cool_water Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Metoden som jeg jobber med ser slik ut: void expand() { T temp[] = new T[this->size * 2]; //har også prøvd med T *temp for (int i = 0; i < this->size; i++) { temp = mengde; } mengde = *temp; } Jeg får opp feilmeldingen om at "initializer fails to determine size of temp". Programmet går ut på at man har en mengde, når det er fullt i tabellen så skal man ekspandere det. Håper at noen kan hjelpe meg, og tusen takk på forhånd Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) edit: glem det mengde = *temp; skal vel være mengde = temp; Endret 16. oktober 2012 av GeirGrusom Lenke til kommentar
cool_water Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 edit: glem det mengde = *temp; skal vel være mengde = temp; Jeg prøvde dette, men får samme feilmelding, tusen takk for iallefall! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Du gir egentlig for lite info, men dette burde være korrekt (men har ikke testet det) template <typename T> class Foo { private: T* mengde; int size; public: Foo() : mengde(nullptr), size(0) { } void expand() { const int newSize = size ? size << 1 : 1; T *temp = new T[newSize]; for (int i = 0; i < size; i++) temp[i] = mengde[i]; delete[] mengde; mengde = temp; size = newSize; } } edit: fjernet en gigantisk minnelekasje edit2: fanken ta formateringsproblemene i dette forumet Endret 16. oktober 2012 av GeirGrusom 1 Lenke til kommentar
cool_water Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Du gir egentlig for lite info, men dette burde være korrekt (men har ikke testet det) template <typename T> class Foo { private: T* mengde; int size; public: Foo() : mengde(nullptr), size(0) { } void expand() { const int newSize = size ? size << 1 : 1; T *temp = new T[newSize]; for (int i = 0; i < size; i++) temp[i] = mengde[i]; delete[] mengde; mengde = temp; size = newSize; } } edit: fjernet en gigantisk minnelekasje edit2: fanken ta formateringsproblemene i dette forumet Tusen takk!!!! Det funker Burde kanskje legge ut mer kode av programmet, men det ordnet seg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå