Gå til innhold

Nettverksboks RJ 45 dobbel kontakter funger dårlig

LMH1

Anbefalte innlegg

http://www.jula.no/n...erksboks-980886 altså dobbel kontakter av den, fant ikke den på jula men den ligner bare litt lengere. Er skruer man skrur fast kabelene med. 8 skruer per punkt.

Jeg har prøvd å måle alle 8 punkter både med kabeltester RJ 45/RJ 11 og prøvd annen måler for kabel begge virker.

Men det ser ut som enten støy eller forbindelsen blir for svak. Siden om jeg bruker kabeltesteren direkte mot routeren så lyser det, men ellers lyser det ikke kabelen om jeg bruker pc blir kort blinking hvert 5 sekund er kun 10 meter (Total ca 16 meter) med 2 ekstra TP kabel, det er snakk om Cat6. På pcen lyser kun gult led.

Har noen peiling her, om det ikke går ann å sku kabelene fast uten å svekke signalet?

Har koblet lik kabel på begge sider siden denne verken fulgte RJ45 B eller A standarden for farger.

Jeg vil anta dette var noe billig kina dritt, siden kablene sitter god, og har ikke problemer under måling, men kan være måleren måler med 9 volt mens det går kun 4-3 volt gjennom kabelen normaltsett dermed kan det være grunnen? Så burde jeg trenge signalforsterker her?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvordan kan jeg teste dette?

Finnes det mulighet for å få dette å fungere, f.eks bruke metallplate rundt hele greia eller noen tips som er verdt å forsøke?

Eneste jeg finner ut med RJ45 er ip telefoner SIP VoIP Phone er det det dere mener er bruksområdet her?

Lenke til kommentar

Kjenner ikke bruksområdet til alle slike bokser. Men jeg bruker RJ45 på vanlige analoge telefoner. Har også liggende overganger fra RJ11 til RJ45. Og ISDN veggbokser med RJ45.

IP telefon bruker jo Ethernet.

Det er ingen sjangs til å få en slik boks til å fungere med Ethernet. Det har ingenting med skjerming å gjøre.

Skikkelige bokser koster riktignok noe mer (eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=100342), men de fungerer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet du om:

Professional Stainless Steel Telecom Phone Cable Punch Tool

AMP JM-264 Dual RJ45 Computer Network Telephone Sockets Wall Plate - White (86 x 86mm)

AMP Cat.6 Network Module

Cat.6 RJ45 Gigabit Ethernet Network Adapter

Noen av disse vil fungere? Godt mulig biltema, clasohlson og jula tjener så mye på selge slik, men nå vet jeg ikke hva slags kvalitet dette er, kan vel være litt optimistisk om dette klarer mere en cat5E?

Lenke til kommentar

Mer enn 5e? Hva pokker er det du skal? Du vil jo få 1Gbit uansett, med mindre du har utstyr som takler 10Gbit. Terminering av cat6 er forøving mye strengere enn cat5e.

Som f.eks kravene til hvor lange lederene kan være uten tvinning.

Kroneverktøy er et must, det går nok an å gjøre det uten, men jeg kan tenke meg at det er og blir noe herk.

Lenke til kommentar

Jeg tenker heller om hvis man først skal få en installatør å gjøre jobben er det lite poeng å betale noen en 1000 lapp for kun å få Cat5, riktignok trenger jeg ikke mere en gigabit på grunn av at nettverkkortene ikke støtter mere men med tanke på fremtiden er det bortkastet å legge noe kabler som er Cat5e.

Femrice 82599ES 10 Gigabit Ethernet PCI Express(PCIe x8) finnes til servere så er sikkert ikke lenge før hovedkort dukker opp.

Lenke til kommentar

10Gbit ethernet ble definert i 2002, i følge wikipedia. cat6 er ikke bedre enn cat5e til hjemmebruk. Så du trenger det ikke. Men alt nytt som blir installert er cat6, så der er jeg enig med deg.

cat6 er som sagt en streng standard, så jeg tviler på at du får cat6 av billigsaker fra Kina

Lenke til kommentar

10Gbit ethernet ble definert i 2002, i følge wikipedia. cat6 er ikke bedre enn cat5e til hjemmebruk. Så du trenger det ikke. Men alt nytt som blir installert er cat6, så der er jeg enig med deg.

cat6 er som sagt en streng standard, så jeg tviler på at du får cat6 av billigsaker fra Kina

Du får nokk billig saker av det meste av kabler og teknologi.

CAT6 til bruk i hjemmet, både og.

Jeg ville lakt opp cat6 kabler om jeg skulle gjort det i dag men jeg tør å vedde noen lapper på at de aller fleste i hjemmet ikke har verken 10Gbit nettverkskort eller switcher.

Men med tanke på utvikling så er det en fordel å tenke langsiktig, noe som en del ikke har vært så flink til. Det er bedre å betale noen kroner ekstra for meteren (kabel) i dag en til å gjøre alt på nytt om noen år når 1 Gbit er "gammelt"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bravo: SniperVPN du forsto poenget. 100 lapp fra eller til spiller lite rolle om det gjør at man slipper å bestille ny installatør/elektrikker etter 5-10 år igjen.

Kan jo være fysisk mulig fiber blir mere vanlig også for pc, men tviler på det har så mye å si.

Kanskje man kan få 1 eller 2 bedre pingtider for å unngå ett ledd men er vel heller at man slipper å skjerme kablelen.

Men er det ingen her som vet hva man trenger for å koble opp Cat6 billigst og best måte? Trenger ikke 2 porter, men vil helst ha noe kvalitet til billigst mulig pris.

http://www.youtube.com/watch?v=0Sh-8SMlB-A

Er det ingen her som kan si hva den beste måten er å terminere Cat6 kabing (Gjerne høyere Cat 6a) for å slippe å måtte bytte utstyr som er fast installaert i vegg ofte?

Lenke til kommentar

Kanskje litt off-topic, men jeg våger meg.

Jeg tenker heller om hvis man først skal få en installatør å gjøre jobben ....

Hvis du først investerer i en autorisert innstallatør til å gjøre jobben,

kan jeg tenke meg at han heller vil fakturere sine egne deler, fremfor å montere "jalla" bokser av ukjent kvalitet.

Lenke til kommentar

Få høre med installatøren men det er kanskje ikke så lett å høre med slike folk, har sikkert kontordame som jobber med bestillinger og ikke vet hva installatørene gjør.

Men er ingen her telemontør eller vet hva slags RJ45 plugger man bør bruke så er det greit.

Øverste står jo som Cat6 så den er sikkert litt bedre en nederste youtube filmen vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hva du mener SnipperVPN?

Du mener at RJ45 pluggene er like for Cat5 og Cat6A når vi snakker om selve pluggene er samme kobberet eneste som er forskjellen er selve lengden på lederne som vi kan kalle termineringen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...