Gå til innhold

Hverdagsrasisme. Hvor vanlig er det?


Svar gjerne på disse spørmålene. Det er en anonym avstemning.  

90 stemmer

  1. 1. Du går på bussen, og ser at det er to ledige seter igjen. På sete A sitter en person med samme etnisitet som deg, på sete B sitter det en som ikke er det. Vilket sete velger du?

    • A.
      34
    • Det hadde blitt helt tilfeldig.
      56
    • B.
      3
  2. 2. Hadde du kunnet leie ut en leilighet til en med ikke-vestlig bakgrund?

    • Det hadde jeg ikke hatt noe problem med.
      53
    • Helst ikke.
      32
    • Det hadde jeg ikke gjort
      6
  3. 3. Du finner ut att din nye sjef (evt. lærer) kommer fra et ikke-vestlig land.

    • Jeg synes det hadde vært positivt
      13
    • Jeg hadde ikke tenkt noe over det.
      65
    • Jeg hade nok vært skeptisk.
      11
    • Jeg hadde sett negativt på det.
      5
  4. 4. Du skal ta taxi. To har to biler å velge i. Bil A med en ikke-vestligsjåfør, eller bil B med en vestlig sjåfør.

    • Jeg velger bil A
      4
    • Det hadde blitt helt tilfeldig.
      61
    • Jeg velger bil B
      25


Anbefalte innlegg

Det skulle være tv-programmet Dokument 2.

 

Hvem er White supremacy? Du oppgir KKK. Enkelt sirkelbevis.

 

Kanskje du har problemer med å forstå engelsk.

 

White Supremacy er troen at det hvite rasen er overlegen, ikke et menneske. I avisen som Klu Klux Klan organisasjon eier og publiserer, skrevet av klansmenn skrev de dette-

 

We believe in the supremacy of the white race(Vi tror på overlegenhet av den hvite rasen)

 

We(vi) refererer til Klu Klux Klan organisasjon fordi avisen ble skrevet av organisisasjonen og artikkelen ble skrevet til å forklarer organisasjonens tro og verdier.

 

Det jeg skriver er det jeg mener, det som ble skrevet i KKK avis er det organisasjon mener og det er klart at de mener den hvite rasen er overlegen.

 

Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg sier er jo at KKK er en terrororganisjon. Wikipedia forteller greitt at det gjerne var folk i politiet som var ledere. Skinheads o.l. forventer jeg drives av etterretning - jmf. Dokument 2 programmet.

 

Du kan si og mene hva du vill, men det som ble skrevet av KKK organisasjon sier at de mener den hvite rasen er overlegen. Deres droem er sende alle ikke hvite, ikke protestante ut av landet fordi de mener den hvite rasen er overlegen og vill ikke blande andre raser og religion. De driver med terror for aa naa dette maal og ja, det finnes politi i organsisasjon sammen med mange andre yrker. Det forandrer ikke faktum at det er en rasistiske organisasjon og bevisene paa deet paastand ligger i uhyre mange dokumenter som ble skrevet av klanen og mange taler fra sine ledere.

 

At du kan ikke innroemme det er synd

Lenke til kommentar

Wikipedia gir et annet bilde av KKK

 

http://en.wikipedia....ki/Ku_Klux_Klan

In 1874 and later, however, newly organized and openly active paramilitary organizations, such as the White League and the Red Shirts, started a fresh round of violence aimed at suppressing blacks' voting and running Republicans out of office. These contributed to segregationist white Democrats regaining political power in all the Southern states by 1877.

 

In 1870 a federal grand jury determined that the Klan was a "terrorist organization"

 

While people used the Klan as a mask for nonpolitical crimes, state and local governments seldom acted against them. African Americans were kept off juries. In lynching cases, all-white juries almost never indicted Ku Klux Klan members. When there was a rare indictment, juries were unlikely to vote for a conviction. In part, jury members feared reprisals from local Klansmen.

 

The second Ku Klux Klan was founded in 1915 by William J. Simmons at Stone Mountain, outside Atlanta. Its growth was based on a new anti-immigrant, anti-Catholic, prohibitionist and antisemitic agenda, which developed in response to contemporary social tensions

 

The massive immigration of Catholics and Jews from eastern and southern Europe led to fears among Protestants about the new peoples, and especially about job and social competition

 

The burning of the cross was also used by the second Klan as a symbol of Christian fellowship, and its lighting during meetings was steeped in Christian prayer, the singing of hymns, and other overtly religious symbolism.[14]

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Wikipedia gir et annet bilde av KKK

 

http://en.wikipedia....ki/Ku_Klux_Klan

In 1874 and later, however, newly organized and openly active paramilitary organizations, such as the White League and the Red Shirts, started a fresh round of violence aimed at suppressing blacks' voting and running Republicans out of office. These contributed to segregationist white Democrats regaining political power in all the Southern states by 1877.

 

In 1870 a federal grand jury determined that the Klan was a "terrorist organization"

 

While people used the Klan as a mask for nonpolitical crimes, state and local governments seldom acted against them. African Americans were kept off juries. In lynching cases, all-white juries almost never indicted Ku Klux Klan members. When there was a rare indictment, juries were unlikely to vote for a conviction. In part, jury members feared reprisals from local Klansmen.

 

The second Ku Klux Klan was founded in 1915 by William J. Simmons at Stone Mountain, outside Atlanta. Its growth was based on a new anti-immigrant, anti-Catholic, prohibitionist and antisemitic agenda, which developed in response to contemporary social tensions

 

The massive immigration of Catholics and Jews from eastern and southern Europe led to fears among Protestants about the new peoples, and especially about job and social competition

 

The burning of the cross was also used by the second Klan as a symbol of Christian fellowship, and its lighting during meetings was steeped in Christian prayer, the singing of hymns, and other overtly religious symbolism.[14]

 

Wikipedia peker pas kkk white supremacy ogsaa men du likte ikke linkene saa jeg presentere en Avis skrevet av klanen og du tar deler av Wikipedia for aa motbevise det. Wikipedia og alle andre saklige kilder peker paa white supremacy

 

Avisen skrevet av kkk innroemer sin rasisme og sin terror aktiviteter. Du har ikke kommet med noe som helst som motbeviser dette. At kkk driver med terror utelukker ikke sin rasistiske meninger. At du ikke har kapasisteten til aa forstaa dette enkelt logikk er synd

 

En kan ikke ignore faktum at rasistiske ord ble skrevet og sagt avv kkk organisasjonen. Faktum at de driver med terror er ingen motbevis

Lenke til kommentar

KKK later som de er "rasister" på samme måte som ADL folk later som de er "jihadister". Alt er falskt.

 

"White supremacy" eksisterer ikke. For å motbevise det må du finne et nettsted som promoterer "white supremacy". Det som er viktig her er om rasistiske partier finnes? Media vil så gjerne at vi tror det, og at vi trenger lover mot den "nye rasismen".

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

KKK later som de er "rasister" på samme måte som ADL folk later som de er "jihadister". Alt er falskt.

 

"White supremacy" eksisterer ikke. For å motbevise det må du finnen et nettsted som promoterer "white supremacy". Det som er viktig her er om rasistiske partier finnes? Media vil så gjerne at vi skal tro det, og at vi trenger lover mot den "nye rasismen".

 

Avisen jeg sendte linken til promoterte white supremacy.

Lenke til kommentar

Du fant ikke noe mere enn KKK (etterretning)

 

Her har vi "Al Qaida" http://www.globaljih...page.asp?id=155

Adam Gadahn er en av skribentene

 

http://theintelhub.c...ntrol-measures/

This is a pathetic attempt by a fake journalist to scare the American people into giving up their guns. If terrorists were a real threat to America it would be even more important to arm yourself.

Instead the corporate controlled media continues to push the non existent terror fear with Mossad mouth piece Adam Gadahn at the forefront.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Du fant ikke noe mere enn KKK (etterretning)

 

Her har vi "Al Qaida" http://www.globaljih...page.asp?id=155

Adam Gadahn er en av skribentene

 

http://theintelhub.c...ntrol-measures/

This is a pathetic attempt by a fake journalist to scare the American people into giving up their guns. If terrorists were a real threat to America it would be even more important to arm yourself.

Instead the corporate controlled media continues to push the non existent terror fear with Mossad mouth piece Adam Gadahn at the forefront.

 

Jeg Fante dokumentet som promoterte rasisme og beviser kkks rasistiske roetter.

Lenke til kommentar

Linken overfor dreier seg om de svartes historie!

 

Nei- det dreier seg om Seattles KKK avisen. Watcher on the Tower- her en oppsommering-

 

Most Americans have heard about the Ku Klux Klan at some point in their lives; however, it usually is the first Klan. Few people know that there was more than one version of the Klan and that each identified itself differently. Some Klan chapters in the 1920s published newspapers to gain support and spread their beliefs; one of these was in Washington State. The Seattle Klan newspaper, Watcher on the Tower, illustrates the Klan's beliefs in Protestant Christianity, pure Americanism, white supremacy, manliness and fraternity, and how it saw these as the defining characteristics and representations of Klansmen

Lenke til kommentar

Du snakker om noe som ikke har nettsted

 

http://depts.washing.../v/KKK/watcher/

"Contest Discontinued," September 29, 1923"

 

"A list is maintained by the Anti-Defamation League (ADL):[143]"

 

Eksempel på rasisme i USA som ADL oppgir: (intet nettsted oppgis)

 

http://en.wikipedia....e_White_Camelia

The Knights of the White Camelia was a secret group of the American South, similar to and associated with the Ku Klux Klan, supporting white supremacy and opposed to Republican (party) government.

 

Like most such groups, it was founded by a Confederate veteran. Colonel Alcibiades DeBlanc founded the group on 22 May 1867 in Franklin, Louisiana. Chapters existed primarily in the southern part of the Deep South. However, unlike the Klan, which drew much of its membership from lower-class southerners (primarily Confederate veterans), the White Camelia consisted mainly of upper crust southerners, including physicians, landowners, newspaper editors, doctors, and officers. They were also usually Confederate veterans, the upper part of antebellum society. Its organizational structure had less unusual names than did the KKK. It began to decline, despite a convention in 1869. The more aggressive people joined the White League or similar paramilitary organizations that organized in the mid-1870s. By 1870 the original Knights of the White Camelia had mostly ceased to exist.[1] Among its members was Louisiana Judge Taylor Beattie, who led the Thibodaux massacre of 1887.

 

In 1939, Time Magazine reported that the West Virginian anti-Semite George E. Deatherage was describing himself as the "national commander of the Knights of the White Camellia". In the 1990s, a Klan group based in East Texas adopted the name.

 

Det er bare tull

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Du snakker om noe som ikke har nettsted

 

 

En trenger ikke aa snakke om et nettsted for aa vise at KKK tror paa rasistiske overlegenhet. Media typen (avis, blad, nettsted) publisert av klanen ikke er relevante. Hvis jeg skriver at klubben min mener den hvite rasen er overlegen i en bok, et blad eller video, det forandrer ikke hva jeg skrev eller sa.

 

Skjerp deg Rosario, du snakker tull.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Du prøver konstruere en "bogeyman". Dokument 2 programmet intervjuet slike som var aktive med å spre islamofobi (vs hooligans - der finner man nazisymboler - men null politisk skolering). Det var Jewish Defence Group

 

Det som sto i Tower avis har ingenting aa gjoere med "Dokument 2 programmet". KKK skrev at den hvite rasen var overlegen i sin egen avis. Det er grunnlaget for rasisme og terror

 

Du snakker tull igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...