burndrinker Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hei. I klassen min er det en som har en tendens i å filme hele tiden innenfor skolens områder (vgs), men jeg lurer på hvordan lovligheten er mtp. tillatelse fra dem han filmer. En kammerat sier at han har rett til å filme det han vil så lenge det ikke deles, men jeg syntes dette virker litt rart. Så spørsmålet er vel i grunnen hva man har lov å filme innenfor skolen uten samtykke. Håper noen gidder å svare (gjerne med link til lover) På forhond takk! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Han har helt rett, så lenge det ikke publiseres kan han filme. Men klart, det er jo ikke særlig hyggelig. Det kan også stride mot skolereglementet. Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Ok, men nøyaktig hva eegnes som deling? Er det alle tilfeller hvor andre enn personen som filmet ser det? Takk for raskt svar btw Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Offentliggjøring. Det kan forresten være mot loven hvis det oppleves som sjikane. Uten at jeg har lovreferanse her ognå. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Offentliggjøring. Det kan forresten være mot loven hvis det oppleves som sjikane. Uten at jeg har lovreferanse her ognå. Strl. § 390a Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 ok, takk for gode og raske svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå