gumtree, rightmove og findaproperty og i Asia har du http://www.squarestays.com/ som er sider det kan være verdt å sjekke ut. Mer generelt så er airBNB og couchsurfing kjentesider. Her kan du finne svært billige/gratis bosted. Endret 16. oktober 2012 av Kreative87 Lenke til kommentar
klzz Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Syns det er merkelig at du er såpass opptatt av pris for å leie, men det virker ut som du driter i hva flyturen koster. Flytur over Atlanteren, eller østover og forbi Asia's grenser blir fort veldig dyrt, spesielt nå med så kort forvarsel. Hva med Hellas? "Skakk kjørt" økonomi så bør være mulig å finne noe billig der. Jeg er vel ikke så veldig opptatt av billigst mulig leiepris, men 20.000-50.000 pr måned eller mer, når jeg skal være borte inntil 6 uker, blir for dyrt for meg. Jeg sjekket raskt bare som en indikasjon flypriser på ideelle datoer, og det lå vel på rundt 8.000 både til Australia, Argentina og USAs vestkyst. (Det finnes sikkert rimeligere med andre datoer). Det er ikke ille hvis jeg finner et interessant sted! (Jeg frykter at Hellas kanskje ikke er det hyggeliste stedet nå.) Mest nærliggende alternativ er kanskje Syd-Europa eller USA fordi det krever mindre planlegging, på den annen side er det en god anledning til å reise langt siden det er for såpass lang tid. Så jeg håper på tips, - både for destinasjon og losji. Lenke til kommentar
klzz Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Hostell er greit om du vil reise litt rundt eller ikke har noe i mot å dele med flere. Craigslist har mye bra, spesielt i USA, i Europa og Asia varierer det mer fra destinasjon til destinasjon. I England har du gumtree, rightmove og findaproperty og i Asia har du http://www.squarestays.com/ som er sider det kan være verdt å sjekke ut. Mer generelt så er airBNB og couchsurfing kjentesider. Her kan du finne svært billige/gratis bosted. Hostell o.l. er utelukket. Jeg er for gammel. Jeg trenger både høyere komfort og mer privatliv. Vil heller ikke couch-surfe. Jeg er ikke ute etter så billig! AirBNB derimot har jeg tenkt på. Jeg har sett på en del steder at det nettopp tilbys vanlige utleieleiligheter til turister. Craigslist har jeg selv benyttet for Berlin og Paris, og det kryr av scam blant annonsene. I Berlin fant jeg en leilighet til rundt 5000 kr for en måned, uten depositum, som jeg leide. Jeg ville kanskje vært enda mer skeptisk til å bruke Craigs list i USA, fordi i tillegg til "Nigeria-operatører", er det mer lureri i USA enn Europa. Utfordringen er å identifisere dem. Tips? Jeg skal sjekke ut de andre forslagene dine. Takk! Endret 16. oktober 2012 av klzz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå