Gå til innhold

[Løst] Rimelig, liten mobil med Android

lma

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg trenger å erstatte min ødelagte SE Xperia X10 Mini Pro.

Jeg kunne godt tenkt meg en ny Sony (Ericsson)-mobil. men det er ikke et must.

Jeg har vært innom flere butikker, men traff ikke én selger som vekket tillit (virket ikke som de kunne noe om mobilene, de leste kun høyt fra produktbeskrivelsene på prislappene..) - vil derfor se om jeg kan få hjelp her.

Hva jeg helst vil ha:

- Liten størrelse (skal ikke bruke den så mye til surfing, etc)

- Lang batteritid, evt mulighet for å bytte batteri

- Rask respons, om det er mulig

- Android OS 4.

- Rimelig, helst under 2000 kr

Har vurdert følgende mobiler:

- SE Xperia Mini Pro

- Sony Xperia Tipo

- HTC Wildfire

Jeg sliter litt med å bestemme meg, har derfor noen spørsmål:

1. Er det andre mobiler jeg burde vurdere?
  2. Hvilken ville du anbefalt?
  3. Kan en få Android 4. til SE Xperia Mini Pro?

Setter stor pris på all hjelp og alle innspill! :)

- L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg trenger å erstatte min ødelagte SE Xperia X10 Mini Pro.

Jeg kunne godt tenkt meg en ny Sony (Ericsson)-mobil. men det er ikke et must.

Jeg har vært innom flere butikker, men traff ikke én selger som vekket tillit (virket ikke som de kunne noe om mobilene, de leste kun høyt fra produktbeskrivelsene på prislappene..) - vil derfor se om jeg kan få hjelp her.

Hva jeg helst vil ha:

- Liten størrelse (skal ikke bruke den så mye til surfing, etc)

- Rask respons, om det er mulig

- Android OS 4.

- Rimelig, helst under 2000 kr

Har vurdert følgende mobiler:

- SE Xperia Mini Pro

- Sony Xperia Tipo

- HTC Wildfire

Jeg sliter litt med å bestemme meg, har derfor noen spørsmål:

1. Er det andre mobiler jeg burde vurdere?
  2. Hvilken ville du anbefalt?
  3. Kan en få Android 4. til SE Xperia Mini Pro?

Setter stor pris på all hjelp og alle innspill! :)

- L

Samsung Galaxy Y er en fin liten telefon.

Lenke til kommentar

Hva med Sony Xperia Go? Koster rundt 2000kr, blir (er?) oppdatert til Android 4 og er vann/støvtett. Fikk Anbefalt-stempel i Amobils test.

Unngå HTC Wildfire, denne er "gammel" og du får bedre mobiler til samme pris i dag. Sjekk Prisjakt.no og les tester hos Amobil.no, Mobilen.no, DinSide Data, Mobili.no...

Når det gjelder Android 4 til Mini Pro, så skal denne være rullet ut.

Her et søk hos Prisjakt.no for Android-mobiler mellom 1000 og 2000kr, sortert med nyeste øverst.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Om vann/støvtetthet ikke er viktig, så Xperia U, kanskje? 1399,- på CDON. Rimelig, liten, yter godt, ICS-oppdatering ute. Bedre oppløsning på skjermen enn Xperia Go. Bakdelen er begrenset lagringsminne og ikke minnekort (men den støtter USB OTG så man kan ha media/film på en Sandisk Cruzer Fit e.l.)

http://cdon.no/elektronikk/sony_st25i_xperia_u_white%2fyellow-18549636

http://cdon.no/elektronikk/sony_st25i_xperia_u_black%2fpink-18549637

Lenke til kommentar

Tusen takk for gode svar!

Jeg har sett på en del av de i butikken nå.

Budsjettet økes til maks 2500 kr og SE Xperia Mini Pro og Tipo, samt HTC Wildfire har jeg slått fra meg.

Andre krav er som nevnt:

- Størrelse

Mobiler jeg nå vurderer er:

• Sony Xperia Go - Liker veldig godt størrelsen, fin å skrive på og god å navigere i. Minus for innebygd batteri (og lav skjermoppløsning, men det er ikke så farlig for min del). Har hørt at den ikke fungerer godt med Android 4.0/ICS - noen som vet mer om det?

• Sony Xperia U - Fin størrelse, kan bytte batteri selv. Fungerer sikkert bra med ICS? Minus blir (som qwert nevner) begrenset minne, selv om jeg nok skal komme meg langt med 4 GB).
  • Sony Ericsson Ray - litt eldre modell uten mulighet for batteriskifte. Usikker på hvor bra den er med ICS?
  • Huawei U8860 Honor - Rimelig mtp yteevne, men synes den er i største laget. Er det mulighet for å bytte batteri selv? Har det kommet ICS til den?

Noen som har innspill eller forslag til andre mobiler jeg bør vurdere? :)

- L

Lenke til kommentar

Kravene forblir uendret, men jeg har kommet over en aktuell kandidat til - samtidig stryker jeg noen.

Mobiler jeg nå vurderer er:

• Sony Xperia Go - Liker veldig godt størrelsen, fin å skrive på og god å navigere i. Minus for innebygd batteri (og lav skjermoppløsning, men det er ikke så farlig for min del). Har hørt at den ikke fungerer godt med Android 4.0/ICS - noen som vet mer om det?

• Huawei U8860 Honor - Rimelig mtp yteevne, har ICS og mulighet for å bytte batteri selv, men synes den er i største laget.
  • Samsung Galaxy Ace 2 - Rimelig mtp yteevne, bedre kamera enn Honor og dessuten mindre.
    • Noen som vet om det er Android 4.0 tilgjengelig til denne?
    • Kan en bytte batterier selv?

Om noen har innspill eller svar på spørsmålene er jeg takknemlig! :)

OBS: Oppdaterer posten ettersom jeg får svar på spm.

- L

Endret av lma
Lenke til kommentar

Ser i hurtigveiledningen at batteriet kan byttes. Denne siden skriver at Ace 2 hopper over ICS (Android 4.0) og rett på JB (Android 4.1). Noe som bekreftes i denne kommentaren.

Yes, Samsung have confirmed the Ace 2 will be going straight to jelly bean and missing ICS all together.

If you buy the Ace 2 you won't regret it. It's a fantastic phone.

post-4862-0-79673500-1351600542_thumb.png

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Takk for god hjelp, Pey'J!

Ser ut til at jeg står igjen med to klare kandidater:

• Samsung Galaxy Ace 2
  • Huawei Honor

Akkurat nå veier Samsung Galaxy Ace 2 tyngst i vektskålen:

- Bedre skjerm, bedre kamera (?), bedre prosessorer/etc (?) og noe mindre og lettere enn Huawei'en. Om enn noe dyrere...

Noen som har noen gode innspill? Takk for hjelp så langt :)

Legger til: Har ikke fått prøvd/sett på Samsung'en, men har fått sett på Huawei Honor i butikk. Synes den virket solid, var god å skrive på. Noen erfaringer med Ace 2?

- L

Endret av lma
Lenke til kommentar

Jeg er ikke fan av noen av de, men hadde allikevel valgt Samsungen. Huawei har jeg dårlig erfaring med, og jeg liker ikke Samsungs grensesnitt/utseende (kalles for TouchWiz).

Mitt utsagn fra annen tråd:

De Huawei-modellene jeg har vært borti har vært befengt med bugs (heng, restart, m.m.), samt dårlig oversettelse. Enda Huawei sa de skulle satse i Norge, er eneste support via Facebook, hvor de ikke har svart på mange uker. Oppdateringer er de også dårlige på.

Lenke til kommentar

Takk for hjelp og tips! :)

Det ble til at jeg kjøpte meg Samsung Galaxy Ace 2. Er veldig fornøyd med modellen (oppfyller stort sett alle kravene mine, selv om den er litt stor), selv om eksemplaret jeg har fått har skrudd seg av flere ganger (helt uprovosert). Starter nok en ny tråd for å se om noen har tips her.

@ Storegrisen: Den mobilen oppfylte litt få av kravene mine (den er stor og har ikke utskiftbart batteri) og kostet 700 kr mer enn det jeg betalte for Ace 2.

- L

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...