NeEeO Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Hei, Jeg har forstått det sånn at jeg er dårlig i concord. Derfor trenger jeg hjelp med dette! Etter hva jeg har funnet ut, finnes det regler for concord. Reglene sier at du må bøye verbet i forskjellige former. F.eks I work we work you work he/she works it work (?) they work RIKTIG? Jeg klarer selfølgelig sånne veldig enkle setninger som: Mary and Chris ____ at a motel. Her er jo svaret work fordi det blir THEY work. Men når det kommer til sånne kjipe setninger som: Kara Wolters, together with her teammates, _________ a formidable opponent on the basketball court. There _______ to be some people left in that town after yesterday's flood. Da vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter . Men da det står Everyone ___ to hand in their essay..Hvordan kan everyone være han/hun form? Også lurer jeg på hva jeg skal lete etter under? hvilken form blir Basic plot? Hvorfor blir det seems? The basic plot seems simple enough. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Første person entall I work Andre person entall You work Tredje person entall He / she / it works Første person flertall We work Andre person flertall You work Tredje person flertall They work Men da det står Everyone ___ to hand in their essay..Hvordan kan everyone være han/hun form? Everyone er per definisjon EN person ( Hver eneste person ) Hvorfor blir det seems? The basic plot seems simple enough. The basic plot = it og som det viser til i Tredje person entall He / she / it works Så har Tredje person entall He / she / it works ( Så har it tredjepersons-s ) Resten vet jeg ikke hvilke ord du vil ha inn i strekene dine. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Første person entall I work Andre person entall You work Tredje person entall He / she / it works Første person flertall We work Andre person flertall You work Tredje person flertall They work Men da det står Everyone ___ to hand in their essay..Hvordan kan everyone være han/hun form? Everyone er per definisjon EN person ( Hver eneste person ) Hvorfor blir det seems? The basic plot seems simple enough. The basic plot = it og som det viser til i Tredje person entall He / she / it works Så har Tredje person entall He / she / it works ( Så har it tredjepersons-s ) Resten vet jeg ikke hvilke ord du vil ha inn i strekene dine. Ahh,...Sorry glemte å skrive alternativene Kara Wolters, together with her teammates, _________ a formidable opponent on the basketball court. presents present There _______ to be some people left in that town after yesterday's flood. have has Men du sier at everyone, someone, er hver eneste person. Det forsto jeg ikke helt ? hvorfor akkurat han/hun/it form? Endret 15. oktober 2012 av ZPAS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå