Gå til innhold

Lære norsk gjennom barnebøker

Hanske

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sitter på utveksling i Japan og har en vertsmor som kunne tenke seg å lære litt norsk. Hun spurte meg derfor om jeg kunne få tak i en barnebok med enkelt språk så hun kunne prøve å lese litt. Gjerne også noe som kan hjelpe meg uttale og alfabet.

Har tenkt litt på leseløver. Kunne det være noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg sitter på utveksling i Japan og har en vertsmor som kunne tenke seg å lære litt norsk. Hun spurte meg derfor om jeg kunne få tak i en barnebok med enkelt språk så hun kunne prøve å lese litt. Gjerne også noe som kan hjelpe meg uttale og alfabet.

Jeg lærte meg mye norsk når jeg så på barne tv. Snakket tydelig og langssomt med visuelle kommunikasjon. Det blir vanskelig også hvis de ikke kan lese godt alfabetet. Det finnes mye barne tv på NRK nett tv.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg lærte meg mye norsk når jeg så på barne tv. Snakket tydelig og langssomt med visuelle kommunikasjon. Det blir vanskelig også hvis de ikke kan lese godt alfabetet. Det finnes mye barne tv på NRK nett tv.

Mhm, men japanere kan det latinske alfabetet. Det er det de bruker for å skrive på pc osv. Var mer snakk om uttalelsesøvelser. Men jeg skal sjekke nrk nett-tv - takk!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Guttungen lært engelsk i 4-5 årsalderen. Han kikket relativt mye på diverse barnekanaler med kun engelskspråklige programmer - og før vi visste ordet av det snakket gutten språket flytende.

Dette var før det ble vanlig å dubbe barneprogrammene.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...