megja123 Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Hei sitter og lurer på å søke om jobb offshore, skal ta sikkerhetskurs! Men er de stort behov for mekanikere offshore? Er bare 20 år, og har fagbrev og jobba på anlegg i 2 år når så å jobbe skift er ingen problem! Eller burde eg heller satse på å ta brønnteknikk kurs å satse på det? Grunnen eg har lyst ut i offshore er fordi eg er på et skift der eg mistrives og syns enkligt ikke 12-9 er noe kjempe ordning for meg når eg e 20 . eller burde eg heller skaffe meg en jobb på verkstad?, Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hei sitter og lurer på å søke om jobb offshore, skal ta sikkerhetskurs! Men er de stort behov for mekanikere offshore? Er bare 20 år, og har fagbrev og jobba på anlegg i 2 år når så å jobbe skift er ingen problem! Eller burde eg heller satse på å ta brønnteknikk kurs å satse på det? Grunnen eg har lyst ut i offshore er fordi eg er på et skift der eg mistrives og syns enkligt ikke 12-9 er noe kjempe ordning for meg når eg e 20 . eller burde eg heller skaffe meg en jobb på verkstad?, Kan ikke komme med veldig gode egne erfaringer eller detaljer, men kan likevel kanskje svare på noe. Har en kollega i firmaet mitt som jobbet noen år som anleggsmekaniker, var borti en del hydraulikk og slikt. Han jobber som serviceingeniør innen hydraulikk og mekanikk nå. Ingen turnus, men det kan man fort få. Da gjerne 4-4 ordninger da, visst ikke går det i tilfeldige turer som til slutt ender i at du jobber omtrent like mye som du har fri. Offshore internasjonalt dette da, og ikke bare i Norge. Mulig det lar seg gjøre, men litt usikker på hva serviceselskaper stiller til krav om dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå