TheNarsissist Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hei, jeg har IT1 på vg2. Vi har et prosjekt hvor vi skal lage en nettside til faget. Skal være en teoriside hvor vi fyller på det vi har lært som en slags mappevurdering. Vi bruker forresten Dreamviewer. Trenger litt hjelp, siden skal deles i tre deler en for hver hoveddel i boken. Har kommet så langt nå (Bildet) Det jeg tenkte er at jeg skulle ha sånn at hvis jeg feks trykker på Del 1, så kommer det opp flere undersider under med de ulike teamene, f.eks. komprimering, filtyper, osv. Og når jeg trykker på en av disse, skal jeg komme til siden med tekst. En Hvordan lager jeg en sånn meny? Vi har ikke lært det enda. Lurer også litt på banner, prøver å designe ett nå, men hva med knapper? Skal jeg bare lage egne knapper i f.eks photoshop, og sette dem inn? Setter pris på alle tips, har akkurat begynt med Dreamweaver. Lenke til kommentar
Protective Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Nå lagde jeg noe veldig kjapt. Ser helt forferdelig ut. Men jeg har brukt JavaScript for å få til den menyen du snakket om, så du må bevege deg utenfor IT1 pensum. Nå er det mye som kunne vært gjort bedre her (spess. koding og design), men da har du kanskje noe å gå etter. http://pastehtml.com/view/cf62spzvm.html Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Takk, men hvordan åpner jeg den? Lenke til kommentar
Protective Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Du kan høyretrykke på nettsia og velge "Vis kildekode." Eller så la jeg den til som vedlegg i denne posten. it1.html Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Ok, er det meningen at jeg skal kunne trykke på noe? Siden kommer opp i IE, men får ikke trykket på noe. Der gikk det, for ta en prat med læreren i morgen, hun skulle vist vise hos det meny greiene denne uken. Lenke til kommentar
Protective Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Når du trykker på "Del 1" så skal det komme en ny linje som sier "Dette er del 1." Når du trykker på "Del 2" så skal det komme en ny linje som sier "Dette er del 2." osv. Hvis ikke så prøv en annen nettleser. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Ja, fikk det til å funke. Fant noen tutorials på youtube om hvordan jeg gjør det i Dreamweaver så for prøve litt i morgen. Hvordan skal jeg gjøre det med knappene? Er det bare å designe selv akkurat som banneret? Dette er vertfall det jeg har gjort så langt. Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Vi bruker forresten Dreamviewer. ... Setter pris på alle tips, har akkurat begynt med Dreamweaver. ... Fant noen tutorials på youtube om hvordan jeg gjør det i Dreamweaver Bet meg litt fast i alle gangene du henviser til Dreamweaver her så lurer litt på om dette er fordi du kanskje bruker Dreamweavers WYSIWYG-del (tror det i Dreamweaver kalles "Design view")? Altså at du manipulerer siden nærmest som at du bruker et tekstbehandlingsprogram i stedet for å kode. Du kan naturligvis arbeide direkte med kildekoden/håndkode i Dreamweaver også så det var kanskje bare det du mente, men hvis det har seg slik at du holder deg til WYSIWYG-delen i Dreamweaver uten å forstå hva som foregår bak sceneteppet så vil jeg virkelig anbefale deg denne nybegynnervennlige videoserien slik at du kan lære deg HTML og CSS fra start av! Det er mange som med første øyekast synes håndkoding virker litt gresk og tidkrevende, men bare gjett om hvor skuffet du vil bli når du oppdager at all den tid som har gått med på å lære skitten autokoding burde vært brukt på å lære ting skikkelig! Ihvertfall om dette er noe du tenker deg å drive med senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå