enRAGEEE Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Bakgrunn: Mamma skal få nytt nettbrett til bursdag, men er usikker på hvilket som gir mest bang for bucks. Føler 10.1 eller liknende størrelse vil være optimalt, og det er ikke mulig å få inn et eple produkt inn i huset til 'a mor, så må bli en av konkurrentene. Jeg har tittet litt på Samsung Galaxy Note 10.1 Asus Transformer Pad Infinity TF700 Asus Transformer Prime Samsung Galaxy Tab 2 10.1 Jeg vil tro at hovedbruken går på bubbleshooter og VG, men er aldri godt å si med gamliser. Vil selvfølgelig ha et rask nettbrett, som takler de fleste utfordringer. Det kan sies at hun allerede eier en 12" pc, dog er denne meget treg, så er ikke sikker på om det kan være lurt å prioritere tastatur.. Noen som har noen erfaringer å dele, eventuelt andre forslag? På forhånd, tusen takk for alle svar Endret 16. oktober 2012 av enRAGEEE Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Styr unna Transformer brettene ihvertfall, Asus har ikke kontroll på softwaren sin så det er mye rart ute og går i form av ytelse i stabilitet der. Skal man få det skikkelig, må man roote og ta saken i egne hender. Hvorfor er iPad uaktuelt? Har selv ett Transformer Prime brett, jeg orket ikke vente på at Asus skulle få ræva i gir. Rootet dette og det ble straks en del bedre. Ikke på høyde med iPad når det kommer til surfeglede og enkel bruk dog. Endret 20. oktober 2012 av Mala 1 Lenke til kommentar
enRAGEEE Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Hvorfor er iPad uaktuelt? Tror det er prinsippsak, at de ikke ikke liker Apple.. Ok, men da er kanskje Samsung best bet da.. IOM at hverken mor eller far kjenner til rooting, og dens mulighet. Lenke til kommentar
kenjako2 Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Styr unna Transformer brettene ihvertfall, Asus har ikke kontroll på softwaren sin så det er mye rart ute og går i form av ytelse i stabilitet der. Skal man få det skikkelig, må man roote og ta saken i egne hender. Hvorfor er iPad uaktuelt? Har selv ett Transformer Prime brett, jeg orket ikke vente på at Asus skulle få ræva i gir. Rootet dette og det ble straks en del bedre. Ikke på høyde med iPad når det kommer til surfeglede og enkel bruk dog. For min del, er jeg knallfornøyd med min Transformer TF300T. Makan til kraftig hardware til en billig penge. Mulig du har vært uheldig med din, men min har funket som bare det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Hardwaren er det absolutt igenting å si på, den er topp! Det er softwarebiten rundt som faller mellom 2 stoler Som sagt ar det mulig å "fikse" dette selv, men jeg tviler på at moren til trådstarter hiver seg på rootinga og bryter garantien sånn med det første Endret 22. oktober 2012 av Mala Lenke til kommentar
kenjako2 Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Hmm. så rart. De fleste mødre jeg kjenner til programmerer aktivt på lavt maskinvarenivå, faktisk også mye i assembler språk. Vet faktisk om flere som holder på å programmere sitt eget OS. Ofte jeg må få hjelp med koding i C++ etc. Men men, er vel noen som fortsatt henger litt etter. Neida... Fra spøk til alvor.Fortsatt synd, for jeg har nemlig ikke hatt noe problem med software heller. Flere ganger jeg har fått rullet ut og oppgradert til nye Android versjoner i løpet av kort tid via wifi. Er jo ikke sikkert dette problemet du nevner kan være en gjenganger på din modellen, og ikke alle de andre Endret 22. oktober 2012 av kenjako2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Og jeg tror deg, og det er bra du er fornøyd med ditt brett Men om du stikker innom tråden for Transformer brett så er det ikke bare munter lesning, det er mange som har litt med brettene sine på forskjellige måter. Ikke all, men mange Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå