Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ang. ADSL-installasjon og montør

Anbefalte innlegg

Hey,

Sjekka telefonnummeret mitt sånn bare tilfeldig på online.no for ADSL,

og plutselig er det tilgjengelig. Så jeg fylte ut bestillingsskjema igår, og, merkelig nok (jeg har venta i 2 år på sentralen skal bli utbygd, fått flere tilbakemeldinger fra Telenor at den ikke BLIR utbygd), gikk ordren videre og i ADSL1-2-3 står det

1."Bestilling registrert" (haka av)

2."Montør kommer - Dato kan ikke fastsettes" (haka av)

3."Oppkobling registrert - dato ikke fastsatt" (ikke haka av)

Og at ADSL-modem og ditt og datt sendes til meg i posten.

Det jeg lurer svært på er.."Dato kan ikke fastsettes". Hvordan skal jeg vite når denne montøren dukker opp da? Ringer de meg? Må jeg sitte ved telefonen og passe på som en hauk i 2 uker fremover? Kommer det plutselig en dato på den sida?

Det feiler fortsatt på NGT, kanskje de ikke har oppdatert nok liste over sentraler enda..eller kanskje det bare er en feil i søkescriptet til Telenor.

We shall seee...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey,

Sjekka telefonnummeret mitt sånn bare tilfeldig på online.no for ADSL,

og plutselig er det tilgjengelig. Så jeg fylte ut bestillingsskjema igår, og, merkelig nok (jeg har venta i 2 år på sentralen skal bli utbygd, fått flere tilbakemeldinger fra Telenor at den ikke BLIR utbygd), gikk ordren videre og i ADSL1-2-3 står det

Du har ikke sjekket hos Bluecom og de andre leverandørene da?

Lenke til kommentar

Uhm..ja. Bluecom kan visst også levere. Og de har 1024/256 til nesten halve prisen av telenor..bestilte bare 768/256 der. Menehh...hvordan er bluecom på leveringstid og sånt? Må ha montør også. Har analog-linje og har ikke tekniske madskillz til å mekke på kablene i veggen selv.

Noen som har bluecom som vet?

Og for det andre..kan man avbestille hos Telenor når ordren allerede i gått gjennom og utstyret sannsynligvis sendt i posten?

Liten vits å bestille hos 2 leverandører samtidig er det vel?

Lenke til kommentar

Og for det andre..kan man avbestille hos Telenor når ordren allerede i gått gjennom og utstyret sannsynligvis sendt i posten?

Liten vits å bestille hos 2 leverandører samtidig er det vel?

Du kan nok bruke angrefristeen, ta og ring de og hør hvordan du gjør det.

Leveringstiden vil nok være ganske lik i og med dette avgjøres av ledig kapasitet hos montørene.

Lenke til kommentar
Sjekka telefonnummeret mitt sånn bare tilfeldig på online.no for ADSL, og plutselig er det tilgjengelig. Så jeg fylte ut bestillingsskjema igår...

For din egen del, og alle oss andre og for den del, vær så snill og les dette innlegget.

Hva i all verden er det som får deg til å fylle ut et skjema for bestilling hos Telenor?

Jeg fatter det bare ikke ....

Enlighten me!

Lenke til kommentar

Heisann !!!

Fint å høre at du endelig kan få ADSL der du bor.

For å gi deg et godt råd: (Hold deg 3 lysår unna Telenor sin ADSL)

Kommer jo helt an på hastigheten du skal ha, men kan trygt anbefale deg Tele2, som bruker Telenor nettet. De tilbyr bla en 704/128 kb linje til kroner 339,- pr måned. Da har du FRI nedlasting, INGEN bindingstid (kan si opp abbonementet på dagen, når noe bedre dukker opp), samt de er ikke så kjip på linja som telenor er.

Har den linjen selv, og ligger i snitt på ca 750-760 kb selv om jeg betaler for 704.

Hos telenor blir du nødt til å ringe 2-3 ganger i uka, bare for å gi dem beskjed om at du gjerne vil ha den linja du betaler for. Telenor er en gjeng med stor svindlere spør du meg.

Tror personlig det vil dukke opp noe nytt og mye bedre om en ikke så alt for lang stund, og da kan det være greit å kunne kaste seg på bølgen, uten å være avhengig av bindingstiden på ditt gamle abbonement.

Mvh

-z00l.

Lenke til kommentar

Hvorfor det ble som det ble?

Jo, fordi jeg har vært vant til at resultatet på ADSL-sjekken blir "Desverre, vi kan ikke levere adsl hos deg på nåværende tidspunkt" i 2 forbanna år.

Så jeg var helt sikker på det bare var en feil når det sto "Du kan få ADSL!"..og kasta meg over bestillingsskjemaet, og fullførte ordren uten å faktisk tenke meg om å sjekke andre leverandører først.

Kan også legge til at klokka var 05:30 på morran like før jeg dro på jobb.

Først idag sjekker jeg Bluecom, og ser at de også kan levere..sikkert Tele2 også..men nå er det vel litt sent kanskje..

Saken er jo at jeg vel allerede HAR bundet meg til 1-års bindingstida siden modemet er sendt i posten allerede?

Edit: som jeg tenkte, Tele2 kan også plutselig levere..føler meg litt som jeg har kjøpt katta i sekken nå ja. Selv om 704kbit er ENDEL kjappere enn 56k-modem da.

Lenke til kommentar

Saken er jo at jeg vel allerede HAR bundet meg til 1-års bindingstida siden modemet er sendt i posten allerede?

Nei, det følger med ett angreskjema i pakken samt en frankert returlapp så du kan fint droppe Online ADSL.

Ja, de er forpliktet til å sende med slikt så lenge det er telefon eller nettsalg. Du har angrerett på lik linje med bestillinger fra nettbutikker eller ved telefonsalg.

Lenke til kommentar
telenor er ikke så gale, det er bare "tøft" og hate telenor for tida. men den montøren du bestilte ville eg avbestilt..

Så du mener at grunnen til at man ikke anbefaler Online ADSL er fordi det er tøft?

Hva med at de er fryktelig dyre, suger seriøst på kundeservice, har prøvd og presse bruksbasert prising inn på BB-markedet, har noe av den mest agressive telefonsalget jeg har sett på lenge, du får det enten du vil eller ei ser ut til og være metoden, og man bør aldri støtte en aktør med så stor markedsmakt når det knappt finnes et halvvgodt argument som taler til deres fordel.

Lenke til kommentar
telenor er ikke så gale, det er bare "tøft" og hate telenor for tida. men den montøren du bestilte ville eg avbestilt..

Hvis du tror at brukerstormen mot Telenor, som har vart i en årrekke nå, kun er en "hype", da har du jammen ikke fått med deg mye - tillat meg å si såpass.

Jeg var selv på TV2-nyhetene og gav Tormod & Co. det glatte lag to ganger for over et år siden ifm innføringen av volumtakseringen. Hvor mange ganger har ikke Konkurransetilsynet hatt Telenorkonsernet under lupen der kryss-subsidiering har vært et sentralt tema?

Stortinget har jo selv innrømmet (bl. a. i nevnte TV2-reportasjer) at det var en gedigen bommert å "gi" Telenor kobberet i Norge, som er betalt av skattebetalernes penger - VÅRE penger.

Nei, tror du dette er en "hype" er du historieløs - og du røper en graverende mangel på kunnskap, forøvrig svært symptomatisk for nettopp Telenorkunder.

Lenke til kommentar

Nå sporer denne tråden ganske heftig av her.

I tråden du henviste meg til (Marlboromannen) var det akkurat samme greia, Telenor-haterne vs Telenor-diggerne. Jeg trodde du ville FORHINDRE at denne tråden ble lik den andre, men du bygger jo like mye opp til flamewar her. La nå for all del Telenor-hatet ligge, det var ikke det jeg starta denne tråden for.

Jeg ville egentlig bare vite hva "Dato kan ikke bestemmes" ville si når montøren skulle komme. Nå prater vi plutselig om at staten gjorde feil når de tildelte Telenor kobberet i bakken. Way off topic. Skjerpings.

Lenke til kommentar

hehe ingenting skaper så mye bråk som og si at telenor er gode..

men eg kan ikkje sitte og si at telenor er dårlig når eg bare har hatt positive erfaringer med dei? har aldrig vert under lovt hastighet, supporten har gått greit hatt ca 5-10 min ventetid men det må vel vere normalt. dessuten så synst eg ikkje volumtakseringa dems på 30 gb er så gale. Hadde det ikkje vert for et stort selskap som bygde ut adsl på plasser som var utenfor de 5 størte byene i norge hadde ikkje eg hatt adsl.

Lenke til kommentar

Bitex

Kos deg med Telenor Online.Jeg har hatt det i ett år nå og det

har fungert helt problemfritt.Men å koble det opp selv kan du gjøre.

Tenkte jeg skulle prøve Tele2 nå i høst men de skulle ha 925,-kr

for oppkobling.Det bli endel 5gb pakker.Men jeg skulle gjerne sett

at Telenor hadde gått vekk fra 1 gb i måneden.

Forresten så kan det hende at det står i brevene fra Telenor nårtid

montøren kommer,hvis du ikke avbestiller han da.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve Tele2 nå i høst men de skulle ha 925,-kr

for oppkobling.Det bli endel 5gb pakker.Men jeg skulle gjerne sett

at Telenor hadde gått vekk fra 1 gb i måneden.

Forresten så kan det hende at det står i brevene fra Telenor nårtid

montøren kommer,hvis du ikke avbestiller han da.

Bluecom tilbyr i mange tilfeller gratis overgang.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...