Gå til innhold

Netflix kommer trolig til deg i morgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan legge til at det er noe tid siden jeg sist så på dette, så noen av punktene kan være implementert uten at jeg har fått det med meg. Men like vell, dette er mye av grunnen til at Silverlight har vært brukt så langt.

..var nok helt greit fra begynnelsen av å legge ved sine egne container-format via html5-implementasjoner.

Problemet var at da måtte man droppe det rammeverket man hadde fra før av (MS, Adobe), og så lage et program bak med interface som kunne brukes nedover.

Det ønsker ikke mange av fire forskjellige grunner:

1. Man tviholder på gamle formater av gammel vane.

2. Man tror at å beholde rammeverket sparer penger i det lange løp.

3. Selgere sier at du får bedre "support" når OS oppgraderes, osv. Som jo er mye viktigere enn at man lager noe som er plattformuavhengig.

4. Folket som eier innholdet har mer tillitt til proprietære løsninger, på grunn av at godtroende fjols går rett på idiot-historiene som du nevner over.

Men teknisk sett ville det ikke vært et problem.

Nei, dette var ikke helt greit fra begynnelsen, og så vidt meg bekjent er det ikke helt greit nå heller. Og nei, det er ikke idiothistorier som nevnes. Ja, det er en <video> tag i HTML5, men for dette spesifikke formålet er den useless.

Men du er tydeligvis en ekspert. Hvis dette er helt greit, kan du poste en beskrivelse av nøyaktig hvordan du mener dette skal implementeres med HTML5.

Ikke en gang Google som er en stor forkjemper for HTML5 har klart å implementere dette fullt ut i youtube.

Lenke til kommentar

Jeg syntes utvalget var sånn passe...helt til satte opp en VPN-tilkobling mot USA. Nå virker det norske tilbudet ganske elendig i forhold. Får spilt av videoer fra det amerikanske tilbudet, men kvaliteten er veldig varierende siden serverne er i USA. Forskjellen er liten selv om jeg kobler fra VPN etter at videoen har startet, så den største flaskehalsen er tydeligvis turen over dammen.

Lenke til kommentar

Jeg syntes utvalget var sånn passe...helt til satte opp en VPN-tilkobling mot USA. Nå virker det norske tilbudet ganske elendig i forhold. Får spilt av videoer fra det amerikanske tilbudet, men kvaliteten er veldig varierende siden serverne er i USA. Forskjellen er liten selv om jeg kobler fra VPN etter at videoen har startet, så den største flaskehalsen er tydeligvis turen over dammen.

Hjelper en del om du heller bruker en DNS tjeneste som Unblock-us, har lite problemer med kvaliteten da. Litt treg til å starte en sjelden gang på apple tv men tror det har med den å gjøre siden det fungerer som bare det på ipad.

Lenke til kommentar

Men du er tydeligvis en ekspert. Hvis dette er helt greit, kan du poste en beskrivelse av nøyaktig hvordan du mener dette skal implementeres med HTML5.

Du kan pakke en applikasjon som kan lastes ned når man åpner siden. Er veldig lite smart å bruke video-tagen her.

Samme som om du skal kjøre silverlight på diverse plattformer. Ikke noe problem å pakke kodeken i en applikasjon som en wrapper. Men hvorfor skal en vel gjøre det, når hele poenget var å avgrense bruken til spesielle plattformer?

Lenke til kommentar

Du kan pakke en applikasjon som kan lastes ned når man åpner siden. Er veldig lite smart å bruke video-tagen her.

Samme som om du skal kjøre silverlight på diverse plattformer. Ikke noe problem å pakke kodeken i en applikasjon som en wrapper. Men hvorfor skal en vel gjøre det, når hele poenget var å avgrense bruken til spesielle plattformer?

Det er ikke et gedigent ønske om å kjøre silverlight som ligger til grunn her. Hvorfor skulle det være det? Poenget er ikke å avgrense brukeren til spesielle plattformer, men å sørge for at innholdet vises på de fleste plattformer samtidig som kvaliteten på streamen er tilfredsstillende. Det er også et krav om at man skal kunne ivareta sikkerheten til innholdet som steames for rettighetshaverne, eller DRM om du vil. Google har satset stort på å få en HTML5 standard siden 2009, og har enda ikke klart dette på en tilfredsstillende måte. Foreslår du ringer dem, du kan tjene deg en god slump penger.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...