xzibiz Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 har et php script som "overvåker" om du er logget inn på siden eller ikke. Dette scriptet skal kjøre på mange .php filer. include 'db_connect.php'; include 'functions.php'; sec_session_start(); if(login_check($mysqli) == true) { // Add your protected page content here! } else { echo 'You are not authorized to access this page, please login. <br/>'; } Men flere av sidene mine har php og html koder. Hvordan kan jeg få til at alle sidene er beskyttet. ? Kan jo ikke legge inn alle kodene midt i det scriptet som det står. Lenke til kommentar
Rigo Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 (endret) Kommer på to enklere måter i farta. Ville nok valgt den første måten om jeg var deg. #1 <?php include 'db_connect.php'; include 'functions.php'; sec_session_start(); if(login_check($mysqli) != true) { Header("Location: index.php"); //Redirigerer personer som ikke er pålogget til index.php } ?> #2 <?php include 'db_connect.php'; include 'functions.php'; sec_session_start(); if(login_check($mysqli) != true) { Header("Location: index.php"); //Redirigerer personer som ikke er pålogget til index.php } else { ?> HTML og lignende her <?php } ?> Endret 15. oktober 2012 av Rigo Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Får det ikke helt til.... Dersom jeg har Header("Location: index.php"); kommer jeg bare tilbake til index.php med en gang jeg logger inn. Selv om jeg er logger inn med rett bruker/pass. Går jeg inn direkte i index2.php som kjører det scritpet kommer jeg direkte ut til index.php. Noe jeg ikke helt forstår, utenom at den skal det dersom jeg ikke er logget inn. Er denne guiden jeg prøver meg på: http://www.wikihow.com/Create-a-Secure-Login-Script-in-PHP-and-MySQL Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Legg merke til at if(login_check($mysqli) == true) er endret til if(login_check($mysqli) != true) Du må ha en kontroll i toppen av hvert skript som kontrollerer at sidene ikke blir lastet direkte. Denne siden viser noen alternativer: http://stackoverflow.com/questions/409496/prevent-direct-access-to-a-php-include-file Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå