m`K Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hey, Sjekka telefonnummeret mitt sånn bare tilfeldig på online.no for ADSL, og plutselig er det tilgjengelig. Så jeg fylte ut bestillingsskjema igår, og, merkelig nok (jeg har venta i 2 år på sentralen skal bli utbygd, fått flere tilbakemeldinger fra Telenor at den ikke BLIR utbygd), gikk ordren videre og i ADSL1-2-3 står det 1."Bestilling registrert" (haka av) 2."Montør kommer - Dato kan ikke fastsettes" (haka av) 3."Oppkobling registrert - dato ikke fastsatt" (ikke haka av) Og at ADSL-modem og ditt og datt sendes til meg i posten. Det jeg lurer svært på er.."Dato kan ikke fastsettes". Hvordan skal jeg vite når denne montøren dukker opp da? Ringer de meg? Må jeg sitte ved telefonen og passe på som en hauk i 2 uker fremover? Kommer det plutselig en dato på den sida? Det feiler fortsatt på NGT, kanskje de ikke har oppdatert nok liste over sentraler enda..eller kanskje det bare er en feil i søkescriptet til Telenor. We shall seee... Har opplevd det samme nettopp. bestilte ADSL og den ble annulert av avdelinga i telehor som avgjør dette. Tror det er en feil i systemet deres. Fikk faktisk bekreftelse i posten med montør avtale og bruker navn, men tro om no skjedde? Fikk verken no modem eller no montør på døra. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Tillat meg å se på hele tråden under ett: Bitex lager en tråd, der vedkommende i en lettere euforisk sinnstilstand har bestilt Telenor ADSL. Det trådstarter egentlig ser ut til å lure på, er når montøren kommer, og sannsynligvis søker hjelp fra HW-forumets deltakere. Flere innlegg dreier seg overhodet ikke om det trådstarter lurer på, derimot fokuseres det på valg av ISP. Flere tips kommer inn, hvorpå trådstarter repliserer: Uhm..ja. Bluecom kan visst også levere. Og de har 1024/256 til nesten halve prisen av telenor..bestilte bare 768/256 der. Menehh...hvordan er bluecom på leveringstid og sånt? Må ha montør også. Har analog-linje og har ikke tekniske madskillz til å mekke på kablene i veggen selv. Noen som har bluecom som vet? Og for det andre..kan man avbestille hos Telenor når ordren allerede i gått gjennom og utstyret sannsynligvis sendt i posten? Liten vits å bestille hos 2 leverandører samtidig er det vel? Her innser trådstarter at valg av ISP kanskje er verdt en nærmere undersøkelse. Hvorfor kjøpe Marlboro på Esso når du får den billigere på Rimi? Selv er jeg noe frisk i min uttalelse, og spør trådstarter om hvordan det er mulig å velge Telenor som DSL-leverandør når det finnes så mange rimeligere, raskere og allment kjent bedre leverandører. Følgende gis til svar: Hvorfor det ble som det ble?Jo, fordi jeg har vært vant til at resultatet på ADSL-sjekken blir "Desverre, vi kan ikke levere adsl hos deg på nåværende tidspunkt" i 2 forbanna år. Så jeg var helt sikker på det bare var en feil når det sto "Du kan få ADSL!"..og kasta meg over bestillingsskjemaet, og fullførte ordren uten å faktisk tenke meg om å sjekke andre leverandører først. Kan også legge til at klokka var 05:30 på morran like før jeg dro på jobb. Først idag sjekker jeg Bluecom, og ser at de også kan levere..sikkert Tele2 også..men nå er det vel litt sent kanskje.. Saken er jo at jeg vel allerede HAR bundet meg til 1-års bindingstida siden modemet er sendt i posten allerede? Edit: som jeg tenkte, Tele2 kan også plutselig levere..føler meg litt som jeg har kjøpt katta i sekken nå ja. Selv om 704kbit er ENDEL kjappere enn 56k-modem da. I dette innlegget argumenterer trådstarter å ha vært "utilregnelig i gjerningsøyeblikket" samt et snev av anger og utilfredshet for å ha bundet seg for 1 år med en "katta i sekken"-avtale. Flere innlegg kommer så inn for å berolige trådstarter. Det finnes returrett og angrefrist, og det finnes en kjøpslov - ingen grunn til bekymring. Men så kommer et besnærende innlegg der det hevdes at Telenor slett ikke er så ille, det er bare en "hype" at man nå skal hate Telenor. Jeg reagerte på dette innlegget som en WWII-veteran ville reagert på arrogante snørrunger som syter og bærer seg over at de må pugge krigshistorie på skolen. Trådstarter vakler så, og svarer: Nå sporer denne tråden ganske heftig av her.I tråden du henviste meg til (Marlboromannen) var det akkurat samme greia, Telenor-haterne vs Telenor-diggerne. Jeg trodde du ville FORHINDRE at denne tråden ble lik den andre, men du bygger jo like mye opp til flamewar her. La nå for all del Telenor-hatet ligge, det var ikke det jeg starta denne tråden for. Jeg ville egentlig bare vite hva "Dato kan ikke bestemmes" ville si når montøren skulle komme. Nå prater vi plutselig om at staten gjorde feil når de tildelte Telenor kobberet i bakken. Way off topic. Skjerpings. En kan saktens si at en har beveget seg langt utover trådstarters intensjon i sitt første innlegg. Tråden er derimot ikke trådstarters eiendom, og det kan følgelig heller ei forventes at en i et levende forum skal holde seg fullt og helt etter trådstarters ønske. Om så var, ville dette forum vært kjedelig og avlegs - på langt nær med en så ivrig tilhengerskare som det vi er / har i dag. Dette bør enhver trådstarter og bidragsyter ta med i betrakning. Når det er sagt, bør en likevel ikke bevege seg så langt "off topic" at det ikke lengre har noen relevans til tråden. Det mener jeg ikke har skjedd her. Trådstarter har innledningsvis etter mitt syn tilkjennegitt manglende kunnskap om bredbåndsmarkedet i landet, som vedkommende selv senere i tråden innser har kommet seg selv til ugunst. Innlegg fra andre deltakere har derav intensjon om å opplyse og hjelpe trådstarter i å foreta en kursendring til noe langt rimeligere - og bedre. Innlegget der det hevdes at det er en "hype" å hate Telenor går på tvers av alle andre anbefalinger. Videre er det ikke til hjelp for trådstarter som spør om når montøren kommer å få til svar at han bare skal avbestille montøren uten videre redegjørelse for hvorfor. At trådstarter uttaler "skjerpings" på grunnlag av mitt svar på dette innlegget synes jeg er i groveste laget, og vitner om et snevert syn og manglende takhøyde i et demokratisk samfunn med likeverd og rettferdighet som pilarer. Trådstarter skriver deretter: Ber mod om å stenge tråden Takk for de svarene som faktisk hadde noe med emnet å gjøre. Trenger ikke flere telenor-religions kriger på forumet. I'm out. Trådstarter ber moderator på forumet om å stenge denne tråden med grunnlag i at enkelte innlegg ikke tilfredsstiller trådstarters ønsker om tilbakemelding. Ingen "foul play" har funnet sted, og det er ingenting i denne tråd som vitner om brudd på gjeldende retningslinjer for forumet. I beste fall er dette misbruk av "Varsle Mod"-knappen og derved sløsing av allerede overarbeidede moderatorers tid og ressurser. Langt mer skremmende er trådstarters manglende forståelse og takhøyde for et levende forum der en har ordet fritt. Og trådstarter har selv skrevet: Jeg ville egentlig bare vite hva "Dato kan ikke bestemmes" ville si når montøren skulle komme. og Takk for de svarene som faktisk hadde noe med emnet å gjøre. Ettersom ingen her har svart noe utfyllende på hva som menes med "Dato kan ikke bestemmes", har trådstarter heller ikke takket for noen av innleggene. Snarere tvert imot. Dette tar jeg til etterretning. UTAKK ER VERDENS LØNN! Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Videre er det ikke til hjelp for trådstarter som spør om når montøren kommer å få til svar at han bare skal avbestille montøren uten videre redegjørelse for hvorfor. vil si at dette var en "videre redegjørelse" : du trenger ingen skillz for og sette opp adsl på analog linje, det er faktisk lettere enn isdn. vist du har av de gamle kontaktene med 3 ben på er det bare og sette inn ett adapter som gjør at du kan plugge inn rj45 i de. ser slik ut: har den på clas ohlson og nesten alle elektrobutikker.. når en først har bestilt fra telenor som er så utrolig forferdelig så er det lite poeng i og bestille en montør til 1000 kr på en jobb en klarer lett selv? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Stenges grunna at den har gått for langt off-topic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg