Gå til innhold

Hverdagsrasisme. Hvor vanlig er det?

Svar gjerne på disse spørmålene. Det er en anonym avstemning.  

90 stemmer

1. 1. Du går på bussen, og ser at det er to ledige seter igjen. På sete A sitter en person med samme etnisitet som deg, på sete B sitter det en som ikke er det. Vilket sete velger du?

• A.
      34
    • Det hadde blitt helt tilfeldig.
      56
    • B.
      3
  2. 2. Hadde du kunnet leie ut en leilighet til en med ikke-vestlig bakgrund?

• Det hadde jeg ikke hatt noe problem med.
      53
    • Helst ikke.
      32
    • Det hadde jeg ikke gjort
      6
  3. 3. Du finner ut att din nye sjef (evt. lærer) kommer fra et ikke-vestlig land.

• Jeg synes det hadde vært positivt
      13
    • Jeg hadde ikke tenkt noe over det.
      65
    • Jeg hade nok vært skeptisk.
      11
    • Jeg hadde sett negativt på det.
      5
  4. 4. Du skal ta taxi. To har to biler å velge i. Bil A med en ikke-vestligsjåfør, eller bil B med en vestlig sjåfør.

• Jeg velger bil A
      4
    • Det hadde blitt helt tilfeldig.
      61
    • Jeg velger bil B
      25

Anbefalte innlegg

http://en.wikipedia....ki/Ku_Klux_Klan

3rd Klan 5,000–6,000

Protestant Christianity

KKK kan være interessant for historikere.. 6000 estimerte medlemmer (anti-svart, anti-katolsk, anti-kommunistisk) tilsvarer 0,02 promille

Freemason har 3+ mill medlemmer.

Hva skal man gjøre med disse KKK-pensjonistene ...omskolere dem?

Du paasto at europeiske kristne samfunn var ikke rasistiske PGA kristne tro at alle er like under gud. Jeg skrev at ikke var sannt og at kkk var baade rasistiske og brukte bibelen som grunnlaget for sin rasisme. Jeg har vist deg at organisasjonen skrev mye om sin rasistiske tro I sine aviser.

Faktum at antall kkk medley mer har gaat Ned fra flere millioner til FAA tusen endrer ikke faktum at kristne europeiske samfunn kan vaere baade rasistiske og delta I vold. Det betyr bare at amerikansk samfunn har utviklet seg nok til aa unngaa store antall rasistiske europeiske kristne organisasjoner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev at ikke var sannt og at kkk var baade rasistiske og brukte bibelen som grunnlaget for sin rasisme. Jeg har vist deg at organisasjonen skrev mye om sin rasistiske tro I sine aviser.

Faktum at antall kkk medley mer har gaat Ned fra flere millioner til FAA tusen endrer ikke faktum at kristne europeiske samfunn kan vaere baade rasistiske og delta I vold. Det betyr bare at amerikansk samfunn har utviklet seg nok til aa unngaa store antall rasistiske europeiske kristne organisasjoner

Gulp! Nå blir Ku Klux Klan noe opererer i Europa / Tyskland

jjkoggan

- Klu Klux Klan bruker deres tolkning av bibelen som grunnlag for deres rasisme og terror virksomhet

jjkoggan

- KKK skrev at den hvite rasen var overlegen i sin egen avis. Det er grunnlaget for rasisme og terror

Du prøver å diskreditere kristendom, som er inkluderende og uten henvisninger til hvilken rase man tilhører. Du presenterer overfor oss at kristendom har rasistiske trekk, men uten å finne noe som helst i bibelen som støtter den påstanden. De som er eksplisitt raseorientert og ekskluderende blir usynlige for deg. Der finner man rasisme.

Du snur opp ned på virkeligheten. Det neste blir vel at vi er antisemittiske?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

USA s kultur domineres av engelsk/europeiske / kristne innflytelse. Faktum at de fleste tolker bibelen som inkluderende betyr ikke at det er umulig for andre aa tolke det den motsatte veien.

Kristendom eller ingen annen religion blir nok aa unngaa ignoranse og rasisme. Det blir alltid noe faa som oedelegger det for resten. Hvite nasjonalister som oensker aa ekskludere Andre raser og kulturer og oftest overdriver joediske innflytelse finnes I alle vestlige land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...