AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Hei, Jeg har forøkt google men jeg søker enten ikke på de rette tingene eller det står ingenting om dette spesielle problemet på nettet... Saken er som følger: I høst kjøpte jeg en bil av den ene parten(part 1) i en skilsmisse. Har kontrakt på at vinterdekk medfølger. Selger fortalte meg at h*n skulle ordne med å hente dekk hos den andre parten(part 2). Nå blir jeg fortalt av Part 1 at Part 2 vil at den som har kjøpt bilen selv skal hente dekk og boks, ringer så Part 2 og blir fortalt at h*n ikke vil overlevere tingene til meg da det fremdeles er noe (økonomisk) uoppgjort mellom Part 1 og Part 2 og jeg må få Part 1 til å ordne opp i dette før jeg får det som kontrakten sier at er mitt. Så nå står jeg med: 1. stk kontrakt som sier at vinterdekk medfølger salg. 1. stk epost som sier at Part 2 vil at kjøper selv skal hente varene. 0. stk vinterdekk Hva kan jeg gjøre for å få tak i det som er nå mine ting? Kan parten som har dekkene med loven i hånd nekte meg å hente dekkene? Kan jeg / bør jeg snakke med politiet i forkant av at jeg ringer til Part 2 og sier jeg kommer for å hente dekkene? Bør jeg spørre politiet om assistanse med å hente dekkene? på forhånd takk. Posten er anonymisert for å hindre gjenkjenning av personer i situasjonen. Anonym poster: b1e6185b753173355a4908ac51c65a55 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Uten at jeg er noen jussekspert kan du jo enkelt og greit be om å få heve kjøpet, eller at part 1, som du kjøpte bilen hos skaffer til veie dekkene og skiboksen eller få en tilbake en del av kjøpesummen. Det er part 1 som har gjort noe galt her, i og med at det er part 1 som eide bilen som han solgte deg. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Kontrakten gjelder mellom deg og part 1. At part 1 og part 2 har uoverenstemmelser er ikke ditt problem. Dersom part 1 ikke oppfyller sin del av kontrakten så krever du prisavslag tilsvarende den delen av avtalen som ikke er oppfylt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2012 Var noe sånn jeg var redd for ja. Skulle tro det var noe solidarisk ansvar når det er likvidering som skal fordeles likt mellom partene her. Anonym poster: b1e6185b753173355a4908ac51c65a55 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Det er så søtt hvordan noen tror ting fungerer. Du har kontrakt med part 1, og trenger kun å forholde deg til ham. Leverer han ikke det kontrakten sier, er det avtalebrudd og behandles deretter. Det morsomme her er at jeg vil tro at siden part 2 er skyld i at part 1 ikke kan oppfylle kontraktsvilkårene, vil antakelig part 1 kunne kjøre regresskrav mot part 2 for eventuelle tap han har hatt. Så part 2 vil kunne ende opp med å skylde part 1 penger som resultat av dettte barnslige forsøk på å skvise ham. 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Når du sier: 1. stk kontrakt som sier at vinterdekk medfølger salg. 1. stk epost som sier at Part 2 vil at kjøper selv skal hente varene. Mener du da at du har en e-post fra Part 2 som sier at han/hun vil at du skal hente dekkene? Uansett: Kjøp nye dekk, og send regninga til part 1. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2012 Stemmer det herr Brun. Anonym poster: b1e6185b753173355a4908ac51c65a55 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Tja. Da kan man muligens hevde at bilen på det tidspunktet var i sameie mellom dem, og at du dermed har en avtale med dem begge som også hun er bundet av. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå